Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det skal bli så godt med ferie til helgen! Ligger på sofaen nå og vurderer å ta en blund, er så trøtt at det svir i øynene. Har selvfølgelig blitt godt forkjølet, noe jeg skulle tålt om det ikke var for at jeg er pottetett i nesen og dermed sover skikkelig dårlig om natten.

Trodde aldri jeg skulle si det, men jeg er glad studentlivet snart er over for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går inn på studentweb, og eksamens(opp)meldinger, så bruker det å stå sensurdato på enden der.

Vet ikke helt hva jeg skal sutre over. Kanskje det at... dette ikke går bra? At jeg ikke husker halvparten av det jeg skal? At jeg begynner å hate filosofene? At leiligheten er kald, hodet er vondt og jeg ikke gidder å vaske? :( Jeg liker ikke denne eksamensperioden.

Nei, står ikke der. Jeg får bare vente...

Skrevet

Jeg har to eksamener som omhandler de samme for fagene. Den første eksamen var så enkel at jeg ble nesten fornærmet, og det gikk selvsagt bra.

I dag hadde jeg eksamen nr to og jeg hadde ikke hørt om noe av det de spurte om. Hvor stor er sjansen for at jeg står når jeg skriblet ned ni sider med svada og det jeg faktisk hadde lest godt på? Mozartkule for desperasjon og innsats?

• Liker 1
Skrevet

Åhhhhh, ferdig! Da har jeg "ferie", må benytte meg av ferien til å forberede meg på noen av fagene jeg har på vårsemesteret siden jeg har flere fag og tyngre fag.

Lykke til videre alle dere andre som fortsatt har eksamner igjen :)

Skrevet

En eksamen over i dag, gikk ikke som håpet.. Neste er i gang om ca tolv timer, jeg har 20 sider sammendrag igjen å lese. Og her ligger jeg, med migreneanfall i anmars, grunnen til at jeg måtte ta opp igjen den eksamenen jeg hadde i dag. Hurra for migrene og dens måte å ødelegge all forberedelse på!!

Anonymous poster hash: 1dea6...3a8

Skrevet (endret)

Nå er det søren meg ikke lenge igjen til ferie.... Føler alle blir ferdige denne uken, flere som ikke er ferdige før neste uke som meg? Uutholdelig å se alle statusene på facebook fortiden, blir gal :fnise:

Forresten, vet ikke om det er noen som tar fag som privatister her, men jeg lurer på en ting. Noen fortalte meg at fra våren av vil det ikke lengre være mulig å velge hvilken karakter du vil ha på vitnemålet ditt! Altså, la oss si du har en 4'er i et fag på vitnemålet og skal forbedre den. Hvis du da får en 2'er på eksamen når du går opp som privatist er det denne som vil bli stående. Du vil da ikke kunne velge å beholde fireren lengre.... Kan dette virkelig stemme?? Har ikke lest noe om dette noen steder, kjente at jeg ble sykt stressa nå :sjokkert:

Endret av vaskosi
Skrevet

Forresten, vet ikke om det er noen som tar fag som privatister her, men jeg lurer på en ting. Noen fortalte meg at fra våren av vil det ikke lengre være mulig å velge hvilken karakter du vil ha på vitnemålet ditt! Altså, la oss si du har en 4'er i et fag på vitnemålet og skal forbedre den. Hvis du da får en 2'er på eksamen når du går opp som privatist er det denne som vil bli stående. Du vil da ikke kunne velge å beholde fireren lengre.... Kan dette virkelig stemme?? Har ikke lest noe om dette noen steder, kjente at jeg ble sykt stressa nå :sjokkert:

Tviler på at dette stemmer. Har heller ikke sett noe om dette.

Skrevet

Statistikkeksamen snart nå. Gruer meg. Men er ikke stressa, merkelig nok.. :klo:

Er bare så utrolig lei av alle formlene, hvis-om-atte-greiene, og hele faget generelt. Skjønner ikke hva jeg skal med all denne 'kunnskapen' og hvorfor i helvete det forventes at jeg skal huske alle formlene utenat. Jeg studerer statsvitenskap/historie for svarte, ikke realfag?! Hmf.. Og jeg synes egentlig metode og statistikk er ganske interessant, men det her tar virkelig kaka. Også er det en gigantisk stor eksamen; 3 deler, masse spørsmål, regneoppgaver, tolkningsoppgaver og begrepsavklaringer - på 4 timer?? Håper bare jeg kan nok til å stå, det er dagens mål. Tror aldri jeg kunne vært fornøyd med en E i noe annet, men det her er bare et fag jeg MÅ ha og som ikke betyr noe for min utdanningdplan ut over at faget må bestås for at jeg skal kunne skrive bachelor nå. Frustrerende likevel, snakk om å kaste bort tida til folk.. :trist:

Skrevet

Angående privatistgreiene, så er jeg usikker på om det blir allerede fra våren eller om det iverksettes til høstsemesteret, men jeg vet at det etter all sannsynlighet blir innført neste år. Dette for å gjøre det mindre attraktivt å ta privatisteksamen fra KDs side, rett og slett. Det koster så mye å gjennomføre tusenvis av eksamener rundt om i landet, vet dere, (selv om elevene betaler noen hundrelapper i avgift hver) i tillegg til at det visstnok er en uting at man kan ta fag som privatist og få mye bedre karakter av den ene eksamenen enn man kan av et års (eller mer for 2- og 3-årsfagene) undervisning med kontinuerlige prøver, innleveringer og presentasjoner. Også ser det så dårlig ut på statistikken at så mange tar opp fag eller dropper helt ut og tar hele vgs som privatister.. True story!

..Selv ser jeg ingen grunn til at man skal kunne velge mellom karakterer som om det var en slags vare i butikkhyllen, da jeg mener siste store evaluering av elevens kompetanse i faget av prinsipp bør være majoritetsveileder for den faktiske karaktersettingen, men det er en annen diskusjon. Dessuten er det en urettferdig ordning slik det er nå angående 'karaktervalget' privatistene har; elevene som faktisk går på vgs får ikke velge mellom karakterene de har fått i faget gjennom året/årene når endelig karakter skal fastsettes, så hvorfor skulle noen andre det?

• Liker 2
Skrevet

Angående privatistgreiene, så er jeg usikker på om det blir allerede fra våren eller om det iverksettes til høstsemesteret, men jeg vet at det etter all sannsynlighet blir innført neste år. Dette for å gjøre det mindre attraktivt å ta privatisteksamen fra KDs side, rett og slett. Det koster så mye å gjennomføre tusenvis av eksamener rundt om i landet, vet dere, (selv om elevene betaler noen hundrelapper i avgift hver) i tillegg til at det visstnok er en uting at man kan ta fag som privatist og få mye bedre karakter av den ene eksamenen enn man kan av et års (eller mer for 2- og 3-årsfagene) undervisning med kontinuerlige prøver, innleveringer og presentasjoner. Også ser det så dårlig ut på statistikken at så mange tar opp fag eller dropper helt ut og tar hele vgs som privatister.. True story!

..Selv ser jeg ingen grunn til at man skal kunne velge mellom karakterer som om det var en slags vare i butikkhyllen, da jeg mener siste store evaluering av elevens kompetanse i faget av prinsipp bør være majoritetsveileder for den faktiske karaktersettingen, men det er en annen diskusjon. Dessuten er det en urettferdig ordning slik det er nå angående 'karaktervalget' privatistene har; elevene som faktisk går på vgs får ikke velge mellom karakterene de har fått i faget gjennom året/årene når endelig karakter skal fastsettes, så hvorfor skulle noen andre det?

Utrolig kjipt å prøve å komme inn på medisinstudiet, populære realfagslinjer etc, men ikke komme inn på grunn av en trynefaktorkarakter i gym, for eksempel. Eller avsluttende fag fra 1. videregående, når man ikke ante at man ville sikte så høyt to og tre år senere. Jeg mener folk bør ha muligheten til å ta opp fag. Hva prisen er, det bryr jeg meg ikke så mye om. De kan jo bare sette opp privatisteksamenprisen?

On topic, min siste eksamen er på mandag og jeg skjelver når jeg tenker på det... ugh

• Liker 1
Skrevet

Utrolig kjipt å prøve å komme inn på medisinstudiet, populære realfagslinjer etc, men ikke komme inn på grunn av en trynefaktorkarakter i gym, for eksempel. Eller avsluttende fag fra 1. videregående, når man ikke ante at man ville sikte så høyt to og tre år senere. Jeg mener folk bør ha muligheten til å ta opp fag. Hva prisen er, det bryr jeg meg ikke så mye om. De kan jo bare sette opp privatisteksamenprisen?

On topic, min siste eksamen er på mandag og jeg skjelver når jeg tenker på det... ugh

Nå er det ikke snakk om å ikke la folk ta opp igjen eksamen, men at siste karakter blir stående - uavhengig av om den er dårligere enn opprinnelig karakter. Det synes jeg er helt fair.

• Liker 5
Skrevet

Herregud, jeg sitter bare og tenker på ting jeg kunne gjort bedre på eksamen... Er så stressa. Vil ha karakteren nå så jeg kan slappe av litt!

Skrevet

Angående privatisteksamener til neste år: ringte privatistkontoret og de hadde ikke hørt om noe endringer. Så samme ordning som nå forsetter i alle fall til våren :)

• Liker 1
Skrevet

har en innlevering som skal være inne kl 1300. Raser igjennom boka, spør klassekammerater, og ingenting hjelper. Er et spm jeg ikke finner svaret på på død og liv, og alle jeg spør bare "neei. se i boka"

JAMMEN FOR HELVETE

Skrevet

Oppgaveløsning til eksamen i naturfag vg3 om ei uke.. Skulle egentlig ha eksamen i dag i gym, men utsatt den til våren fordi denne jækla naturfageksamen tar så sykt mye av tiden og jeg har vært altfor treig med å begynne øvinga!!

Og eksamen er muntlig, fy fader, er så flaut hvis jeg ikke kan stoffet!!

Må gjennom hele boka på ei uke og alt må sitte!!

Skrevet

Noen som kan svare på dette.

a)Hva menes med rettskompetanse, og hvor finner vi et rettslig grunnlag?

Alle bare "se på styringsrett" men de nevner jo ingenting om rettskompetanse i avsnittet om styringsrett

Skrevet

Spysjuka!!! OG JEG HAR EKSAMEN I MORGEN :grine:

Anonymous poster hash: 645eb...5a0
Skrevet

Jeg har siste eksamen om en uke, og sliter sååå med motivasjonen. Har et helt hav å lese føler jeg, og ALLE andre studenter jeg kjenner har ferie (kjenner ikke de andre som tar faget :ler:). Urk.

Skrevet

Hvorfor lærer jeg aldri? Hvorfor begynner jeg ALLTID så sent med å virkelig sette meg ordentlig inn i stoffet før eksamen..............

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...