Wolfmoon Skrevet 2. januar 2014 #3421 Skrevet 2. januar 2014 Sjæl - registrert betalt semesteravgift i dag, og nest siste resultat kommer forhåpentligvis (eller, 'håp'-delen er vel en overstatement) i morgen. Siste den 10., så det blir spennende. Aner ikke. I noen fag har jeg fått mail når kompendiene har vært ferdige - og det kan være typ 1 måned eller 2 etter semesterstart, mens i andre fag har de ligget mer eller mindre klare ved oppstart. Tror dog ikke at noen har trykket opp kompendier i jula, så kan tenke meg det tar en uke eller to til før alt er klart. Men jeg er ikke 100 % sikker altså. Apropos Akademika, så har jeg et überteit spørsmål; nå har jeg vært så lat at jeg har bestilt bøkene mine fra nett de siste semesterne (i stedet for å drasse hauger og lass opp og ned til Blindern - latskapen lenge leve!), og jeg har fått med meg at underetasjen hvor det tidligere var bare pensumbøker er så å si bygd vekk, meeen de har fortsatt pensumbøkene fysisk i butikken, right? Ja da, fortsatt pensum, men mesteparten (alt?) er flyttet opp
Bloodflowers Skrevet 2. januar 2014 #3422 Skrevet 2. januar 2014 Nå er jeg så LEI! Eksamen til mandag, og jeg har virkelig ikke motivasjon. Lest ujevnt hele jula og vil bare bli ferdig med det! Har vært en så stressende tid i det siste. Tanken på eksamen stresser meg, og i tillegg så ble bestemoren min syk i jula og har tilbrakt mesteparten av tiden på sykehuset. Det har stresset meg også, og jeg har ikke hatt ork til å lese. Samtidig får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke leser og da blir jeg enda mer stressa! Haha! Til våren skal jeg være to måneder i praksis. Tanken på det stresser meg også. Jeg studerer noe jeg bare er middels interessert i og er livredd for at jeg ikke vil like meg i praksis..dessuten er det full jobbtid i to måneder samtidig som man må lese seg opp til eksamen i juni...kommer til å være så hoppende glad når jeg er ferdig med alt dette!
Strixvaria Skrevet 2. januar 2014 #3423 Skrevet 2. januar 2014 Ja da, fortsatt pensum, men mesteparten (alt?) er flyttet opp Aha. Blir vel tidenes leteaksjon i morgen da, for å finne bøkene. Får ta det i flere runder tenker jeg.. Håper mange fortsatt er på ferie så jeg kan surre rundt der i fred. Hihi
Sophia Skrevet 2. januar 2014 #3424 Skrevet 2. januar 2014 Aha. Blir vel tidenes leteaksjon i morgen da, for å finne bøkene. Får ta det i flere runder tenker jeg.. Håper mange fortsatt er på ferie så jeg kan surre rundt der i fred. Hihi Det er de nok! Jeg var på Blindern i dag og det var helt mørkt på begge lesesalene på mitt fakultet da jeg kom. Satt bare et par ansatte i kantinen ved lunsjtider også. Er nok lurt å dra på akademika i morgen kontra mandag! Venter på to eksamensresultater. HATER å vente på karakterer. Blir gal av å sjekke studentweb 10 ganger om dagen Satser på at den ene kommer i morgen. 2
lillsunshine Skrevet 2. januar 2014 #3425 Skrevet 2. januar 2014 Hvor får man informasjon om orienteringsmøter? Jeg har ikke sett informasjon noe sted, så jeg er på ferie fram til 12. Altså, hvis det er UiO det er snakk om :D Det er veldig inviduelt fra studie til studie, er ikke lik start på undervisning for de ulike studiestedene. Jeg går på UiB, og der starter jo gjerne de travleste fagene tidligere enn andre, men tidligere år har jeg ikke hatt orienteringsmøter før sånn 15.januar, så er litt tidligere i år. De pleier vanligvis å vente til over helgen, nå har de valgt å ha det på en torsdag og starte undervisningen på en mandag. Jeg vet ikke hvilken studentportaler UiO bruker utenom Studentweb, men for min del stod orienteringsmøtene i kalenderen min på Mi Side. Ellers skal en vel normalt sett finne informasjonen over orienteringsmøter på de ulike beskrivelsene av fagemnene som ligger ute på nett på hjemmesidene til studentstedet (i alle fall UiB), såfremt det er oppdatert.
lillsunshine Skrevet 2. januar 2014 #3426 Skrevet 2. januar 2014 Sjæl - registrert betalt semesteravgift i dag, og nest siste resultat kommer forhåpentligvis (eller, 'håp'-delen er vel en overstatement) i morgen. Siste den 10., så det blir spennende. Vet dere forresten hvor lang tid det tar fra Studentweb har registert at semesteravgiften er betalt, til Lånekassen får denne informasjonen? For som sagt har de registrert på studentweb i dag, men da jeg var innom og sjekket sidene hos Lånekassen har de ikke fått den informasjonen enda, det er den eneste avkrysningen som ikke er grønn. Men satser på at det går rimlig kjapt
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #3427 Skrevet 2. januar 2014 Jobber på et drittsted og studerer ved siden av. Eksamen om 2 mnd(ikke lest noooe), innleveringer, semesteroppgave, prøver, utviklingsamtaler. Venter på eksamensresultat fra desember, regner med stryk. Lei av livet, leiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. For et sørgelig liv jeg har. På forhånd til bedrevitere her: Ja, jeg synes synd på meg selv og ja jeg kan gjøre noe med det;) Anonymous poster hash: afebd...7c7 1
Gjest Linaria Skrevet 3. januar 2014 #3428 Skrevet 3. januar 2014 Det er veldig inviduelt fra studie til studie, er ikke lik start på undervisning for de ulike studiestedene. Jeg går på UiB, og der starter jo gjerne de travleste fagene tidligere enn andre, men tidligere år har jeg ikke hatt orienteringsmøter før sånn 15.januar, så er litt tidligere i år. De pleier vanligvis å vente til over helgen, nå har de valgt å ha det på en torsdag og starte undervisningen på en mandag. Jeg vet ikke hvilken studentportaler UiO bruker utenom Studentweb, men for min del stod orienteringsmøtene i kalenderen min på Mi Side. Ellers skal en vel normalt sett finne informasjonen over orienteringsmøter på de ulike beskrivelsene av fagemnene som ligger ute på nett på hjemmesidene til studentstedet (i alle fall UiB), såfremt det er oppdatert. Jeg har ikke funnet noe, og jeg reiser bort onsdag neste uke, men da får jeg bare droppe å dra på det. Sånt pleier vel ikke være obligatorisk? Jeg skal ha lest pensum fra kompendiet i et fag til mandag 13. Er derfor jeg gjerne vil kjøpe det i morgen. Skal til Oslo med noen venner uansett, så tenker jeg drar en tur innom og sjekker. Skader ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3429 Skrevet 3. januar 2014 Vet dere om man kan kjøpe kompendier på Akademika på Blindern nå? Må de bli ferdige eller noe sånt, eller pleier det å være i orden halvannen uke før studiestart? Noe ser ut til å være ferdig iallefall. https://twitter.com/Kopiutsalget Anonymous poster hash: 1b4dc...943
Gjest Linaria Skrevet 3. januar 2014 #3430 Skrevet 3. januar 2014 Noe ser ut til å være ferdig iallefall. https://twitter.com/Kopiutsalget Anonymous poster hash: 1b4dc...943 Takk. Den jeg trenger mest sto i oktober, så kan være den gjaldt for høstsemesteret. Drar dit i morgen og sjekker, jeg. Ellers må det bli på tirsdag før jeg reiser. De kan jo ikke forvente at vi forbereder oss på pensum som ikke er ferdig enda. Timeplanen er heller ikke i orden da. Kan være vi får noe annet enn de hadde i fjor. Jeg er så lei av at ting tar så lang tid! Det har jo stått helt stille siden før jul. Håper virkelig det skjer en del snart. I hvert fall karakter på min siste eksamen, somn jeg hadde 6. desember!
Høhø Skrevet 3. januar 2014 #3431 Skrevet 3. januar 2014 Dere som har tatt privatisteksamen, har dere fått resultatet? Er fellessensur i dag, står ingenting på Privatistweb...
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3432 Skrevet 3. januar 2014 Endelig kom sensuren i det ene faget mitt, og jeg fikk en dum liten D... Arghh, er så sur på meg selv fordi jeg ikke jobbet bedre med det faget i høst..! Heldigvis gikk det dårlig med de andre også, var bare 1 A og ingen B. Men det er jo en liten trøst *sutresutre* Anonymous poster hash: 51b82...47c 1
Gjest vaskosi Skrevet 3. januar 2014 #3433 Skrevet 3. januar 2014 Dere som har tatt privatisteksamen, har dere fått resultatet? Er fellessensur i dag, står ingenting på Privatistweb... Har ikke fått jeg heller.. Kommer nok i løpet av de neste dagene! Så utrolig kjipt å vente.....
