bambis Skrevet 14. desember 2013 #3281 Skrevet 14. desember 2013 Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig å konsentrere seg??? Har siste eksamen på mandag, men nå føles det ut som det er en evighet til. Tenker jeg rekker å lære meg en del i morgen også.... (veldig dårlig plan, jeg vet det, men jeg er så fantastisk lei!!) Heldigvis skal vi bare ha en skoleeksamen neste semester, og så skal resten være oppgaver/hjemmeeksamen. Jeg gleder meg sånn! Hadde nesten glemt siden sist hvor slitsomt det er å pugge til eksamen...
drue Skrevet 14. desember 2013 #3282 Skrevet 14. desember 2013 Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig å konsentrere seg??? Har siste eksamen på mandag, men nå føles det ut som det er en evighet til. Tenker jeg rekker å lære meg en del i morgen også.... (veldig dårlig plan, jeg vet det, men jeg er så fantastisk lei!!) Heldigvis skal vi bare ha en skoleeksamen neste semester, og så skal resten være oppgaver/hjemmeeksamen. Jeg gleder meg sånn! Hadde nesten glemt siden sist hvor slitsomt det er å pugge til eksamen... Sier det sammeeeee, siste eksamen på tirsdag, og jeg klarer IKKE å konsentrere meg. Ikke føler jeg at stoffet sitter heller. Hjelper heller ikke at jeg var på fest i går Nei, får ta meg selv i nakken og sette i gang med lesehelga! Masse lykke til på mandag! Det går sikkert fint Og så har du juleferie!!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #3283 Skrevet 14. desember 2013 Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig å konsentrere seg??? Har siste eksamen på mandag, men nå føles det ut som det er en evighet til. Tenker jeg rekker å lære meg en del i morgen også.... (veldig dårlig plan, jeg vet det, men jeg er så fantastisk lei!!) Heldigvis skal vi bare ha en skoleeksamen neste semester, og så skal resten være oppgaver/hjemmeeksamen. Jeg gleder meg sånn! Hadde nesten glemt siden sist hvor slitsomt det er å pugge til eksamen... Samme situasjon, haha, det føles liksom ut som det er en evighet til, så ser jeg over pensum, og prøver å tenke på hvordan jeg skal disponere tiden, så får jeg helt panikk i noen sekunder, før jeg glemmer det, og tenker det er en evighet til, haha. Anonymous poster hash: 3fe4a...8d1 3
bambis Skrevet 14. desember 2013 #3284 Skrevet 14. desember 2013 Sier det sammeeeee, siste eksamen på tirsdag, og jeg klarer IKKE å konsentrere meg. Ikke føler jeg at stoffet sitter heller. Hjelper heller ikke at jeg var på fest i går Nei, får ta meg selv i nakken og sette i gang med lesehelga! Masse lykke til på mandag! Det går sikkert fint Og så har du juleferie!! Så glad jeg blir over å høre at du var på fest i går Det er bra å ikke være den eneste håpløse studenten der ute... Men du har i alle fall en ekstra dag å lese på da Ingenting av stoffet sitter hos meg heller, det er alt for mye. Og det hjelper ikke at det er et superkjedelig metodefag heller... Jeg har nå hatt den verste skolehøsten i tidenes historie, så tror alt blir bedre når den blir ferdig. (OM TO DAGER :) ) Nå skal jeg på kollokvie, får se om det er mulig å dytte litt mer kunnskap inn i dette tomme hodet. Og lykke til med eksamen på tirsdag
bambis Skrevet 14. desember 2013 #3285 Skrevet 14. desember 2013 Samme situasjon, haha, det føles liksom ut som det er en evighet til, så ser jeg over pensum, og prøver å tenke på hvordan jeg skal disponere tiden, så får jeg helt panikk i noen sekunder, før jeg glemmer det, og tenker det er en evighet til, haha. Anonymous poster hash: 3fe4a...8d1 Kjent følelse: Panikk, og så for å prøve å komme seg unna den forferdelige følelsen, så setter jeg meg på kvinneguiden i stedet for. det fører jo selvsagt bare til mer panikk når jeg åpner boka mi igjen... 2
