Frk.K Skrevet 22. januar 2014 #3541 Skrevet 22. januar 2014 Høyskole / uni virker veldig slitsomt.. Tror jeg bare blir på VGS i ett par år til jeg.. Må nok søke u.rett igjen ja
Wolfmoon Skrevet 22. januar 2014 #3542 Skrevet 22. januar 2014 Høyskole / uni virker veldig slitsomt.. Tror jeg bare blir på VGS i ett par år til jeg.. Må nok søke u.rett igjen ja Dette er en sutretråd, så ta det med en klype salt det som står her. Jeg er jo egentlig ferdigutdannet, så hvis jeg ikke hadde synes det var gøy (også), så hadde jeg ikke fortsatt med nye studier hele tiden
Frk.K Skrevet 22. januar 2014 #3543 Skrevet 22. januar 2014 Dette er en sutretråd, så ta det med en klype salt det som står her. Jeg er jo egentlig ferdigutdannet, så hvis jeg ikke hadde synes det var gøy (også), så hadde jeg ikke fortsatt med nye studier hele tiden Joa, men så har jeg så og si gått på vgs i en evig tid fordi jeg ikke har bestemt meg å mine vgs problemer ser så lite ut i forhold til deres ... Dessuten så vet jeg fremdeles ikke hva jeg vil bli..
Gjest Linaria Skrevet 22. januar 2014 #3544 Skrevet 22. januar 2014 Høyskole / uni virker veldig slitsomt.. Tror jeg bare blir på VGS i ett par år til jeg.. Må nok søke u.rett igjen ja For meg er uni 1000 ganger bedre enn vgs. Ja, det er mye å lese, men det er ting som virkelig er interessant. Selv i eksamensperioden er jeg glad for at jeg studerer. Det er virkelig helt fantastisk. Jeg går på UiO, og på Blinderen har de ALT. Det er fantastisk å være der. Man har også mye mer ansvar og frihet, og man føler meningen med å være på forelesninger. Man lærer faktisk noe de fleste dagene. Jeg elsker det. Det er helt fantastisk, men denne tråder er for å sutre, så nå skal jeg slutte å juble. Jeg har kjøpt meg lærebok i japansk! Jeg hadde jo ikke nok å gjøre fra før! Må jo ha noe å finne på i all fritida mi også! Skulle ønske jeg kunne ta det som fritt emne på uni, men opptaket virker ganske strengt. Det er nok populært blant en god del *kremt* nerder (av en viss type). Har også fått en jobb midt i fanget. Ikke min drømmejobb, men helt fin å ha ved siden av studiene. Ok, sutre litt. Det er fortsatt kaldt og jeg er fortsatt litt syk
Mermaid Blues Skrevet 22. januar 2014 #3545 Skrevet 22. januar 2014 Jeg er så grinete nå at det må bare sutres. Det flette nye videokameraet mitt slutta å virke i dag. Heldigvis ble jeg ferdig med å filme studioprøven min i dag før det klikka, men jeg har veldig bruk for det neste uke så det er bare urtypisk Har googla problemet og det er visst et velkjent problem med den typen kamera jeg har, og selvsagt er produsenten kjent for å være legendarisk dårlig på service. Prøvde å sende en forespørsel til teknisk på nett, men de tar forbehold om fire uker(!!) for å få det reparert, det må sendes inn via budservice (post går ikke an, tydeligvis) som koster en formue, og dersom problemet er forårsaket av en eller annen merkelig innstilling eller noe sånt må jeg betale £40 for å få det tilbake. Får stikke innom en kamerabutikk i morra og høre om de kan hjelpe meg å klage, men uansett får jeg det neppe tilbake i tide. FML!
Gjest vaskosi Skrevet 23. januar 2014 #3546 Skrevet 23. januar 2014 Fravær rapporteres da ikke til Lånekassen. Det eneste Lånekassen er interessert i er om du avlegger studiepoeng eller ikke. Beklager, jeg trodde at de samme reglene gjaldt som med videregående utdanning/privatister som følger undervisning ved privatskoler
FrøkenBaker Skrevet 26. januar 2014 #3547 Skrevet 26. januar 2014 (endret) Føler meg som en komplett idiot. Hver gang jeg setter meg ned med pensum blir det til gresk rett foran øynene på meg! Edit: Endret 26. januar 2014 av FrøkenBaker 2
Wolfmoon Skrevet 26. januar 2014 #3548 Skrevet 26. januar 2014 Skjønner godt hva du mener, Frøken Baker. Selv om mitt pensum fortsetter å være arabisk, så er det ikke brått sikkert at jeg hadde skjønt noe mer om det plutselig hadde blitt gresk
Safira Skrevet 26. januar 2014 #3549 Skrevet 26. januar 2014 Å, jeg blir så sint på meg selv når jeg ikke gjør det så bra som jeg vil! Sliter alltid med motivasjonen på denne tiden av året, og da blir innsatsen og resultatene deretter ...
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #3550 Skrevet 26. januar 2014 Akkurat denne tråden jeg trengte nå, er litt negativ på tampen av denne søndagen.. Føler aldri at jeg får ladet opp nok til å være klar til en ny uke Har rett og slett for mye dette semesteret, med ekstra fag og masse jobb. Det hjelper ikke at jeg skal ha gruppearbeid i tre av fagene, kan ikke fordra gruppearbeid! Har ikke gruppe i det ene faget så der blir jeg nødt til å bare bli plassert i en gruppe som har plass. Erfaring tilsier at det ikke er en suksessoppskrift. Fy søren så glad jeg skal være når dette semesteret er over, trøster meg med at tiden kommer til å gå fort. (Studenttilværelsen er ikke SÅ fæl, er veldig glad for at jeg er godt i gang med studiet, det bare føles litt overveldende akkurat nå ) Anonymous poster hash: dbbcc...efe
Gjest Ingaborga Skrevet 26. januar 2014 #3551 Skrevet 26. januar 2014 Haha nå kommer jeg her som ungdomsskoleelev og skal klage. Kjenner allerede at jeg gruer meg til vgs, men forhåpentligvis blir det lettere å ta ansvar da, siden det blir mer opp til meg å lære meg stoffet, og jeg ikke har fastsatte oppgaver å gjøre som jeg får anmerkning for hvis de ikke er gjort i tide.. Uansett, nå når jeg skriver dette, sitter jeg fast i skrivinga av det jeg skal si når jeg skal holde et ti-minutters foredrag om ei bok og to essay jeg har lest av Camilla Collett (særoppgave). Er så oppgitt over meg selv, og irritert på meg selv for at jeg ikke startet tidligere, da jeg først nå skjønner hvor lang tid det vil ta å bli ferdig. Med det jeg nå har skrevet ned er jeg oppe i 7 min 10 sek, og jeg har dekt alt som står på oppgave-arket, og det blir vanskelig å utdype meg mer enn det jeg har gjort til nå. Kan liksom ikke stå der å bare fortelle om det som skjedde i tekstene, for sammendraget av handlingene skal ikke overskride 1 min tilsammen uansett. Har framføringen 5. time onsdagen, så jeg er ikke like ille ute som de fleste(alle) vennene mine, som enten ikke har begynt å lese, holder på, eller sliter mer enn meg med å fullføre. Vi skal bare være fire elever og to lærere der samtidig, så det er bare fem stk som skal høre på meg, og jeg er mer bekymret for venninna mi som skal ta det på sparket, enn meg selv, det er bare utrolig mye å øve inn på ett par dager. I tillegg hadde vi en samf.prøve rett før helgen om den kalde krigen, og jeg kunne nesten alt jeg skulle kunne, men jeg kommer til å få dårligere karakter enn jeg fortjener, fordi vi nå har studenter, og læreren glemte å si ifra at vi kunne få fem min ekstra til å skrive hvis vi ikke ble ferdige med skrivinga, noe jeg ikke ble(og det er snakk om 8 poeng jeg mister pga det). Så har vi et gruppeprosjekt i RLE nå, og jeg jobber helt klart best alene. Begge de jeg jobber med har MYE dårligere karakterer enn meg, og han ene er nesten alltid ute fra timene fordi han må ha sykt masse ekstraundervisning. Vi skal levere inn et faktaark, og jeg skriver hele arket selv. Gruppa får karakter som gruppe, og det blir ingen individuell vurdering av oss, som vil si at selv om jeg skulle gjøre det kjempebra, så hvis de to andre drar hele greia ned i dritten, vil jeg få samme karakter som de. Studenten vi har i samf nå som bestemmer vettu. I tillegg skal vi snart ha styrketesten i KRØ, som jeg trener for å få en bedre karakter på nå, men jeg greier faen meg ikke en eneste armheving slik som læreren sier vi skal gjøre de, og det gjør ingen av de andre jentene heller, og over halvparten av de trener flere ganger i uka, både på treningsstudio og fotball osv, så det er ikke det at vi er i dårlig form hele gjengen heller, for å si det sånn. Måten vi blir vist at vi skal gjøre armhevinger på er faktisk skadelig, men gymlæreren nekter for dette selv. Og så hadde vi skriveøkt i nynorsk i forrige uke, så da var en av de to tekstene som skal bestemme hele standpunkt-karakteren min i nynorsk overstått, jeg håper bare at det går flott, for hvis ikke så dør jeg på innsiden. Det verste er at vi er helt på begynnelsen av året, og det blir bare verre fra her av og utover. Men nå må jeg seriøst komme meg tilbake til oppgaven min, nekter å legge meg før jeg har kommet opp i 8 min, så får jeg heller spørre norsklæreren min hva mer jeg kan snakke om på skolen imorgen.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #3552 Skrevet 28. januar 2014 Haha nå kommer jeg her som ungdomsskoleelev og skal klage. Kjenner allerede at jeg gruer meg til vgs, men forhåpentligvis blir det lettere å ta ansvar da, siden det blir mer opp til meg å lære meg stoffet, og jeg ikke har fastsatte oppgaver å gjøre som jeg får anmerkning for hvis de ikke er gjort i tide.. Uansett, nå når jeg skriver dette, sitter jeg fast i skrivinga av det jeg skal si når jeg skal holde et ti-minutters foredrag om ei bok og to essay jeg har lest av Camilla Collett (særoppgave). Er så oppgitt over meg selv, og irritert på meg selv for at jeg ikke startet tidligere, da jeg først nå skjønner hvor lang tid det vil ta å bli ferdig. Med det jeg nå har skrevet ned er jeg oppe i 7 min 10 sek, og jeg har dekt alt som står på oppgave-arket, og det blir vanskelig å utdype meg mer enn det jeg har gjort til nå. Kan liksom ikke stå der å bare fortelle om det som skjedde i tekstene, for sammendraget av handlingene skal ikke overskride 1 min tilsammen uansett. Har framføringen 5. time onsdagen, så jeg er ikke like ille ute som de fleste(alle) vennene mine, som enten ikke har begynt å lese, holder på, eller sliter mer enn meg med å fullføre. Vi skal bare være fire elever og to lærere der samtidig, så det er bare fem stk som skal høre på meg, og jeg er mer bekymret for venninna mi som skal ta det på sparket, enn meg selv, det er bare utrolig mye å øve inn på ett par dager. Husk at man ofte går gjennom raskere når man gjør det for seg selv enn når man står foran andre og holder foredrag. Det går nok veldig bra Synes det høres ut som du er flink jeg! Anonymous poster hash: dbbcc...efe 1
Gjest Haaploes Skrevet 29. januar 2014 #3553 Skrevet 29. januar 2014 Var sikker på at jeg kom til å stryke i et fag fordi jeg gav opp halvveis i oppgaveskrivingen. Fikk B. Klarer selvfølgelig ikke å være fornøyd med det - hadde jeg bitt tennene sammen og gjort en skikkelig innsats ville jeg klart en A. Faen.
FrøkenBaker Skrevet 30. januar 2014 #3554 Skrevet 30. januar 2014 Skjønner godt hva du mener, Frøken Baker. Selv om mitt pensum fortsetter å være arabisk, så er det ikke brått sikkert at jeg hadde skjønt noe mer om det plutselig hadde blitt gresk Alle studenter er oversettere, i en form eller en annen. Åååh, jeg er så frustrert. Jeg gikk glipp av en seminartime, og siden det skulle deles ut noe viktig i nettopp denne timen må jeg kontakte seminarleder for å finne ut nøyaktig hva og få det. Det eneste som stopper meg er at dette er en person som er sur fra før. Alt er galt, alt er sukk og stønn og . Ikke spis, ikke drikk, ikke beveg på stolen, ikke spør, ikke skakk på hodet, ikke skriv på feil tidspunkt, ikke klikk ut pennen, ikke åpne boka før du blir fortalt det. Og greit, men går det an å bli så sur for alle disse tingene. Det er galt, uansett hva man gjør, så jeg vet at jeg kommer til å få kjeft for å spørre. Og da mener jeg kjeft, ikke én irritert kommentar. Men jeg får kjeft hvis jeg ikke gjør det også. Og selvsagt er vedkommende medlem av "Fronter? Hva er Fronter? Hvorfor skal vi legge ut noe der?" -klubben. Æææh, så frustrerende. Og hvis jeg spør er jeg ikke engang sikker på om jeg får den informasjonen jeg trenger. Det hadde ikke overrasket meg det minste. Ok. Utblåsning over.
Gjest Naria Skrevet 30. januar 2014 #3555 Skrevet 30. januar 2014 Han der høres jo rett og slett ikke god ut FrøkenBaker, ikke rart du gruer deg. Du kunne ikke fått det du trenger fra en av de andre studentene? 1
Gjest Linaria Skrevet 30. januar 2014 #3556 Skrevet 30. januar 2014 Alle studenter er oversettere, i en form eller en annen. Åååh, jeg er så frustrert. Jeg gikk glipp av en seminartime, og siden det skulle deles ut noe viktig i nettopp denne timen må jeg kontakte seminarleder for å finne ut nøyaktig hva og få det. Det eneste som stopper meg er at dette er en person som er sur fra før. Alt er galt, alt er sukk og stønn og . Ikke spis, ikke drikk, ikke beveg på stolen, ikke spør, ikke skakk på hodet, ikke skriv på feil tidspunkt, ikke klikk ut pennen, ikke åpne boka før du blir fortalt det. Og greit, men går det an å bli så sur for alle disse tingene. Det er galt, uansett hva man gjør, så jeg vet at jeg kommer til å få kjeft for å spørre. Og da mener jeg kjeft, ikke én irritert kommentar. Men jeg får kjeft hvis jeg ikke gjør det også. Og selvsagt er vedkommende medlem av "Fronter? Hva er Fronter? Hvorfor skal vi legge ut noe der?" -klubben. Æææh, så frustrerende. Og hvis jeg spør er jeg ikke engang sikker på om jeg får den informasjonen jeg trenger. Det hadde ikke overrasket meg det minste. Ok. Utblåsning over. Tror nesten ikke jeg hadde orka å dra med en slik seminarleder, med mindre det var obligatorisk. Hørtes utrolig slitsomt ut. Alle mine forelesere og seminarledere i år er heldigvis greie. Han ene hadde ikke full kontroll på pensum, men han hadde visst veldig kort forberedelsestid. Det blir nok bedre etter hvert.
FrøkenBaker Skrevet 30. januar 2014 #3557 Skrevet 30. januar 2014 Han der høres jo rett og slett ikke god ut FrøkenBaker, ikke rart du gruer deg. Du kunne ikke fått det du trenger fra en av de andre studentene? Kjenner dessverre ingen av studentene på dette seminaret, det er godt blandet. Og det kan variere litt på hva vi skulle få, så jeg må få det fra seminarleder. Det kan da ikke være meningen at man skal gå og kvie seg for å spørre om noe. Må bare gjøre det, men det er utrolig lite fristende å stikke frem hodet når man vet at det er en god sjanse for at det blir bitt av uansett. Tror nesten ikke jeg hadde orka å dra med en slik seminarleder, med mindre det var obligatorisk. Hørtes utrolig slitsomt ut. Alle mine forelesere og seminarledere i år er heldigvis greie. Han ene hadde ikke full kontroll på pensum, men han hadde visst veldig kort forberedelsestid. Det blir nok bedre etter hvert. Obligatorisk er jeg redd. De fleste seminarlederne jeg har hatt og har er også flotte, engasjerende lærere!
Guadaloupe Skrevet 30. januar 2014 #3558 Skrevet 30. januar 2014 Får jeg lov å syte over at jeg har vært forkjølet i en uke i dag og har i tillegg pådratt meg en akutt mellomørebetennelse i venstre øre, når jeg skal lese til eksamen? Det "verste" er kanskje at jeg føler meg helt elendig og i tillegg ikke har feber, og folk flest mener man er frisk så lenge en ikke har feber, de skulle bare visst. F my life. Krysser fingrene for at trommehinnen IKKE skal sprekke.
Mermaid Blues Skrevet 3. februar 2014 #3559 Skrevet 3. februar 2014 Får jeg lov å syte over at jeg har vært forkjølet i en uke i dag og har i tillegg pådratt meg en akutt mellomørebetennelse i venstre øre, når jeg skal lese til eksamen? Det "verste" er kanskje at jeg føler meg helt elendig og i tillegg ikke har feber, og folk flest mener man er frisk så lenge en ikke har feber, de skulle bare visst. F my life. Krysser fingrene for at trommehinnen IKKE skal sprekke. Huff, håper du er på bedringens vei nå! Jeg er overhodet ikke frustrert over at pensumbøkene våre er ute av print og ikke kan skaffes noe sted slik at vi må bruke de altfor få kopiene på biblioteket, som selvsagt er okkupert av medstudenter som har hatt dem i tre uker og ikke ser noen grunn til å dele med andre eller engang la oss ta kopier. Absolutt ikke. Helt fint. ( ) 1
pinar Skrevet 3. februar 2014 #3560 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er så sliiten av å være i praksis og hele tiden passe på hvordan jeg snakker, gjør ting- hele tiden være på topp.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå