AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #4161 Skrevet 27. mai 2014 Beklager for å spamme der, men håper på flere kloke svar! Jeg skrev dette innlegget i går; Siden dette er et emne med mange erfarne studenter har jeg noen spørsmål jeg håper dere kan svare på 1. Hva mange % må jeg ha for å stå i ett fag? Jeg hadde et to hjemmeeksamener a 20% hver, på en fikk jeg B og på den andre D. Eksamen (60%) strøk jeg på, men siden jeg har 40 % som tilsammen utgjør mer enn ståkarakter, er det da riktig at jeg stryker i faget? Dette gjelder høyskole viss det skulle være relevant.Hadde satt pris på om noen gidder å svare meg Anonymous poster hash: eba08...c18 Det står følgende i beskrivelsen av faget; Vurderingsform Obligatorisk individuell oppgave (20 %). Obligatorisk gruppe-oppgave inkl. presentasjon (20 %). 4 t skriftlig slutteksamen (60 %). Karakteren beregnes som et veiet gjennomsnitt av delkarakterene, uavhengig av om det oppnås bestått eller ikke i den enkelte deleksamen. Her regnes vel 60%-eksamen også som en deleksamen, ettersom det er nettopp det, en del? Utgjør ikke dette da en E som sluttkarakter da? Er det da greit å klage på sluttkarakteren? Håper noen gidder å svare igjen Anonymous poster hash: eba08...c18
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #4162 Skrevet 27. mai 2014 Beklager for å spamme der, men håper på flere kloke svar! Jeg skrev dette innlegget i går; Det står følgende i beskrivelsen av faget; Vurderingsform Obligatorisk individuell oppgave (20 %). Obligatorisk gruppe-oppgave inkl. presentasjon (20 %). 4 t skriftlig slutteksamen (60 %). Karakteren beregnes som et veiet gjennomsnitt av delkarakterene, uavhengig av om det oppnås bestått eller ikke i den enkelte deleksamen. Her regnes vel 60%-eksamen også som en deleksamen, ettersom det er nettopp det, en del? Utgjør ikke dette da en E som sluttkarakter da? Er det da greit å klage på sluttkarakteren? Håper noen gidder å svare igjen Anonymous poster hash: eba08...c18 Hvis du strøk på eksamen, 60 %, så strøk du nok på faget også, siden eksamen telte såpass mye. Det er vanlig å måtte ha ca 40 % totalt riktig for å stå, og hvis du fikk 0 poeng på noe som telte 60 %, så måtte du fått 100 % på resten, dvs A på begge de andre oppgavene for å stå. Sånn jeg tenker, iallefall. Men det er vanskelig å si uten å vite om dere fikk noe poengscore. For da kunne man regnet med alle oppgavene som 100 poeng, og sagt at tilsammen trengte du 40 poeng for å stå totalt for alle tre delene. Anonymous poster hash: a3d8b...578 2
Aryamili Skrevet 27. mai 2014 #4163 Skrevet 27. mai 2014 Lykke til Aryamili. Ikke gi opp. Du kan fortsatt klare det. Og vet du, selv om du ikke tror du klarer det nå, hvis du jobber målrettet og godt noen dager, så er det utrolig hvor mye du faktisk kan lære. Selv om du føler at du ikke kommer til å stå - dra på eksamen. Det er som regel en del informasjon som er lagret oppi topplokket som vi ikke vet om før vi plutselig trenger det. Gjør ditt beste med de forutsetningen du har. Går det, så går det. Og går det ikke, så får du konte. Det er ikke verdens undergang. Og du har vært syk, og det er naturlig at du ikke har fått jobbet så bra som du ønsket. Gjort er gjort og spist er spist, ikke tenkt på det du har gjort eller ikke gjort, tenkt heller fremover, men aller mest i nuet! Tusen takk for svar og kloke, trøstende ord. Har lyst å legge meg ned og grine og gi opp, men denne jenta skal kjempe videre og forhåpentligvis så går det greit på et eller annet vis. A quitter never wins, and a winner never quits! Leste det her om dagen, og det hjelper litt Det er sant som du sier, jeg må tenke fremover og jobbe med de utgangspunktet jeg har, ikke se på hvordan det kunne vært. Kan jo ikke endre på det uansett 1
Gjest Tjoppa Skrevet 27. mai 2014 #4164 Skrevet 27. mai 2014 Det er helt fantastisk å studere, det er egentlig dritgøy. Masse nye folk, nye steder, nye (neida) bøker, nye utfordringer, myeyyyeyyeyeyee lengre sommerferie:D! Mindre fremføringer/gruppearbeid enn VGS, mer voksne medmennesker, ingen aper som bråker i timene slik som på VGS/ungdomsskolen... Alt i alt er det helt fantastisk. Men selvdisiplin, mann, få det inn fra dag ÉN. Gå i forelesninger, ta notater, legg vekk smarttelefonen når du leser, så går nok det meste fint. Gled deg heller:) Min utheving. Jeg ser vi ikke går i samme klasse, haha. Ørten framføringer i uken- noen planlagt og noen som vi får fra time til time, og de eldste i klassen er de værste bråkmakerne. anywhoooo, 16 dager til sommerferie! Undervisningen er ferdig for i år, og den siste eksamenen vet jeg ikke om jeg skal lese så mye til, karakteren i det faget er alt rodd i havn. Det er så nais! (joda, skal lese litt. Kan jo alltids forbedre karakteren;) )
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #4165 Skrevet 27. mai 2014 Hvis du strøk på eksamen, 60 %, så strøk du nok på faget også, siden eksamen telte såpass mye. Det er vanlig å måtte ha ca 40 % totalt riktig for å stå, og hvis du fikk 0 poeng på noe som telte 60 %, så måtte du fått 100 % på resten, dvs A på begge de andre oppgavene for å stå. Sånn jeg tenker, iallefall. Men det er vanskelig å si uten å vite om dere fikk noe poengscore. For da kunne man regnet med alle oppgavene som 100 poeng, og sagt at tilsammen trengte du 40 poeng for å stå totalt for alle tre delene. Anonymous poster hash: a3d8b...578 Jeg vet ærlig talt ikke, men jeg tenkte sånn ettersom det bare sto veiet gjennomsnitt, uavhengig av bestått eller ikke. Jeg tenker da; 4 * 0,2 + 2 * 0,2 + 0 * 0,6 = 1,2 = E Anonymous poster hash: eba08...c18
Gjest Linaria Skrevet 28. mai 2014 #4166 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Aah! Eksamen om to og en halv time i norske dialekter! Det blir moro! :D *prøve å være optimistisk* Blir i hvert fall bedre en den forrige, som gikk ganske dårlig selv om jeg hadde lest masse. Hadde bare ikke lest masse på akkurat det vi fikk -.- Nå kan jeg veldig mye om veldig mye. Forresten, kjempefint at de stengte t-banen i dag. Jeg bruker jo bare over en time på å komme meg til Blindern vanligvis så nå som jeg må finne en alternativ rute fikk jeg enda mindre søvn...... Endret 28. mai 2014 av Linaria
Tuppelina Skrevet 28. mai 2014 #4167 Skrevet 28. mai 2014 Eksamensdag! Seks timer til ferie, det er det som driver meg nå! Som vanlig er jeg dødsnervøs, men jeg kan jo dette?? Håper jeg.. Hvis det går dårlig er det ikke verdens undergang, det er alltid mulig å konte. Selv om det forhåpentligvis ikke blir utfallet etter i dag! To timer til med notatlesing, så får det bare stå til! Lykke til med eksamen i dag, alle sammen! :-)
KaDust Skrevet 28. mai 2014 #4168 Skrevet 28. mai 2014 Shit, jeg fikk en A i dette faget også. Da har jeg fått to A og en B så langt dette semesteret og jeg venter på karakteren i det siste faget nå. SHIT :O 1
Hirondelle Skrevet 28. mai 2014 #4169 Skrevet 28. mai 2014 Wooohoooo, jeg stod på muntlig eksamen, og fikk i tillegg en sterk sterk C! Jeg er så fornøyd og stolt av meg selv! Nå gjenstår bare den siste hjemmeeksamenen før jeg tar sommer"ferie" med god samvittighet. 2
Gjest Naria Skrevet 28. mai 2014 #4170 Skrevet 28. mai 2014 Shit, jeg fikk en A i dette faget også. Da har jeg fått to A og en B så langt dette semesteret og jeg venter på karakteren i det siste faget nå. SHIT :O Gratulerer!
noisy Skrevet 28. mai 2014 #4171 Skrevet 28. mai 2014 Heeey, vi vil ikke ha noe jubling i sutretråden altså Neida, gratulerer med gode karakterer begge to! Jeg har siste eksamen om tre dager og merker at det fortsatt er myyye som mangler... Jaja, det får gå som det går, etterpå er det ferie! (i én uke vel og merke, men fri er fri!) 3
KaDust Skrevet 28. mai 2014 #4172 Skrevet 28. mai 2014 Gratulerer! Heeey, vi vil ikke ha noe jubling i sutretråden altså Neida, gratulerer med gode karakterer begge to! Jeg har siste eksamen om tre dager og merker at det fortsatt er myyye som mangler... Jaja, det får gå som det går, etterpå er det ferie! (i én uke vel og merke, men fri er fri!) Takk! Mye man får inn på tre dager da! Lykke til
lillsunshine Skrevet 28. mai 2014 #4173 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Ahhh, nå skjønner jeg endelig hvorfor alle avisene driver å snakker om langhelg i det fine været. "Tar du langhelg?". Skjønte liksom ikke greia hva som var så spesielt med denne helga, innser at det er Kristi Himmelfartsdag i morgen. Sånt går en hus forbi når en har eksamen på fredag og mandag for den slags skyld. Tar skolene fri på fredag også? Æsj, gjelder å gjemme seg mest mulig for langhelgbilder på instagram, Facebook og ute i verden. Var lykkelig uvitende helt til avisene bablet om den jævla langhelgen. *Sutre* Ellers går det faktisk greitt med eksamenslesinga da, ingen panikklesing. Tror jeg kan klare dette ganske bra, men må jo fortsatt lese og gjennomføre... Gruer meg egentlig mest til skriveprosessen, blir alltid så dårlig etter 6 timer med stress og konstant skrivekrampe. 8 dager til ferie! Endret 28. mai 2014 av lillsunshine
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4174 Skrevet 28. mai 2014 Bestemte meg for å sitte hjemme og lese og føre hovedbøker i dag. FAIL! Jeg sitter jo her... Anonymous poster hash: be733...d5d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4175 Skrevet 28. mai 2014 Folkens! Hvordan er det å sitte i Hasle tennissenter? Iskaldt? Varmt? Bråkete? Stort? Anonymous poster hash: cf6e8...567
Mynona Skrevet 28. mai 2014 #4176 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Folkens! Hvordan er det å sitte i Hasle tennissenter? Iskaldt? Varmt? Bråkete? Stort?Anonymous poster hash: cf6e8...567 Stort sett kaldt, bråkete og tett luft. Og stort ja! Er vel 2-3000 studenter som har eksamen samtidig. Delt i 2 saler/haller. Endret 28. mai 2014 av Mynona
Gjest Linaria Skrevet 28. mai 2014 #4177 Skrevet 28. mai 2014 Folkens! Hvordan er det å sitte i Hasle tennissenter? Iskaldt? Varmt? Bråkete? Stort? Anonymous poster hash: cf6e8...567 Var der på mandag. Det var helt jævlig. Bråkete, dårlig luft, ukomfortabelt. Jeg ble stressa og tror eksamen gikk til helvete. Sånn var det for en del jeg kjenner også. Jeg pleier aldri å bli ukonsentrert i slike situasjoner, men der ble jeg det -.- Neste gang skal jeg ta med ørepropper for å klare å konsentrere meg mer om oppgaven og ikke bli distrahert av alle menneskene rundt.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4178 Skrevet 28. mai 2014 Hadde eksamen i dag. Det gikk ikke bra var skikkelig uheldig med oppgaven. Syns den var elendig! Kan så utrolig mye, men selvfølgelig får man det lille man ikke er sikker på... Typisk... Uff jeg føler meg så jævlig. Blir nok å konte. Anonymous poster hash: dfc1a...174
Gjest Linaria Skrevet 28. mai 2014 #4179 Skrevet 28. mai 2014 Hadde eksamen i dag. Det gikk ikke bra var skikkelig uheldig med oppgaven. Syns den var elendig! Kan så utrolig mye, men selvfølgelig får man det lille man ikke er sikker på... Typisk... Uff jeg føler meg så jævlig. Blir nok å konte. Anonymous poster hash: dfc1a...174 Uff, kjenner den følelsen. Det går nok bra I verste fall tar du den på nytt, og da får du sikkert noe du kan :D
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4180 Skrevet 28. mai 2014 Stort sett kaldt, bråkete og tett luft. Og stort ja! Er vel 2-3000 studenter som har eksamen samtidig. Delt i 2 saler/haller. Var der på mandag. Det var helt jævlig. Bråkete, dårlig luft, ukomfortabelt. Jeg ble stressa og tror eksamen gikk til helvete. Sånn var det for en del jeg kjenner også. Jeg pleier aldri å bli ukonsentrert i slike situasjoner, men der ble jeg det -.- Neste gang skal jeg ta med ørepropper for å klare å konsentrere meg mer om oppgaven og ikke bli distrahert av alle menneskene rundt. F... Så dumt. Jeg blir ekstremt stresset av lyd, så det blir jo fantastisk. Takk for svar. Skal ta med varm genser, ørepropper og det jeg har av tålmodighet. Det er vel ikke klokker som er lette å se der heller, regner jeg med? Anonymous poster hash: cf6e8...567
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå