Gjest caramiacaramella Skrevet 12. januar 2014 #3501 Skrevet 12. januar 2014 Litt sent med råd nå kanskje, men vi er mange som trenger tips til dette. Jeg synes det hjelper å sette av en viss tid. For eksempel si at du skal jobbe i 2 timer og så si deg ferdig. Sånn ut du vet at for eksempel kl. 20 så er det "lov" å koble ut og si seg fornøyd. Og husk å sette av pause etter f.eks. en skoletime/45 min. Anonymous poster hash: dbbcc...efe Hehe, det er overhodet ikke sent med råd - jeg sitter her enda og blir sittende iallfall tre timer til! Og eksamenen min og innleveringen er ikke før kl 3 imorgen, så jeg har fortsatt endel tid på meg. Jeg pleier ofte å gjøre det du tipser om, og hvis jeg er ordentlig umotivert sier jeg til meg selv at jeg skal jobbe 10 min i alle fall. Når 10 min har gått er jeg ofte så godt igang at jeg ikke innser hvor lang tid det har gått og da pleier jeg å få gjort endel
Gjest .-L-. Skrevet 13. januar 2014 #3502 Skrevet 13. januar 2014 Hva pleier dere å gjøre når dere trenger motivasjon for lesningen? Jeg har en eksamen og en essay deadline imorgen og merker bare at jeg er utrolig lite motivert for å fortsette å jobbe. Jeg har gått gjennom alt pensumet til eksamen og føler at jeg har en grei forståelse av det, men jeg må definitivt jobbe mer med det for å kunne alt utenat. Essayet sitter jeg veldig fast med - jeg har gjort det meste, men nå er det en siste innspurt som trengs for å gjøre den helt ferdig og jeg er bare så lei. Nå googler jeg 'study inspiration' og det hjelper ikke så veldig så langt - noen som har tips? Kaffe!
Gjest caramiacaramella Skrevet 13. januar 2014 #3503 Skrevet 13. januar 2014 Kaffe! Ja, det hadde kanskje vært noe. Veldig synd at jeg ikke liker kaffe. Kjører på med sjokolade istedet jeg.
FrøkenBaker Skrevet 13. januar 2014 #3504 Skrevet 13. januar 2014 En frustrerende innføring i hva vi skal ha, ingen pensum-veiledning, fordi "det er ikke jo ikke lærerens jobb å lære" oss det. Det skal vi gjøre selv. Greit, men med et veldig stort pensum og særdeles lite informasjon om dette blir det litt vanskelig. Og det er kaldt. Som mest sannsynlig er hovedgrunnen til at jeg sutrer. Det er iskaldt og jeg har ingen votter! Studentbudsjettet kommer til å ryke, for jeg skal ha votter og kakao. Skal!
pressplay Skrevet 13. januar 2014 #3505 Skrevet 13. januar 2014 Ja, det hadde kanskje vært noe. Veldig synd at jeg ikke liker kaffe. Kjører på med sjokolade istedet jeg.Sjokolade er ingen god idè. Det gir en liten høydare og så blir man sendt i bakken med et brak. Blodsukkeret går i berg-og-dal bane. Da er det bedre å spise en skive og drikke litt vann eller litt frukt.
Wolfmoon Skrevet 13. januar 2014 #3506 Skrevet 13. januar 2014 Nå har jeg gjort oppgavene til de to første kapittelene i boka vi begynte med i høst. Jeg kan ikke tro at jeg brukte mange timer på disse oppgavene, med tanke på at jeg nå tok alle på en time Godt med en myk start til semesteret begynner igjen, jeg er redd for at jeg etter hvert kommer til oppgaver jeg fortsatt synes er vanskelige, selv om jeg har gjort dem før også Og ikke minst en flott bekreftelse på at jeg i alle fall har lært noe i løpet av forrige semester. Spesielt videoene med samtaler var en glede, for jeg synes de snakket så fort i høst. Nå hører jeg at de egentlig snakker veeeeeldig sakte
Gjest Linaria Skrevet 13. januar 2014 #3507 Skrevet 13. januar 2014 Forelesninger begynner igjen i morgen. Jeg er klar og gleder meg! Ferien har vært alt for lang. I år har jeg bare spennende fag! Det blir deilig.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #3508 Skrevet 13. januar 2014 Forelesninger begynner igjen i morgen. Jeg er klar og gleder meg! Ferien har vært alt for lang. I år har jeg bare spennende fag! Det blir deilig. Sutre litt også da, så jeg kan føle meg litt bedre:P Det der passa jo bedre inn i jubletråden Har fått igjen alle karakterende, B C D og stryk. For en mix Anonymous poster hash: 77acd...7ca
mumfi Skrevet 13. januar 2014 #3509 Skrevet 13. januar 2014 Samme her! Hater at det tydeligvis er standard "rutine" på skolen jeg går på! Alltid forsinket. I løpet av 1 1/2 har jeg fått tilbake ting på fristen 2 av 20 ganger.....
Gjest Linaria Skrevet 13. januar 2014 #3510 Skrevet 13. januar 2014 Sutre litt også da, så jeg kan føle meg litt bedre:P Det der passa jo bedre inn i jubletråden Har fått igjen alle karakterende, B C D og stryk. For en mix Anonymous poster hash: 77acd...7ca Ok. Det er kaldt ute
Chien Skrevet 14. januar 2014 #3511 Skrevet 14. januar 2014 Har vært syk i noen dager. Resultatet er helt ødelagt døgnrytme. Ikke koselig må nok bare pine meg gjennom morgendagen (i dag). Og kanskje dagen etter det også.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #3512 Skrevet 14. januar 2014 Da var alle karaktererne kommer for høstsemesteret. 4 stykk B. Sier meg fornøyd med det Nå kjører jeg på med fem dag dette semesteret. Altså, ett ekstra. DET blir mye jobb det, baaah. Men vi får se om det går. Anonymous poster hash: affce...58b
Gjest Naria Skrevet 14. januar 2014 #3513 Skrevet 14. januar 2014 Eksamen i morgen, føler meg skummelt rolig..
floppesopp Skrevet 14. januar 2014 #3514 Skrevet 14. januar 2014 Jeg måtte velge meg et 15-poengers fag, og jeg fant bare ett som var halvveis relevant. I dag var første forelesning, og jeg trodde jeg skulle dø! Jeg har ALDRI vært på noe tørrere, mer dølt, mer.. søvndyssende. Hvordan dette skal gå, det aner jeg ikke...
Gjest Linaria Skrevet 14. januar 2014 #3515 Skrevet 14. januar 2014 Kom for sent til første forelesning i dag. Totalt kaos på E6. Sånn går det når man ikke bor i Oslo.
Gjest vaskosi Skrevet 14. januar 2014 #3516 Skrevet 14. januar 2014 Beklager avsporing, men jeg håper kanskje at noen kan gi meg et svar. Er virkelig fortvilet, får ikke noe særlig med svar på tråden. Så kanskje noen av mine kjære medstudenter har noen råd? Skal ikke poste tråden her, men legger ved en link. Håper noen kan lese den og komme med innspill (Relatert til studier i utlandet vs Norge, dilemma om jeg skal flytte eller ikke). http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=803506&hl= Ellers så er semesteret i gang og jeg har egentlig bare lyst til å legge meg ned å gråte. Prøver meg på universitetet for første gang! Hadde første seminar med exphil i dag, det var faktisk utrolig interessant! Men foreleser i et annet fag var SNORK.. Jeg måtte seriøst kjempe for å holde øyene oppe. Synd, interessant fag
Gjest vaskosi Skrevet 14. januar 2014 #3517 Skrevet 14. januar 2014 Kom for sent til første forelesning i dag. Totalt kaos på E6. Sånn går det når man ikke bor i Oslo. Jeg kom også forsent. Ikke lett å finne frem, er i tillegg tidenes dårligste kartleser... Viste seg at det var bygget som lå lengst borte.
Gjest Vinglepetra Skrevet 14. januar 2014 #3518 Skrevet 14. januar 2014 (endret) Det ser ut som jeg må bli 12 timer på skolen i morgen Først 8 timer på lesesalen og deretter 4 timer på forelesning. For en tøff start på semesteret Endret 14. januar 2014 av Vinglepetra
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #3519 Skrevet 15. januar 2014 Må ta sju eksamener dette semesteret... Heldigvis er det veldig glidende overganger mellom mange av fagene, så det kan jo hjelpe litt.Anonymous poster hash: be733...d5d
Gjest Naria Skrevet 15. januar 2014 #3520 Skrevet 15. januar 2014 Ferdig med eksamen, det var smertefullt og jeg føler meg helt tom, men jeg er ferdig. Endelig! Da kan jeg rette fokus på de fagene jeg skal ha dette semesteret, som heldigvis ikke har noe med matte å gjøre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå