Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så lei av praksis i hverdagen og jobbing i helgen!

Gleder meg skikkelig til frihelg neste helg!

Skrevet

Minn meg på at jeg skal slutte å prokrastinere!

Jeg har en oppgave på 2000 ord som skal inn i dag. Jeg har visst om den siden nyttår, men startet likevel ikke før forrige fredag. I går bakte jeg heller to brownies enn å jobbe med den på kveldstid, "for jeg har jo bare 500 ord igjen og mange timer i morgen". Nå er jeg oppe før halv åtte for å jobbe med den, for det jeg ikke tenkte på er at jeg har kroppsøvingstime 11:50 og at jeg bruker en halvtime på å komme meg til praksisskolen. Min instant gratification monkey har jobbet seriøst hardt dette semesteret.

Vel, slutt å prokrastinere! ( :laugh: ) "The panic monster" begynner å titte ut av skapet her. Håper det har gått bra hittil.

• Liker 1
Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriver oppgave dette semesteret. Er litt småplukk som kan fikses her og der, men jeg bare orker ikke :/ ikke har jeg fått noen ordentlig tilbakemelding fra veileder heller. Føles ut som jeg har truffet en murvegg, etter å ha gitt bånn gass ut av startblokka.

Anonymous poster hash: 97ef2...1de

AnonymBruker
Skrevet

Bare skyter inn en OT:
På VGS har man jo krav på å i det hele tatt komme inn på en skole, om man søker på tre. Er det slik på høyskole/universitet? Regner med det ikke er det, men må bare spørre. Og hvor mange kan man søke på?

Anonymous poster hash: 2856e...0b7
Skrevet

Bare skyter inn en OT:

På VGS har man jo krav på å i det hele tatt komme inn på en skole, om man søker på tre. Er det slik på høyskole/universitet? Regner med det ikke er det, men må bare spørre. Og hvor mange kan man søke på?

Anonymous poster hash: 2856e...0b7

Nei, du har ikke slike rettigheter på høgskole/universitet. Du kan søke på 10 forskjellige (mener jeg å huske).

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så støl! Har ingen bøyelige ledd lenger, og jeg mener å huske at jeg hadde det før fredagens seminar. Det er hardt å lage danseforestilling, jeg bare nevner det. Synes de burde gi oss en A bare for innsatsen sin skyld ;)

Gjest Linaria
Skrevet

Har ikke fått gjort så mye som jeg skulle denne uka. Nå er jeg helt utslitt etter jobb og vil virkelig ikke lese :(

Er også veldig i tvil når det gjelder studieløpet mitt. Tenke tenke...

AnonymBruker
Skrevet

Flere enn meg som alltid tviler på det dem studerer hver gang man sitter fast /ikke klarer en oppgave eller når pensum føles håpløst?

Anonymous poster hash: dfc1a...174
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skriver oppgave dette semesteret. Er litt småplukk som kan fikses her og der, men jeg bare orker ikke :/ ikke har jeg fått noen ordentlig tilbakemelding fra veileder heller. Føles ut som jeg har truffet en murvegg, etter å ha gitt bånn gass ut av startblokka.

Oppdatering: Jeg fikk heldigvis en fot i ræva og skrev litt nå nettopp. Nå kommer denne apatiske følelsen snikende igjen... Sammen med "Orker ikke, gidder ikke"...

Skrevet

Flere enn meg som alltid tviler på det dem studerer hver gang man sitter fast /ikke klarer en oppgave eller når pensum føles håpløst?

Anonymous poster hash: dfc1a...174

Veldig. Særlig når jeg bare får middels gode karakterer, selv om jeg vet at jeg kan så mye mer. Jeg fikk min første D i høst etter 3 år på universitetet, og tenkte det var verdens undergang for min utdanning. Var faktisk helt overbevist om jeg ikke var god nok for studiet mitt, selv om min karakter faktisk var en av de bedre.

Når jeg kom meg etter sjokket har jeg innsett at jeg kan så mye mer og faktisk er en av de som burde studere det jeg studerer, med tanke på hvor mange som faller av og hvor mange som ikke får tak på det. Dessuten er jeg av den oppfatning at det ikke er hvilken karakterer du får på eksamen, men hva du faktisk kan som er viktig. Men det hindret meg jo ikke fra å føle meg som verdens mest mislykkede student da jeg fikk karakteren og ellers sitter fast.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har hatt det store sammenbruddet og er usikker på om jeg kommer til å fortsette. Skal til legen i morgen, for å se om det er mulig å få sykemelding så jeg slipper å møte på all undervisning, hvis ikke må jeg ev. ta opp igjen studiet neste år. Den ene læreren suger energi ut av meg, jeg føler meg aldri godt nok forberedt til timene og nå har jeg i tillegg havnet på etterskudd. Hvis jeg slipper undervisning en periode, er det mulig at jeg kan fullføre semesteret, men hvis ikke må jeg bare ta det igjen til neste år.

Kjipt, men jeg må nok innse at jeg har tatt meg litt vann over hodet med så krevende studier ved siden av krevende jobb i et helt år. Og jeg vil jo gjerne lære ting, ikke bare prøve å kjempe for å holde hodet over vannet, noe jeg gjør nå.

Endret av Wolfmoon
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom undervisningen er obligatorisk vil det ikke hjelpe med legeerklæring. Det går ikke an å sykemeldes fra studier i samme forstand som man kan sykemeldes fra jobb. Dessverre.

God bedring.

Anonymous poster hash: 1d776...4dd
  • Liker 1
Skrevet

Dersom undervisningen er obligatorisk vil det ikke hjelpe med legeerklæring. Det går ikke an å sykemeldes fra studier i samme forstand som man kan sykemeldes fra jobb. Dessverre.

God bedring.

Da tror jeg forskjellig institusjoner operer med forskjellige regler, for flere har fått godkjent dette. Men vi får se hva det blir til, må uansett snakke med både rådgiver og lege først.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da tror jeg forskjellig institusjoner operer med forskjellige regler, for flere har fått godkjent dette. Men vi får se hva det blir til, må uansett snakke med både rådgiver og lege først.

Det er i så fall veldig spesielt da man ikke kan få fritak fra obligatoriske krav. Jeg håper det uansett ordner seg for deg.

• Liker 1
Skrevet

Det er i så fall veldig spesielt da man ikke kan få fritak fra obligatoriske krav. Jeg håper det uansett ordner seg for deg.

Det er jeg forsåvidt helt enig i, men vi får se hva de sier :) Takk for det, det håper jeg også. Hadde vært greit å fullføre semesteret nå, men om ikke får jeg jo bare ta det igjen neste år :)

Skrevet

Jeg har hatt det store sammenbruddet og er usikker på om jeg kommer til å fortsette. Skal til legen i morgen, for å se om det er mulig å få sykemelding så jeg slipper å møte på all undervisning, hvis ikke må jeg ev. ta opp igjen studiet neste år. Den ene læreren suger energi ut av meg, jeg føler meg aldri godt nok forberedt til timene og nå har jeg i tillegg havnet på etterskudd. Hvis jeg slipper undervisning en periode, er det mulig at jeg kan fullføre semesteret, men hvis ikke må jeg bare ta det igjen til neste år.

Kjipt, men jeg må nok innse at jeg har tatt meg litt vann over hodet med så krevende studier ved siden av krevende jobb i et helt år. Og jeg vil jo gjerne lære ting, ikke bare prøve å kjempe for å holde hodet over vannet, noe jeg gjør nå.

Uffda. Så kjipt å møte veggen midt i semesteret, men det er bedre å prioritere seg selv og helsen og heller ta det igjen. Det viktigeste er å ta vare på seg selv. Håper det ordner seg for deg.:)

God klem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en sutretråd, right? Jeg føler meg skikkelig demotivert og er lei og sliten av oppgaven.

Har forsøkt å sette opp en liste over småting som må gjøres, men ser på hvert enkelt punkt og tenker "Nei takk".

Skrevet

Jeg vil bare sende deg en elektronisk klem. :klem1: Det er så, vel, jævlig når man kommer til det punktet at at en kjenner at en ikke orker lenger. Har vært der selv, men fortsatte, og endte opp med å måtte gi opp alt en stund. Inntrykket mitt av deg har alltid vært at du er en klok og tøff person, og dette forsterker egentlig det bildet. Gjør det som er best for deg. Håper du har et godt nettverk rundt deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...