Scoop Skrevet 15. januar 2014 #3521 Skrevet 15. januar 2014 Ah, karakteren på siste eksamen har enda ikke kommet.. Sensurfrist i går!
FrøkenBaker Skrevet 15. januar 2014 #3522 Skrevet 15. januar 2014 Forsov meg og gikk glipp av 2 (to!) introduksjonsforelesninger, var for sent ute til et seminar i et tredje fag og har fortsatt ikke begynt å lese meg opp på pensum i de 70 poengene verdt av fag jeg har meldt meg opp i. For det gikk jo så fint sist år. Nyttårsforsettet om den perfekte studenten liksom... Har noen andre merket at da man går og plukker ut pensumbøkene i sine fag så blir alle de andre litt mer spennende?
Gjest ompalompa24 Skrevet 16. januar 2014 #3523 Skrevet 16. januar 2014 Da har jeg fått eksamenskarakteren på siste eksamen! Utrolig nok kom den før fristen, og! Fikk D. Ikke noe å rope hurra for, men får være glad jeg ikke strøk! Litt surt likevel at gjennomsnittet var C og 10 % fikk A!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #3524 Skrevet 17. januar 2014 Forsov meg og gikk glipp av 2 (to!) introduksjonsforelesninger, var for sent ute til et seminar i et tredje fag og har fortsatt ikke begynt å lese meg opp på pensum i de 70 poengene verdt av fag jeg har meldt meg opp i. For det gikk jo så fint sist år. Nyttårsforsettet om den perfekte studenten liksom... Har noen andre merket at da man går og plukker ut pensumbøkene i sine fag så blir alle de andre litt mer spennende? Jeg forsov meg også til introduksjonsforelesningen, etter at den ble utsatt en uke… jeg hadde komt litt sent hvis jeg sto opp, men jeg klarer bare ikke å komme for sent til en forelesning og se etter en plass i en full sal etter å ha fått et blikk fra læreren. Da sover jeg heller videre. Vinterdepresjon er noe dritt. Anonymous poster hash: f3b05...8ee
Gjest Linaria Skrevet 17. januar 2014 #3525 Skrevet 17. januar 2014 Masse å lese og jeg har blitt syk. Ligger i senga omringet av bøker og snytepapir.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #3526 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har strøket i to fag fikk jeg vite idag Hele masteroppgaven min er i fare nå, gud jeg har aldri følt meg så mislykket som jeg gjør nå.. Heldigvis kan jeg kanskje skrive litt om på den ene men mest sannsynlig får jeg ikke begynt på masteroppgaven min nå i februar likevel... Anonymous poster hash: 399b8...c5a
Mermaid Blues Skrevet 18. januar 2014 #3527 Skrevet 18. januar 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor postgrad-studentene skal ha enerett på ALL studio/prøvesaltiden etter 5pm mandag-fredag pluss helgene! De har også lov å booke før 5pm, så vi undergrads får veldig lite å gå på. Særlig artig siden det er over 300 undergrads og snaut 30 postgrads (Les: JEG TRENGER MER STUDIOTID) Har første feedback-session på regieksamen neste mandag, og jeg har hele fem timer studiotid tilgjengelig. Og dramatikeren som har skrevet stykket jeg setter opp har lyst til å komme og se på prøver i uka som kommer. Så nå er jeg sånn: I tillegg skal vaktmesteren til huseier komme på befaring på mandag morgen for å sjekke om det er noe som skal utbedres i leiligheten jeg leier, og jeg må liksom rydde og sånn før han kommer, siden han skal sjekkke ting som er inni boden hvor jeg oppbevarer alt jeg ikke har plass til noe annet sted. I don't have time for this shit! På toppen av kransekaka som balanserer oppå Mount Fucking Doom fikk jeg også beskjed om at jeg har to store, veldig viktige oppgaver som skal inn på samme dag. De har en hel måned med fine innleveringsdatoer å gå på, men kan de spre seg bittelitt? Nei. De kan ikke det. Er fristen for begge på tidligst mulige dato? Ja. Den er det. Blir det påskeferie på meg i år? Nei. Det blir ikke det. FML. Begynner å innse at 90 credits på et semester er mye selv når man elsker det man holder på med. Tjohoo, jeg håper jeg fortsatt er i live når mai kommer
Wolfmoon Skrevet 18. januar 2014 #3528 Skrevet 18. januar 2014 Jada, nå var jeg akkurat inne og sjekket programmet for første uke. Lekse for hele uka er lagt ut i dag, en hel drøss med oppgaver og masse gloser som skal læres. + at til mandag skal vi ha repetert absolutt alt fra forrige semester. Hvorfor ikke skrive inn de beskjedene la oss si ... 1. januar? Eller enda bedre, 3. desember når vi var ferdig med eksamen Oh well, jeg får gjort lite i helga, jobber i kveld og har styremøte i hele morgen, så da er det bare å møte uforberedt på mandag og smile pent og håpe at det går bra. Jobber også mandag kveld, så alle oppgavene til tirsdag + glosepugging må skje på ca. 4 timer mellom forelesning og jobb mandag. For en fantastisk start på semesteret!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #3529 Skrevet 20. januar 2014 Må bare klage litt. Fikk min dårligste karakter noensinne på eksamen. Hadde vært bedre om jeg bare hadde strøket egentlig, for denne må jeg ta opp igjen uansett nå. Det verste er jo at når jeg leser gjennom sensorveiledningen virker det som jeg hadde god peiling, men jeg misforstod faktum. Det førte jo selvsagt til at jeg kom til en totalt uakseptabel konklusjon... Anonymous poster hash: 32cc3...211
Gjest Linaria Skrevet 21. januar 2014 #3530 Skrevet 21. januar 2014 Jeg er syk i dag. Bare veldig forkjøla, men siden det ikke var så viktige ting vi skulle gå gjennom i dag, ble jeg hjemme. Vi skulle ha en slags introduksjon, men jeg tok et lignende fag i høst, så jeg kan en del om det. Nå sier plutselig venninna mi at alle seminarene er obligatoriske, og at de tar fravær og det er fraværsprosent osv., men det står ikke noe om det noe sted. De var "obligatoriske" i fjor også, men de sjekket aldri fravær. Hvor nøye er sånt egentlig? Vet det er nøye i exphil, men dette er ikke exphil. Det står at innleveringer er obligatoriske på emnesiden, men ingenting om seminarundervisning. Det spiller vel egentlig ingen rolle... Man må da få være syk én dag, men jeg ble litt stressa nå.
Thorn Skrevet 21. januar 2014 #3531 Skrevet 21. januar 2014 Hvis det ikke står under emnekravene at oppmøte er obligatorisk, hadde jeg blitt passe hissig om det var det. Man melder seg jo ofte opp i fag kun basert på emnebeskrivelsen, og da må man kunne stole på at det som står det stemmer. I tillegg får man jo beskjed om at det er vårt ansvar å lese emnekravene, så da burde de i hvert fall være riktig! Ville ha klagd om jeg hadde fått registrert fravær i en sånn sak. 1
Gjest Linaria Skrevet 21. januar 2014 #3532 Skrevet 21. januar 2014 Hvis det ikke står under emnekravene at oppmøte er obligatorisk, hadde jeg blitt passe hissig om det var det. Man melder seg jo ofte opp i fag kun basert på emnebeskrivelsen, og da må man kunne stole på at det som står det stemmer. I tillegg får man jo beskjed om at det er vårt ansvar å lese emnekravene, så da burde de i hvert fall være riktig! Ville ha klagd om jeg hadde fått registrert fravær i en sånn sak. Jeg forstår ikke emnesiden egentlig. Det står aldri "seminargrupper er obligatorisk". Det står: "Undervisning To timar førelesing og ein time gruppeundervisning i veka i 15 veker, inkludert leseveker. Praktiske skriftlege øvingar er ein obligatorisk del av emnet. Ei mindre kvalifiseringsoppgåve skal vere godkjent av faglærar før studenten kan gå opp til eksamen. Godkjent obligatorisk undervisningsaktivitet/kvalifiseringsoppgåve er gyldig dei to neste semestra emnet blir gitt." Hva vil dette si? Når er de praktiske skrftlige øvingene som er så viktige? For lite informasjon!
Pearl2.0 Skrevet 21. januar 2014 #3533 Skrevet 21. januar 2014 Har tatt noen fag jeg også hvor forelesningene var valgfrie men seminarene obligatoriske. Uten at det stod spesifisert noe sted. Er seminarene hver uke eller bare en gang i blant? Og på uni er ingen grunner gyldig grunn. Man må bare passe på å ha 75 % oppmøte (eller hva som er kravet). Derfor skulker jeg aldri obligatoriske opplegg, i tilfelle jeg trenger de 25 % til sykdom eller andre kriser.
Gjest Linaria Skrevet 21. januar 2014 #3534 Skrevet 21. januar 2014 Har tatt noen fag jeg også hvor forelesningene var valgfrie men seminarene obligatoriske. Uten at det stod spesifisert noe sted. Er seminarene hver uke eller bare en gang i blant? Og på uni er ingen grunner gyldig grunn. Man må bare passe på å ha 75 % oppmøte (eller hva som er kravet). Derfor skulker jeg aldri obligatoriske opplegg, i tilfelle jeg trenger de 25 % til sykdom eller andre kriser. Nei, jeg skulker jo aldri selv, men i dag er jeg syk, og jeg lurer på hvor stor margin jeg har når det gjelder fravær. De kunne jo skrevet hvor mange prosent det er et eller annet sted på emnesiden, men det står aboslutt ingenting om det. Seminarene er hver uke.
Pearl2.0 Skrevet 21. januar 2014 #3535 Skrevet 21. januar 2014 Nei, jeg skulker jo aldri selv, men i dag er jeg syk, og jeg lurer på hvor stor margin jeg har når det gjelder fravær. De kunne jo skrevet hvor mange prosent det er et eller annet sted på emnesiden, men det står aboslutt ingenting om det. Seminarene er hver uke. Mente ikke å høres ut som at jeg trodde du skulket Ja, helt enig med deg! Hvordan skal studentene vite hvordan de ligger an uten retningslinjer å forholde seg til? Jeg ville ha sendt en mail til instituttkontoret
Gjest Linaria Skrevet 21. januar 2014 #3536 Skrevet 21. januar 2014 Mente ikke å høres ut som at jeg trodde du skulket Ja, helt enig med deg! Hvordan skal studentene vite hvordan de ligger an uten retningslinjer å forholde seg til? Jeg ville ha sendt en mail til instituttkontoret Jeg snakket med venninna mi som var på seminargruppa i dag. Hun sa at det bare var veldig lurt å være der fordi det er eksamensrettet, men at de ikke tar fravær. Da går det nok greit.
Pearl2.0 Skrevet 21. januar 2014 #3537 Skrevet 21. januar 2014 Jeg snakket med venninna mi som var på seminargruppa i dag. Hun sa at det bare var veldig lurt å være der fordi det er eksamensrettet, men at de ikke tar fravær. Da går det nok greit. Jah, da virker som det at du har ditt på det rene Selvsagt er det kjipt å gå glipp av matnyttige seminarer (virker av og til som om det er litt lenge mellom hvert), men er man syk så er det fint lite å gjøre med :/ Håper du kommer deg raskt
Gjest vaskosi Skrevet 22. januar 2014 #3538 Skrevet 22. januar 2014 Jah, da virker som det at du har ditt på det rene Selvsagt er det kjipt å gå glipp av matnyttige seminarer (virker av og til som om det er litt lenge mellom hvert), men er man syk så er det fint lite å gjøre med :/ Håper du kommer deg raskt På mine seminargrupper tar de fravær. Det er pga Lånekassen. Hvis du har en fraværsprosent som overgår en viss grense, er det stor sjans for at du kan miste støtten din. Men det varierer vel fra seminar til seminar
Gjest Naria Skrevet 22. januar 2014 #3539 Skrevet 22. januar 2014 På mine seminargrupper tar de fravær. Det er pga Lånekassen. Hvis du har en fraværsprosent som overgår en viss grense, er det stor sjans for at du kan miste støtten din. Men det varierer vel fra seminar til seminar Fravær rapporteres da ikke til Lånekassen. Det eneste Lånekassen er interessert i er om du avlegger studiepoeng eller ikke. 5
isbjørnungen Skrevet 22. januar 2014 #3540 Skrevet 22. januar 2014 Sutring: JEG LIKER IKKE Å SKRIVE JOBBSØKNAD MIDT I EKSAMENSPERIODEN. Så er det nevnt. Jeg liker forøvrig ikke å skrive jobbsøknad i det hele tatt. Det er vanskelig, og jeg skjønner ikke hva de vil at jeg skal skrive, eller hvordan jeg skal få søknaden min til å skille seg ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå