Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dobbel jobbing i hele februar, samtidig som jeg skal studere, er ingen god idé. Dessverre har jeg alt sagt ja, så det er ingen annen mulighet enn å bite tenna sammen og gjennomføre.

Hadde vi ikke hatt obligatorisk oppmøte og oppgaver hver jævla dag, så hadde det i det minste vært mulighet med skippertak senere, men nå føler jeg at jeg burde hatt en tidsmaskinklokke ala Hermione i Harry Potter i stedet :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også EiT dette semesteret, og er enig i at faget stjeler mye tid og energi fra andre (og mer relevante) fag. Faget er dessuten lagt opp på en veldig lite effektiv måte. Vi har jo hatt fem landsbydager allerede og har enda ikke begynt med selve prosjektet - de første tre dagene var sååå fulle av svada og dødtid at jeg holdt på å krepere: "Nå får dere ti minutter til å skrive ned ideer på post-it-lapper." Ti minutter senere: "Nå får dere tjue minutter på å fortelle hverandre hva dere skrev på lappene". Vi var jo ferdige på fire minutter... Dessuten kjennes all reflekteringen, fasiliteringen, snakkingen om følelser osv bare veldig kunstig og tvungent.

Heldigvis har vi en veldig god tone innad i gruppa mi, og alle virker som de er mer eller mindre like motiverte. Er spent på å se hvordan det går når vi faktisk begynner å jobbe, da.

Ja, faget føles veldig ineffektivt! Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om "nå bruker vi 30 min", og så er man ferdig etter 5 ;) Pluss at jeg er lite gira på å stå opp tidlig om morgenen for å få høre "nå skal vi starte dagen med en lek"... Tror det blir mer effektivt etterhvert, men hadde vært deilig å slippe unna det som skjer i landsbyen, og bare fokusere på arbeidet som skal gjøres i gruppa. Fasilitering er slitsomt - man jobber faktisk dårligere når det sitter en og ser på, der man vet at man etterpå vil få en analyse av det man har sagt, og hvem man har sagt det til. Og hvorfor sa man det egentlig på den måten? Og hvorfor sitter vi der vi sitter, kanskje vi burde bytte plasser? Og så er det viktig at vi analyserer, ikke bare beskriver det som skjer i gruppa. Slitsomt! Gleder meg til å bli ferdig!

Skrevet

Aaaakadeeemiiikaaaa. :murvegg:

• Liker 1
Gjest Haaploes
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde ett eneste spennende fag dette semesteret. Bare ett! Da hadde hverdagen vært så sykt mye bedre.

Gjest Linaria
Skrevet

Blæh. Kvalifiseringsoppgavet. Faget er spennende da, men det er alltid kjedelig å skrive kvalifiseringsoppgave :P Heldigvis har jeg vinterferie.

Skrevet

Faens praksisrapport altså... Det er lett det kjipeste med hele studiet mitt.

Anonymous poster hash: 1b604...4f6
Skrevet

Eksamensforestilling onsdag kveld. Jeg er så nervøs at jeg skjelver og bare går rundt meg selv, og alt er nå ute av mine hender siden prøvetiden er over, og det er opp til skuespillerne og teknikerne mine å stå løpet ut. Har en prøve igjen - generalprøven, og det er egentlig ikke mer å pirke på så lenge alle husker replikkene sine. Var ikke klar over at jeg hadde meldt meg opp i Seigpining 101. Fatter ikke hvordan profesjonelle regissører holder ut dette nervekjøret :fnise: Skikkelig berg-og-dal-bane - det er det mest stimulerende og spennende jeg noensinne har gjort, men pokker meg også det skumleste. Heldigvis skal jeg kjøre lys/lyd på to andre eksamener, og å fokusere på å lære tech-cues og tenke at de to studentene er like nervøse som meg hjelper hvertfall litt :P

Sender digitale muffins til alle som krysser fingrene for meg på onsdag :blomst:

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Eksamensforestilling onsdag kveld. Jeg er så nervøs at jeg skjelver og bare går rundt meg selv, og alt er nå ute av mine hender siden prøvetiden er over, og det er opp til skuespillerne og teknikerne mine å stå løpet ut. Har en prøve igjen - generalprøven, og det er egentlig ikke mer å pirke på så lenge alle husker replikkene sine. Var ikke klar over at jeg hadde meldt meg opp i Seigpining 101. Fatter ikke hvordan profesjonelle regissører holder ut dette nervekjøret :fnise: Skikkelig berg-og-dal-bane - det er det mest stimulerende og spennende jeg noensinne har gjort, men pokker meg også det skumleste. Heldigvis skal jeg kjøre lys/lyd på to andre eksamener, og å fokusere på å lære tech-cues og tenke at de to studentene er like nervøse som meg hjelper hvertfall litt :P

Sender digitale muffins til alle som krysser fingrene for meg på onsdag :blomst:

Lykke til! :D

Skrevet

Jeg har sirkus 300 igjen å lese før april/mai. Klarer jeg det? :(

Anonymous poster hash: 03233...2a9
Skrevet

sider*.

Skrevet

Skulle til å si at det kommer an på om det er bøker eller sider, men når du sier sider har jeg absolutt trua :) Har gjort verre ting selv, det går så bra så. Stå på! :)

Anonymous poster hash: adeb5...f64

Skrevet

300 sider er da ingenting! :) Jeg har nesten 3 bøker igjen før mai.... :bond:

• Liker 1
Skrevet

Vel, jeg har sånn 4000+ sider å lese så du skal nok klare deg. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Det klarer du på noen dager :-)

Skrevet

Lykke til! :D

:hjerte: på du! (ja, jeg er for overtroisk til å si t-ordet sånn som normale folk :sjenert: )

Håper det går bra med dine studier også? :)

Med mindre det er 300 A2-sider med innfløkt kvantefysikk skrevet med skriftstørrelse 2 på russisk tror jeg det skal gå helt fint ;) Du kan trøste deg med at jeg må lese dobbelt så mange sider i løpet av neste uke samtidig som jeg har eksamen og tre seminar. (Elsker disse 9-21-ukene, takk og pris for koffein)

Det enkleste er bare å starte - hvis du vil kan vi kapplese :duskedame:

• Liker 1
Skrevet

Leste at en anonym hadde skrevet i en annen tråd her på forumet at dersom man er jusstudent er det bare å flytte inn på lesesalen. Så langt har jeg ikke vært boende på lesesalen, men denne uka kan det hende jeg pakker med meg en overlevelsesbag og flytter inn på lesesalen. Ugh!

Gjest Kjærleik
Skrevet

Jeg er nå i mitt siste semester, og holder på å skrive BA-oppgaven. Har også en muntlig eksamen i juni, som veileder ikke kan gi et klart svar på hvordan foregår. Vi skal ikke forsvare BA-oppgaven, men prate om et felles pensum. Javel, men hvordan vil dette foregå? Som en samtale? Skal jeg forberede og presentere noe? :klo: Litt usikkerhet rundt dette.
Og en muntlig eksamen er litt skremmende, derfor kunne jeg tenkt meg å danne en kollokviegruppe. For bedre forberedelse og læring (og sosialt!). Men fordi jeg har tatt litt andre emner enn mine medstudenter, har jeg ikke funnet en gruppe enda.. Hva gjør jeg? Kanskje noen her som studerer i Oslo som vil være i gruppe med meg? :ler:

Skrevet

Jeg vil ha... en studybuddy. :bond: En digital studybuddy/brevvenn å støtte, oppmuntre, klage og frike ut med.

Dagens sutre: Sitering og kildehenvisning er en students verste fiende på arbeidskrav.

Skrevet

Jeg vil ha... en studybuddy. :bond: En digital studybuddy/brevvenn å støtte, oppmuntre, klage og frike ut med.

Dagens sutre: Sitering og kildehenvisning er en students verste fiende på arbeidskrav.

Meg, meg, meg!! :roser::Nikke:

Skrevet

Meg, meg, meg!! :roser::Nikke:

Ja, ja, ja! :bolledeig::sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...