Gjest ompalompa24 Skrevet 9. januar 2014 #3481 Skrevet 9. januar 2014 Bra det ikke bare er meg... Noen som har erfaring med å klage på karakter? Er det sjanse for å bli satt ned istedenfor? Jeg studerer på NTNU hvis det skulle ha noe å si.
FrøkenBaker Skrevet 10. januar 2014 #3482 Skrevet 10. januar 2014 Våknet opp, skulle melde meg til enkeltemner, går til studweb, får panikk pga. klokka, husker ikke passordet mitt, får mer panikk, osv, rundt og rundt, kommer meg inn med pin-kode, faget jeg ville ta tatt. I går var jævlig, i dag var jævligere. Forhåpninger, det gjør vondt.
Gjest Naria Skrevet 10. januar 2014 #3483 Skrevet 10. januar 2014 Bra det ikke bare er meg... Noen som har erfaring med å klage på karakter? Er det sjanse for å bli satt ned istedenfor? Jeg studerer på NTNU hvis det skulle ha noe å si. Ja, det skjer at studenter blir satt ned etter klage. Med mindre man har fått F vil jeg ikke anbefale noen å klage uten å ha fått begrunnelse først. Jeg har den eksamen som ble avlyst 15. desember på onsdag og har ikke lest noe siden 14. desember. Ikke er det et fag man kan lese noe særlig på heller, det som gjelder er oppgaveløsning. Jeg løste alle oppgavene i forberedelensene til den opprinnelige eksamensdatoen, og nå har jeg bare en oppgave igjen å løse. Tenkte jeg skulle ta den i helgen. Av en eller annen grunn har jeg lite nerver og det er egentlig litt skremmende..
Wolfmoon Skrevet 10. januar 2014 #3484 Skrevet 10. januar 2014 Årets første store nedtur, jeg fikk D på begge eksamener, som utgjør 30 poeng. Det er første gang jeg har fått D på universitetet og jeg er helt nedkjørt! Føler meg utrolig mislykket, er utrolig skuffet over meg selv ;( Utrolig kjipt når det skjer.
Gjest Vinglepetra Skrevet 10. januar 2014 #3485 Skrevet 10. januar 2014 Utrolig kjipt når det skjer. takk for omtanken Jeg prøver å fokusere på neste semester nå, trøster meg med at jeg tross alt har kommet inn på master.
Gjest .-L-. Skrevet 10. januar 2014 #3486 Skrevet 10. januar 2014 (endret) Er optimist og satser på at mine grupper også består av oppegående folk Jeg jobber 50 % ved siden av studiene og har ett verv ved siden av, så med ytterligere ett fag og flere verv så kan jeg forestille meg du føler deg utkjørt ja Masse lykke til med resten av karakterene, krysser fingrene for at du blir fornøyd! Hvordan har det gått i fagene du har fått resultatet på hittil? Anonymous poster hash: dbbcc...efe A, A og fikk C på faget jeg tok ekstra. Det var et 15 poengsfag, alt for mye pensum Har sjangs på å få en A/B på den nest siste eksamenen jeg får igjen mens jeg regner med å få en dårlig karakter på den siste jeg hadde. Den gikk ikke så bra Er ganske fornøyd men jeg må nok ta opp igjen den siste, vil ha B i snitt. Lykke til med semesteret! Endret 10. januar 2014 av .-L-.
Fantomina Skrevet 10. januar 2014 #3487 Skrevet 10. januar 2014 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina
Gjest Vinglepetra Skrevet 10. januar 2014 #3488 Skrevet 10. januar 2014 Fikk klar beskjed fra emneansvarlig at all pensum til forelesninger må leses i forkant. Og så venter dem med å publisere pensumlisten til i dag! Jeg har første forelesning på tirsdag, der 3 kapitler i en tung metodebok skal leses. Har ikke muligheten til å kjøpe boka før mandag, så jeg regner med at det blir en tung start på uka
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #3489 Skrevet 10. januar 2014 Venter på én eneste karakter, men den har ikke kommet enda så da må jeg vel vente til mandag. Utålmodig! Anonymous poster hash: dbbcc...efe
Mermaid Blues Skrevet 10. januar 2014 #3490 Skrevet 10. januar 2014 Fortsatt ingen beskjed om når vi kan hente oppgaven Sitter og leser Roland Barthes og tenker at noen burde gitt den mannen en god klem og en valium...
Gjest Linaria Skrevet 10. januar 2014 #3491 Skrevet 10. januar 2014 Endelig kom karakteren jeg var så nervøs for, og jeg fikk B! Så utrolig deilig. Jeg følte at det KUNNE bli B hvis alt jeg følte var bra virkelig var bra, men turte ikke håpe. Syntes det var et helt forferdelig fag, med utrolig mye pensum. Jeg hadde flaks på eksamen og fikk nesten bare ting jeg kunne ganske greit. Deilig å være ferdig. Nå gleder jeg meg til semesterstart.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3492 Skrevet 11. januar 2014 Grattis med B, Linaria! Kjempebra! Er som regel veldig flinkis, leser og forbereder meg til forelesninger og hadde/har tenkt til å gjøre det i helga for å få en god start på semesteret, men jeg har blitt hekta på GTA V. Det er så gøy! Og det er så deilig å koble helt ut og være litt gangster.. Får ta den lesingen i morgen. Nå: Mer GTA! Anonymous poster hash: dbbcc...efe
Gjest Linaria Skrevet 12. januar 2014 #3493 Skrevet 12. januar 2014 Grattis med B, Linaria! Kjempebra! Er som regel veldig flinkis, leser og forbereder meg til forelesninger og hadde/har tenkt til å gjøre det i helga for å få en god start på semesteret, men jeg har blitt hekta på GTA V. Det er så gøy! Og det er så deilig å koble helt ut og være litt gangster.. Får ta den lesingen i morgen. Nå: Mer GTA! Anonymous poster hash: dbbcc...efe Jeg kjøpte GTA V rett etter siste eksamen. Ble helt hekta op det og Ni No Kuni. Nå er vi i Manchester så typen min fikk se kamp på Old Trafford, men i morgen blir det hjem. Playstation 3 og pensum! Yay!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3494 Skrevet 12. januar 2014 Jeg kjøpte GTA V rett etter siste eksamen. Ble helt hekta op det og Ni No Kuni. Nå er vi i Manchester så typen min fikk se kamp på Old Trafford, men i morgen blir det hjem. Playstation 3 og pensum! Yay! Jeg fikk Beyond: Two Souls i bursdagsgave i november som jeg sparte til jula, men det spilte jeg gjennom skuffende raskt så jeg burde jo brukt jula på GTA V ser jeg nå. Det ble litt lesing i formiddag, men jeg konkluderte med at det var lurt å ikke sitte for lenge siden jeg antakeligvis kommer til å få KOLS av skolebøkene jeg har kjøpt brukt og som stinker røyk. Derfor, mer GTA, woohoo! Kos deg i Manchester og når du kommer hjem! Anonymous poster hash: dbbcc...efe
Gjest Naria Skrevet 12. januar 2014 #3495 Skrevet 12. januar 2014 Har fått forberedt meg til eksamen i dag og nervene er fremdeles overraskende lite plagsomme. Tror ikke jeg gidder å gjøre mer i dag. Jeg har lesedag og fri fra jobben på tirsdag og må jo ha noe å gjøre da også.. Har enda ikke rørt pensumbøkene for de fagene jeg skal ha dette semesteret, men neste uke skal jeg ta meg sammen. Jeg lover..
Gjest caramiacaramella Skrevet 12. januar 2014 #3496 Skrevet 12. januar 2014 Hva pleier dere å gjøre når dere trenger motivasjon for lesningen? Jeg har en eksamen og en essay deadline imorgen og merker bare at jeg er utrolig lite motivert for å fortsette å jobbe. Jeg har gått gjennom alt pensumet til eksamen og føler at jeg har en grei forståelse av det, men jeg må definitivt jobbe mer med det for å kunne alt utenat. Essayet sitter jeg veldig fast med - jeg har gjort det meste, men nå er det en siste innspurt som trengs for å gjøre den helt ferdig og jeg er bare så lei. Nå googler jeg 'study inspiration' og det hjelper ikke så veldig så langt - noen som har tips?
mumfi Skrevet 12. januar 2014 #3497 Skrevet 12. januar 2014 Blir gaaaaaal av at forelesere, veiledere og sensorer ikke holder fristen!!!
Gjest Linaria Skrevet 12. januar 2014 #3498 Skrevet 12. januar 2014 Blir gaaaaaal av at forelesere, veiledere og sensorer ikke holder fristen!!! Samme her!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3499 Skrevet 12. januar 2014 Blæh. Statsrett er utrolig kjedelig å lese ... Anonymous poster hash: dfc1a...174
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3500 Skrevet 12. januar 2014 Hva pleier dere å gjøre når dere trenger motivasjon for lesningen? Jeg har en eksamen og en essay deadline imorgen og merker bare at jeg er utrolig lite motivert for å fortsette å jobbe. Jeg har gått gjennom alt pensumet til eksamen og føler at jeg har en grei forståelse av det, men jeg må definitivt jobbe mer med det for å kunne alt utenat. Essayet sitter jeg veldig fast med - jeg har gjort det meste, men nå er det en siste innspurt som trengs for å gjøre den helt ferdig og jeg er bare så lei. Nå googler jeg 'study inspiration' og det hjelper ikke så veldig så langt - noen som har tips? Litt sent med råd nå kanskje, men vi er mange som trenger tips til dette. Jeg synes det hjelper å sette av en viss tid. For eksempel si at du skal jobbe i 2 timer og så si deg ferdig. Sånn ut du vet at for eksempel kl. 20 så er det "lov" å koble ut og si seg fornøyd. Og husk å sette av pause etter f.eks. en skoletime/45 min. Anonymous poster hash: dbbcc...efe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå