Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror jeg kunne stilt opp som modell i skrekk-og-advarsel-kampanje for utslitte studenter akkurat nå. Hadde siste seminar før jul i dag, og nå er det kjempeinnsats før avsluttende oppgave i forestillingsanalyse skal leveres neste torsdag. EN UKE! Herregud, jeg fatter ikke hvordan det skal gå bra, jeg har gapa over alt for mye og må få banka inn i skallen at jeg faktisk bare skal skrive et research essay på 3500 ord, ikke masteravhandling som er ca det jeg har stoff til å skrive nå. I går var det premiere på forestillingen jeg har jobbet med i hele høst, som gikk veldig bra, så nå er det i det minste en ting mindre å tenke på frem mot jul. Krysser fingrene for gode kritikker!

Jeg nekter å gå i noe annet enn pysj og ullsokker i morra, og så lenge jeg ikke kan forlate huset burde det være mulig å få gjort noe saklig med den oppgaven :P

Hvis det er lov å skryte bittelitt: fikk tilbake første oppgave i forestillingsanalyse på mandag (teller 30%) og fikk jaggu en A1. Det er en karakter som er ansett som omtrent umulig å oppnå (alt over A3 er uhyre sjelden og beste jeg har fått før er A4) og professoren i det faget sa hun aldri har delt den ut før - hun har undervist ved universitetet i 13 år nå. Jeg tror nesten ikke jeg kan toppe den der... Det betyr imidlertid at jeg bare trenger en B2 på den avsluttende oppgaven for å få en A sammenlagt, så det tar hvertfall litt vekt av skuldrene :)

Masse tvi tvi til alle som har eksamen i disse dager, jeg føler med dere! :klem:

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Hvis det er lov å skryte bittelitt: fikk tilbake første oppgave i forestillingsanalyse på mandag (teller 30%) og fikk jaggu en A1. Det er en karakter som er ansett som omtrent umulig å oppnå (alt over A3 er uhyre sjelden og beste jeg har fått før er A4) og professoren i det faget sa hun aldri har delt den ut før - hun har undervist ved universitetet i 13 år nå. Jeg tror nesten ikke jeg kan toppe den der... Det betyr imidlertid at jeg bare trenger en B2 på den avsluttende oppgaven for å få en A sammenlagt, så det tar hvertfall litt vekt av skuldrene :)

Masse tvi tvi til alle som har eksamen i disse dager, jeg føler med dere! :klem:

Gratulerer :danse:

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg er så trøtt at jeg er kvalm og kjenner jeg begynner å bli syk også. Er så redd for å få oppgaver om tekster jeg ikke har satt meg sååå inn i. Vi har hatt 18 bøker og langt over hundre dikt og småtekster + masse annen informasjon om ulike ting. Vi kan virkelig ikke kunne ALT.

Skrevet

Du vet du er nervøs når du er i rommet før alle elevene og alle de som skal passe på og dele ut oppgaver. Gg :)

Skrevet

Lykke til dere som skal i ilden i dag! Jeg skulle ønske jeg var en av dere.. Får trøste meg med at jeg blir 30% ferdig i dag, om ikke annet.

Gjest vaskosi
Skrevet

For stryker jeg telles det ikke med i snittet, men får jeg E så må jeg ta den opp eller erstatte den med et nytt fag.

Aah, skjønner!

Skrevet

Lykke til, alle dere som fortsatt har eksamner igjen! Det blir bedre!

Skrevet

Tror jeg kunne stilt opp som modell i skrekk-og-advarsel-kampanje for utslitte studenter akkurat nå. Hadde siste seminar før jul i dag, og nå er det kjempeinnsats før avsluttende oppgave i forestillingsanalyse skal leveres neste torsdag. EN UKE! Herregud, jeg fatter ikke hvordan det skal gå bra, jeg har gapa over alt for mye og må få banka inn i skallen at jeg faktisk bare skal skrive et research essay på 3500 ord, ikke masteravhandling som er ca det jeg har stoff til å skrive nå. I går var det premiere på forestillingen jeg har jobbet med i hele høst, som gikk veldig bra, så nå er det i det minste en ting mindre å tenke på frem mot jul. Krysser fingrene for gode kritikker!