Strixvaria Skrevet 14. desember 2013 #3286 Skrevet 14. desember 2013 Ååååååå, kan ikke sensuren bare komme nå??? Vente til mandag, så til onsdag og så til ut i JANUAR (er det mulig??) for resten. Er dette en diabolsk greie fra universitetets side? Sånn for å skape enda mer stress blant studentene..?! En sånn 'hahaha, her skal vi virkelig gi dere noe å bekymre dere for i jula. God ferie <3'? .. Og vi er nok mange som sjekker studentweb flere ganger om dagen selv om sensurfristen er flere dager unna.. 4
Gjest Linaria Skrevet 14. desember 2013 #3287 Skrevet 14. desember 2013 Det sto at sensur skulle komme etter tre uker på min eksamen, men det er 23. og 27. des, så jeg får den sikkert ikke før i januar. Jeg må bare slappe av og nyte jula nå. noen ganger tar jeg mer selv i å tenke på hva jeg kunne gjort bedre på eksamen, og da blir jeg bare trist. Må tenke på andre ting.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #3288 Skrevet 14. desember 2013 Har gruppeeksamen og er så lei av gruppen min at jeg holder på å spy! Anonymous poster hash: bb7c0...565 1
Fantomina Skrevet 14. desember 2013 #3289 Skrevet 14. desember 2013 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #3290 Skrevet 14. desember 2013 Jeg har fått min første D på vitnemålet, etter 3,5 år. Er så sykt skuffet over ege innsats, særlig siden jeg lå ann til å klare enn B, etter at jeg har jobbet hardt dette semesteret. Nei, dette må være det dårligeste semesteret mitt så langt. På onsdag kommer siste sensur, og jeg synes ikke det gikk så fryktelig bra der heller. Anonymous poster hash: 2f1a7...14b
missdior Skrevet 14. desember 2013 #3291 Skrevet 14. desember 2013 Du er flink som klarer å kombinere begge deler! Det er ikke mange dagene igjen til julaften nå! Faktisk kun 10 dager til i morgen!! Det er litt sykt å tenke på Hvis jeg vet jeg skal sitte lenge og intensivt i en periode kjøper jeg inn ALT jeg har lyst på, det hjelper i alle fall meg ganske mye.. Lykke til, hold ut i bare noen få dager til Takk for det! Er endelig kommet hjem fra jobb, og skal skrive så blekket spruter i kveld! Om jeg blir ferdig skal jeg uuuut på feeeest BLir pizza her i kveld Takk! Ja, snart er jeg FERDIG!! 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #3292 Skrevet 14. desember 2013 Jeg bare elsker lørdagskvelder med pensumboka og macen Alle skal på julebord, og fest, og her er jeg stuck og alene... Det er lørdagen sin det! Anonymous poster hash: 3fe4a...8d1 1
drue Skrevet 14. desember 2013 #3293 Skrevet 14. desember 2013 Jeg bare elsker lørdagskvelder med pensumboka og macen Alle skal på julebord, og fest, og her er jeg stuck og alene... Det er lørdagen sin det! Anonymous poster hash: 3fe4a...8d1 Du kan trøste deg med at jeg gjør akkurat det samme! Trøster meg med snus og julebrus 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #3294 Skrevet 14. desember 2013 Hurra for lesehelg!!! Anonymous poster hash: 157d7...0a5
Bartemannen Skrevet 14. desember 2013 #3295 Skrevet 14. desember 2013 Hurra for lesehelg!!! Anonymous poster hash: 157d7...0a5 Lesemåned... 1
Cerasus Skrevet 15. desember 2013 #3296 Skrevet 15. desember 2013 Har eksamensangst nå, fordi ingenting sitter. Eksamen i morgen. Har lest forholdsvis jevnt hele semesteret, men har svært dårlig kontroll likevel. Sykt deprimerende å gå fra å ha hatt klisterhjerne, til å ha en av teflon...
drue Skrevet 15. desember 2013 #3297 Skrevet 15. desember 2013 Har eksamensangst nå, fordi ingenting sitter. Eksamen i morgen. Har lest forholdsvis jevnt hele semesteret, men har svært dårlig kontroll likevel. Sykt deprimerende å gå fra å ha hatt klisterhjerne, til å ha en av teflon... Jeg satt akkurat her og tenkte det samme Gruer meg til tirsdag!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3298 Skrevet 15. desember 2013 Den lykken man føler når man finner ut at det er et mindre kapitel man trenger å lese Anonymous poster hash: 3fe4a...8d1
Mynona Skrevet 15. desember 2013 #3299 Skrevet 15. desember 2013 Motivasjon! Arbeidslyst! Nei, det har jeg ikke sett. Jeg har ikke eksamen dette semesteret, så jeg klarer jo ikke å finne noen god (nok) grunn til å gjøre oppgaver og lese nå. Og jeg vet jeg kommer til å angre bittert når det nærmer seg mai. Dette semesteret har det vært rolig på jobb. Hatt masse tid jeg kan lese og slikt. Neste semester blir det jobb 12-14 timer hver (uke)dag, og jeg er utslitt når lørdagen kommer. Og da kommer jeg til å angre på at jeg ikke leste mer i høst. Jeg tenker at det er jo ikke noe vits å regne på de oppgavene nå, for jeg husker ikke det til mai uansett, og da må jeg bare gjøre det på nytt... Jeg har faktisk utrolg dårlig hukommelse. Har merket det de siste ca 3 årene. Og er egentlig litt bekymret. Før husket jeg jo kjempegodt. Hva har skjedd? Det kan være hjernen er utmattet på 6.året med tunge studier + full jobb med masse masse overtid. Jeg satser på det, og at det ikke er noe mer alvorlig 1
Cerasus Skrevet 15. desember 2013 #3300 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Motivasjon! Arbeidslyst! Nei, det har jeg ikke sett. Jeg har ikke eksamen dette semesteret, så jeg klarer jo ikke å finne noen god (nok) grunn til å gjøre oppgaver og lese nå. Og jeg vet jeg kommer til å angre bittert når det nærmer seg mai. Dette semesteret har det vært rolig på jobb. Hatt masse tid jeg kan lese og slikt. Neste semester blir det jobb 12-14 timer hver (uke)dag, og jeg er utslitt når lørdagen kommer. Og da kommer jeg til å angre på at jeg ikke leste mer i høst. Jeg tenker at det er jo ikke noe vits å regne på de oppgavene nå, for jeg husker ikke det til mai uansett, og da må jeg bare gjøre det på nytt... Jeg har faktisk utrolg dårlig hukommelse. Har merket det de siste ca 3 årene. Og er egentlig litt bekymret. Før husket jeg jo kjempegodt. Hva har skjedd? Det kan være hjernen er utmattet på 6.året med tunge studier + full jobb med masse masse overtid. Jeg satser på det, og at det ikke er noe mer alvorlig Jeg kjenner på det samme. Hukommelsen har nådd et bunnivå. Har fundert på hvor normalt det er å gå fra over gjennomsnittet god hukommelse, til godt under middels? Jeg vet ikke. For meg tror jeg at gjennomgående, langvarig og middels ille stress er en sterk påvirker. I tillegg er motivasjonen noe skrantende etter flere år med høyere utdanning. (Eksempelvis er det vist at langvarig stress medfører jevnt forøket kortisol, som virker giftig på en del nevroner i hippocampus, som står for mye av husken/konsolideringen.) Endret 15. desember 2013 av Cerasus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå