Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Haaploes
Skrevet

Jeg tar jo 7,5 studiepoeng mer enn jeg trenger dette semesteret i håp om det. Håper du har rett. :) Takk for svar.

.............. ja, det vet jeg godt, var ikke helt det svaret jeg var ute etter. Jeg regner med at det er lov å ønske å fullføre utdanningsløpet selv om vi ønsker barn. :)

Selvfølgelig - det var ikke sånn ment!:-) Mente bare at det er veldig mange antakelser og kanskje enda flere misforståelser rundt hva som er lovlig, mulig og sannsynlig. Ville mao vært forsiktig med å ta svarene her for god fisk, selv om de er gitt i beste mening :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei alle sammen :) vet ikke om dette går innom dette emnet, men jeg skal da ta opp fagene til 23/5 regelen på sonans for å komme inn på sykepleien. ( er 22 blir 23) fagene jeg skal ta er: historie, samfunsfag, naturfag vg1 , norsk ( skriftlig og muntlig) engelsk vg1.. jeg var rimelig skole lei på vidergående og sleit med motivasjon og sykt dårlige karekterer i enkelte fag. ( derfor jeg tar så mange nå) jeg har tenkt å ta de fagen over 2 år så jeg ikke tar "vann over hode". husker jeg syns historie, matte, norsk, samfunnsfag var dritt . har dere forslag til hvilke fag jeg kan ta det første året og andre året? jeg er helt lost kjenner jeg :)

Skrevet

Jeg er så sinnsykt lei av klassen, greit nok at vi går på høyskole, men vi ble ferdige med uskolen for leeenge siden. Jeg biter ikke på bitch blikkene, spesielt når dere er så dumme som dere faktisk er.

aaah, godt å få det ut!

Skrevet

Hurra, tusen takk perle, nå er jeg glad igjen :hjertesmil:

Selvfølgelig - det var ikke sånn ment!:-) Mente bare at det er veldig mange antakelser og kanskje enda flere misforståelser rundt hva som er lovlig, mulig og sannsynlig. Ville mao vært forsiktig med å ta svarene her for god fisk, selv om de er gitt i beste mening :-)

Helt enig med det Carali skriver her, derfor er det ofte best å gå til kilden selv, lanekassen.no/spesielle tilfeller. Utrolig hva man kan finne svar på der inne ;)

Når du tar mer enn 30 studiepoeng på ett semester

Består du mer enn det som er full studiebelastning, det vil si mer enn 30 studiepoeng per semester, sjekker vi først om du tidligere har tatt færre studiepoeng enn det du har fått støtte til. I så fall plasseres de ekstra studiepoengene i semestre der du manglet studiepoeng. Vi plasserer alltid de ekstra poengene på eldste semester med manglende poeng.

Har du tidligere bestått alle studiepoengene du har fått støtte til, blir de studiepoengene du tar utover 30 studiepoeng, satt på en "sparekonto". De ekstra studiepoengene vil kunne bli brukt til omgjøring i senere semestre opptil fire år framover i tid der du eventuelt ikke oppnår nok studiepoeng til å få full omgjøring.

Gjest Linaria
Skrevet

Æsj, jeg er blitt dårlig, og i dag skal de dele ut studentpakka på uio og greier. Kanskje jeg skal prøve å dra likevel... Æsj :(

Skrevet

Æsj, jeg er blitt dårlig, og i dag skal de dele ut studentpakka på uio og greier. Kanskje jeg skal prøve å dra likevel... Æsj :(

Er det virkelig så viktig for deg med en pakke tyggis, et par pulverkaffeporsjoner og noen rabattkuponger?

Anonymous poster hash: 77113...788

• Liker 4
Gjest Linaria
Skrevet

Er det virkelig så viktig for deg med en pakke tyggis, et par pulverkaffeporsjoner og noen rabattkuponger?

Anonymous poster hash: 77113...788

Nei, ikke viktig, men jeg ville gjerne ha den. Jeg har også viktig forelesning i dag som jeg burde få med meg... hmmm

Skrevet

Helt enig med det Carali skriver her, derfor er det ofte best å gå til kilden selv, lanekassen.no/spesielle tilfeller. Utrolig hva man kan finne svar på der inne ;)

Åå, herregud ja hvorfor sjekka jeg ikke der med en gang! :fnise: Tusen takk, dere er snille assa :klem: det var dette jeg håpet på, så da er det verdt å slite litt ekstra dette semesteret allikevel. :hoppendeglad:

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Skrevet

HJELP HJELP HJELP

Jeg trodde jeg var smart og jobber nå med et ekstra fag dette semesteret. Altså, tar 45 studiepoeng - og ikke 30.

Dette gjorde jeg i tilfelle det skal klaffe for meg og sambo, og vi blir gravide, og at jeg derfor bare trenger å ta 3 eksamner til jul - 22,5 studiepoeng for å ha "mindre" å gjøre.

Allikevel vil ha ha like mange studiepoeng som trengs når jeg er ferdig.

MEN, nå hører jeg at jeg ikke får stipend og lån hvis jeg ikke tar 30 studiepoeng? :vetikke: ER DET SANT. Så at jeg sliter meg ihjel med et ekstra fag, også har det ingenting for seg, og det hjelper ikke allikvel.

JEG ER SÅ LEI MEG :grine:

Jeg tror det er at du ikke får stipend og lån dersom du har UNDER 30 studiepoeng (?). Men ja, det vil vel kanskje påvirke eksamenen til jul da ja, at du ikke får 30 studiepoeng da? :o

Skrevet

Jeg kan ikke si jeg gleder meg til morgendagen på skolen. Seks timer kurs i seksuelle overgrep og incest ... Det gjør det ikke bedre at jeg har et familiemedlem som ble utsatt for seksuelle overgrep av et annet familiemedlem over lengre tid uten at noen oppdaget det.

Uff... :( Hvilket studie går du?

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg tror det er at du ikke får stipend og lån dersom du har UNDER 30 studiepoeng (?). Men ja, det vil vel kanskje påvirke eksamenen til jul da ja, at du ikke får 30 studiepoeng da? :o

Wolfmoon linket meg til lanekassen som sier at så lenge jeg har "oppspart" de studiepoengene, så går det bra å ikke ha 30 studiepoeng i et semester, for det blir det til sammen allikevel :)

Så jeg satser på at det går bra! :D

Skrevet

...... jeg henger alt for mye her, til at jeg har en eksamensoppgave som skal leveres på mandag og I DAG er eneste dagen hvor jeg har tid til å gjøre det.. Herregud :(
HVORFOR MÅ STUDIENE VÆRE PÅ ENGELSK. tar dobbelt å lang tid.

Skrevet

Jeg er for flink til å finne andre ting å gjøre.. Er i praksis og i turnusstilling, så skal på kveldsvakt. Burde da få prøvd å lese litt nå på dagtid, men å vaske hele leiligheten (som var gjort for ikke så lenge siden..) og å ta trappevask (skal gjøres denne uka uansett, men..) er så mye gøyere plutselig!

Gleder meg bare til å ha ei frihelg nå, siden det er eneste frihelga på 6 uker fremover!

Skrevet

Herregud, februar er knallhardt. :glare:

3 innleveringer og en eksamen! Så har vi en innlevering i mars, før det er rolig til mai!! De kunne godt ha fordelt det litt mer enn de har gjort..... (Også under OL da! :nei: )

Skrevet

Er igang med faget Eksperter i Team, som alle masterstudenter på NTNU må gjennom. Her må man jobbe med studenter fra andre studieretninger, for å øve seg på gruppearbeid. Foreløpig har jeg få fine ord å si om dette faget. Å skulle arbeide med en gruppe der det er stor forskjell på hvor engasjerte folk er, og dermed hvor mye de bidrar er slitsomt. I tillegg prøver vi å få igang et prosjekt som vi ikke kommer noen vei med. Har en følelse av at dette faget kommer til å ta mye energi og fokus, som jeg egentlig burde bruke på de andre fagene jeg har. Nå er jeg bare deppa :(

• Liker 2
Skrevet

Er igang med faget Eksperter i Team, som alle masterstudenter på NTNU må gjennom. Her må man jobbe med studenter fra andre studieretninger, for å øve seg på gruppearbeid. Foreløpig har jeg få fine ord å si om dette faget. Å skulle arbeide med en gruppe der det er stor forskjell på hvor engasjerte folk er, og dermed hvor mye de bidrar er slitsomt. I tillegg prøver vi å få igang et prosjekt som vi ikke kommer noen vei med. Har en følelse av at dette faget kommer til å ta mye energi og fokus, som jeg egentlig burde bruke på de andre fagene jeg har. Nå er jeg bare deppa :(

Jeg har også EiT dette semesteret, og er enig i at faget stjeler mye tid og energi fra andre (og mer relevante) fag. Faget er dessuten lagt opp på en veldig lite effektiv måte. Vi har jo hatt fem landsbydager allerede og har enda ikke begynt med selve prosjektet - de første tre dagene var sååå fulle av svada og dødtid at jeg holdt på å krepere: "Nå får dere ti minutter til å skrive ned ideer på post-it-lapper." Ti minutter senere: "Nå får dere tjue minutter på å fortelle hverandre hva dere skrev på lappene". Vi var jo ferdige på fire minutter... Dessuten kjennes all reflekteringen, fasiliteringen, snakkingen om følelser osv bare veldig kunstig og tvungent.

Heldigvis har vi en veldig god tone innad i gruppa mi, og alle virker som de er mer eller mindre like motiverte. Er spent på å se hvordan det går når vi faktisk begynner å jobbe, da.

Skrevet

Jeg tror jeg er i ferd med å bli et nervevrak..

Jeg tror nemlig jeg snart får min første stryk.

Får vite resultatene over helga og jeg er helt kvalm, svett og gåen. Jeg kommer til å gå rett i kjelleren når jeg leser av "karakteren" F.

Bør man bare begynne å lese på nytt med en gang til konteeksamen eller stresser man seg opp bare enda mer da?

Aner ikke hvordan jeg skal takle dette. Føler for å grine. Føler seg så dum når man i tillegg har lest mye.

Anonymous poster hash: 44840...fbd
Gjest Linaria
Skrevet

Æææh! Det er så mye å gjøre! Har to innleveringer å tenke på, masse å lese og har også startet et enkeltpersonsforetak og må sette meg inn i en million ting med alt det praktiske der i tillegg til å forberede det jeg faktisk skal selge i foretaket. Mye jobb, mye jobb. Er ikke vant til å ha så mye å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...