magicpie Skrevet 10. desember 2013 #3181 Skrevet 10. desember 2013 (endret) Kl er 0355, eksamen om 5 timer... Søvn? Finns ikke... Blææ! Hehe, her også! Skal ha min aller første universitetseksamen, og burde vel egentlig være mye mer stressa enn det jeg faktisk er.. Endret 10. desember 2013 av magicpie
365vinter Skrevet 10. desember 2013 #3182 Skrevet 10. desember 2013 Haha. Jeg har min om 2 dager og er også våken fremdeles... Lykke til om noen timer dere to over her, da!
frksølekopp Skrevet 10. desember 2013 #3183 Skrevet 10. desember 2013 Hehe, her også! Skal ha min aller første universitetseksamen, og burde vel egentlig være mye mer stressa enn det jeg faktisk er.. Lykke til :D 1
magicpie Skrevet 10. desember 2013 #3184 Skrevet 10. desember 2013 Lykke til :D Tusen takk, til deg også! :D
Gjest Emmanuelle Skrevet 10. desember 2013 #3185 Skrevet 10. desember 2013 Eksamen som teller 30% om 9 timer! Skjønner ikke hvorfor alle amerikanerne her stresser så de griner i eksamensukene, synes det er mye hardere i Norge hvor hele karakteren min avhenger av èn eksamen, så jeg har ikke øvd mye Fikk 95% på den forrige, og ligger an til B+/A- på den i morgen tidlig (på bakgrunn av innleveringene) så stresser ikke. Den siste stryker jeg med vilje (eller ikke med vilje, samme utfall ).
Gjest Ciegus Skrevet 10. desember 2013 #3186 Skrevet 10. desember 2013 Eksamen som teller 30% om 9 timer! Skjønner ikke hvorfor alle amerikanerne her stresser så de griner i eksamensukene, synes det er mye hardere i Norge hvor hele karakteren min avhenger av èn eksamen, så jeg har ikke øvd mye Da jeg var på utveksling i utlandet (ikke USA) telte noen av eksamenene mine 15%! Jeg slappet ganske mye av det halvåret ja...
Amanda C. Skrevet 10. desember 2013 #3187 Skrevet 10. desember 2013 Orker ikke lese til eksamen, det er så tiltak!!
Gjest Linaria Skrevet 10. desember 2013 #3188 Skrevet 10. desember 2013 Noen som har peiling på når sensur pleier å komme? Jeg hadde eksamen 2. og 6., og det sto tre uker, men får jeg da før eller etter julaften? Aner ikke hvordan dette er. Vil virkelig vite det så jeg kan slappe skikkelig av. Jeg er ganske sikker på at jeg bestod begge, men jeg har aldri tatt universitetseksamen før så det kan være jeg egentlig er mye dummere enn jeg tror.
Bartemannen Skrevet 10. desember 2013 #3189 Skrevet 10. desember 2013 Noen som har peiling på når sensur pleier å komme? Jeg hadde eksamen 2. og 6., og det sto tre uker, men får jeg da før eller etter julaften? Aner ikke hvordan dette er. Vil virkelig vite det så jeg kan slappe skikkelig av. Jeg er ganske sikker på at jeg bestod begge, men jeg har aldri tatt universitetseksamen før så det kan være jeg egentlig er mye dummere enn jeg tror. Til vanlig er ofte sensurfristen på 3 uker, men til jul har man ofte 10 ekstra dager. Så da kommer det som oftest rett etter nyttår.
Teppet Skrevet 10. desember 2013 #3190 Skrevet 10. desember 2013 Syns anatomien er så vanskelig at jeg nesten har gitt opp! Hjelp, eksamen om noen dager. Tips til motivasjon eller hvordan jeg kan forstå dette bedre?
Strixvaria Skrevet 10. desember 2013 #3191 Skrevet 10. desember 2013 Har eksamen i et statistikk-fag på torsdag (semesterets siste!), og jeg skjønner nesten ingenting. Altså, virkelig.. Har mest lyst til å legge meg ned og grine. Har lest i hele dag, men det er så mange formler, hvis-om-atte-greier og ting som - i mitt hode - fremstår som så lite logiske og anvendelige at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Altså, er det meningen at jeg skal huske alle disse formlene, eller får man utdelt et formelark på eksamen? Dette er ikke mat-nat for "%$#&" helvete, så HVORFOR skal jeg måtte bruke tid og energi på FORMLER og MATTE oppi alle de andre fagene jeg har??? Har vi ikke dataprogrammer til sånt?! Kjikvadrattester og prediksjonseffekter meg i $&/#"!"...
Bartemannen Skrevet 10. desember 2013 #3192 Skrevet 10. desember 2013 Har eksamen i et statistikk-fag på torsdag (semesterets siste!), og jeg skjønner nesten ingenting. Altså, virkelig.. Har mest lyst til å legge meg ned og grine. Har lest i hele dag, men det er så mange formler, hvis-om-atte-greier og ting som - i mitt hode - fremstår som så lite logiske og anvendelige at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Altså, er det meningen at jeg skal huske alle disse formlene, eller får man utdelt et formelark på eksamen? Dette er ikke mat-nat for "%$#&" helvete, så HVORFOR skal jeg måtte bruke tid og energi på FORMLER og MATTE oppi alle de andre fagene jeg har??? Har vi ikke dataprogrammer til sånt?! Kjikvadrattester og prediksjonseffekter meg i $&/#"!"... Hvor studerer du? På ntnu får man bruke en liten formelsamling og man får en liten stemplet lapp i forkant hvor man kan skrive det man vil på.
Gjest Delphina Skrevet 10. desember 2013 #3193 Skrevet 10. desember 2013 Har eksamen i et statistikk-fag på torsdag (semesterets siste!), og jeg skjønner nesten ingenting. Altså, virkelig.. Har mest lyst til å legge meg ned og grine. Har lest i hele dag, men det er så mange formler, hvis-om-atte-greier og ting som - i mitt hode - fremstår som så lite logiske og anvendelige at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Altså, er det meningen at jeg skal huske alle disse formlene, eller får man utdelt et formelark på eksamen? Dette er ikke mat-nat for "%$#&" helvete, så HVORFOR skal jeg måtte bruke tid og energi på FORMLER og MATTE oppi alle de andre fagene jeg har??? Har vi ikke dataprogrammer til sånt?! Kjikvadrattester og prediksjonseffekter meg i $&/#"!"... Det går sikkert bra , det er bare den jææævla stressinga før eksamen. Vet ikke om dere får utdelt, men tror da det. I fagene jeg har hatt får man gjerne et papir med noen likninger. Har selv hatt lyst til å legge meg i fosterstilling et par ganger de siste ukene. Har en eksamen dette semesteret, til gjengjeld er det 15 stp og jeg tror jeg garantert kommer til å stryke, til tross for at jeg har gjort oppgaver og forstår teorien eller mesteparten.. Just my luck liksom.
bambis Skrevet 10. desember 2013 #3194 Skrevet 10. desember 2013 Hurra! Ferdig med dagens eksamen! Og tror det gikk bra Nå klarer jeg endelig å slappe av og lese til de andre eksamenene. Det var denne første jeg gruet meg mest til! 2
Strixvaria Skrevet 10. desember 2013 #3195 Skrevet 10. desember 2013 (endret) Hvor studerer du? På ntnu får man bruke en liten formelsamling og man får en liten stemplet lapp i forkant hvor man kan skrive det man vil på. Jeg studerer ved UiO. I en slags oppgavesamling vi har fått på seminar er det vedlagt 2 sider med formler bakerst, men det står ikke noe verken i den, på Fronter eller på emnesiden om vi får en slik samling som vedlegg på eksamen, så jeg tør hvertfall ikke å gå ut i fra det. Men samtidig synes jeg det er spesielt å forvente at samfunnsvitere skal huske alle de formlene - det er mange, og noen av dem er skikkelig vanskelige Det går sikkert bra , det er bare den jææævla stressinga før eksamen. Vet ikke om dere får utdelt, men tror da det. I fagene jeg har hatt får man gjerne et papir med noen likninger. Har selv hatt lyst til å legge meg i fosterstilling et par ganger de siste ukene. Har en eksamen dette semesteret, til gjengjeld er det 15 stp og jeg tror jeg garantert kommer til å stryke, til tross for at jeg har gjort oppgaver og forstår teorien eller mesteparten.. Just my luck liksom. Så lenge jeg står er jeg fornøyd, men jeg vet ikke om jeg klarer å karre meg til en ståkarakter eller ikke i det her. Når det gjelder typisk begrepsforklaring skal jeg sikkert greie å ro meg litt inn her og der, men hvis det kommer en gigantisk oppgave med utregning av kjikvadrat og lignende er jeg fucked, for det skjønner jeg rett og slett ikke.. Jeg vil også ha hjelpepapir! Hvis du har gjort oppgaver og forstår mesteparten av teorien tror jeg du kommer til å klare deg aldeles utmerket - det er den delen der jeg har gjort feil i dette faget; det vil si, jeg har faktisk lest ganske mye og forstår jo en del, men det er typisk at de viktigste tingene framstår som fullstendig ubegripelige for meg. Oh well, snart juleferie, kan grine litt etter eksamen.. Endret 10. desember 2013 av Strixvaria
Bartemannen Skrevet 10. desember 2013 #3196 Skrevet 10. desember 2013 Jeg studerer ved UiO. I en slags oppgavesamling vi har fått på seminar er det vedlagt 2 sider med formler bakerst, men det står ikke noe verken i den, på Fronter eller på emnesiden om vi får en slik samling som vedlegg på eksamen, så jeg tør hvertfall ikke å gå ut i fra det. Men samtidig synes jeg det er spesielt å forvente at samfunnsvitere skal huske alle de formlene - det er mange, og noen av dem er skikkelig vanskelige Er det noen vedlegg med formler på de tidligere eksamensoppgavene da?
Strixvaria Skrevet 10. desember 2013 #3197 Skrevet 10. desember 2013 Er det noen vedlegg med formler på de tidligere eksamensoppgavene da? På noen av dem er formlene gitt, men ikke på alle - såååå jeg er ørlitt forvirra. Tror ikke jeg kan gå ut i fra at vi får formlene, hvertfall..
Sophia Skrevet 10. desember 2013 #3198 Skrevet 10. desember 2013 På noen av dem er formlene gitt, men ikke på alle - såååå jeg er ørlitt forvirra. Tror ikke jeg kan gå ut i fra at vi får formlene, hvertfall.. Ville sendt en mail til faglærer og spurt. Hadde statistikk tidligere i høst på UIO ( hadde også chi og prediksjonslikninger ) og vi fikk ha med alle hjelpemidler..
Gjest Emmanuelle Skrevet 10. desember 2013 #3199 Skrevet 10. desember 2013 Ferdig med eksamen i favorittfaget, gikk sånn ok. Trodde jeg skulle naile den, men essayet var helsikes vanskelig - jeg som pleier å være så god på det satt der bare og hadde lyst til å rope som Marve Fleksnes.
Strixvaria Skrevet 10. desember 2013 #3200 Skrevet 10. desember 2013 Ville sendt en mail til faglærer og spurt. Hadde statistikk tidligere i høst på UIO ( hadde også chi og prediksjonslikninger ) og vi fikk ha med alle hjelpemidler.. Duster.. Vet at vi ikke får ha andre hjelpemidler med oss enn 'uprogrammerbar lommeregner', men men. Krysser fingrene for at det er noen formler her og der, men satser ikke på det ;P
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå