Sitronmelis Skrevet 18. mars 2014 #3681 Skrevet 18. mars 2014 Nok en gang, gruppearbeid SUGER To dager til innlevering.. Halleluuuujah!!! 1
Gjest Linaria Skrevet 19. mars 2014 #3682 Skrevet 19. mars 2014 Full fart på jobb og to kvalifiseringsoppgaver skal leveres samme uka. Etter 4. april blir det plutselig heeeelt rolig. Ingenting som skjer. Hvorfor er det så mye stress nå?! I tillegg har jeg blitt syk Jaja... Jeg får prøve å lese litt. Har ikke lyst nå.
Gjest Ciegus Skrevet 19. mars 2014 #3683 Skrevet 19. mars 2014 Jeg syntes å huske at det var en mastertråd på forumet et sted, men fant den ikke, så da spør jeg her i stedet. Er det noen som vet hvorfor veileder på masteroppgaven ikke skal rette/sette karakter på oppgaven? Jeg kan helt sikkert tenke meg til hvorfor, men jeg er ute etter konkrete svar. Anonymous poster hash: 965ca...8c8 Hos oss setter veileder karakter sammen med en ekstern sensor, så vidt jeg har forstått?
floppesopp Skrevet 19. mars 2014 #3684 Skrevet 19. mars 2014 .. Haha, trodde semesteroppgaven min skulle inn om 10 dager, men den skal inn på mandag. And so it begins.. Hvilken spennende wikipediaartikkel om noe totalt urelevant ender jeg opp med å fordype meg i nå? 1
globalagogo Skrevet 19. mars 2014 #3685 Skrevet 19. mars 2014 .. Haha, trodde semesteroppgaven min skulle inn om 10 dager, men den skal inn på mandag. And so it begins.. Hvilken spennende wikipediaartikkel om noe totalt urelevant ender jeg opp med å fordype meg i nå? Irrelevant * Akkurat som svaret mitt... Beklager. Lykke til!
floppesopp Skrevet 19. mars 2014 #3686 Skrevet 19. mars 2014 Irrelevant * Akkurat som svaret mitt... Beklager. Lykke til! Haha, riktig. God start dette her, altså. 3
Mermaid Blues Skrevet 19. mars 2014 #3687 Skrevet 19. mars 2014 SLITEN! Kom hjem etter en lang dag i studio med lysrigging, skrev ferdig oppgaven som skal inn i morra og sovna på sofaen så snart jeg hadde formattert ferdig. Våkna for en time siden, og er helt skutt. Pollensesongen er i full gang og det klør overalt, jeg har ikke hatt en full natts søvn på tre måneder og jeg har eksamensforestilling om en uke. Kostymet kom heldigvis i posten i går, og jeg har kontroll på kontinentet, men herregud, jeg er så sliten at jeg ser dobbelt. Vi skal ha møte med veileder for å få karakter neste fredag og etter det er det påskeferie. Noe sier meg at det blir to dager i senga med komiserier før jeg i det hele tatt orker å tenke på å skrive oppgaver. Har to store oppgaver å skrive i påskeferien, samt problemstilling til masteroppgaven, så noe slaraffenliv blir det neppe, men forhåpentligvis litt mer søvn Og kan jeg bare nevne at gruppearbeid er pes? Gruppekonstellasjonen vår fungerer i utgangspunktet kjempebra, vi er alle veldig sterke, ambisiøse og hardtarbeidende studenter, men stressnivået er utrolig høyt, og ei i gruppa klarer ikke å takle stress overhodet - hun er på grensa til hysterisk om dagen og reagerer med å kjefte og smelle istedet for å kommunisere. Som selvsagt fører til temmelig hissig stemning i hele gruppa - ingen liker å bli kjeftet på. Gleder meg litt mer enn jeg burde til denne eksamenen er over
FrøkenBaker Skrevet 20. mars 2014 #3688 Skrevet 20. mars 2014 Jeg klarer dette, det går bra, det er bare disse øyeblikkene av: 4
Gjest Linaria Skrevet 20. mars 2014 #3689 Skrevet 20. mars 2014 Nå er været dritt også. Kan vi ikke i hvert fall få sol?! Lettere å låse seg inn på lesesalen når det er drittvær da. Får håpe på litt sol i april.
Chien Skrevet 20. mars 2014 #3690 Skrevet 20. mars 2014 "Le succès est l'art d'aller d'un échec à un autre sans perdre son enthousiasme." *Holde motivasjonen oppe*
lillsunshine Skrevet 20. mars 2014 #3691 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Dette er så typisk. Fordi jeg var en flink student i går med både forelesing og effektive timer på lesesalen etterpå + trening, så har jeg fått så god samvittighet at jeg har funnet det for godt å ha en ineffektiv "lesedag" hjemme. Særlig siden jeg var så støl i kroppen og trøtt når vekkerklokka ringte i dag... Resultat så langt, har knapt begynt, men har mange planer... og har samtidig lyst til å gjøre alt på samme tid i dag. Programmet for i dag: Lese, se skiskyting sprint både for kvinner og menn (hvorfor må de gå renn midt på dagen på en torsdag?!), gå på vaskeriet og endelig få vasket kler, rydde litt... se på serie seinere o.s.v. Tipper det blir minimalt med lesing i dag gitt Studenttilværelsen min oppsummert: Er flink og effektiv student enkelte dager, som alltid medfører en ineffektiv dag eller flere i ettertid. Resultat, mange som har det feilaktige inntrykket av at jeg er en flink og seriøs student, mens jeg ender opp med middels resultater. Til tross for at eksamenstiden består av 10-12 timer med studier hver dag. Kunne jeg fint ha unngått dersom jeg faktisk hadde hatt disiplin til å være dedikert hele veien. Har en prøveksamen jeg skal levere inn neste fredag og en muntlig framføring uka etterpå. Føles lenge til akkurat nå, me tipper at på søndag kommer presset snikende. Endret 20. mars 2014 av lillsunshine 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3692 Skrevet 20. mars 2014 Jeg føler for å sutre. Jeg har blitt rævvkjørt av deltidsjobben min (advokat er på saken), som i praksis betyr at jeg nå driver å bruker all min tid på å desperat finne en annen deltidsjobb. Jeg har jo ingen penger! Denne blandingen av stress, desperasjon, depresjon og sinne går noe så inni helvete utover studiet, og jeg henger så etter! Jeg er så sint! Det suger å studere uten studielån. Anonymous poster hash: be733...d5d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #3693 Skrevet 24. mars 2014 Deadline for første teoridel er om 2 uker for meg og jeg sitter på lesesalen dagen lang for å komme i mål med første innlevering av masteroppgaven. Jeg har en venninne som leser med meg, og hun sitter på facebook dagen lang! Hun sier hun skal lese og skrive sammendrag, i stedet bombarderer hun meg med meldinger på facebook! Eller sender meg linker til ting jeg MÅ se. Jeg har sagt ifra at jeg er i panikkmodus da jeg har innlevering om 2 uker, og jeg er heller ikke pålogget. Utenom et par ganger om dagen når jeg diskuterer med de andre som har innlevering samtidig om ting vi er usikre på. Jeg har til og med slått av chatten for henne men det hjelper ikke. Som om det ikke er nok så bruker hun hver eneste pause vi har på å klage over at, hun leser for tregt, hun har kun skrevet 2 sider eller lest 8(!) sider i løpet av hele dagen vi har vært på skolen. Noen mennesker altså! Utblåsing ferdig.... Anonymous poster hash: 399b8...c5a
studenten Skrevet 24. mars 2014 #3694 Skrevet 24. mars 2014 Hakke vært på skola på en måned. Klarer ikke å fullført noen eksamner. Det beste hadde vært å bli permitert, men permitert = null penger inn. Jeg er så langt nede atte fyfaen
kjøttkaker Skrevet 24. mars 2014 #3695 Skrevet 24. mars 2014 Må både stryke og deppe litt. Sjekka akkurat eksamenskarakteren min, var 99% sikker på stryk(evt E), men jaggu blei det en C. Leste så ufattelig lite på den eksamen så skjønner egentlig null. Til deppinga: har to oppgaver jeg skal levere i dag, ikke begynt på noen av de. Ikke lest på noen av de andre fagene heller og eksamen om 2 måneder, innleveringer og prøver om 2 og 3 uker. Motivasjonen er i grøfta. Takk og hei. Til studentprøver: I feel you. Men ikke gi deg!!! Prøver å si det samme til meg, men..
Gjest Linaria Skrevet 24. mars 2014 #3696 Skrevet 24. mars 2014 Bare to måneder til eksamen! Stress! Og gruppeframføring neste uke. Jeg har en helt grei gruppe, men gruppeframføringer er det verste jeg vet!!!
nickless Skrevet 24. mars 2014 #3697 Skrevet 24. mars 2014 buhu,har arb krav som skal inn til freddan,er i utgangspunktet ferdig men den kildelista må oppdateres alfabetisk....finnes ikke noe gøyere......
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #3698 Skrevet 24. mars 2014 Er så utrolig umotivert for tiden... Har ett år igjen av siv.ing.studiet, og i det siste har jeg begynt å bli veldig i tvil om jeg har valgt riktig retning. Jeg har nok hatt litt feil inntrykk av hva det er man kan jobbe med etterpå. Skulle gjerne hoppet over til noe annet, men orker ikke tanken på å studere lenger enn jeg må. På den ene siden vil jeg bare bli ferdig med studiet og komme meg ut i jobb, men på den andre siden så har jeg jo ikke noe lyst på de jobbene som er aktuelle Anonymous poster hash: 51b82...47c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #3699 Skrevet 25. mars 2014 Åh, to måneder til eksamen! Og det muntlig! Får ikke lest så mye som jeg ønsker, da jeg har en kronisk sykdom som uforberedt kan sette meg ut av spill OG en deltidsjobb hvor jeg har fått flere vakter (positivt = penger, negativt = mindre tid til studier). Off, jeg gleder meg til dette semesteret er overstått... Anonymous poster hash: 36af5...595
Catarinha Skrevet 25. mars 2014 #3700 Skrevet 25. mars 2014 Jeg HATER gruppearbeid! Dette semester består tre av fagene kun av gruppearbeid, som gjerne går parallelt. Når jeg jobber alene er jeg supereffektiv og får gode karakterer på innleveringer, mens i gruppearbeid får jeg enten fryktelig dårlig selvtillit, eller jeg ender opp med å gjøre all jobben fordi de andre ikke gidder/får til. Syyyyt!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå