drue Skrevet 22. mai 2014 #4081 Skrevet 22. mai 2014 Det var det jeg mente. Svært sjelden rammer streiker privatister heldigvis lykke til and make us proud Tusen takk! Jeg skal prøve så godt jeg kan
Fantomina Skrevet 23. mai 2014 #4082 Skrevet 23. mai 2014 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina
lillsunshine Skrevet 23. mai 2014 #4083 Skrevet 23. mai 2014 (endret) Streiken truer muntlig eksamen hos oss. Karakteren i det ene faget er gjort opp av tre deler, der muntlig en av de. Hvis det skulle bli streik, dropper de bare muntlig og karakteren gjøres opp av de to andre delene. Jeg har gjort det såpass bra på iallfall én av de to delene at jeg nesten håper på streik for å ikke snakke meg bort Er litt redd for at det kan skje med min muntlige eksamen også. Den er riktignok ikke før 5.juni, men de skal sensurere bacheloroppgaver før det, og det tar jo tid. Fikk nettopp mail i går om at den personen som opprinnelig skulle sensurere som ekstern, ikke kan stille. Men de hadde akkurat fått tak i en ny nå, trodde de. Med andre ord er ikke sensureringen begynt, og dersom noen av sensorene skulle bli tatt ut i neste uke, så går det jo ut over sensureringen. For 2 år siden ble muntlige eksamner flyttet en uke i noen fag, grunnet dette. Da fikk de ta muntlig eksamen etter at streiken var avblåst, men mye senere enn planlagt. Alternativet er jo ja, at de bare sensurerer bacheloroppgaven. I mitt tilfelle håper jeg ikke det, for jeg hadde planer om å snakke meg opp en karakter, for er ganske sikker på at jeg blir trekt for litt formelle ting/for lite korrekturlesing. Nå sitter jeg bare å venter på å få en haug med forvirrende mailer angående "Eksamen kan bli avlyst grunnet streik" som for 2 år siden. Kom nye beskjeder hele tiden. Blir nervøs av sånt. Får vel bare prøve å ignorere alt sånn og lese som normalt. Endret 23. mai 2014 av lillsunshine
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #4084 Skrevet 23. mai 2014 Litt ikke-sutring først: tredje eksamen unnagjort, da er det bare den verste igjen. En uke til jeg kan lese akkurat hva jeg vil (har et par skjønnlitteraturbøker liggende som har samlet seg opp). Blir så utrolig deilig! Så da er det bare siste innsats! :D Anonymous poster hash: 645eb...5a0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #4085 Skrevet 23. mai 2014 Grunnet dårlig prioritering (har antatt et fag har vært enklere enn jeg så for meg), må jeg se meg nødt til å trekke meg på mandag og konte i september. Æsj...Anonymous poster hash: df605...7f6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #4086 Skrevet 23. mai 2014 Fått et resultat i dag og det ble B. Litt skuffa fordi jeg hadde et lite håp om en A, men skjønner at det er skikkelig teit av meg. Har A i snitt nå, og hvis det skal opprettholdes MÅ jeg minimum få A på to av de tre eksamenene jeg venter på resultatet på, og B på den tredje. Anonymous poster hash: dbbcc...efe
Gjest Leo Nardo Skrevet 23. mai 2014 #4087 Skrevet 23. mai 2014 Ettersom dette er en sutretråd, må jeg få lov til å meddele en ting som irriterer meg litt og det er folk som ikke evner å entre og forlate lesesalen på en grasiøs måte hvor de tar hensyn til de som sitter der. Jeg lyver ikke når jeg sier at det er jenter jeg har hatt i kikkerten og har hatt lyst til å ta kontakt med, men som jeg har totalt mistet interessen for med den ufine oppførselen de utøver når de kommer og går. Det sier seg vel selv at det blir mye bråk om du skal slenge fra deg boken med et dunk i bordet, kaste de i sekken, bråke ekstra når du plugger inn PC-en, ruske i sekken og dra igjen glidelåsen med mest mulig trykk, slenge søppelet hardt i bøtta istedenfor å legge det forsiktig fra deg og så videre. Skjerpings! 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #4088 Skrevet 23. mai 2014 Jeg har eksamen i morgen. Innså i går at jeg ikke kan noenting og kommer nok til å stryke uansett - derfor har jeg ikke lest noe heller. Det får bli kont eller å ta opp faget neste år. I utgangspunktet har jeg 4 fag denne våren. 1 av fagene får jeg ikke gå opp til eksamen i pga. manglende øving. Fag nr. 2 har jeg hatt eksamen i, men stryker antakeligvis i. Fag nr. 3 er i morgen, og jeg kommer til å stryke. Siste eksamen er om ca. 2 uker, men den tror jeg at jeg skal greie. Så jeg kommer altså til å bestå 1 av 4 fag dette semesteret. Jeg har ikke tenkt til å droppe ut av siv.ing.-studiet. Men jeg er overraskende rolig. What the fuck is wrong with me... Anonymous poster hash: 16f68...52c
Gjest Ciegus Skrevet 23. mai 2014 #4089 Skrevet 23. mai 2014 Ettersom dette er en sutretråd, må jeg få lov til å meddele en ting som irriterer meg litt og det er folk som ikke evner å entre og forlate lesesalen på en grasiøs måte hvor de tar hensyn til de som sitter der. Jeg lyver ikke når jeg sier at det er jenter jeg har hatt i kikkerten og har hatt lyst til å ta kontakt med, men som jeg har totalt mistet interessen for med den ufine oppførselen de utøver når de kommer og går. Det sier seg vel selv at det blir mye bråk om du skal slenge fra deg boken med et dunk i bordet, kaste de i sekken, bråke ekstra når du plugger inn PC-en, ruske i sekken og dra igjen glidelåsen med mest mulig trykk, slenge søppelet hardt i bøtta istedenfor å legge det forsiktig fra deg og så videre. Skjerpings! Eller høre på musikk med dårlige øreplugger, slik at alle i samme rom må høre på den samme drittmusikken.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #4090 Skrevet 24. mai 2014 Viser seg at jeg har gjort noen skikkelig flaue feil på eksamen. Misforstått noe jeg egentlig klarer. Noe som egentlig er veldig enkelt. Og nå stryker jeg mest sannsynlig på grunn av det. At det går an Anonymous poster hash: e3eac...fd7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #4091 Skrevet 24. mai 2014 Ettersom dette er en sutretråd, må jeg få lov til å meddele en ting som irriterer meg litt og det er folk som ikke evner å entre og forlate lesesalen på en grasiøs måte hvor de tar hensyn til de som sitter der. Jeg lyver ikke når jeg sier at det er jenter jeg har hatt i kikkerten og har hatt lyst til å ta kontakt med, men som jeg har totalt mistet interessen for med den ufine oppførselen de utøver når de kommer og går. Det sier seg vel selv at det blir mye bråk om du skal slenge fra deg boken med et dunk i bordet, kaste de i sekken, bråke ekstra når du plugger inn PC-en, ruske i sekken og dra igjen glidelåsen med mest mulig trykk, slenge søppelet hardt i bøtta istedenfor å legge det forsiktig fra deg og så videre. Skjerpings! Sikkert et enormt tap for disse jentene at du dropper de på grunn av vanene de har når de pakker sekken ... Anonymous poster hash: 214e5...5a6 4
Mynona Skrevet 24. mai 2014 #4092 Skrevet 24. mai 2014 Fått et resultat i dag og det ble B. Litt skuffa fordi jeg hadde et lite håp om en A, men skjønner at det er skikkelig teit av meg. Har A i snitt nå, og hvis det skal opprettholdes MÅ jeg minimum få A på to av de tre eksamenene jeg venter på resultatet på, og B på den tredje. Anonymous poster hash: dbbcc...efe Så flink du er Har C i snitt. Og det kommer jeg til å få uansett hvordan det går på de 4 siste eksamene jeg har igjen av studiet. Det er litt kjipt egentlig. Men jeg kan jo håpe på er bra snitt på sisteåret i steden.
Tuppelina Skrevet 24. mai 2014 #4093 Skrevet 24. mai 2014 Eksamen på onsdag, og alle pensumbøkene er ferdig lest. Jeg har skrevet notater, men problemet er at jeg er så LEI. Jeg orker ikke lese notatene, tenker at "dette går bra, god tid enda", og som vanlig ender det vel med panikklesing på tirsdag. Åh, som jeg gleder meg til sommerferie på onsdag!!
Gjest Leo Nardo Skrevet 24. mai 2014 #4094 Skrevet 24. mai 2014 Eller høre på musikk med dårlige øreplugger, slik at alle i samme rom må høre på den samme drittmusikken. Ja, jeg måtte faktisk si fra til en ung gutt som hørte på techno med uisolerte propper for et par uker tilbake. Fylte hele lesesalen. Tror ikke han visste om det selv. Sikkert et enormt tap for disse jentene at du dropper de på grunn av vanene de har når de pakker sekken ... Anonymous poster hash: 214e5...5a6 Nå var ikke det det viktigste budskapet i tråden, men ja, jeg vil si det. Hun jeg er forelsket i nå er uansett veldig grasiøs. Høflig og kommer og går på en stille måte. Ahh...for en jente.
Gjest Linaria Skrevet 24. mai 2014 #4095 Skrevet 24. mai 2014 Ååh! Sliten! Dro på fest i går fordi det var noe som bare skjer en gang i året og jeg ville ikke gå glipp av det... Jeg hadde ikke lest så mye uansett. Jeg føler at jeg kan det meste, men kanskje ikke godt nok. Usikker... Det er vanskelig! Nå er jeg så sliten at jeg ikke orker å skrive nynorsk en gang. Håper jeg får oppgave om verb på eksamen. Jeg er skikkelig god på verb.
FrøkenBaker Skrevet 25. mai 2014 #4096 Skrevet 25. mai 2014 Tidligere eksamensoppgaver, gode å ha når du forstår dem, men midt i bunken ser jeg plutselig noe som, hvordan kan det beskrives, får meg til å instinktivt rygge bakover. Hva er det der? Æsj, håper de ikke fortsetter i samme linje i år. 4
Gjest Linaria Skrevet 25. mai 2014 #4097 Skrevet 25. mai 2014 Eksamen på onsdag, og alle pensumbøkene er ferdig lest. Jeg har skrevet notater, men problemet er at jeg er så LEI. Jeg orker ikke lese notatene, tenker at "dette går bra, god tid enda", og som vanlig ender det vel med panikklesing på tirsdag. Åh, som jeg gleder meg til sommerferie på onsdag!! Sånn har eg det óg. Har lest pensum, men vil ikkje meir Eksamen i morgon. Eg veit at eg kan stå, men eg vil ha grei karakter. Eg hatar dagen før eksamen. Ikke noko blir gjort. Ein er berre trøytt og lei. Eg har ikkje sommarfeire før om åtte dagar. Har ikkje byrja å lese til eksamen om ei veke. Eller, eg har lest pensum, men ikkje noko meir. Men etter i morgon er det ikkje meir nynorsk! Eg har óg byrja å se på pensum til hausten, men ei av bøkene finn eg ikkje. Kva gjer ein da? Fant ho i ein engelsk nettbutikk, men liker ikkje å betale toll på bøker... Men kanskje eg berre må bestille ho der.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #4098 Skrevet 25. mai 2014 Mangler to sider på mappeeksamen i tysk syntaks som skal leveres i morgen Veldig lett når jeg ikke forstår faget på noen som helst måte. Heldigvis sommerferie på onsdag, etter jeg har levert mappeeksamen i tysk litteratur som jeg heldigvis er ferdig med! Trenger bare å se over grammatikk Anonymous poster hash: 5aeb6...64a
Gjest Leo Nardo Skrevet 25. mai 2014 #4099 Skrevet 25. mai 2014 Eg har óg byrja å se på pensum til hausten, men ei av bøkene finn eg ikkje. Kva gjer ein da? Fant ho i ein engelsk nettbutikk, men liker ikkje å betale toll på bøker... Men kanskje eg berre må bestille ho der. Ein betalar korkje toll eller meirverdiavgift på import av bøker til eige bruk. 1
Tuppelina Skrevet 25. mai 2014 #4100 Skrevet 25. mai 2014 Sånn har eg det óg. Har lest pensum, men vil ikkje meir Eksamen i morgon. Eg veit at eg kan stå, men eg vil ha grei karakter. Eg hatar dagen før eksamen. Ikke noko blir gjort. Ein er berre trøytt og lei. Eg har ikkje sommarfeire før om åtte dagar. Har ikkje byrja å lese til eksamen om ei veke. Eller, eg har lest pensum, men ikkje noko meir. Men etter i morgon er det ikkje meir nynorsk! Eg har óg byrja å se på pensum til hausten, men ei av bøkene finn eg ikkje. Kva gjer ein da? Fant ho i ein engelsk nettbutikk, men liker ikkje å betale toll på bøker... Men kanskje eg berre må bestille ho der. Åh, det er så kjipt når det er så nært - men så mister man alt av motivasjon... Men nå er det tross alt bare tre dager igjen å lese på, det er på tide å sette inn støtet! Lykke til med dine siste eksamener, og husk å ta litt fri siste dagen før du skal i ilden, greit å ha overskudd til selve dagen! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå