Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror vi går det samme ;) Jeg har muntlig den 11. juni, er så misunnelig på de som har sommerferie nå! Den i morgen trooor jeg skal gå greit, men gruer meg til å begynne å lese til muntlig rett etterpå ja :frown:

Lykke til i morgen i hvert fall!

Hvor/hva går du?

Jeg har ikke muntlig, men jeg følger jo ikke skoleplanen helt da, siden jeg går deltid og er litt skjevt ut i hvor jeg er i studieplanen :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor/hva går du?

Jeg har ikke muntlig, men jeg følger jo ikke skoleplanen helt da, siden jeg går deltid og er litt skjevt ut i hvor jeg er i studieplanen :P

Jeg går lærerutdanning :) Har matteeksamen i morgen og pedagogikk muntlig den 11. Virket som om du og gikk det, siden du snakka om å gjøre oppgaver til i morgen, og kullet mitt er fordelt utover juni på muntlig eksamen. Beklager, tok nok feil! :)

Skrevet

Nei, da går vi nok ikke det samme. Jeg går på økonomi på BI.

Men lykke til du i morgen!

Skrevet

Det er helt fantastisk å studere, det er egentlig dritgøy. Masse nye folk, nye steder, nye (neida) bøker, nye utfordringer, myeyyyeyyeyeyee lengre sommerferie:D! Mindre fremføringer/gruppearbeid enn VGS, mer voksne medmennesker, ingen aper som bråker i timene slik som på VGS/ungdomsskolen...

Alt i alt er det helt fantastisk. Men selvdisiplin, mann, få det inn fra dag ÉN.

Gå i forelesninger, ta notater, legg vekk smarttelefonen når du leser, så går nok det meste fint.

Gled deg heller:) :blomst:

gleder meg mer enn jeg gruer meg, heldigvis. blir deilig å bo for seg selv, møte nye mennesker, opplevelser, steder +++ :danse:

men selvdisiplin må jeg øve litt på..

• Liker 1
Skrevet

Jeg går lærerutdanning :) Har matteeksamen i morgen og pedagogikk muntlig den 11. Virket som om du og gikk det, siden du snakka om å gjøre oppgaver til i morgen, og kullet mitt er fordelt utover juni på muntlig eksamen. Beklager, tok nok feil! :)

Men du er heldig da som har så god tid til å lese på muntlig etter morgendagens eksamen!! Jeg har to dager mellom siste skoleeksamen og muntlig eksamen. Selv om jeg er ferdig 5.juni skulle jeg heller gjerne hatt et par dager til å lese på :/

Skrevet

Men du er heldig da som har så god tid til å lese på muntlig etter morgendagens eksamen!! Jeg har to dager mellom siste skoleeksamen og muntlig eksamen. Selv om jeg er ferdig 5.juni skulle jeg heller gjerne hatt et par dager til å lese på :/

Ja, har to uker, og det er ganske deilig! Men kunne godt framskyndet begge eksamenene, slik at jeg hadde den i dag for to uker siden, og den om to uker i dag :P

Skrevet

Jeg har omtrent en måned lengre sommerferie nå enn hva jeg hadde på VGS, jeg. :P Alltid ferdig i midten av mai. Deilig! Men så jobber jeg nesten hele ferien nå da, det gjorde jeg ikke på VGS!

Selvom vi ikke får karakteren før i morgen driver jeg likevel og oppdaterer studentweb i hytt å pine nå. :daane:

Gjest Naria
Skrevet

Selvom vi ikke får karakteren før i morgen driver jeg likevel og oppdaterer studentweb i hytt å pine nå. :daane:

Haha, for min del er det ikke sensurfrist før neste uke, men allikevel er jeg innom en gang om dagen for å se.. :plystre:

Skrevet

Haha, for min del er det ikke sensurfrist før neste uke, men allikevel er jeg innom en gang om dagen for å se.. :plystre:

:hoho:

Tror vi har sensurfrist på et annet fag neste uke. Eller så er det uka etter der igjen. Kommer fortsatt til å sitte på f15-knappen til jeg har karakter i begge fagene tenker jeg!

Gjest Linaria
Skrevet

Eksamen igjen i morgen! Sitter enda og bekymrer meg litt over den jeg hadde i går. Jeg føler jeg gjorde del 1 så utrolig dårlig, men jeg synes del 2 og 3 gikk veldig bra. Håper bare jeg står på del 1 så de andre delene kan trekke meg opp. Får bare vente og se...

Eksamen i morgen blir ganske grei egentlig. Føler jeg kan ganske mye. Må bare repetere litt i dag. Liker egentlig ikke å lese til en eksamen dagen før, men nå som jeg bare har en dag mellom to eksamener, så må det nesten bli sånn :)

Lykke til alle sammen som har eksamen denne uka :D

Skrevet

28 timer til sommerferie! Jeg har grudd meg lenge til eksamen, men nå er jeg så lei at jeg vil bare ha den overstått. Det knyter seg fortsatt i magen når jeg tenker på hvordan oppgave vi kan få utdelt, selv om jeg føler jeg kan mye om faget.

I et øyeblikk er jeg helt rolig, i neste svetter jeg og skjelver. Åh, så godt det skal bli med ferie og slippe å tenke på skole i noen mnd! Slippe å ha dårlig samvittighet for hva man burde gjort, men heller nyte dagene og sola med god samvittighet!

Lykke til med lesing og evt eksamen i dag! :-)

Skrevet (endret)

Ja, har to uker, og det er ganske deilig! Men kunne godt framskyndet begge eksamenene, slik at jeg hadde den i dag for to uker siden, og den om to uker i dag :P

Ja, skjønner hva du mener. Var ferdig så seint som 13.juni i fjor og det var ufattelig frustrerende å ha eksamen så seint når nesten alle på fakultetet var ferdig og studenter generelt. De siste ukene var det kjipt å logge inn på Facebook og se alle feriestatusene, i tillegg til at det begynte å bli frustrerende at venner spurte om jeg ville finne på ting hele tiden, fordi de hadde ferie, og glemte at jeg hadde fullt eksamenskjør. Den ekstra uka i juni gikk utrolig seigt også.

Lang eksamenstid, og totalt demotiverende at det i tillegg var strålende sol og fint vær den siste tiden. Og det var ufattelig mye å gjøre også. Det begynte faktisk å regne og bli drittvær akkurat den dagen jeg var ferdig. Ganske typisk :). Håper du rekker å lese ute i solen. :-)

Når jeg tenker på det vil jeg egentlig være ferdig den 5.juni og ha litt lite tid mellom eksamnene, så i dag har jeg bestemt meg for å slutte å whine om at jeg har tre eksamner på kort tid og heller sette inn støtet og lese mye de neste dagene, på alle tre eksamner. Det er eigentlig greie eksamner å lese til, så det skal gå uten problem med litt innsats. Så nå logger jeg av og setter på selfcontrol.

God lesing alle sammen! :)

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksamen to av fem ferdig. Rett på lesesalen nå så klart. Neste er på fredag... Jeg holder på å spy av utmattelse...

Anonymous poster hash: be733...d5d

Skrevet

Ferdig med første eksamen. 6 timer er lenge altså. Vondt i nakken og hånda.

Tror det gikk bra. Men det kan endre seg når jeg snakker med andre....

Skrevet

Klar for å levere master - men veileder har forlatt landet før han gav tilbakemelding til meg. Har så lyst til å levere, men det er jo så dumt å ikke få tilbakemelding og forbedre, når man har tid før fristen :opplyser:

Skrevet

Alene på biblioteket. Sol ute. Sliten. Trøtt. Sovner av tørrfagetmitt. Jeg vil være ute

(null)

Skrevet

Må bare få det ut et sted..

Jeg har vært syk deler av semesteret, noe som har ødelagt mye. I tillegg har jeg vært plaget med en angst som oppstod som et resultat av dette.

Jeg skal heldigvis kun ha to eksamener, og jeg hadde store planer for semesteret. Gode forutsetninger for å lykkes. Dette er mitt nest siste semester, og det skulle nytes og jeg skulle jobbe strukturert. I stedet har jeg vært mye sengeliggende og ikke fått gjort det jeg skulle i det hele tatt. Sånn er det i livet av og til, og det kan man ikke forutse. Jeg prøver å si dette til meg selv, men allikevel har jeg en sinnsyk panikk nå, samt at jeg klandrer meg selv. Man tenker alltid at man kunne gjort mer, gjør man ikke?

Jeg må klare de to eksamenene, jeg skal skrive master til høsten. Det er ikke rom for å feile akkurat nå. Så jeg gjør mitt beste, og kanskje jeg klarer å berge meg. Ellers er det alltids konten, men jeg vet at jeg kommer til å være sinnsykt nervevrak, for jeg MÅ jo klare det på konten i så fall, det er siste sjanse, ellers blir jeg ikke ferdig.

Jeg vet ikke hva jeg ville med dette, måtte bare ha en pause fra lesing. Ser ut til at det KAN gå greit med det ene faget.. Det andre, derimot. Det får tiden vise.

Håper ingen andre har det så fælt som meg akkurat nå. Har heldigvis roet meg, og fått en "jeg gjør mitt beste, mer kan man ikke gjøre"-innstilling. Og det funker, helt til "eller kunne du gjort mer, selv da du var syk?"-tankene tar overhånd.

Skrevet

Lykke til Aryamili. Ikke gi opp. Du kan fortsatt klare det. Og vet du, selv om du ikke tror du klarer det nå, hvis du jobber målrettet og godt noen dager, så er det utrolig hvor mye du faktisk kan lære.

Selv om du føler at du ikke kommer til å stå - dra på eksamen. Det er som regel en del informasjon som er lagret oppi topplokket som vi ikke vet om før vi plutselig trenger det. Gjør ditt beste med de forutsetningen du har. Går det, så går det. Og går det ikke, så får du konte. Det er ikke verdens undergang.

Og du har vært syk, og det er naturlig at du ikke har fått jobbet så bra som du ønsket. Gjort er gjort og spist er spist, ikke tenkt på det du har gjort eller ikke gjort, tenkt heller fremover, men aller mest i nuet!

:klem:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...