Jeg nekter å gå i noe annet enn pysj og ullsokker i morra, og så lenge jeg ikke kan forlate huset burde det være mulig å få gjort noe saklig med den oppgaven :P

Først av alt: GRATULERER SÅ MYE! :hoppendeglad: Så utrolig stas å få den bekreftelsen på at man er flink i det man gjør :)

Når det gjelder det å gape over for mye, er jeg helt enig... Jeg har 3 research seminarer nå og jeg har hatt minst en grine dag per uke siden midten av oktober ca.. :sukk: Det har vært en forferdelig bratt læringskurve her jeg er i utlandet! Og jeg fortsetter å fortelle meg selv at dette ruster meg godt for masteroppgaven jeg begynner på neste semester, likevel, jeg må jo først overleve dette semesteret før jeg kan slappe litt av. :sukk:

Hele juleferien min skal gå til to oppgaver, og jeg skal jobbe og jeg skal ha tid til å være litt sosial.

Min 'state of mind' består av utbrudd av denne typen: VRÆÆÆÆL :bond:

Og sjokolade. Masse sjokolade.

Jeg er på god vei til å bli feit og det før jul! :fnise:

Gjest Delphina
Skrevet

Vondt i skuldrene og nakken, begynner å bli smånervøs (les: panisk stemning i topplokket) og en uke til eksamen.. Har mest lyst til å sove akkurat nå!

Skrevet

Snaut en og en halv time igjen til MC-eksamen. Nervene har kommet for fullt!

Skrevet

Lykke til, Naria :) Skal krysse fingrene for deg!

Anonymous poster hash: d127a...083
Skrevet

Lykke til Naria :)

Min eksamen idag gikk til helvete. Var så skrekkslagen etter bilturen at jeg skjønte ikke opp-ned på oppgave-arket omtrent. Rablet ned en hel haug med vås siden det er litt å vinne på å ro, men får se om roinga mi var bra nok til stå-karakter. Jeg tror dog at dette blir min første stryk på en eksamen!

Skrevet

Tusen takk for lykkeønskninger og fingerkryssinger, det hjalp!

Kravet for A på denne delen var 135 poeng eller mer og jeg fikk 145 (av 150 mulige), så må si jeg fornøyd med det. Hoveddelen av eksamen må jeg riktignok ta i januar, men er glad jeg er delvis ferdig! :)

• Liker 3
Skrevet

Gratulerer :danse:

Først av alt: GRATULERER SÅ MYE! :hoppendeglad: Så utrolig stas å få den bekreftelsen på at man er flink i det man gjør :)

Når det gjelder det å gape over for mye, er jeg helt enig... Jeg har 3 research seminarer nå og jeg har hatt minst en grine dag per uke siden midten av oktober ca.. :sukk: Det har vært en forferdelig bratt læringskurve her jeg er i utlandet! Og jeg fortsetter å fortelle meg selv at dette ruster meg godt for masteroppgaven jeg begynner på neste semester, likevel, jeg må jo først overleve dette semesteret før jeg kan slappe litt av. :sukk:

Hele juleferien min skal gå til to oppgaver, og jeg skal jobbe og jeg skal ha tid til å være litt sosial.

Min 'state of mind' består av utbrudd av denne typen: VRÆÆÆÆL :bond:

Og sjokolade. Masse sjokolade.

Jeg er på god vei til å bli feit og det før jul! :fnise:

Tusen takk, søtiser :rodmer:

Og Nikee, jeg skjønner så godt hva du mener med bratt læringskurve! Jeg tror jeg klikker om jeg hører setningen 'we expect you to hit the ground running' en gang til :P Det er ikke sånn at de hiver oss uti sjøen for å se om vi kan svømme, men mer i retning av at de hiver oss utfor et stup for å se om vi kan fly :daane:

Sjokolade er så veldig lov, det! Jeg har redefinert alt av ernæringsregler, så eksamens/oppgavetid er en eneste lang barnebursdag og det finnes ikke kalorier i noe som helst som inntas i den tilstanden vi er i nå. Sådetså.

Blir ikke rare ferien på meg heller, må analysere Roland Barthes, skrive regikonsept på maks 2000 ord (optimistens julenummer) og lese Stanislavskij. Stan the man, liksom. Jaja, så lenge det ikke er Platon skal jeg vel ikke klage så altfor mye.

