Safira Skrevet 3. februar 2014 #3561 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er så sliiten av å være i praksis og hele tiden passe på hvordan jeg snakker, gjør ting- hele tiden være på topp.. Enig!
rox Skrevet 3. februar 2014 #3562 Skrevet 3. februar 2014 Jeg skal ta 55 studiepoeng dette semesteret, og gjør omtrent ikke annet enn å sitte på lesesal og gå på kollokvier. Studieåret er allerede skjevfordelt, men jeg må i tillegg ta opp igjen ex.phil som jeg ikke fikk levert i høst på grunn av en operasjon med kjedelige komplikasjoner. Av alle studiepoengene er det kanskje 5-15 sp som blir spennende og som jeg ser på som relevant. Resten er bare uinteressant fjås... Så, GI MEG STYRKE! 1
Gjest Vinglepetra Skrevet 3. februar 2014 #3563 Skrevet 3. februar 2014 Enig! kjenner meg igjen, heldigvis er ferdig med praksis.
pinar Skrevet 3. februar 2014 #3564 Skrevet 3. februar 2014 Enig! kjenner meg igjen, heldigvis er ferdig med praksis. 6 uker igjen ! Jeg syns det er så vanskelig setting, aldri helt komfortabel i den studentrollen, kontra det å være ansatt..
Sophia Skrevet 3. februar 2014 #3565 Skrevet 3. februar 2014 6 uker igjen ! Jeg syns det er så vanskelig setting, aldri helt komfortabel i den studentrollen, kontra det å være ansatt.. Jeg likte egentlig den rollen jeg, da har man liksom lov til å spørre dumme spørsmål! Men slitsomt også ja, følte det var et mange uker langt jobbintervju.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3566 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er så sliiten av å være i praksis og hele tiden passe på hvordan jeg snakker, gjør ting- hele tiden være på topp.. Jeg skulle akkurat til å si det samme! Er redd for å gjøre ting feil, tenke feil, si noe galt, være for snill, være for streng (med pasientene, er sykepleierstudent), skrive oppgavene feil, være for engasjert, være for lite engasjert.. Her er det 7 uker (27 dager) igjen. Skal FEIRE når jeg er ferdig !! Anonymous poster hash: 645eb...5a0
Safira Skrevet 3. februar 2014 #3567 Skrevet 3. februar 2014 (endret) 6 uker igjen ! Jeg syns det er så vanskelig setting, aldri helt komfortabel i den studentrollen, kontra det å være ansatt.. 5 uker + 8 uker igjen dette semesteret. 8 uker neste, og så 10 uker siste, hvis jeg ikke tar helt feil. Men det er gøy også, er bare litt slitsomt å skulle være så positiv og engasjert hele tiden, samtidig som at "alt" er nytt, haha! Jeg skulle akkurat til å si det samme! Er redd for å gjøre ting feil, tenke feil, si noe galt, være for snill, være for streng (med pasientene, er sykepleierstudent), skrive oppgavene feil, være for engasjert, være for lite engasjert.. Her er det 7 uker (27 dager) igjen. Skal FEIRE når jeg er ferdig !! Anonymous poster hash: 645eb...5a0 Enig! Edit: Og så er det selvfølgelig kjedelig at det er så slitsomt å jobbe ved siden av, men man må jo ha penger ... Endret 3. februar 2014 av Safira
pinar Skrevet 3. februar 2014 #3568 Skrevet 3. februar 2014 5 uker + 8 uker igjen dette semesteret. 8 uker neste, og så 10 uker siste, hvis jeg ikke tar helt feil. Men det er gøy også, er bare litt slitsomt å skulle være så positiv og engasjert hele tiden, samtidig som at "alt" er nytt, haha! Enig! Mm vi har total 10 ukers praksis nå, og vanlig skole etterpå. Mm jeg strever med det å skulle bli bedømt i absolutt alt hele tiden, og det er utrolig hvilke ting man kan få tilbakemelding på! Jeg likte egentlig den rollen jeg, da har man liksom lov til å spørre dumme spørsmål! Men slitsomt også ja, følte det var et mange uker langt jobbintervju. Ja det er spennende å lære, og lov og ikke kunne alt- men den praksisen jeg er nå er kravene så sykt mye høyere, og jeg føler egentlig at det rommet for å stille de dumme spørsmålene er små. Spør jeg mye er jeg for bekreftelsessøkende og må stole mer på meg selv, spør jeg lite er jeg uengasjert, det er hele tiden vanskelig å balangsere- men det er litt kjent fenomen på sykepleien.. :/ Jeg skulle akkurat til å si det samme! Er redd for å gjøre ting feil, tenke feil, si noe galt, være for snill, være for streng (med pasientene, er sykepleierstudent), skrive oppgavene feil, være for engasjert, være for lite engasjert.. Her er det 7 uker (27 dager) igjen. Skal FEIRE når jeg er ferdig !! Anonymous poster hash: 645eb...5a0 Ja samme her, jeg finner liksom ikke helt min rolle. Jeg VET jeg er flink i jobben min, men sliter med å overføre den tankegangen til praksis.
Gjest Linaria Skrevet 3. februar 2014 #3569 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Hvorfor er en av forelesningene mine så utrolig tidlig på morgenen?!! Ok, den er klokka kvart over ni, men det blir ganske tidlig for meg som bor halvannen time unna og må ha en time margin pga morgenrush og vintertrafikk. Vil ikke stå opp klokka seks Forelesningen varer dessuten bare i 45 min og neste er ikke før fire timer senere... Det er såå lett å skulke unna.. :/ Også litt klage på studentøkonomi! Hvordan i all verden skal vi leve på så lite penger? Jeg bor med samboer som betaler all husleie og likevel synes jeg 7000 i måneden er ganske lite. Jeg mener... Jeg har ikke noe å klage på, jeg vet det, men jeg skulle ønske jeg klarte å spare mer penger og bidra mer. Jeg hadde en fantastisk jobb i høst, men mistet den over jul og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tør ikke å bli telefonselger Prøver også å se på sommerjobb, men jeg kan ingenting! Har ikke en gang lappen, og jeg bor ikke i sentrum av noe. Endret 3. februar 2014 av Linaria
studenten Skrevet 4. februar 2014 #3570 Skrevet 4. februar 2014 HJELP HJELP HJELP Jeg trodde jeg var smart og jobber nå med et ekstra fag dette semesteret. Altså, tar 45 studiepoeng - og ikke 30. Dette gjorde jeg i tilfelle det skal klaffe for meg og sambo, og vi blir gravide, og at jeg derfor bare trenger å ta 3 eksamner til jul - 22,5 studiepoeng for å ha "mindre" å gjøre. Allikevel vil ha ha like mange studiepoeng som trengs når jeg er ferdig. MEN, nå hører jeg at jeg ikke får stipend og lån hvis jeg ikke tar 30 studiepoeng? ER DET SANT. Så at jeg sliter meg ihjel med et ekstra fag, også har det ingenting for seg, og det hjelper ikke allikvel. JEG ER SÅ LEI MEG
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3571 Skrevet 4. februar 2014 HJELP HJELP HJELP Jeg trodde jeg var smart og jobber nå med et ekstra fag dette semesteret. Altså, tar 45 studiepoeng - og ikke 30. Dette gjorde jeg i tilfelle det skal klaffe for meg og sambo, og vi blir gravide, og at jeg derfor bare trenger å ta 3 eksamner til jul - 22,5 studiepoeng for å ha "mindre" å gjøre. Allikevel vil ha ha like mange studiepoeng som trengs når jeg er ferdig. MEN, nå hører jeg at jeg ikke får stipend og lån hvis jeg ikke tar 30 studiepoeng? ER DET SANT. Så at jeg sliter meg ihjel med et ekstra fag, også har det ingenting for seg, og det hjelper ikke allikvel. JEG ER SÅ LEI MEG Så lenge du melder deg opp til 30 poeng i fag da den tid kommer får du fortsatt stipend. Trekk deg senere eller stryk på eksamen. Har jeg hørt. Anonymous poster hash: cf6e8...567
studenten Skrevet 4. februar 2014 #3572 Skrevet 4. februar 2014 Så lenge du melder deg opp til 30 poeng i fag da den tid kommer får du fortsatt stipend. Trekk deg senere eller stryk på eksamen. Har jeg hørt. Anonymous poster hash: cf6e8...567 Hva... stryk på eksamen. men da blir jo stipendet lån i stedet, så det kan ikke fungere!
