Wolfmoon Skrevet 10. mars 2014 #3661 Skrevet 10. mars 2014 Uffda. Så kjipt å møte veggen midt i semesteret, men det er bedre å prioritere seg selv og helsen og heller ta det igjen. Det viktigeste er å ta vare på seg selv. Håper det ordner seg for deg. God klem. Jeg vil bare sende deg en elektronisk klem. Det er så, vel, jævlig når man kommer til det punktet at at en kjenner at en ikke orker lenger. Har vært der selv, men fortsatte, og endte opp med å måtte gi opp alt en stund. Inntrykket mitt av deg har alltid vært at du er en klok og tøff person, og dette forsterker egentlig det bildet. Gjør det som er best for deg. Håper du har et godt nettverk rundt deg. Tusen takk for gode klemmer, utrolig hvor godt noen elektroniske klemmer kan gjøre Jeg skal nok ta de valgene som er best for meg, det har jeg jo i grunn allerede gjort, er det ikke mulighet for tilrettelegging og "fri" fra en del av undervisningen, så hopper jeg av nå og tar den opp igjen neste år Alle jeg har snakket med er i grunn enige om det, for de innså nok for lenge siden at jeg egentlig har tatt meg litt vann over hodet dette semesteret, selv om jeg ikke har sett det selv 1
lillsunshine Skrevet 12. mars 2014 #3662 Skrevet 12. mars 2014 Ahhhh... Er det flere som sitter inne og skriver oppgave i finværet? Skikkelig vårdag med blå himmel og sol i Bergen. Det svir skikkelig å sitte inne på lesesalen nå. Jeg vil uuuuuut!
Fantomina Skrevet 12. mars 2014 #3663 Skrevet 12. mars 2014 (endret) . Endret 18. januar 2015 av Fantomina
Wolfmoon Skrevet 12. mars 2014 #3664 Skrevet 12. mars 2014 Jeg skal juble bittelitt her, jeg fikk innvilget en lavere prosent obligatorisk oppmøte Problemet nå, er at jeg må gjøre leksene mine 1
månki Skrevet 12. mars 2014 #3665 Skrevet 12. mars 2014 Norsklæreren min mener at den undervisningen vi får ikke trenger å være relevant til den jobben vi skal ut i snart... Jeg har IKKE valgt å gå yrkesrettet utdanning for å få urelevant undervisning!!! (Går på høyskole) 1
Mynona Skrevet 15. mars 2014 #3666 Skrevet 15. mars 2014 Jeg begynte så bra. Startet med å løse innleveringsoppgave. Dvs ført over fra opplysninger i Word til Excel så jeg har alt klart for å løse oppgave. Så ble jeg sulten. Så jeg må i butikken å kjøpe brød. Hva gjør jeg da. Jo, jeg går inn på KG. Og er fortsatt sulten.. En time senere! FAEN ta meg selv noen ganger!! Nå er det faktisk bare drøye 2 mnd til eksamen, og jeg husker ingenting fra forrige semester. Jeg har nesten ikke løst oppgaver. Og det haster. Gigantisk svære fag, sinnsykt mye pensum. Komplisert og tidkrevende - og enda har tenker jeg "jeg tar det neste helg" STØNN! Jeg går i butikken!
lillsunshine Skrevet 15. mars 2014 #3667 Skrevet 15. mars 2014 Norsklæreren min mener at den undervisningen vi får ikke trenger å være relevant til den jobben vi skal ut i snart... Jeg har IKKE valgt å gå yrkesrettet utdanning for å få urelevant undervisning!!! (Går på høyskole) Hva mener du? Undervisning i norsk for å bli norsklærer? Kanskje han/hun bare mente at det en lærer er på et mye høyere nivå enn hva en underviser i? Tror nemlig det er vanlig...
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #3668 Skrevet 16. mars 2014 Jeg holder på å bli sprø av å skrive pedagogikkoppgaver! Feltskjemaanalyser virker plutselig som toppen av lykke. Anonymous poster hash: 1b604...4f6 4
Gjest Linaria Skrevet 17. mars 2014 #3669 Skrevet 17. mars 2014 Jeg skal juble bittelitt her, jeg fikk innvilget en lavere prosent obligatorisk oppmøte Problemet nå, er at jeg må gjøre leksene mine Så fint! JEg er sikker på at ting kommer til å gå bra for deg! :D Jeg er helt utslitt for tida. Masse masse å studere samtidig som jeg er så nervøs angående firmaet mitt. Om jeg ikke får orden på bokføringen er jeg redd for hva som kan skje, men jeg kjenner ingen som har peiling på regnskap og kan lære meg
FrøkenBaker Skrevet 17. mars 2014 #3670 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Jeg har ikke noe særlig imot å skrive oppgaver, det er bare sitering, og referanselister og parafrasering og APA-malen som får meg til å Er livredd for at jeg skal sitere noe på feil måte, eller ikke skille mellom egen drøfting og hvor det som drøftes i samme avsnitt kommer fra i pensum, og at oppgaven skal kastes ut over det. Savner VGS, da man bare kunne skrive. Edit: den følelsen når du får en utsettelse på en uke rett etter du har klaget over hvor stresset du er. Endret 17. mars 2014 av FrøkenBaker
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3671 Skrevet 17. mars 2014 Så fint! JEg er sikker på at ting kommer til å gå bra for deg! :D Jeg er helt utslitt for tida. Masse masse å studere samtidig som jeg er så nervøs angående firmaet mitt. Om jeg ikke får orden på bokføringen er jeg redd for hva som kan skje, men jeg kjenner ingen som har peiling på regnskap og kan lære meg Finnes noen videosnutter på youtube, men hvor går du hen? Er det innføringsfag du sliter med, eller litt mer avansert? Anonymous poster hash: 77acd...7ca
Gjest Haaploes Skrevet 17. mars 2014 #3672 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hater gruppearbeid. Hater, hater, hater gruppearbeid.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3673 Skrevet 17. mars 2014 Finnes noen videosnutter på youtube, men hvor går du hen? Er det innføringsfag du sliter med, eller litt mer avansert? Anonymous poster hash: 77acd...7ca Jeg tror det er hennes eget firma hun mener, og ikke fag. Anonymous poster hash: cf6e8...567
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3674 Skrevet 17. mars 2014 Driver med praksis på fjerde uka nå, og jeg vil så gjerne ha livet mitt tilbake Gleder meg til å komme ut i jobb i samme type yrke, altså, men ikke å leve et helt annet liv i en midlertidig periode på denne måten. Anonymous poster hash: dacb6...48f 1
Sitronmelis Skrevet 17. mars 2014 #3675 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hater gruppearbeid. Hater, hater, hater gruppearbeid. Da er vi fler!!! Holder på med semesteroppgave nå.. ÆSJ
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3676 Skrevet 17. mars 2014 Eksamen nærmer seg med stormskritt (2 mnd til eksamenstiden begynner), og jeg har såvidt lest! Har virkelig ikke komt i gang, motivasjonen er lik null samtidig som jeg tenker at jeg kommer til å klare eksamen uansett så jeg gidder ikke stresse.. Har vært i praksis og er snart ferdig, så satser på at jeg får gjort litt mer når den er over! Anonymous poster hash: 645eb...5a0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3677 Skrevet 17. mars 2014 Driver med praksis på fjerde uka nå, og jeg vil så gjerne ha livet mitt tilbake Gleder meg til å komme ut i jobb i samme type yrke, altså, men ikke å leve et helt annet liv i en midlertidig periode på denne måten. Anonymous poster hash: dacb6...48f Kjenner meg igjen i denne! Er på siste av 7 uker nå, og føler meg så gørrkjedelig når jeg er utslitt etter praksis (lang reisetid hver dag, samt oppgaver stadig vekk..). Gleder meg til å sitte i de knallharde stolene på skolen igjen! Anonymous poster hash: 645eb...5a0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3678 Skrevet 17. mars 2014 Jeg syntes å huske at det var en mastertråd på forumet et sted, men fant den ikke, så da spør jeg her i stedet. Er det noen som vet hvorfor veileder på masteroppgaven ikke skal rette/sette karakter på oppgaven? Jeg kan helt sikkert tenke meg til hvorfor, men jeg er ute etter konkrete svar. Anonymous poster hash: 965ca...8c8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3679 Skrevet 17. mars 2014 Føler meg så fortapt Har lest alt pensum, men sliter fortsatt med å vite hva jeg skal svare på den relevante øvingsoppgaven. Ikke fordi jeg ikke forstår pensum, men med en gang det er et nytt tilfelle, et nytt faktum, blir det hele vanskelig igjen og jeg blir usikker. Jaja, er vel jussen i et nøtteskall, det. Anonymous poster hash: dfc1a...174
Gjest Delphina Skrevet 18. mars 2014 #3680 Skrevet 18. mars 2014 (endret) Jeg syntes å huske at det var en mastertråd på forumet et sted, men fant den ikke, så da spør jeg her i stedet. Er det noen som vet hvorfor veileder på masteroppgaven ikke skal rette/sette karakter på oppgaven? Jeg kan helt sikkert tenke meg til hvorfor, men jeg er ute etter konkrete svar. Anonymous poster hash: 965ca...8c8 Tror det har noe med at veileder har hatt et finger med i spillet og dermed blir inhabil. Med tanke på at veileder gir deg råd om hvordan å skrive oppgaven på best mulig måte og også gir deg hint på hvordan du kan løse oppgaven, blir det jo litt merkelig at h*n da skal rette oppgaven. Tror det er regler på det, jeg får se gjennom masterreglementet om det er noe konkret om dette der. ---- Stresser med modelleringsfaget, blergh! Skjønner jo metodene, men å modellere. Neeeeeida! *sukk* Endret 18. mars 2014 av Delphina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå