Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det to uker til vi skal levere første eksamensoppgave. Den er på 7,5 studiepoeng, og vi skal skrive to oppgaver på tilsammen 10 000 ord. I går fikk vi beskjed om at instituttet hadde mottatt klage på at det var for stor arbeidsmengde, og beskjed om at vi kun trenger å levere en oppgave, altså 5000 ord.

Det er TO UKER til innlevering, og jeg har selvsagt brukt mye tid på å skrive begge oppgavene, der en av oppgavene IKKE skal leveres likevel.

Det straffer seg altså å være flink student, mens de sløvingene som ikke har begynt å skrive oppgave enda tjener på dette. Jeg har prioritert å jobbe med disse oppgavene, og da samtidig prioritert vekk lesing på andre fag. Så ikke bare har jeg brukt masse tid på en oppgave som ikke skal leveres, jeg får også mindre tid til å lese til eksamen i de andre fagene.

Nå er jeg demotivert, og orker ikke lese mer.... :frown:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det to uker til vi skal levere første eksamensoppgave. Den er på 7,5 studiepoeng, og vi skal skrive to oppgaver på tilsammen 10 000 ord. I går fikk vi beskjed om at instituttet hadde mottatt klage på at det var for stor arbeidsmengde, og beskjed om at vi kun trenger å levere en oppgave, altså 5000 ord.

Det er TO UKER til innlevering, og jeg har selvsagt brukt mye tid på å skrive begge oppgavene, der en av oppgavene IKKE skal leveres likevel.

Det straffer seg altså å være flink student, mens de sløvingene som ikke har begynt å skrive oppgave enda tjener på dette. Jeg har prioritert å jobbe med disse oppgavene, og da samtidig prioritert vekk lesing på andre fag. Så ikke bare har jeg brukt masse tid på en oppgave som ikke skal leveres, jeg får også mindre tid til å lese til eksamen i de andre fagene.

Nå er jeg demotivert, og orker ikke lese mer.... :frown:

Det der burde ikke gå an. Er helt enig i at arbeidsmengden er på grensen til latterlig for et 7,5 poengsfag, men å endre opplegget i så stor grad to uker før fristen er bare helt ubegripelig. Synes du kan sende en mail til instituttet selv (om du er typen til det) - en ørliten spissformulering angående pliktoppfyllende studenter som faktisk har brukt masse tid og energi på disse oppgavene (og dermed nedprioritert andre eksamener de faktisk må ha også), som nå sitter med skjegget i postkassa mens latsabbene blir de store vinnerne, og hva den slags lite gjennomtenkte avgjørelser gjør med motivasjonen og lysten til å gå på det aktuelle studiet. Høres ut som litt av et institutt..

Jeg har hjemmeeksamen fra mandag av. Ikke har jeg kjøpt alt som er på pensum - jeg bruker ikke 400 kr på et kompendie jeg ikke kommer til å lese, ei heller bruker jeg 600 kr på en bok jeg skal ha 40 sider fra, og jeg skriver ikke ut 10 artikler jeg ikke kommer til å lese - og ikke har jeg lest noe særlig av resten. Men heldigvis er alle 'core'-fagene mine så like i innhold at det faktisk er temmelig uproblematisk. Det er litt spesielt når man opplever at 3-4 forskjellige fag faktisk handler om akkurat det samme, bare med forskjellig vinkling. Det fine er at da kan man kryssreferere på hjemmeeksamen og få cred for 'bred og interessant kildebruk - også utenfor pensumlisten'.. :danse:

• Liker 2
Skrevet

Det der burde ikke gå an. Er helt enig i at arbeidsmengden er på grensen til latterlig for et 7,5 poengsfag, men å endre opplegget i så stor grad to uker før fristen er bare helt ubegripelig. Synes du kan sende en mail til instituttet selv (om du er typen til det) - en ørliten spissformulering angående pliktoppfyllende studenter som faktisk har brukt masse tid og energi på disse oppgavene (og dermed nedprioritert andre eksamener de faktisk må ha også), som nå sitter med skjegget i postkassa mens latsabbene blir de store vinnerne, og hva den slags lite gjennomtenkte avgjørelser gjør med motivasjonen og lysten til å gå på det aktuelle studiet. Høres ut som litt av et institutt..

Jeg har hjemmeeksamen fra mandag av. Ikke har jeg kjøpt alt som er på pensum - jeg bruker ikke 400 kr på et kompendie jeg ikke kommer til å lese, ei heller bruker jeg 600 kr på en bok jeg skal ha 40 sider fra, og jeg skriver ikke ut 10 artikler jeg ikke kommer til å lese - og ikke har jeg lest noe særlig av resten. Men heldigvis er alle 'core'-fagene mine så like i innhold at det faktisk er temmelig uproblematisk. Det er litt spesielt når man opplever at 3-4 forskjellige fag faktisk handler om akkurat det samme, bare med forskjellig vinkling. Det fine er at da kan man kryssreferere på hjemmeeksamen og få cred for 'bred og interessant kildebruk - også utenfor pensumlisten'.. :danse:

Vi har sendt inn en formell klage til instiututtet, men sannsynligvis så vil det jo ikke ha noen betydning for oss uansett. Det er vel lang behandligstid, og begrenset med løsninger på saken. Men da har vi i alle fall sagt ifra hva vi synes.

Lykke til med hjemmeeksamen :)

• Liker 1
Skrevet

Å få stadig nye beskjeder om oppgaven er kjipt for de som ikke venter til siste liten med å gjøre oppgavene. bambis: du er ikke alene, det der skjer andre steder også :( Virker som om forelesere og instituttene kan gjøre hva de vil...

Anonymous poster hash: 409c6...048
Skrevet

- eksamen i det vanskeligste emnet jeg har om i på fredag.

- onkelen min (<3) gikk bort, så skal jeg hjem til den helt andre siden av norge på onsdag
og dra i begravelse på torsdag, for deretter å fly tilbake igjen på kvelden for å kunne ta eksamen på fredag.

= null søvn og hjertklapp hvert femte sekund pga stress :grine:

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg må nesten melde meg inn her. Nå er det to iuker til innlevering av semesteroppgaven og jeg har enda ikke fått startet. De siste to ukene har jeg verken jobbet eller gjort noe annet fornuftig så jeg har ingen gyldig unnskyldning. Jeg har rett og slett blitt lat og umotivert, dette kan ikke fortsette! Jeg håper inderlig at motivasjonen og arbeidslysten kommer tilbake snart, hvis ikke så går det desverre mot min første F.

Skrevet

Leverte nettopp tidenes dårligste oppgave. Deler av oppgaven er for kort, alt er generelt fryktelig dårlig :( Gruer meg til å få ikke godkjent og kritikk. Takler kritikk svært dårlig desverre. Føler det bare er en bekreftelse på hvor dårlig jeg selv føler at jeg er. I tillegg har jeg IKKE tid til å skrive ny oppgave/gjøre om denne senere.. F...

Hah, mye sutring her nå! Men det er vel det tråden er til for :)

Skrevet

Åherregud, i morgen begynner det. Eksamen i "Innføring i finans". Jeg er så sliten som jeg ikke har vært før (kjennes det ut som) og kjenner jeg gruer meg sykt mye.
Men: Is i magen! Kryss fingrene, og lykke til alle andre som skal i ilden i disse tider ;)

Wææææ!!!!

Gjest Kjærleik
Skrevet

Jeg har min andre eksamen på fredag, og jeg har klart å pådra meg en kraftig forkjølelse. Fantastisk! Hodet føles som bomull, og lite går inn.. :bond: Heldigvis har jeg gjort ferdig alt av pensum og notatskriving, så det er løsing av oppgaver og generell begrepsforståelse igjen. Men åh! Kunne det ikke ha ventet til ETTER eksamensperioden.... :glare:

Skrevet

:bond: Jeg forstår ikke hvor tiden min blir av!

Jeg må komme gjennom haugevis av pensum til research oppgavene mine, velge tema i et annet, og forberede meg til flere muntlige presentasjoner og diskusjoner med klassen!

Jeg blir gaaaal :murvegg::sukk:

Gjest Daenerys
Skrevet

Signeres Nike. Fytti. Jeg har så mye å gjøre at jeg vet ikke i hvilken ende jeg skal starte, ender opp med apati og at jeg gjør helt andre ting :(

Skrevet

Og det som skulle bli en god lesedag har stort sett endt med å ligge i fosterstilling i senga, innimellom løpeturer på badet for å kaste opp. Jeg har rett og slett blitt syk, og har overhodet ikke tid til dette her, jeg må jo lese. Har 8 dager igjen til eksamen og burde ha kommet i gang, i stedet ligger jeg på sofaen mens jeg prøver å få i meg dagens første måltid og se om det blir nede :sukk:

Skrevet

Eksamen snart og har kjempelite penger frem til neste stipend :( I tillegg er det snart jul. FML!

Anonymous poster hash: ee111...3aa
Skrevet

Eksamen snart og har kjempelite penger frem til neste stipend :( I tillegg er det snart jul. FML!

Anonymous poster hash: ee111...3aa

Da har du ikke råd til å gå ut og må sitte inne og lese. Win-win!

Anonymous poster hash: 2215e...e7d

• Liker 1
Skrevet

ÆÆH stressa! Konstant søtsug, lyst på sjokolade og usunne ting. ÆÆÆH.

stressed-desserts-blog.jpg

• Liker 5
Gjest Lillesiren
Skrevet

+1 til Chien :laugh:

Merker stresset smyger seg innpå nå ja...Eksamen i et relativt tungt mattepreget fag (og mine mattekunnskaper har fått ligget omtrent ubrukt og støvet ned siden forfjor) mens jeg er i 100% jobb...*puuust*

Likevel får jeg tid til både KG, snapchat og youtube:p Uff, full skjerpings fremover!

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Fikk dessverre ikke gjort noe fornuftig i dag heller! Motivasjon, hvor er du?! I morgen må jeg komme meg opp av senga og til lesesalen, jeg får aldri gjort noe fornuftig hjemme, såpass har jeg skjønt.

Skrevet

En ting jeg er veldig glad for er at jeg fikk siste innleveringsoppgave godkjent. En stor del fikk visst ikke godkjent på den, så det var deilig å slippe å tenke mer på det. Nå må jeg bare lese lese lese masse! Eksamen om to uker!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...