Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Har 3 innleveringer, 1 presentasjon (eksamenspresentasjon) og 3 eksamener igjen. På 3 uker. Jedda.

To av fagene har jeg relativt god greie på, det siste vet jeg ikke opp ned på boka engang. Det interesserer meg virkelig ikke og jeg vet da farsken forskjellen på alle typer liberalisme?

Gleder meg til juleferie i Norge om usle 3 uker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lov å være med her selv om man ikke studerer på universitetet? Isåfall spyr jeg av japanske verb. Seriøst, hvor mange ganger er det mulig å bøye et verb?

Skrevet (endret)

Orker ikke mer bedriftsøkonomi :kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm:

Og det er en helt annen eksamen jeg har om to dager - men hvordan prioritere et lese-og skippertaksfag når denne bed.øken henger over meg...

Endret av vestia
Skrevet

Er det lov å være med her selv om man ikke studerer på universitetet? Isåfall spyr jeg av japanske verb. Seriøst, hvor mange ganger er det mulig å bøye et verb?

Klart du kan være med, velkommen til syteparty :) Og du har min fulle medfølelse - verb er skumle uansett språk, føler jeg! Får fortsatt litt hetta av ordene 'passé composé' 12 år etter videregående... :haar:

• Liker 1
Skrevet

Har 6 eksamner dette semesteret.. To er i fag jeg ikke behersker i det hele tatt! Ååh, føler jeg bare ser på ordene uten å skjønne hva som står :( psykologiens historie my ass..

Skrevet

Tror jeg er litt miljøskada av KG. Sitter og leser om LK06 (læreplan) og hver gang tenker jeg ridder LK aka Lars Kristian aka mannen til fotballfrue :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Klart du kan være med, velkommen til syteparty :) Og du har min fulle medfølelse - verb er skumle uansett språk, føler jeg! Får fortsatt litt hetta av ordene 'passé composé' 12 år etter videregående... :haar:

Hurra!

Ja, verb er pokker meg slitsomme. Blir jo grøt i hodet av å huske på alle måtene de bøyes på og når det skal bøyes på den bestemte måten (for ikke å snakke om unntakene), så når vi har lytteøvelser på skolen (og de snakker forbanna fort på den CD'en) stopper det ofte opp for meg når jeg hører et verb fordi jeg må komme på ordboksformen, også går jeg glipp av resten av setningen, haha.. takk gud for at jeg har kanji å kose meg med oppi all gramatikken.

Endret av Fnisu
Skrevet (endret)

Hurra!

Ja, verb er pokker meg slitsomme. Blir jo grøt i hodet av å huske på alle måtene de bøyes på og når det skal bøyes på den bestemte måten (for ikke å snakke om unntakene), så når vi har lytteøvelser på skolen (og de snakker forbanna fort på den CD'en) stopper det ofte opp for meg når jeg hører et verb fordi jeg må komme på ordboksformen, også går jeg glipp av resten av setningen, haha.. takk gud for at jeg har kanji å kose meg med oppi all gramatikken.

Du har min dypeste medfølelse. Jeg er akkurat ferdig med eksamen i arabisk, og verb og flertall er noe herk, slik er det bare :opplyser::P

Nå er det bare én eksamen igjen for min del, så nå er det rett og slett ikke noe annet valg enn å åpne bøkene i det faget jeg ikke har lest noe særlig til. Det går sikkert kjempebra! Ja da :nigo::sukk:

Endret av Wolfmoon
Skrevet

Hver gang jeg leser en setning som begynner med "Litteraturdidaktikk er..." eller "Resepsjonsestetikk er..." svømmer hodet mitt og all konsentrasjonen forsvinner. Jeg tror nesten det er bedre å legge fra meg denne boka og lese litt i romanen jeg skal ha ferdig til fredag. Skal treffe noen studievenner og lese i morgen. Kanskje de kan forklare meg de tingene jeg ikke kan. Jeg kan i hvert fall nesten alt til mandagseksamen.
6. desember blir verre... 6 timer om litteratur. Det er til å grine av. Gleder meg til neste semester!

Skrevet

Aaargh, dag to av hjemmeeksamen (som skal inn fredag), men jeg har ikke fått begynt siden jeg er slått ut av sykdom og sengeliggende...og legen vil ikke sykemelde meg så jeg kan få utsettelse, han ba meg prøve og heller komme tilbake senere, for "når det er hjemmeeksamen er det jo ikke noe tidspress". Jo...det er beregnet hvor mye tid man skal ha på det, og jeg får ikke samme utgangspunkt som de andre...jævla drittlege, på tide å skaffe seg ny fastlege.

Og neste uke er det en stor innlevering som skal inn! Det er ikke så mye igjen av semesteret, men er så utrolig lei, og overmoden for ferie!

Anonymous poster hash: fe43c...f8c
Skrevet

Flere av bøkene mine er så nye og uleste at de knirker. En uke før eksamen. Bra tegn. Sovnet litt på forelesning tror jeg. Forferdelig, forferdelig forelesning jeg ikke fikk noe ut av. Er blitt forkjølet, med to :dry: mulige infeksjoner/betennelser. Det er kaldt. Og mitt eneste besøk er tante rød. :forkjola::sovne:

Skrevet

Du har min dypeste medfølelse. Jeg er akkurat ferdig med eksamen i arabisk, og verb og flertall er noe herk, slik er det bare :opplyser::P

Nå er det bare én eksamen igjen for min del, så nå er det rett og slett ikke noe annet valg enn å åpne bøkene i det faget jeg ikke har lest noe særlig til. Det går sikkert kjempebra! Ja da :nigo::sukk:

Flertall er i alle fall noe jeg ikke behøver å bekymre meg noe særlig over i japansk :Hehe: men arabisk virker skikkelig spennende.

Skrevet

Flertall er i alle fall noe jeg ikke behøver å bekymre meg noe særlig over i japansk :Hehe: men arabisk virker skikkelig spennende.

Jeg synes også det var skikkelig spennende, helt til jeg satt på eksamen :fnise:

Ikke flertall i japansk? Virkelig? Kanskje jeg må vurdere studiebytte. Hvor lærer du japansk?

Gjest Delphina
Skrevet

Har jobbet hardt hele semesteret (eller, vil tro det :fnise:). Har enda 2,5 uke til eksamen, men kjenner jeg er passe nervøs og alt er kaos.. Overflatebølger, indre bølger, Ekman transport, Sverdrup transport, western boundary currents, rotasjon, lagmodeller.. Gaaaah!

Skrevet

Siste eksamen er i MORGEN og så har jeg hele syv uker juleferie.

Bare synd jeg ikke har øvd noe særlig. Sittet å gjort aaalt annet i dag....

Skrevet

Jeg sitter og hører på islandsk musikk og gleder meg til ferien vi skal ta dit når jeg er ferdig med siste eksamen. Jeg drikker også øl og har egentlig gitt opp mer lesing i dag. Det går sikkert bra! Haha. Uff.

Skrevet

Jeg har eksamen bare i et lite 7,5 studiepoengsemne dette semesteret, så jeg har hele tiden tenkt at dette blir plankekjøring. Vel, jeg har på ingen måte lest jevnt gjennom semesteret og faget er så langt fra mitt interesseområde som det er mulig å komme. (økonomifag)

I tillegg jobber jeg 100% og dagene på jobb er ganske krevende for tiden, noe som gjør at lesingen på kveldstid ikke blir særlig effektiv. Eksamen er 6. desember, jeg både gleder og gruer meg..

Skrevet

Jeg synes også det var skikkelig spennende, helt til jeg satt på eksamen :fnise:

Ikke flertall i japansk? Virkelig? Kanskje jeg må vurdere studiebytte. Hvor lærer du japansk?

Det finnes vel, tror jeg, men det er ikke noe man må tenke noe særlig på. Skal man snakke om bokser, for eksempel, så er det hako også kan man eventuelt si antallet etterpå. Nå er tellere i Japansk noe herk, da, så vet ikke om det egentlig er noe bedre, haha.

Jeg er i Tokyo! :)

Skrevet

Kult! Den beste måten å lære et språk på.

Og når jeg tenker på det, kanskje det egentlig er en god grunn til å bestille denne turen jeg satt og siklet på når jeg egentlig skulle lese til eksamen :P Får se om jeg står først, så jeg får litt bruk for praktisering neste semester.

Skrevet

Eksamen er bare bekymringer og atter bekymringer. Sitter egentlig igjen med en god følelse etter to av mine, noe som gjør at jeg begynner å tenke at jeg garantert har svart feil eller ikke tolket oppgavene riktig. Negativitet preger tankegangen min for tiden. Vgs-nivå forresten. Prøver å forbedre karakteren i noen fag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...