Strixvaria Skrevet 26. november 2013 #2981 Skrevet 26. november 2013 Neste eksamen er på torsdag. Har ikke lest noen av bøkene, artiklene eller whatever, og er egentlig veldig lite stressa.. Så spørsmålet er: hva i helv.. feiler det meg egentlig?! Likevel tror jeg faktisk det kommer til å gå helt greit; det er snakk om et fordypningsfag, og jeg har bladd kjapt gjennom den ene hovedboka (typ 2-minutters-superkjapp-scanning-av-alle-overskriftene-i-boka) kun for å få verifisert mine antagelser om at det som stod i den digre mursteinen var mer eller mindre akkurat det samme som pensum i basisfaget, bare med vanskeligere ord, litt andre skrivemåter og lengre avsnitt. Forelesningshandoutsene bekrefter dette inntrykket, og jeg 'øver' derfor til eksamen utelukkende ved å lese av disse og eventuelt notere litt for hånd der jeg finner det nødvendig/hjelpsomt. .. Og ja, jeg er LEI. Av alt. Fagene (det faget her har jeg aldri likt), studieprogrammet; hele greia. Gleder meg til forhåpentligvis å bli ferdig med denne graden til sommeren, og så studere noe helt annet. Hurra!
floppesopp Skrevet 26. november 2013 #2982 Skrevet 26. november 2013 Eksamen på mandag. Jeg klarer ikke lese på faget, for det får meg vil å ville klore ut øynene mine. ALT er mer spennende, seriøst navlelo, ungen til fotballfrue og næringsinnholdet i snø interesserer meg mer. ... Latskapen vil drepe meg en dag. 3
Gjest Naria Skrevet 26. november 2013 #2983 Skrevet 26. november 2013 Latskapen er ikke mitt problem, noe som egentlig er veldig utypisk meg. Jeg er en prokrastinerer av rang! Problemet mitt nå er rett og slett at hodet har sagt stopp, så jeg har ikke fått gått igjennom mer enn ett kapittel i dag - hadde håpet på to.. Jaja, kanskje jeg klarer to i morgen.. Men det er også tvilsomt. Vurderer egentlig å droppe gjennomgang av kapitlene og bare løse oppgaver i stedet.
Gjest Intro Skrevet 26. november 2013 #2984 Skrevet 26. november 2013 Eksamen i morgen! Alt virker helt greskt for meg for øyeblikket.. - har egentlig bestemt meg for å være oppe i natt og bare lese gjennom alt og pugge for deretter å sove etter eksamen i morgen. Jeg vet at man egentlig må være helt uthvilt, men jeg fungerer faktisk bra uten søvn og greier alltid å skjerpe meg når det virkelig gjelder uansett hvor lite søvn jeg har fått. Etter ett og et halvt år som student gleder jeg meg sykt til hjemmeeksamen en eller annen gang! Har alltid skoleeksamen og det suger. Bæsj. Jeg vil så gjerne få A eller B
calmara Skrevet 26. november 2013 #2985 Skrevet 26. november 2013 Etter å ha lest på denne tråden de siste dagene, fant jeg ut at jeg måtte lage meg en bruker! Eksamen på torsdag, og jeg har aldri løst så mange oppgaver før. Føler likevel jeg ikke får noe til og blir fornøyd med en 3. (privatisteksamen i matte). Jobber som en helt om natten, men om dagen er det så forferdelig mye som skjer (blogg, nettaviser osv) så jeg har null konsentrasjon. Dette har ført med seg en døgnrytme i total ubalanse, uff. Litt over en uke til ferie, DET skal bli godt.
floppesopp Skrevet 26. november 2013 #2986 Skrevet 26. november 2013 Åh, ferie. Det er et sånn ord som både er musikk og kvasse negler mot skoletavle i ørene mine nå. Jeg har så lyst å bare reise hjem, men det er tre store hindringer før jeg kommer dit - eksamen i tre fag jeg ikke kan fordra. Jaja.. Skulle lese tre artikler i dag, har lest tre sider av den ene og blitt verdensmester i mahjong! 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #2987 Skrevet 26. november 2013 uff.. har en individuell hjemmeksamen på gang, som vi har 72 timer på oss på.. det har allerede gått 12 timer, og jeg føler jeg ikke har kommet godt igang. utrolig vanskelig fag og.... nei, la det bare bli jul, vil hjem til familien min og slappe av Anonymous poster hash: acf71...1e6
Gjest Naria Skrevet 27. november 2013 #2988 Skrevet 27. november 2013 Eksamen i morgen! Alt virker helt greskt for meg for øyeblikket.. - har egentlig bestemt meg for å være oppe i natt og bare lese gjennom alt og pugge for deretter å sove etter eksamen i morgen. Jeg vet at man egentlig må være helt uthvilt, men jeg fungerer faktisk bra uten søvn og greier alltid å skjerpe meg når det virkelig gjelder uansett hvor lite søvn jeg har fått. Jeg har ofte lest hele natten før eksamen, jeg er ofte så stresset at jeg ikke får sove uansett. Føler meg uansett ikke trøtt før eksamen er over, adrenalinet pumper jo i kroppen. Lykke til i dag alle dere som har eksamen!
Fantomina Skrevet 27. november 2013 #2989 Skrevet 27. november 2013 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina
globalagogo Skrevet 27. november 2013 #2990 Skrevet 27. november 2013 Flinke dere er!!!! Stå på. Eksamen imorgen selv. Ugh kvalmende følelse
Wolfmoon Skrevet 27. november 2013 #2991 Skrevet 27. november 2013 Jada, nå får jeg igjen for å ikke ha lest noe som helst til det andre faget mitt, eller, jeg har lest noe, men husker absolutt ingenting av det Så i dag har jeg mål om å nå 300 sider, noe jeg kjenner kan bli litt hardt, med tanke på at jeg akkurat rundet 100 og er dritlei. Men sånn går det, så her er det bare å skjerpe seg og komme seg gjennom boka. På nynorsk ... med masse finurligheter som jeg er usikker på hvor nøye jeg bør kunne
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #2992 Skrevet 27. november 2013 Har muntlig eksamen i matte (for grunnskolelærere 1-7) på mandag og har så vidt lest noe. Har lest litt, men det går inn det ene øret og ut det andre. Hadde store ambisjoner før skolestart, men jeg eier ikke selvdisiplin. Har hatt utrolig dårlig med motivasjon i høst... Kjenner at jeg begynner å bli nervøs nå.Anonymous poster hash: 864e9...b28
Gjest Naria Skrevet 27. november 2013 #2993 Skrevet 27. november 2013 I dag gråt jeg for første gang denne eksamensperioden. Jeg klarer ikke se hvordan dette skal gå bra..
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #2994 Skrevet 27. november 2013 I dag gråt jeg for første gang denne eksamensperioden. Jeg klarer ikke se hvordan dette skal gå bra.. Anonymous poster hash: 97ef2...1de
frksølekopp Skrevet 27. november 2013 #2995 Skrevet 27. november 2013 Eksamen i morgen! Alt virker helt greskt for meg for øyeblikket.. - har egentlig bestemt meg for å være oppe i natt og bare lese gjennom alt og pugge for deretter å sove etter eksamen i morgen. Jeg vet at man egentlig må være helt uthvilt, men jeg fungerer faktisk bra uten søvn og greier alltid å skjerpe meg når det virkelig gjelder uansett hvor lite søvn jeg har fått. Etter ett og et halvt år som student gleder jeg meg sykt til hjemmeeksamen en eller annen gang! Har alltid skoleeksamen og det suger. Bæsj. Jeg vil så gjerne få A eller B Det er min taktikk også Har snudd døgnet uansett, så er nok våken den tiden jeg må ut døra Har vært ett år som student å har heller aldri hatt hjemme eksamen, bare slik som teller 40%, men må fremdeles lese lese lese! blæææ
Strixvaria Skrevet 28. november 2013 #2996 Skrevet 28. november 2013 Jada, nå får jeg igjen for å ikke ha lest noe som helst til det andre faget mitt, eller, jeg har lest noe, men husker absolutt ingenting av det Så i dag har jeg mål om å nå 300 sider, noe jeg kjenner kan bli litt hardt, med tanke på at jeg akkurat rundet 100 og er dritlei. Men sånn går det, så her er det bare å skjerpe seg og komme seg gjennom boka. På nynorsk ... med masse finurligheter som jeg er usikker på hvor nøye jeg bør kunne Nynorsk? Snakker vi møna? .. Jeg har eksamen i dag, og jeg har ikke lest noe av pensum; altså, NADA. Begynner å angre litt her nå. Kan ikke skjønne hvorfor.. MEN klarer jeg å stå så er jeg egentlig fornøyd. På siste forelesning står det at man ikke kan regne med å stå på bakgrunn av allmenne politikkunnskaper, men I beg to differ. Har lest gjennom alle forelesningspresentasjonene og skrevet 6 sider for hånd med stikkord. Det er da noe! Det er imidlertid et tema jeg ikke har skjønt noe særlig av (og det var så kjedelig at jeg ikke gadd å bruke masse tid på det), og det er jo typisk hvis det er dét som kommer på eksamen. Ville ikke overraske meg et sekund. Så jeg ser over akkurat den delen én gang til før jeg begynner å repetere notatene, tror jeg.. Blæ.
Gjest Naria Skrevet 28. november 2013 #2997 Skrevet 28. november 2013 Anonymous poster hash: 97ef2...1de Takk. Føler meg bedre i dag og er klar for å kaste meg over bøkene igjen i kveld etter jobb.
Wolfmoon Skrevet 28. november 2013 #2998 Skrevet 28. november 2013 Nynorsk? Snakker vi møna? .. Jeg har eksamen i dag, og jeg har ikke lest noe av pensum; altså, NADA. Begynner å angre litt her nå. Kan ikke skjønne hvorfor.. MEN klarer jeg å stå så er jeg egentlig fornøyd. På siste forelesning står det at man ikke kan regne med å stå på bakgrunn av allmenne politikkunnskaper, men I beg to differ. Har lest gjennom alle forelesningspresentasjonene og skrevet 6 sider for hånd med stikkord. Det er da noe! Det er imidlertid et tema jeg ikke har skjønt noe særlig av (og det var så kjedelig at jeg ikke gadd å bruke masse tid på det), og det er jo typisk hvis det er dét som kommer på eksamen. Ville ikke overraske meg et sekund. Så jeg ser over akkurat den delen én gang til før jeg begynner å repetere notatene, tror jeg.. Blæ. How did you know!? Nå ser du vel ikke dette før etterpå, men jeg krysser fingrene for at du ikke får hat-tema! Takk. Føler meg bedre i dag og er klar for å kaste meg over bøkene igjen i kveld etter jobb. Godt du føler deg bedre! Jobb først og så lesing, du er flink!
Gjest bustyvel Skrevet 28. november 2013 #2999 Skrevet 28. november 2013 1 uke til siste eksamen! Ikke akkurat i rute, men med litt stress-lesing siste uka kommer det seg vel
Gjest Naria Skrevet 28. november 2013 #3000 Skrevet 28. november 2013 Godt du føler deg bedre! Jobb først og så lesing, du er flink! Takk takk, men jeg føler meg alt annet enn flink. Lesingen blir heller ikke veldig effektiv etter en hel dag på jobben, men er man i full jobb har man jo ikke noe valg. Skal i hvert fall bruke helgen godt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå