Mynona Skrevet 25. mai 2014 #4101 Skrevet 25. mai 2014 Åh, dere er heldig som snart er ferdig!! Jeg har ikke sommerferie før 13.juni Den boka du ikke fant linaria, det kan hende den kommer når semesterstart nærmer seg. Kanskje det er en ny utgave på vei f.eks, som de ikke har tatt inn enda.
Mynona Skrevet 25. mai 2014 #4102 Skrevet 25. mai 2014 Prokrastinerer prokrastinerer proskrasinerer!! Skal løse 3 eksamensoppgaver denne helgen, det er beste, har løst 1,25.. altså har jeg mye å gjøre i dag. Meeeen.. jeg har ikke lyst! Er så lei. Gleder meg nesten litt til eksamen på tirsdag - til å bli ferdig. Men da er det bare på'n med lesing i nytt fag
Gjest Linaria Skrevet 25. mai 2014 #4103 Skrevet 25. mai 2014 Ein betalar korkje toll eller meirverdiavgift på import av bøker til eige bruk. Verkeleg?! Å, tusen tusen takk! You made my day! :D
Gjest Linaria Skrevet 25. mai 2014 #4104 Skrevet 25. mai 2014 Åh, dere er heldig som snart er ferdig!! Jeg har ikke sommerferie før 13.juni Den boka du ikke fant linaria, det kan hende den kommer når semesterstart nærmer seg. Kanskje det er en ny utgave på vei f.eks, som de ikke har tatt inn enda. Eg kjøpte den og to andre pensumbøker fra England no. Var mykje billigare Det er ikkje lenge til 13. juni! Berre å lese og kose seg
henp Skrevet 25. mai 2014 #4105 Skrevet 25. mai 2014 Trenger sårt noen tips til hvordan å huske pensum på eksamen! Leser, leser og leser - forstår pensumet og klarer å forklare det. Men... når jeg sitter der uten hjelpemidler husker jeg ikke navnet på noen av teoriene eller begrepene i teoriene! HJELP!! Prøver å slappe av og lese mer, men blir litt stressa. Har laget både forenklede notater og tankekart, men hjelper likevel ikke på hukommelsen
Mynona Skrevet 25. mai 2014 #4106 Skrevet 25. mai 2014 Trenger sårt noen tips til hvordan å huske pensum på eksamen! Leser, leser og leser - forstår pensumet og klarer å forklare det. Men... når jeg sitter der uten hjelpemidler husker jeg ikke navnet på noen av teoriene eller begrepene i teoriene! HJELP!! Prøver å slappe av og lese mer, men blir litt stressa. Har laget både forenklede notater og tankekart, men hjelper likevel ikke på hukommelsen Har du prøvd å assosiere pensum med andre ting? Jeg forstår det slik at du husker det hvis du får stikkordene? Hva med å legge stikkord til ting som du husker, f.eks. ting der du bor. Noe som kan ligne litt på stikkordene, så du husker hvilket stikkord som hører du hver ting. jeg har gjort det tidligere, og det fungerte kjempefint. Men det kommer an på hva slags fag da. F.eks koblet jeg stikkordet "jerngrepet" mot nattbordet mitt er laget av jern (eller noe annet metall).
henp Skrevet 25. mai 2014 #4107 Skrevet 25. mai 2014 Har du prøvd å assosiere pensum med andre ting? Jeg forstår det slik at du husker det hvis du får stikkordene? Hva med å legge stikkord til ting som du husker, f.eks. ting der du bor. Noe som kan ligne litt på stikkordene, så du husker hvilket stikkord som hører du hver ting. jeg har gjort det tidligere, og det fungerte kjempefint. Men det kommer an på hva slags fag da. F.eks koblet jeg stikkordet "jerngrepet" mot nattbordet mitt er laget av jern (eller noe annet metall). Det hørtes lurt ut. Har organisasjonspsykologi, så mange vanskelige og tunge begreper, men kan jo alltids prøve Takk for tipset!
curiousity Skrevet 26. mai 2014 #4108 Skrevet 26. mai 2014 Trenger sårt noen tips til hvordan å huske pensum på eksamen! Leser, leser og leser - forstår pensumet og klarer å forklare det. Men... når jeg sitter der uten hjelpemidler husker jeg ikke navnet på noen av teoriene eller begrepene i teoriene! HJELP!! Prøver å slappe av og lese mer, men blir litt stressa. Har laget både forenklede notater og tankekart, men hjelper likevel ikke på hukommelsen Tankekart! Fungerer kjempebra her. Har også nylig hatt eksamen der mye av stoffet var teorier. Skrev ett stort tankekart for de mest sentrale teoriene (på a3 ark), der jeg hadde med sentrale begrep osv. Bruk gjerne ulike farger også. Det som er så lurt, er at da husker du tankekartene "visuelt" når du sitter på eksamen.. Husker hvilket begrep som hadde den og den fargen, hvor det står på tankekartet og slikt. Føler det fungerer så bra at det er juks, nesten altså 3
curiousity Skrevet 26. mai 2014 #4109 Skrevet 26. mai 2014 Ååh, noen som har en dose motivasjon til overs?! Sitter her å skal skrive oppgave. Bare en eksamensoppgave igjen før friheten kaller. Men klaaarer bare ikke å motivere meg selv til å skrive uansett hva jeg tenker . Æsjameg.
Tuppelina Skrevet 26. mai 2014 #4110 Skrevet 26. mai 2014 To døgn til sommerferie! Skriver notater av notatene nå, får meg til å huske litt bedre. Men det er så kjedelig fag; politiske prosesser! Kunne sovet meg gjennom hele pensum..
Mynona Skrevet 26. mai 2014 #4111 Skrevet 26. mai 2014 Eksamen i morgen. Stønn. Gruer meg. Når jeg kommer hjem fra jobb skal jeg prøve å ta det rolig og bare bla litt i notatene mine.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #4112 Skrevet 26. mai 2014 Siden dette er et emne med mange erfarne studenter har jeg noen spørsmål jeg håper dere kan svare på 1. Hva mange % må jeg ha for å stå i ett fag? Jeg hadde et to hjemmeeksamener a 20% hver, på en fikk jeg B og på den andre D. Eksamen (60%) strøk jeg på, men siden jeg har 40 % som tilsammen utgjør mer enn ståkarakter, er det da riktig at jeg stryker i faget? 2. Konteeksamen; Beholder man beste karakter eller karakteren fra konte? Dette gjelder høyskole viss det skulle være relevant.Hadde satt pris på om noen gidder å svare meg Anonymous poster hash: eba08...c18 1
lillsunshine Skrevet 26. mai 2014 #4113 Skrevet 26. mai 2014 (endret) Nå er det 10 dager til sommerferie! Det er ufattelig nært, men skal gjennom 3 eksamner før det. To 6-timers skoleeksamen og en muntlig eksamen for å forsvare bacheloroppgaven og bli testet i resten av pensum. Den første på fredag, den neste på mandag også torsdag igjen. Helga blir jammen hyggelig. Føler jeg skal klare de to første uten særlig problem, men tror likevel ikke jeg får tid å begynne på siste før jeg er ferdig med de to neste mandag. Da er det bare tre dager å lese på, viss jeg medregne kvelden på eksamensdagen. Nå må jeg bare skjerpe meg litt og sette inn det siste støtet. Endret 26. mai 2014 av lillsunshine
Gjest Offensive Pie Skrevet 26. mai 2014 #4114 Skrevet 26. mai 2014 Siden dette er et emne med mange erfarne studenter har jeg noen spørsmål jeg håper dere kan svare på 1. Hva mange % må jeg ha for å stå i ett fag? Jeg hadde et to hjemmeeksamener a 20% hver, på en fikk jeg B og på den andre D. Eksamen (60%) strøk jeg på, men siden jeg har 40 % som tilsammen utgjør mer enn ståkarakter, er det da riktig at jeg stryker i faget? 2. Konteeksamen; Beholder man beste karakter eller karakteren fra konte? Dette gjelder høyskole viss det skulle være relevant.Hadde satt pris på om noen gidder å svare meg Anonymous poster hash: eba08...c18 1. Normalt sett må man ha 40 % riktig for å bestå. Siden du ikke har fått toppkarakterer på de 40 % du har bestått, virker det riktig at du stryker. 2. Man beholder beste karakter.
magicpie Skrevet 26. mai 2014 #4115 Skrevet 26. mai 2014 (endret) Jeg trodde konteeksamen kun var for dem som stryker i et fag? Sånn er det i hvert fall på NTNU. Endret 26. mai 2014 av magicpie
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #4116 Skrevet 26. mai 2014 1. Normalt sett må man ha 40 % riktig for å bestå. Siden du ikke har fått toppkarakterer på de 40 % du har bestått, virker det riktig at du stryker. 2. Man beholder beste karakter. Var ett par stk. som sa at jeg burde klage. Og at jeg burde fått E som sluttkarakter. Jeg var usikker på om dette stemte + at jeg er usikker på hva jeg skulle skrevet i en evt klage. Så ville forhøre meg her først. Takk for svar! Anonymous poster hash: eba08...c18
lillsunshine Skrevet 26. mai 2014 #4117 Skrevet 26. mai 2014 Jeg trodde konteeksamen kun var for dem som stryker i et fag? Sånn er det i hvert fall på NTNU. Tror begrepet konteeksamen blir brukt litt sånn tilfeldig og blandet sammen med midtsemstereksamen. I egentlig forstand betyr sikkert konte at du må ha strøket for å ta opp igjen eksamen, men har selv tatt eksamen på nytt for å forbedre karakter, der andre har kontet. Den samme eksamen kan altså både være konteeksamen og midtsemestereksamen. Noen ganger så trenger man ikke ha strøket for å ha ta eksamen på nytt. Andre eksamner må en nettopp ha strøket, og da blir det jo virkelig en konteeksamen.
lillsunshine Skrevet 26. mai 2014 #4118 Skrevet 26. mai 2014 Siden dette er et emne med mange erfarne studenter har jeg noen spørsmål jeg håper dere kan svare på 1. Hva mange % må jeg ha for å stå i ett fag? Jeg hadde et to hjemmeeksamener a 20% hver, på en fikk jeg B og på den andre D. Eksamen (60%) strøk jeg på, men siden jeg har 40 % som tilsammen utgjør mer enn ståkarakter, er det da riktig at jeg stryker i faget? 2. Konteeksamen; Beholder man beste karakter eller karakteren fra konte? Dette gjelder høyskole viss det skulle være relevant.Hadde satt pris på om noen gidder å svare meg Anonymous poster hash: eba08...c18 Vet at det i flere fag er slik at dersom den er delt opp i flere deler, og du stryker på en av delene, uansett hvor mange prosent den teller, så stryker du uansett om du har fått A på de andre delene. Har jeg hørt. Noe med at du må ha bestått alle de ulike deleksamenen for å bestå i faget. Men det pleier jo som regel å stå i emnebeskrivelsen der det gjelder.
Gjest Naria Skrevet 26. mai 2014 #4119 Skrevet 26. mai 2014 Siden dette er et emne med mange erfarne studenter har jeg noen spørsmål jeg håper dere kan svare på 1. Hva mange % må jeg ha for å stå i ett fag? Jeg hadde et to hjemmeeksamener a 20% hver, på en fikk jeg B og på den andre D. Eksamen (60%) strøk jeg på, men siden jeg har 40 % som tilsammen utgjør mer enn ståkarakter, er det da riktig at jeg stryker i faget? 2. Konteeksamen; Beholder man beste karakter eller karakteren fra konte? Dette gjelder høyskole viss det skulle være relevant.Hadde satt pris på om noen gidder å svare meg Anonymous poster hash: eba08...c18 1. Dette er vanskelig å svare på, men ofte er det slik at man må bestå alle deler av en eksamen for å få bestått karakter. 2. Det er beste karakter som blir stående.
Miah Skrevet 26. mai 2014 #4120 Skrevet 26. mai 2014 Lurer virkelig på å konte den siste eksamenen jeg skal ha før sommeren. Henger en god del bak i lesingen. Hadde kanskje klart det om jeg leste 10 timer per dag, men har så mye å styre med for tiden at jeg tenker å bare utsette det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå