Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg fant et nettsted om litteraturhistorie for VG3, så sitter og leser på det og Wikipedia. Er faktisk utrolig lærerikt og det gir en god oversikt selv om jeg liksom skal være på et høyere nivå nå :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal levere min seminaroppgave i ex.phil i morgen, men står helt fast. Hodet tenker ikke klart etter å ha vært en 10 timer lang arbeidsdag, og ettersom jeg skal på jobb igjen tidlig i morgen, så må jeg bli ferdig med oppgaven i natt. Skjønner ikke hvordan det kan være så vanskelig å se et argument er normativt eller deskriptivt :murvegg::grine:

Anonymous poster hash: a21bc...911
Gjest Linaria
Skrevet

Nesten ikke lest i dag, men har skaffet meg en skikkelig oversikt, og det var egentlig det jeg trengte aller mest. Nå vet jeg hvilke litterære perioder som er når og har oversikt over alle perioder jeg skal kunne og sånn ca. hvor nesten all pensum passer inn i de ulike periodene, så egentlig er jeg godt på vei. Nå må jeg bare lære masse.

Jeg skal reise bort på søndag og begynte å pakke i dag. Såå desperat etter ferie :P

Skrevet

Ok, så pga. sykdom og en eksamen jeg da ikke fikk tatt sendte jeg en søknad om utsatt eksamen og ikke-telt (telt, tellet...?) forsøk. I følge opplysningene på uni-sidene skal jeg da få beskjed, og at dette sannsynligvis vil ta plass i januar. Nå står det oppført en ny eksamensmelding i faget på studweb, så jeg antar at jeg fikk det innvilget. Men, sier min nervøse eksamensfikserte hjerne, men... Hvis sensurfristen er den samme som før, noe den er, kan det godt se ut som om jeg blir pent nødt til å ta den i desember. Selv om det også var den opprinnelige planen, så får jeg fortsatt litt hetta av det. Spesielt siden jeg ikke vet. Jeg liker ikke plutselige forandringer. :lete:

Skrevet

Nå er jeg så lei av å skrive at det brenner i øya, og absolutt all akademisk kapasitet er brukt opp. Lagrene er tomme. Hjelp.

Skrevet

Nå er jeg så lei av å skrive at det brenner i øya, og absolutt all akademisk kapasitet er brukt opp. Lagrene er tomme. Hjelp.

Når skal du levere?

Selv stresser jeg veldig nå. Ser at jeg ikke står på lista over studenter som er klarert for eksamen på fredag. Grunnen er at jeg ikke har levert alle obligatoriske arbeidskrav, dette stemmer, men jeg fikk disse godkjent i fjor høst - trodde dette gikk automatisk, men tydeligvis ikke.

Har sendt mail til både faglærer og administrasjonen, håper jeg får dette avklart i morgen tidlig. :bond:

Skrevet

Leser og leser i et fag jeg absolutt ikke liker eller bryr meg om, men må stå i. Har eksamen på fredag og jeg føler jeg ikke kan noen ting. Informasjonen setter seg ikke, nettopp fordi jeg er totalt uinteressert i den informasjonen jeg prøver å ta til meg. ÅÅÅH

Skrevet

Når skal du levere?

Selv stresser jeg veldig nå. Ser at jeg ikke står på lista over studenter som er klarert for eksamen på fredag. Grunnen er at jeg ikke har levert alle obligatoriske arbeidskrav, dette stemmer, men jeg fikk disse godkjent i fjor høst - trodde dette gikk automatisk, men tydeligvis ikke.

Har sendt mail til både faglærer og administrasjonen, håper jeg får dette avklart i morgen tidlig. :bond:

Hele fagmappa må leveres imorgen. Så er siste innspurt nå! Veilerderne tok sge litt vann over hodet når de satte fristen, så etter mye klaing ble fristen utsatt- men jeg reiser på ferie på Fredag så må bare levere til normal frist.

Skjønner at du blir stressa! Sånne ting som det gjør meg gal og jeg blir helt sånn "Må fikse nå! nå nå nå". Klarer ikke å legge sånne ting vekk før det er 120% i orden!

Skrevet

Leser og leser i et fag jeg absolutt ikke liker eller bryr meg om, men må stå i. Har eksamen på fredag og jeg føler jeg ikke kan noen ting. Informasjonen setter seg ikke, nettopp fordi jeg er totalt uinteressert i den informasjonen jeg prøver å ta til meg. ÅÅÅH

Det er akkurat sånn jeg har det nå også! Eksamen i matte om to dager, og jeg er langt fra klar! :( Er så frustrerende når ting absolutt ikke vil sette seg..

Skrevet (endret)

Det er akkurat sånn jeg har det nå også! Eksamen i matte om to dager, og jeg er langt fra klar! :( Er så frustrerende når ting absolutt ikke vil sette seg..

I matte er det hvertfall et klart svar, en klar fasit. VIL HA. I stedet prøver jeg å studere i et fag hvor alt er relativt og alt er svevende og uten fasit. FUCK YOU JEG VIL HA NOE STABILT Å LESE PÅ. :P

Edit: Ikke fuck deg altså, men fuck faget mitt.

Endret av Amphitrite
Skrevet

I matte er det hvertfall et klart svar, en klar fasit. VIL HA. I stedet prøver jeg å studere i et fag hvor alt er relativt og alt er svevende og uten fasit. FUCK YOU JEG VIL HA NOE STABILT Å LESE PÅ. :P

Edit: Ikke fuck deg altså, men fuck faget mitt.

Vi kan bytte! :D hehe

Når man ikke skjønner hva man skal gjøre, blir det veldig vanskelig å finne fasiten :P

Men det er vel bare å bite tennene sammen og gjøre det beste man kan uansett :s

Skrevet

Vi kan bytte! :D hehe

Når man ikke skjønner hva man skal gjøre, blir det veldig vanskelig å finne fasiten :P

Men det er vel bare å bite tennene sammen og gjøre det beste man kan uansett :s

Har gode matematiske egenskaper så kan godt det altså, hvis du kan noen markedsføringsbegrep og er sosialt intelligent, for sosial intelligens mangler nemlig jeg :P

Skrevet

Begge mine muntlige eksamener har gått skikkelig dårlig :( Jeg skulle forbedre dem til toppkarakter, har fem i begge fra før, men fikk det ikke til. Skal inn på et veldig vanskelig studie neste år. Har tre muntlige eksamener igjen og har bare begynt å miste alt mot. Tok meg vann over hodet ved å ta så mange eksamener, men jeg tenkte bare at jeg skulle prøve. Uff. Heldigvis er dette en sutretråd, for jeg er virkelig skikkelig lei meg nå. :(

Hvor mange eksamener har du igjen nå? Jeg forbedrer også karakterer i år, eller prøver ihvertfall :P Hadde en muntlig eksamen for en uke siden, og fikk samme karakterer som jeg har fra før av. Utrolig demotiverende, ihvertfall når både sensor og eksaminator sier at jeg var veldig nær å få en høyere karakter.... Typisk. Har en muntlig-praktisk eksamen nå på fredag, og håper det går bedre på den. Prøver å lese så godt jeg kan, men er bare så utrolig lei! :(

Skrevet

Har gode matematiske egenskaper så kan godt det altså, hvis du kan noen markedsføringsbegrep og er sosialt intelligent, for sosial intelligens mangler nemlig jeg :P

Jeg trodde også jeg hadde gode matematiske egenskaper.. Men der tok jeg feil gitt :P

Skrevet

Jeg trodde også jeg hadde gode matematiske egenskaper.. Men der tok jeg feil gitt :P

Noen ting er vanskeligere å lære, uansett hvor gode egenskapene våre er! :P

Skrevet

Noen ting er vanskeligere å lære, uansett hvor gode egenskapene våre er! :P

Ja :P Hjernen min protesterer :nei:

Skrevet

Ja :P Hjernen min protesterer :nei:

Min også, den truer med å eksplodere om jeg fortsetter lesingen. :sur:

Gjest vaskosi
Skrevet

Jeg tar fag ved en privatskole, og tror jeg begynner å angre på at jeg valgte akkurat denne skolen.. Lærerne er superflinke og vel så det, men de lager egne hefter og kompendier i faget. Disse heftene inneholder x10 så mye informasjon som boken. Det er flott det, men veldig slitsomt når det kommer til lesing!! Plutselig skal man kunne 10000 ekstra detaljer?! Det skal jo ikke være slik. Blir bare ekstra stressa av å lese i disse heftene, men samtidig må jeg vel det ettersom det er læreren som er eksaminator. Utrolig irriterende :sjokkert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...