Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke min/vår feil at andre ikke skriver her ;) Jeg studerer ikke arabisk, men tar et midtøstenfag dette semesteret i tillegg til 'mine egne' fag fordi jeg har lyst. Det var vel litt over 400 oppmeldte på det emnet, så at vi ikke nødvendigvis kjenner hverandre er nesten ikke til å unngå :fnise:

Jeg kan sutre over noe annet: neste eksamen er på torsdag, og jeg har ikke åpna bøkene i faget ennå. True story; de står i bokhylla og sender meg stygge blikk.. Og jeg har vært kun på én forelesning i emnet - den var kjedelig, så da gadd jeg ikke å gå på flere.. :sjenert: Så nå blir det skippertaket fra helv.. for å få i land dette, men det får gå! Studentlivet <3<3<3<3<3 ..... :haar:

Takk!

Samme her angående eksamensdato. "Godt" å høre at det er flere som skipper forelesninger. Angrer på det hvert semester tho. Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klikker snart på de fortsatt fjortis fnisejentene ved siden av meg. Hvorfor sitte i lese salen og hviske hele tiden, når en kan bare booke grupperom :(

• Liker 4
Skrevet

Takk!

Samme her angående eksamensdato. "Godt" å høre at det er flere som skipper forelesninger. Angrer på det hvert semester tho. Lykke til!

Grøss og gru - høstsemesteret går så altfor, altfor fort synes jeg. Tenker det samme hver høst, faktisk... :fnise: Verdens kjedeligste fag - og det er to store kladder av noen bøker som er pensum (pluss noen mindre bøker, men de har jeg ikke tenkt å lese - kanskje bla raskt gjennom hvis jeg rekker/gidder, flink student som jeg er). I det faget jeg nettopp har hatt hjemmeeksamen i, har jeg ikke vært på én eneste forelesning, og synes faktisk eksamen gikk overraskende bra likevel. Så jeg tror ikke det er noen nødvendig korrelasjon mellom det å gå på forelesning og å gjøre det bra, eller å like faget for den saks skyld. Angrer meg for øvrig alltid jeg også, når det nærmer seg eksamen, men så tenker jeg at 'hey, powerpointene ligger jo på fronter..' og så er det chill likevel :laugh:

Skrevet

Klikker snart på de fortsatt fjortis fnisejentene ved siden av meg. Hvorfor sitte i lese salen og hviske hele tiden, når en kan bare booke grupperom :(

Si fra til dem - sikkert flere i rommet som blir glade da:D

Kanskje de ikke innser selv hvor irriterende småhvisking er når man prøver å lese

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal gi dem en skikkelig reprimande. For eksempel "hvis dere ikke klarer å holde kjeft og respektere at andre faktisk er her for å LESE så er utgangen der borte" + *peke*. Det er man i sin fulle rett til. Gjerne sammen med en stemme som sier 'I mean business' og et truende/drepende blikk. Har gjort det flere ganger før, og det føles like godt hver gang - da det dessverre er eneste måten å få sånne tapere til å holde kjeft eller flytte seg på. Fin måte å få ut litt aggresjon på også! :)

Skrevet

Hele grunnen til at jeg ikke klarer å sitte på universitetet å lese. Får angst av slike mennesker, legger merke til hver eneste bevegelse folk gjør og er livredd for å forstyrre noen selv :P

Men når folk hvisker, så er det lov å si fra!

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg synes du skal gi dem en skikkelig reprimande. For eksempel "hvis dere ikke klarer å holde kjeft og respektere at andre faktisk er her for å LESE så er utgangen der borte" + *peke*. Det er man i sin fulle rett til. Gjerne sammen med en stemme som sier 'I mean business' og et truende/drepende blikk. Har gjort det flere ganger før, og det føles like godt hver gang - da det dessverre er eneste måten å få sånne tapere til å holde kjeft eller flytte seg på. Fin måte å få ut litt aggresjon på også! :)

Eventuelt prøve å si i fra på en litt hyggeligere måte først? ;) Jeg har sagt i fra flere ganger til folk, og hver gang har det endt med at de ser litt flaue ut, beklager seg og er stille resten av tiden..

Første eksamen på tirsdag! Jeg er litt i den fasen at nå driter jeg i hvordan det går, vil bare bli ferdig. Har lest masse i dette faget, men føler fortsatt ikke jeg har noe særlig kontroll :(

Skrevet

Eventuelt prøve å si i fra på en litt hyggeligere måte først? ;) Jeg har sagt i fra flere ganger til folk, og hver gang har det endt med at de ser litt flaue ut, beklager seg og er stille resten av tiden..

Første eksamen på tirsdag! Jeg er litt i den fasen at nå driter jeg i hvordan det går, vil bare bli ferdig. Har lest masse i dette faget, men føler fortsatt ikke jeg har noe særlig kontroll :(

Jeg har prøvd med både hysjing, kremting og 'killer looks', for å nevne noe, men når slike forsiktige gester ikke hjelper ser jeg ingen grunn til å holde på med høflighetstakter (unntatt ørlitt på nivået og lengden av reprimanden av hensyn til andre lesende, selvsagt). Dessuten; er man så inkompetent at man ikke evner å fatte at lesesaler er et område hvor man forholder seg stille (spesielt under eksamensperioden), så utviser man i mine øyne at man strengt tatt har fint lite å gjøre ved en høyere utdanningsinstitusjon i utgangspunktet. :)

.. Den fasen der har jeg for øvrig befunnet meg i angående samtlige fag de siste par ukene, så dét tror jeg neppe du er alene om :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Nå var jeg 1! trykk unna å bestille meg en veldig dyr tur i påsken neste år, bare fordi jeg prokrastinerer og ikke klarer å fokusere på det jeg egentlig skal gjøre! :P Se hva eksamen gjør med meg, jeg mister totalt impulskontroll på ting som kan gi meg et øyeblikks glede! Må vurdere å stenge alt av netthandel og andre steder der det er mulig å bruk kortet frem til etter eksamen! :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Har hatt to eksamener nå, og har enda to igjen om en og en halv uke. Begynner å bli småsyk og sliter med å greie å sette meg ned for å lese. Det er mine to siste vanlige eksamener av mastergraden, så jeg må gjøre det bra. Hvorfor er ikke dette god nok motivasjon til å sette i gang?

Anonymous poster hash: 97ef2...1de
Skrevet

Har min første eksamen på mandag. Den skal dekke pensum på fire forskjellige emner. jeg har passelig kontroll på tre av de, men det fjerde har jeg ikke sjangs på. ååååååå... Kjenner at lese-pensum-prioritering skal stå høyt på lista etter jul....

Er forresten fenomenbeskrevet psykologi, og det siste emnet er kognitive og språklige funksjoner... Intelligens, hukommelse og språk.... Hva skal jeg gjøre? Satse på å kunne svare godt på de tre andre, eller bør jeg sette meg ned å nilese på dette emnet? Har jo enda en dag igjen før eksamen.. Hva tror dere? Hvor mye tror dere det trekker ned dersom jeg ikke kan svare på det som omhandler det siste emnet?

Anonymous poster hash: 402be...efc
Skrevet

Har min første eksamen på mandag. Den skal dekke pensum på fire forskjellige emner. jeg har passelig kontroll på tre av de, men det fjerde har jeg ikke sjangs på. ååååååå... Kjenner at lese-pensum-prioritering skal stå høyt på lista etter jul....

Er forresten fenomenbeskrevet psykologi, og det siste emnet er kognitive og språklige funksjoner... Intelligens, hukommelse og språk.... Hva skal jeg gjøre? Satse på å kunne svare godt på de tre andre, eller bør jeg sette meg ned å nilese på dette emnet? Har jo enda en dag igjen før eksamen.. Hva tror dere? Hvor mye tror dere det trekker ned dersom jeg ikke kan svare på det som omhandler det siste emnet?

Anonymous poster hash: 402be...efc

Det kommer an på eksamen. På de fleste eksamner jeg har hatt med teori fra flere emner, så må man stå på alle for å få bestått på eksamen. Men det er jo ikke sikkert det er slik hos deg.

Har du mulighet til å sette deg inn i noen viktige områder i det siste emnet? Jeg tror jeg ville gjort det, i alle fall så lenge jeg hadde grei kontroll på de tre andre. Lykke til!