Sophia Skrevet 3. januar 2014 #3434 Skrevet 3. januar 2014 Fikk ikke karakteren i dag heller Og nå er det helg så får ikke vite det før tidligst mandag. Irriterende at de skal være så supernøye med oss om vi misser noen frister, mens de selv kan drite i dem :/ 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3435 Skrevet 3. januar 2014 Jeg tok 45 poeng dette semesteret og hadde to gruppe-eksamener. Var fornøyd med gruppene jeg havnet på, alle gjorde det de skulle. Vet at det var noen andre i klassen som ikke var fult så fornøyd med sin gruppe og som måtte gjøre en del ekstraarbeid. Jeg er heller ikke så glad i gruppearbeid, liker ikke å være avhengige av andre. Jeg tok kanskje på meg litt for mye dette semesteret. Har noen verv i studentsamfunnet, har deltidsjobb og en hobby jeg bruker en del tid på. Har vært ganske utkjørt. Er veldig spent på resten av karakterene nå. Åh kan de ikke skynde seg litt med å gi dem ut Er optimist og satser på at mine grupper også består av oppegående folk Jeg jobber 50 % ved siden av studiene og har ett verv ved siden av, så med ytterligere ett fag og flere verv så kan jeg forestille meg du føler deg utkjørt ja Masse lykke til med resten av karakterene, krysser fingrene for at du blir fornøyd! Hvordan har det gått i fagene du har fått resultatet på hittil? Venter på to eksamensresultater. HATER å vente på karakterer. Blir gal av å sjekke studentweb 10 ganger om dagen Satser på at den ene kommer i morgen. Bare 10 ganger om dagen? Jeg har helt OCD og sjekker Studweb konstant om dagen Sensurfrist på mandag og tirsdag, men jeg hadde virkelig håpet det skulle komme litt før. Er jo så spennende! Jaja, OCD'en får i hvert fall hvile i helga før det er på'an igjen på mandag. Anonymous poster hash: dbbcc...efe
Gjest Linaria Skrevet 3. januar 2014 #3436 Skrevet 3. januar 2014 Fikk ikke karakteren i dag heller Og nå er det helg så får ikke vite det før tidligst mandag. Irriterende at de skal være så supernøye med oss om vi misser noen frister, mens de selv kan drite i dem :/ Samme her. Jeg tror sensorfristen er om en uke, men da har det godt over en måned siden eksamen. Det er da virkelig ikke normalt!
floppesopp Skrevet 4. januar 2014 #3437 Skrevet 4. januar 2014 Samme her. Jeg tror sensorfristen er om en uke, men da har det godt over en måned siden eksamen. Det er da virkelig ikke normalt! Etter å ha oppdatert studentweb konstant i noen dager, sjekket jeg det, og når jule og nyttårs-helga faller innafor sensurfristen, utsettes den med 10 dager.. Jeg har ikke tålmodighet til dette.
Sophia Skrevet 4. januar 2014 #3438 Skrevet 4. januar 2014 Etter å ha oppdatert studentweb konstant i noen dager, sjekket jeg det, og når jule og nyttårs-helga faller innafor sensurfristen, utsettes den med 10 dager.. Jeg har ikke tålmodighet til dette. 10 dager? Så mye? Man har da vitterlig ikke 10 dager fri i julen Håper min kommer på mandag. Da er det litt over en måned siden jeg hadde eksamen. Men typisk at den ikke kommer før i slutten av neste uke.
floppesopp Skrevet 4. januar 2014 #3439 Skrevet 4. januar 2014 10 dager? Så mye? Man har da vitterlig ikke 10 dager fri i julen Håper min kommer på mandag. Da er det litt over en måned siden jeg hadde eksamen. Men typisk at den ikke kommer før i slutten av neste uke. Kanskje de er redd sensor får litt for mye julestemning og blir ekstra snill med karakterene? Åh, jeg håper de kommer på mandag! Jeg er så lei av å vente.
Sophia Skrevet 4. januar 2014 #3440 Skrevet 4. januar 2014 Kanskje de er redd sensor får litt for mye julestemning og blir ekstra snill med karakterene? Åh, jeg håper de kommer på mandag! Jeg er så lei av å vente. Ser det for meg. Sensor sitter i godstolen ved juletreet med en kopp gløgg og gir ut A'er i fleng. " Det er jo jul" 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå