Gjest Grapefrukt Skrevet 28. november 2013 #3001 Skrevet 28. november 2013 (endret) haha Jeg klarer ikke å lese noe som helst! Er 5 dager til eksamen nå (stress). Har løst over 50 eksamensoppgaver og lest hele pensum - men jeg kan seriøst ikke en dritt! Og det er så mange oppgaver på eksamen i tillegg Hvorfor kan jeg ikke ha god hukommelse??!! Edit: Hvorfor har jeg ikke langtidshukommelse i det hele tatt??!! Endret 28. november 2013 av Grapefrukt
Gjest Nikee Skrevet 28. november 2013 #3002 Skrevet 28. november 2013 Et øye som renner og renner av seg selv, tett nese, feber og 3 oppgaver som skal skrives. Jada dette skal gå fint!
Ruby_Tuesday Skrevet 28. november 2013 #3003 Skrevet 28. november 2013 Jeg må bare sutre litt nå! Har så mye skolearbeid foran meg, at jeg egentlig ikke burde ta meg en eneste dag fri, og har sittet hjemme med influensa i en uke nå. Jeg holder på å gå på veggen. Har prøvd å sette meg med oppgaver, men feberen er så ille at jeg ikke har greid å konsentrere meg.
Strixvaria Skrevet 28. november 2013 #3004 Skrevet 28. november 2013 How did you know!? Nå ser du vel ikke dette før etterpå, men jeg krysser fingrene for at du ikke får hat-tema! Tankelesing! Det har hvertfall ikke noe å gjøre med at jeg også skal lese møna i helga.. Må komme meg gjennom den gule boka, men heldigvis er den faktisk relativt interessant. Er så spent på hva slags oppgaver vi får, og på hva de forventer. Spennende (: Hihi, takk for det. Tror faktisk det gikk ganske bra. Neppe noen A, men jeg tror ikke jeg strøk heller. Fikk heldigvis velge mellom to oppgaver, og det ene hadde et tema jeg faktisk har lest en del om tidligere, sååå jeg var ikke helt blank. Klarte dessuten å snike inn noen fancy begreper et par steder, så jeg er i grunn veldig fornøyd.
Chien Skrevet 28. november 2013 #3005 Skrevet 28. november 2013 # Den følelsen når du ikke aner hvordan eksamen gikk. Du aner ikke om du har bomma totalt og kan risikere å stryke, eller om du egentlig har gjort det ganske godt og har mulighet til å få en A. 4
Thorn Skrevet 28. november 2013 #3006 Skrevet 28. november 2013 # Den følelsen når du ikke aner hvordan eksamen gikk. Du aner ikke om du har bomma totalt og kan risikere å stryke, eller om du egentlig har gjort det ganske godt og har mulighet til å få en A. Den følelsen har jeg for mine eksamener i år... de tre ukene med venting på karakterene er kjempelange! Jeg har min siste eksamen (av fire) i morgen. Problemet er at nå er jeg så sliten og tom for energi etter alt stresset de siste ukene at nå klarer jeg rett og slett ikke å bry meg. Skulle bruke dagen i dag på å repetere, men har såvidt sett på stoffet, konkludert med at jeg ikke kan det så godt som jeg burde, og brukt resten av dagen på å gjøre minst mulig faglig arbeid. Tok med meg pc og notatene mine til sengs i nitiden, og tenkte jeg i hvert fall skulle få lest litt på senga før leggetid, så det får kverne rundt i natt. I stedet har jeg chattet på facebook og tatt nettkurs for deltidsjobben... Men det får gå som det går! Om 13 og en halv time er det over for i år, så får jeg heller konte til våren om nødvendig.
Gjest Linaria Skrevet 30. november 2013 #3007 Skrevet 30. november 2013 (endret) Håper det gikk greit med alle som har hatt eksamen denne uka! Jeg har syv sider igjen å lese til eksamen jeg skal ha på mandag! De ligger og venter på meg mens øynene er klistret til KG. Men syv sider er ingenting. Det som frustrerer meg litt er at jeg har lest 100 sider de siste par dagene og kun ett av åtte spørsmål på eksamen vil kanskje komme fra disse sidene, og jeg aner ikke hva det er. Heldigvis er han som skal lage eksamen veldig grei. Vi så på en gammel eksamen og han sa: "Herregud... Ikke en gang jeg forstår dette. Jeg hadde i hvert fall strøket. Dere får i hvert fall ikke sånne spørsmål." Jeg føler meg altså ganske klar til mandag. Det blir å lese de syv sidene og repetere masse. Problemet er fredag. Jeg skal ha stor eksamen i et stort og vanskelig fag og jeg kan kanskje halve pensum ganske godt. Jeg må kunne to dusin bøker/drama/lange tekster utenat - altså nok til å skrive en lang analyse + jeg må kunne masse detaljer om all mulig dritt. Jeg er nødt til å bruke en god del av helga på dette også for jeg ligger så langt etter. Skulle ønske jeg hadde litt bedre oversikt så jeg kunne slappe mer av. Min eneste trøst er at alle jeg har snakket med på gruppa synes det er like vanskelig og har like lite oversikt, og vi kan vel ikke alle stryke, og jeg ER jo flink, men 6'erne fra vgs føles så uendelig langt unna nå Nå skal jeg lese de syv sidene. I'll be back! Jeg vaska forresten hele leiligheten på torsdag. Har hørt det er en fin ting å gjøre rett før eksamen! Jaja... Endret 30. november 2013 av Linaria
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #3008 Skrevet 30. november 2013 # Den følelsen når du ikke aner hvordan eksamen gikk. Du aner ikke om du har bomma totalt og kan risikere å stryke, eller om du egentlig har gjort det ganske godt og har mulighet til å få en A. En sånn hadde jeg tidligere i år, var sikker på at alt håp var ute, spesielt når jeg fikk høre hvordan alle andre hadde gjort det på eksamen... men jooda, ble en A! Så bare håp på det beste! Anonymous poster hash: 32cc3...211
Gjest Linaria Skrevet 30. november 2013 #3009 Skrevet 30. november 2013 Jeg er helt utslitt. Har lest siden klokka ti i morges, men har ikke fått til mye. Nå er det bare repetisjon til eksamen jeg skal ha på mandag, men har en del å lese til fredag og det føles så mye nå
Chien Skrevet 30. november 2013 #3010 Skrevet 30. november 2013 En sånn hadde jeg tidligere i år, var sikker på at alt håp var ute, spesielt når jeg fikk høre hvordan alle andre hadde gjort det på eksamen... men jooda, ble en A! Så bare håp på det beste! Anonymous poster hash: 32cc3...211 Oi. Kult å høre
According To Skrevet 30. november 2013 #3011 Skrevet 30. november 2013 signerer at jeg savner VGS... savner til og med lærerene mine på VGS. Holder på med en segmentanalyse nå i bacherlorgraden min, dauer.. 2 eksamer ferdig, 3 igjen
Gjest Linaria Skrevet 1. desember 2013 #3012 Skrevet 1. desember 2013 signerer at jeg savner VGS... savner til og med lærerene mine på VGS. Holder på med en segmentanalyse nå i bacherlorgraden min, dauer.. 2 eksamer ferdig, 3 igjen Vgs... Eksamen uten å lese i det hele tatt *savn*
FrøkenBaker Skrevet 1. desember 2013 #3013 Skrevet 1. desember 2013 For øyeblikket er jeg inne i nummer 3: http://reddevilandy10.wordpress.com/2012/11/05/the-nine-stages-of-a-college-students-exam-freakout/ Nå har jeg tullet bort en halvtime på Etsy, og må tilbake til å lese. Håper bare vi ikke får laaaange spesifikke oppgaver. Vil ha en liten "Si noe om ...." Men det er 1. desember! 1
Wolfmoon Skrevet 1. desember 2013 #3014 Skrevet 1. desember 2013 Jeg lurer på hva det er som gjør at noe så interessant, blir så fryyyyktelig langdrygt og kjedelig når man skal ha eksamen i det Jeg fatter det bare ikke. Jeg har lyst til å gjøre absolutt alt annet enn å lese den forbaskade boka, men jeg synes jo egentlig at temaet i seg selv er kjempeinteressant 2
Fandenivoldsk Skrevet 1. desember 2013 #3015 Skrevet 1. desember 2013 Stor og viktig prøve i morgen og jeg er megastressa. Vet jeg kan alt, men suger ennå når det gjelder partikler og jeg er livredd for å bøye verbene feil. FOR MANGE FORMER Dessuten har jeg dårlig lytteevne og gruer meg derfor veldig til den avsluttende prøven om to uker som avgjør om vi flyttes opp en klasse. CD'en som brukes prater SUPERRASKT, og tro meg, det å forstå superrask japansk er ikke lett, i alle fall ikke når man er som meg og henger seg opp i det hvis det kommer et ord jeg ikke får med meg og dermed går glipp av hele resten av setningen. DRIT Noen som har tips for å bedre lytteevnen når det gjelder fremmedspråk?
Gjest Nikee Skrevet 1. desember 2013 #3016 Skrevet 1. desember 2013 Muntlig presentasjon som teller 10% av den endelige karakteren i morgen, jeg har ennå ikke gjort ferdig den delen - fordi jeg holder på med en annen eksamensoppgave. Hjeeelp Jeg hater presentasjoner, jeg blir så ufattelige nervøs og i tillegg rødmer jeg Nå er jeg rolig, men i morgen kl 15:45 er jeg garantert slik:
Gjest Linaria Skrevet 1. desember 2013 #3017 Skrevet 1. desember 2013 Jeg er i en situasjon som egentlig burde være bra, men likevel... Jeg kan alt jeg skal kunne til i morgen. Greit, det er kanskje små detaljer her og der, men jeg kan faktisk nesten alt og jeg vet ikke hva jeg skal lese på. Jeg sitter og skriver lister over det jeg kan bare for å forsikre meg om at jeg faktisk kan det. Jeg vet jeg burde lese til eksamen jeg skal ha på fredag, men det er også vanskelig når jeg vet jeg skal ha en i morgen. Jeg er også overraskende rolig. Har pakket en så spennende lunsjboks at jeg nesten gleder meg Nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke har lest hele dagen da, men jeg kan det jo! Det kommer sikkert likevel sære spørsmål på eksamen som jeg ikke greier å svare på...
Gjest Ciegus Skrevet 1. desember 2013 #3018 Skrevet 1. desember 2013 Jeg er i en situasjon som egentlig burde være bra, men likevel... Jeg kan alt jeg skal kunne til i morgen. Greit, det er kanskje små detaljer her og der, men jeg kan faktisk nesten alt og jeg vet ikke hva jeg skal lese på. Jeg sitter og skriver lister over det jeg kan bare for å forsikre meg om at jeg faktisk kan det. Jeg vet jeg burde lese til eksamen jeg skal ha på fredag, men det er også vanskelig når jeg vet jeg skal ha en i morgen. Jeg er også overraskende rolig. Har pakket en så spennende lunsjboks at jeg nesten gleder meg Nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke har lest hele dagen da, men jeg kan det jo! Det kommer sikkert likevel sære spørsmål på eksamen som jeg ikke greier å svare på... Ikke ha dårlig samvittighet for å ta det med ro i dag. Jeg tar det nesten alltid med ro dagen før eksamen, gjør som deg, jeg kontrollerer at jeg faktisk kan det jeg tror jeg kan... Og har aldri angret på at jeg har tatt det med ro dagen før. Jeg har eksamen på tirsdag, og har allerede begynt å ta det med ro i dag...
Strixvaria Skrevet 1. desember 2013 #3019 Skrevet 1. desember 2013 Jeg lurer på hva det er som gjør at noe så interessant, blir så fryyyyktelig langdrygt og kjedelig når man skal ha eksamen i det Jeg fatter det bare ikke. Jeg har lyst til å gjøre absolutt alt annet enn å lese den forbaskade boka, men jeg synes jo egentlig at temaet i seg selv er kjempeinteressant Sjæl. Har igjen ca. 60 sider i den gule, som jeg ikke kommer til å lese. Er så lei, selv om faget egentlig er kjempespennende. Har du sett på de tidligere eksamenene som ligger i Fronter? De der kunnskapsspørsmålene tror jeg kan bli en utfordring.. Herregud. Btw har jeg blitt advart om at lokalet vi skal være i kommer til å stappet fullt i morgen, så det lønner seg å være veldig tidlig ute, også mtp. kollektivtrafikken opp dit og sånn.
Wolfmoon Skrevet 1. desember 2013 #3020 Skrevet 1. desember 2013 Sjæl. Har igjen ca. 60 sider i den gule, som jeg ikke kommer til å lese. Er så lei, selv om faget egentlig er kjempespennende. Har du sett på de tidligere eksamenene som ligger i Fronter? De der kunnskapsspørsmålene tror jeg kan bli en utfordring.. Herregud. Btw har jeg blitt advart om at lokalet vi skal være i kommer til å stappet fullt i morgen, så det lønner seg å være veldig tidlig ute, også mtp. kollektivtrafikken opp dit og sånn. Det er omtrent akkurat der jeg stoppet også, etter å ha hoppet over omtrent halve kapitelet om Iran Er nok redd de kan bli en utfordring ja, jeg skal få snakket meg rundt grøten på mye, men det funker liksom ikke på de kunnskapsspørsmålene Jepp, ville ikke overraske meg om det blir stappfullt, må huske å sjekke trafikanten for enkleste måte å komme meg dit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå