Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til :)

Jeg føler jeg ligger på en C nå.. Hvis jeg rekker å gjøre meg ferdig på eksamen. Det er så mange og store oppgaver, så tiden bekymrer meg. Selv om det er 6 timer. Har ikke tid til å tenke for mye.

Håper jeg kommer til å føle at jeg kan få til en B etterhvert. Også håper jeg at jeg er heldig med oppgavene, at vi får akkurat det jeg er best på ;)

6 timer! :sjokkert: Da kan jeg tenke meg den er ganske omfattende ja. Vår er på 4 timer.

Innbiller meg at vi kommer til å få 1 oppgave med kontantstrømanalyse, 1 oppgave med avslutning av årsregnskap (posteringer, skatteberegning) og 1 oppgave med regnskapsanalyse, men jeg vet jo egentlig ikke. Det er første gangen foreleseren vår har faget og det har kun vært 1 tilsvarende eksamen tidligere på skolen.

Tusen takk for lykkeønskning, og masse lykke til du også! :)

Anonymous poster hash: dbbcc...efe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og Fronter er nede.. PERFEKT! :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Eksamen imorgen, og jeg har fortsatt alt for mye igjen å lese... Alikevel så sitter jeg her inne!

Flymodus skrues på nå i håp om å få lært meg noe, lykke til alle sammen!

Anonymous poster hash: c2155...2be

Gjest Leo Nardo
Skrevet

Aldri sitt på Kvinneguiden eller internett når dere leser, kvinner.

Om jeg kan gi et lite tips, så er det å aldri gå inn på internett (foruten kanskje nyheter) eller sosiale medier når du står opp om morgenen de dagene du skal lese. Heller ikke når du har pauser, så sant du ikke er disiplinert nok til å kun gjøre det når du har pauser.

Nå om dagen logger jeg som regel på Facebook tidligst rundt 17-18 og Kvinneguiden kanskje 22-23. Ser svært mange på lesesalen som sitter med Facebook kontinuerlig åpent i bakgrunnen og selv om de ikke har det som hovedvindu så splitter det konsentrasjonen og opptar oppmerksomhet.

De dagene jeg går inn på slike sider før jeg har begynt å jobbe er det som å åpne en Pandoras eske med distraksjoner og det ødelegger konsentrasjonen og disiplinen min.

Lykke til.

:)

Skrevet

6 timer! :sjokkert: Da kan jeg tenke meg den er ganske omfattende ja. Vår er på 4 timer.

Innbiller meg at vi kommer til å få 1 oppgave med kontantstrømanalyse, 1 oppgave med avslutning av årsregnskap (posteringer, skatteberegning) og 1 oppgave med regnskapsanalyse, men jeg vet jo egentlig ikke. Det er første gangen foreleseren vår har faget og det har kun vært 1 tilsvarende eksamen tidligere på skolen.

Tusen takk for lykkeønskning, og masse lykke til du også! :)

Ja, har aldri hatt 6 timers eksamen før. Kommer til å ha mental melt-down når jeg er ferdig.

Det som går igjen for våre eksamner er en stor oppgave om konsernregnskap og oppkjøp av datter med merverdianalyser og avslutning av konsernregnskap, en stor oppg om utsatt skatt og midlertidige forskjeller, enten en om dekomponering og reversering av avskrivninger eller anleggskontrakter med løpende avregning eller fullført kontraktsmetode og en oppg om lagerverdier og midlertidige forskjeller og utsatt skatt osv.

Ser ut som vi har litt forskjellige type fag. Jeg har ikke noe særlig analyse.

Har minipause etter å ha løst en halv eksamen nå :jepp: Føler at det har gått ganske bra foreløpig. Blir litt juks og titting på fasit da :P Gjør alltid det.

AnonymBruker
Skrevet

Waaaa. Like før jeg gir opp hele eksamen nå... Engelsk grammatikk og fonetikk i morgen, og jeg føler ikke jeg kan noe som helst :( Er så mye å sette seg inn i, og når jeg transkriberer blir det bare rot... Æsj æsj æsj. Verste faget jeg noen sinne har hatt og ikke minst den dårligste følelsen på leeeenge.

Anonymous poster hash: 6f4d4...17f
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har aldri hatt 6 timers eksamen før. Kommer til å ha mental melt-down når jeg er ferdig.

Det som går igjen for våre eksamner er en stor oppgave om konsernregnskap og oppkjøp av datter med merverdianalyser og avslutning av konsernregnskap, en stor oppg om utsatt skatt og midlertidige forskjeller, enten en om dekomponering og reversering av avskrivninger eller anleggskontrakter med løpende avregning eller fullført kontraktsmetode og en oppg om lagerverdier og midlertidige forskjeller og utsatt skatt osv.

Ser ut som vi har litt forskjellige type fag. Jeg har ikke noe særlig analyse.

Har minipause etter å ha løst en halv eksamen nå :jepp: Føler at det har gått ganske bra foreløpig. Blir litt juks og titting på fasit da :P Gjør alltid det.

Ja, det er nok litt ulike fag. Faget jeg har heter finansregnskap med analyse og vi er ikke noe særlig innom de emnene du nevner. Eller, ikke så grundig i hvert fall :)

Jeg har jobbet til nå, med vaffelpause, middagspause og tur med hunden-pause. Og litt KG pause nå da. ;) Skal fortsatt jobbe et par timer til tenker jeg..

Blir en del juks og titting på fasit her også, etter å ha prøvd selv. Neste gang klarer man litt mer selv, så det går framover. :)

AnonymBruker
Skrevet

Blandet! 2 av 5 ferdige eksamener så det nærmer seg jo ferie. Hva med deg?

Leser dere i dag eller tar dere helt fri forresten?

Har måttet kutte ut statistikk fordi jeg jobber så mye, så neste blir jo foretaksstrategi. Favorittfaget mitt, men gud så mye tekst og så mye modeller og matriser og diverse å huske... Konter også bedøken fra i fjor. :/

Anonymous poster hash: be733...d5d

Gjest Leo Nardo
Skrevet

På vei til lesesalen! Litt sent ute.

God mandag!

AnonymBruker
Skrevet

Har måttet kutte ut statistikk fordi jeg jobber så mye, så neste blir jo foretaksstrategi. Favorittfaget mitt, men gud så mye tekst og så mye modeller og matriser og diverse å huske... Konter også bedøken fra i fjor. :/

Samme her :0 bare at jeg konter org.led og ikke bedøk. Hhit in my <3

Anonymous poster hash: 77acd...7ca

Skrevet

Må jeg gå til lege samme dag for å få attest på gyldig fravær, eller går det bra så lenge lege skriver at jeg ikke kunne komme på eksamensdatoen p.g.a sykdom?

Jeg kan ikke få time før i morgen hos legen min så ser ikke hvordan jeg skal løse dette hvis man må få det gjort i dag :(

Skrevet

Guuuud. Skal ikke inn til eksamen før kl 16:00, men måtte likevel møte opp kl 9. Blir en lang dag dette her!

AnonymBruker
Skrevet

På vei til lesesalen! Litt sent ute.

God mandag!

Guuuud. Skal ikke inn til eksamen før kl 16:00, men måtte likevel møte opp kl 9. Blir en lang dag dette her!

God mandag og lykke til! :)

Jeg har siste lesedag før siste eksamen i morgen :nigo:

Skrevet

God mandag og lykke til! :)

Jeg har siste lesedag før siste eksamen i morgen :nigo:

Takk! Dette er min siste eksamen, så etter i kveld har jeg FERIE :nigo:

Lykke til i morgen!

AnonymBruker
Skrevet

Samme her :0 bare at jeg konter org.led og ikke bedøk. Hhit in my <3

Anonymous poster hash: 77acd...7ca

Jess! Hvordan gikk det på mikroøkonomien da? :) Følte eksamen var enkel (i forhold til de gamle eksamene), men jeg hadde terpet veldig på konsumentteori, og lite på produsentteori... Så det gikk så som så. MRS for the win.

Skrevet

Lykke til alle som skal og er i ilden i dag!! :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg gå til lege samme dag for å få attest på gyldig fravær, eller går det bra så lenge lege skriver at jeg ikke kunne komme på eksamensdatoen p.g.a sykdom?

Jeg kan ikke få time før i morgen hos legen min så ser ikke hvordan jeg skal løse dette hvis man må få det gjort i dag :(

Så lenge du prøvde å få time i dag, så skal det gå bra at legen skriver attest for idag, i morgen. Sånn er det iallefall i jobbsammenheng. Om man ikke får time samme dag, kan legen skrive sykemelding fra den dagen du kontaktet legen for å få time.

Skrevet

Jeg mener helst å huske at jeg måtte til lege samme dag som jeg ble syk på eksamensdagen for 3 år siden. Men jeg vet ærlig talt ikke hvordan regelverket fungerer, det kan være det holder med dato på når du var syk. Men synes at det er merkelig at de ikke får presset inn en time umiddelbart. Jeg sa det var kjempeviktig fordi jeg måtte ha attest, og jeg fikk dermed time på dagen, selv om det var et veldig oversprengt legekontor. Jeg hadde fastlege der da. Ellers ville jeg ha prøvd å få time hos studentlege om det er det der du studerer. Er iallfall studentlege i Bergen, og der blir studenter prioritert og skal i utgangspunkt få time på dagen om det haster :)

Masse god bedring :) Vet hvor utrolig kjipt det er å bli syk på eksamensdagen, var ganske langt nede i flere dager etterpå, men det er ikke noe en kan noe for.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig greia med enkeltfag på langt over 10 studiepoeng?(hovedoppgave ekskludert) Tenker da på de med størrelsesorden 30 til 60 studiepoeng, som gjerne har en flerdelt eksamensordning (muntlig del, skriftlig del, rapporter, osv osv)...ville jo vært mer praktisk å bare dele dem opp i mindre fag. Skjer jo gang på gang at noen studenter stryker på en deleksamen, og mister studiestøtta da faget omfattet så mange studiepoeng.

Anonymous poster hash: 946a8...1dd
Skrevet

Jeg må virkelig være helt på bærtur om dagen. Sjekket akkurat opp eksamensplanen for å dobbeltsjekke eksamensdatoene, og ser at jeg har blingset med eksamensdatoene. Trodde neste eksamen var 27.mai, men den er visst 30.mai den. Bra det går den veien, men blir litt skremt over hvor lite oversikt jeg har. Vanligvis har jeg full kontroll på alt som skjer før undervisningen pleier å komme i gang.

Nesten litt synd at jeg oppdaget nå, er litt redd det får meg til å ligge på latsiden. Hadde vært morsomt å oppdage dagen før at jeg hadde hatt 3 dager ekstra å lese på :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...