Skrevet

Hvordan går det med folket som har hatt eksamen?

Jeg har eksamen i morgen og har nå gitt opp lesingen. Det jeg ikke har fått inn i hjernen min til nå, det kommer ikke til å sitte allikevel :P

Skrevet (endret)

Hvordan går det med folket som har hatt eksamen?

Jeg har eksamen i morgen og har nå gitt opp lesingen. Det jeg ikke har fått inn i hjernen min til nå, det kommer ikke til å sitte allikevel :P

Har også eksamen i morgen og tatt meg fri i hele dag. Gjør det før omtrent hver eneste eksamen og for meg funker det veldig fint. Viktig å ha litt energi når man skal sitte der å prestere også.

Men kjenner det i magen nå. Begynner å bli ganske nervøs :bond:

Lykke til i morgen ;)

Endret av Sophia
Skrevet

Har også eksamen i morgen og tatt meg fri i hele dag. Gjør det før omtrent hver eneste eksamen og for meg funker det veldig fint. Viktig å ha litt energi når man skal sitte der å prestere også.

Men kjenner det i magen nå. Begynner å bli ganske nervøs :bond:

Lykke til i morgen ;)

Godt det ikke bare er meg, har inntrykk av at alle andre på studiet mitt fortsatt nileser i dag også :laugh:

Jeg begynner også å kjenne det, så nå tar jeg meg en øl, en episode av en serie og legger meg tidlig ;)

Lykke til du også!

Skrevet

Tar fag som privatist og hadde eksamen i dag, skriftlig. Det gikk, milt sagt, straka veien. Jeg var nær ved å gråte halvveis ut i tiden. Jeg kan stoffet, men hadde ikke sjanse til å formulere meg riktig. Fløt over på et annet tema, begynte på nytt, bort fra tema igjen, begynne om igjen. Prøvde å ikke miste alt håp, jeg kan jo dette så det burde ikke være noe problem. Skulle lese over svarene mine den siste timen, alt fløt sammen. DA ga jeg opp. Har flaks om noe i det hele tatt gir mening, leveringen kvalifiserer ikke til 1 en gang. Har to eksamener om en uke igjen, heldigvis er de muntlig. Følte "alt håp var ute" der jeg satt idag.

Håper det gikk bedre for dere andre :-)

Anonymous poster hash: b78ca...3a9
Skrevet

Jeg blir student etter sommeren :-) Gruer meg enormt, jeg har så lyst på ett bestemt yrke, men jeg aner ikke om jeg kommer inn. Kryss fingrene for meg folkens.

Anonymous poster hash: 57111...465
Skrevet

Akkurat nå er hjernen min sånn:

Platon = :murvegg::balltre:

Aristoteles = :klappe::duskedame:

Men sånn helt egentlig er jeg drit lei begge to og vil helst bare holde meg i den veldig fine postmoderne bobla jeg har laget meg her, uten innblanding fra ekstremt døde grekere.

3500 velvalgte ord om mimesis og katharsis på to uker? Come at me, fuckers! :vimse:

• Liker 2
Skrevet (endret)

EKSAMENSDAG NR 2.!

Alt for kort tid til å lese mellom denne eksamen og eksamen vi hadde på fredag, så det har blitt skippertaklesing, og jeg føler ikke at jeg har kontroll likevel.

Har sovet nøyaktig 5 timer, kjente jeg var stiv og støl i kroppen da jeg stod opp, uten at jeg har trent.

Heldigvis bare 4t skoleeksamen. 6 timer er utrolig slitsomt, nå er det godt å vite at jeg uansett er ferdig 13.00 og da kan gå hjem og sove MANGE timer middag. Gleder meg, etter soving har jeg tenkt å belønne meg med en sårt etterlengtet treningsøkt. :) Nå er det bare å gi alt...

Etter eksamen i dag er det kun en kort semesteroppgave som skal inn til 9.desember. Har fått tilbakemelding på 1.utkastet, så har gooood tid etter dette til å jobbe med den. Juleferien nærmer seg offiselt :)

Endret av lillsunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...