Nå har jeg tre dager igjen på å få ferdig oppgaven min (skal ikke leveres før på torsdag, men jeg har ambisjoner om å ta fri onsdag) og jeg står bom fast. Men, det skal gå - jeg trenger bare en B2. Og jeg har verdens største gulrot, bestevenninna mi kommer på besøk fra Norge på torsdag og på fredag skal vi se Placebo :bolledeig:

I sann prokrastineringsånd har jeg også nesten gjort meg ferdig med julegavene... :plystre:

dalek.jpg

Siste innspurt nå, folkens - stå på alle sammen, jeg heier på dere :duskedame:

• Liker 1
Gjest vaskosi
Skrevet

Herregud, jeg holder seriøst på å bli SPRØ! Det finnes grenser for hvor mye man orker å lese.. Jeg har et par eksamener igjen og VET at jeg må lese, men jeg klarer ikke. Duller rundt, hodet koker, vil ikke forstå det jeg leser. Hva gjør man? :(

Skrevet

Tusen takk, søtiser :rodmer:

Og Nikee, jeg skjønner så godt hva du mener med bratt læringskurve! Jeg tror jeg klikker om jeg hører setningen 'we expect you to hit the ground running' en gang til :P Det er ikke sånn at de hiver oss uti sjøen for å se om vi kan svømme, men mer i retning av at de hiver oss utfor et stup for å se om vi kan fly :daane:

Sjokolade er så veldig lov, det! Jeg har redefinert alt av ernæringsregler, så eksamens/oppgavetid er en eneste lang barnebursdag og det finnes ikke kalorier i noe som helst som inntas i den tilstanden vi er i nå. Sådetså.

Blir ikke rare ferien på meg heller, må analysere Roland Barthes, skrive regikonsept på maks 2000 ord (optimistens julenummer) og lese Stanislavskij. Stan the man, liksom. Jaja, så lenge det ikke er Platon skal jeg vel ikke klage så altfor mye.

Nå har jeg tre dager igjen på å få ferdig oppgaven min (skal ikke leveres før på torsdag, men jeg har ambisjoner om å ta fri onsdag) og jeg står bom fast. Men, det skal gå - jeg trenger bare en B2. Og jeg har verdens største gulrot, bestevenninna mi kommer på besøk fra Norge på torsdag og på fredag skal vi se Placebo :bolledeig:

I sann prokrastineringsånd har jeg også nesten gjort meg ferdig med julegavene... :plystre:

*snip*

Siste innspurt nå, folkens - stå på alle sammen, jeg heier på dere :duskedame:

Jeg tror jeg slår noen ihjel med bøkene mine om jeg hører setningen: You are on a master now, this is what is requiered and expected of you at this level.

:fnise: Neida...joda... :grine:

Haha ja det føles som om man blir kastet utfor et stup! Et veldig veldig veldig høyt stup!! Angående matinntaket mitt de siste dagene så er jeg om ikke veldig snart enten rund som en ball eller i fare for å ikke komme meg opp av stolen, minst! :lol: Men jeg hadde en salat idag! :ler:

Det er ondskap å ha ting over juleferien spør du meg! Det er jo noe som må være hellig når man verken har høst-,jule-, vinter- eller påskeferie!!

Jeg leverer 17 desember, og jeg har to presentasjoner en 11 desember og en 18 desember før jeg reiser hjem omsider. Jeg skal bli ferdig med denne helsikens oppgaven innen 15 desember. Det _må_bare_gå_!

Skrevet

blir nesten litt glad for å se at det er flere her som er like "flinke" som meg... EHE :D :nigo:
Jeg har eksamen i morgen, 72-timers hjemmeeksamen. Har ingen pensumbøker, ingen innsikt what so ever, og har vært på lite forelesninger. herregud. :plystre: Og her sitter jeg da, gidder ikke gå gjennom forelesningsnotatene fra foreleseren engang..... Jeg ber om trøbbel. :krangle:

DOG, jeg har det med å lese meg opp MENS jeg har eksamen, og jeg har aldri fått dårligere enn B på hjemmeeksamen..... :ninja: enda... heh.. Men så har jeg aldri vært så lite forberedt som til denne..
Har to esamner igjen, ferie 21 desember. Jeg har vært så dårlig student dette semesteret... :klaske:

Skrevet

Nå kommet til et punkt hvor jeg har lest gjennom pensum for andre gang, sett gjennom eksamensoppgaver, og likevel er det en uke igjen til eksamen... såå ehh ja, redd for at jeg kommer til å "gi opp" nå den siste tiden, uansett om jeg egentlig bør repetere.

Anonymous poster hash: 32cc3...211
Skrevet

Motivasjon! Hvor er du? Jeg gir snart opp. Holder på med min siste eksamensoppgave som skal leveres onsdag. Men jeg har så sinnsykt lite motivasjon. Jeg ORKER ikke tenke. Lurer på hvor mange timer jeg har brukt i dag på å stirre på det jeg har produsert hittil :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...