Pearl2.0 Skrevet 4. februar 2014 #3573 Skrevet 4. februar 2014 Huff og huff! Skal straks ut i praksis samtidig som jeg skal få gjort unna en god del vonde og dyre tannlegebehandlinger. Kjenner det skal bli en slitsom tid fremover
Gjest Haaploes Skrevet 4. februar 2014 #3574 Skrevet 4. februar 2014 HJELP HJELP HJELP Jeg trodde jeg var smart og jobber nå med et ekstra fag dette semesteret. Altså, tar 45 studiepoeng - og ikke 30. Dette gjorde jeg i tilfelle det skal klaffe for meg og sambo, og vi blir gravide, og at jeg derfor bare trenger å ta 3 eksamner til jul - 22,5 studiepoeng for å ha "mindre" å gjøre. Allikevel vil ha ha like mange studiepoeng som trengs når jeg er ferdig. MEN, nå hører jeg at jeg ikke får stipend og lån hvis jeg ikke tar 30 studiepoeng? ER DET SANT. Så at jeg sliter meg ihjel med et ekstra fag, også har det ingenting for seg, og det hjelper ikke allikvel. JEG ER SÅ LEI MEG Får dere barn vil jo mye endre seg uansett - snakk med NAV og/eller Lånekassen.
Pearl2.0 Skrevet 4. februar 2014 #3575 Skrevet 4. februar 2014 Får dere barn vil jo mye endre seg uansett - snakk med NAV og/eller Lånekassen. Så lenge dette er det første semesteret du ikke tar 30 stp, så mener jeg at du får stipend og lån allikevel ja Eventuelt kan du melde deg opp i et fag som du ikke tar eksamen på, det går helt fint og får ingen ettereffekter.
studenten Skrevet 4. februar 2014 #3576 Skrevet 4. februar 2014 Så lenge dette er det første semesteret du ikke tar 30 stp, så mener jeg at du får stipend og lån allikevel ja Eventuelt kan du melde deg opp i et fag som du ikke tar eksamen på, det går helt fint og får ingen ettereffekter. Jeg tar jo 7,5 studiepoeng mer enn jeg trenger dette semesteret i håp om det. Håper du har rett. Takk for svar. Får dere barn vil jo mye endre seg uansett - snakk med NAV og/eller Lånekassen. .............. ja, det vet jeg godt, var ikke helt det svaret jeg var ute etter. Jeg regner med at det er lov å ønske å fullføre utdanningsløpet selv om vi ønsker barn.
Pearl2.0 Skrevet 4. februar 2014 #3577 Skrevet 4. februar 2014 Jeg tar jo 7,5 studiepoeng mer enn jeg trenger dette semesteret i håp om det. Håper du har rett. Takk for svar. .............. ja, det vet jeg godt, var ikke helt det svaret jeg var ute etter. Jeg regner med at det er lov å ønske å fullføre utdanningsløpet selv om vi ønsker barn. Tror nok det skal gå helt fint Jeg har gjort det, og det har gått greit så lenge jeg ikke har havnet mer enn 60 stp etter normal progresjon. Og siden du "gjør opp for det" på forhånd har du ingenting å frykte Lykke til videre
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3578 Skrevet 4. februar 2014 HJELP HJELP HJELP Jeg trodde jeg var smart og jobber nå med et ekstra fag dette semesteret. Altså, tar 45 studiepoeng - og ikke 30. Dette gjorde jeg i tilfelle det skal klaffe for meg og sambo, og vi blir gravide, og at jeg derfor bare trenger å ta 3 eksamner til jul - 22,5 studiepoeng for å ha "mindre" å gjøre. Allikevel vil ha ha like mange studiepoeng som trengs når jeg er ferdig. MEN, nå hører jeg at jeg ikke får stipend og lån hvis jeg ikke tar 30 studiepoeng? ER DET SANT. Så at jeg sliter meg ihjel med et ekstra fag, også har det ingenting for seg, og det hjelper ikke allikvel. JEG ER SÅ LEI MEG Når folk sier sambo https://www.google.com/search?q=sambo&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=22bxUvShJKe54ASd7YDABQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643 Anonymous poster hash: 77acd...7ca 4
studenten Skrevet 4. februar 2014 #3579 Skrevet 4. februar 2014 Når folk sier sambo https://www.google.com/search?q=sambo&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=22bxUvShJKe54ASd7YDABQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643 Anonymous poster hash: 77acd...7ca Hahahahah ÅNEEEEEI!!!!!!! SKAL ALDRI SI DET IGJEN! 2
studenten Skrevet 4. februar 2014 #3580 Skrevet 4. februar 2014 Tror nok det skal gå helt fint Jeg har gjort det, og det har gått greit så lenge jeg ikke har havnet mer enn 60 stp etter normal progresjon. Og siden du "gjør opp for det" på forhånd har du ingenting å frykte Lykke til videre Hurra, tusen takk perle, nå er jeg glad igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå