FrøkenBaker Skrevet 10. november 2013 #2881 Skrevet 10. november 2013 Har min første muntlige presentasjon denne uka. Jeg gruer meg veldig Noen betryggende ord? Anonymous poster hash: dfc1a...174 Det går bra! Det høres kanskje ikke så betryggende ut som det skal, men det vil gå bra. Hvis du snubler litt underveis så ikke få panikk, bare smil og fortsett. Les til et speil, en katt, eller noe annet et par ganger! Lykke til! Sutring: Jeg har mindre enn to uker til første eksamen. Herre... Har også en endelig innlevering jeg ikke har begynt på ennå i mellomtiden. Fy og nei... kan ikke bruke sånne ord her. Døgnrytmen nekter å holde seg på plass, og hendene mine blør. Vintertørr hud av dimensjoner. Bare én måned til, én måned og tre dager, så er eksamener over, og juleferien kan begynne. Da skal jeg også lese til neste semester, men det er da i hvert fall ingen tidsfrister da! Én måned, tre dager, én måned, tre dager... I sånne tider vil man ikke høre noen på forelesning si at; åh, de har strøket i exphil sånn tre ganger. Unnskyld meg, jeg er i fornektelse her, ikke kom drassende med sånn drit. På den andre siden er jeg nå såpass langt inn i det som kan karakteriseres som "eksamenstiden" at jeg har begynt å veksle mellom følelsen av total fortapelse og overmot og optimisme, med en klype med stahet. Jeg skal. Skal, skal, skal for...
Fantomina Skrevet 10. november 2013 #2882 Skrevet 10. november 2013 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #2883 Skrevet 10. november 2013 Samboeren gjennom flere år gikk fra meg for noen uker siden, og i kveld, rett før en avgjørende toukersperiode i studiene som ikke kan utsettes uten å avbryte utdanningen, sprekker bobla.. Aner virkelig ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå Anonymous poster hash: dacb6...48f
The Princess Skrevet 12. november 2013 #2884 Skrevet 12. november 2013 Nå har jeg akkurat levert min første oppgave på universitetet, og jeg føler at det gikk SÅ dårlig! Trodde jeg skulle gjøre det bra, men nå ber jeg bare om å stå... Er så kvalm og kommer aldri til å få sove, men det må jeg for jeg har 2 forelesninger og 2 seminarer i morgen som alle krever en del forberedelser som jeg ikke har rukket tidligere fordi jeg har vært så opptatt med alle oppgavene som skal leveres!!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #2885 Skrevet 12. november 2013 En 24-timers eksamen, én oppgave, ét prosjekt og én presentasjon som alle skal gjøres ferdig denne uka og et essay som jeg knapt har begynt på som skal leveres neste uke… Sukk. Anonymous poster hash: f3b05...8ee
Gjest Emmanuelle Skrevet 12. november 2013 #2886 Skrevet 12. november 2013 Alle andre i klassen har fått tilbake sitt essay, men læreren har "glemt" å lagt inn min karakter og selv om hun sa hun skulle gjøre det på fredag så har jeg fremdeles ikke fått noe... Greit nok at jeg sikkert får den denne uken, men jeg reiser bort på torsdag og har ikke mulighet til å gjøre den på nytt om jeg ikke får den godkjent
Mermaid Blues Skrevet 12. november 2013 #2887 Skrevet 12. november 2013 Noen som har lyst på 100 ord? Kan få dem helt gratis! Word limits er selve fienden!
Wolfmoon Skrevet 12. november 2013 #2888 Skrevet 12. november 2013 Hvis de er arabiske flertall og kan puttes rett inn i hjernen min, så tar jeg dem gjerne
Mermaid Blues Skrevet 12. november 2013 #2889 Skrevet 12. november 2013 Jeg har massevis av flertallsord du kan få, feks småsexy ord som 'behaviours', 'performance spaces', 'interpretations', 'character biographies' og 'spectators'. Vet ikke om jeg får til å oversette dem for deg sjæl - arabisken min er ikke engang rusten, den er bare totalt ikke-eksisterende 2
Strixvaria Skrevet 12. november 2013 #2890 Skrevet 12. november 2013 Hvis de er arabiske flertall og kan puttes rett inn i hjernen min, så tar jeg dem gjerne Apropos arabisk - var du på forelesningen i dag? I så fall: kom det frem noe vesentlig, eller var det bare vrøvl/skravling? 'Noen' glemte helt av tiden i dag - det er jo så gøy å være sosial i stedet..
Gjest Grapefrukt Skrevet 12. november 2013 #2891 Skrevet 12. november 2013 Stresser så over eksamen om tre uker! Ble ferdig med å lese pensum for to uker siden, men klarer liksom ikke å plassere all informasjonen inn i langtidshukommelsen. Føler at jeg kommer til å stryke da 2.5 uker ikke er lenge i det hele tatt Heldigvis har jeg fått 3 av 4 hjemmeeksamner og flervalgsprøver godkjent, venter fortsatt på vurdering for den siste, håper på det beste men er ikke så høy i hatten når det kommer til besvarelsen min på denne oppgaven.
Wolfmoon Skrevet 12. november 2013 #2892 Skrevet 12. november 2013 Jeg har massevis av flertallsord du kan få, feks småsexy ord som 'behaviours', 'performance spaces', 'interpretations', 'character biographies' og 'spectators'. Vet ikke om jeg får til å oversette dem for deg sjæl - arabisken min er ikke engang rusten, den er bare totalt ikke-eksisterende Er redd det ikke hjelper noe særlig, men takk for tilbudet Hvor vanskelig kan det være å lære seg ulogiske og uregelmessige flertall av rundt 250 ord på 2 uker liksom, spesielt når det ikke bare er det man helst skulle ha gjort før eksamen. Og nei, det var ikke så lett å begynne før, for flertall ble først introdusert for et par uker siden, og nå må vi lære flertall av alle de gamle glosene i tillegg Apropos arabisk - var du på forelesningen i dag? I så fall: kom det frem noe vesentlig, eller var det bare vrøvl/skravling? 'Noen' glemte helt av tiden i dag - det er jo så gøy å være sosial i stedet.. Jeg var på forelesning i dag. Det var vel i grunn kildekritikk, med case: Angrep på kristne i Egypt. Interessant nok, forsåvidt, men tviler jo litt på at vi får bruk for det på eksamen Jeg tror ikke du kommer til å stryke fordi du ikke var på forelesning i dag, liksom
lmllml Skrevet 12. november 2013 #2893 Skrevet 12. november 2013 (endret) Tok bort dette fordi det ikke fulgte reglene. Endret 12. november 2013 av lmllml
Strixvaria Skrevet 12. november 2013 #2894 Skrevet 12. november 2013 Jeg var på forelesning i dag. Det var vel i grunn kildekritikk, med case: Angrep på kristne i Egypt. Interessant nok, forsåvidt, men tviler jo litt på at vi får bruk for det på eksamen Jeg tror ikke du kommer til å stryke fordi du ikke var på forelesning i dag, liksom I see. Bra - da har jeg med andre ord ikke gått glipp av det helt store
Gjest Nikee Skrevet 13. november 2013 #2895 Skrevet 13. november 2013 Jeg skjønner ikke hvor tiden min blir av! Jeg har knapt fullført en evaluering av syv, vi må kommentere hverandres research pilots. Og det er stressende fordi jeg trenger tiden til å faktisk skrive min research paper! Jeg er overbevist om at professoren vår ikke gidder å gjøre dette selv så derfor har vi fått i oppgave å gjøre dette... Det er så idiotisk fordi jeg kan faktisk ikke komme med konstruktiv kritikk da vi alle skriver om totalt forskjellige emner innenfor historie, så jeg kan faktisk ikke kommentere valg av kilder, forfattere, om de har fordypet seg nok i feltet osv. Da jeg ikke har peiling. Følelsesakspekteret på lesesalen idag hos oss har rangert fra: :omg:
Gjest Linaria Skrevet 14. november 2013 #2896 Skrevet 14. november 2013 (endret) Jeg tittet nettopp gjennom gamle eksamener og forsto ikke en dritt Eller jo... Men jeg husker bare ikke hva alle de forskjellige tekstene vi har lest handler om. Jeg har lest nesten alt og satt meg inn i det og vært på forelesningene, men jeg husker likvel ikke hva absolutt alt handler om Lingvistikkdelen kan jeg uten noen problemer i det hele tatt. Så på gamle eksamener og tok svarene i hodet med en gang. Jeg elsker lingvistikk, men litteraturdelen er helt på trynet. Jeg er så lite interessert i litteraturhistorie og sånt. Jeg kan tingene, men må et overfladisk nivå, og klarer ikke komme med et kort og konsist svar på ting. Jeg kan i hvert fall trøste meg med at dette er det eneste obligatoriske litteraturfaget i bacheloren, men jeg tar dette først og kjenner jeg begynner å bli lei av å studere allerede. Får jobbe skikkelig hardt de neste tre ukene. Jeg har jo tross alt ganske god tid om jeg jobber hardt fra nå av. Jeg er bare såååå lei av å lese bøker Endret 14. november 2013 av Linaria
Gjest Emmanuelle Skrevet 14. november 2013 #2897 Skrevet 14. november 2013 Både syting og litt skryting i dag! Fikk A på lingvistikkoppgaven min (ganske kult, siden jeg går i USA), men sitter nå med oppgave nr 2 som må gjøres ferdig i kveld. Drar bort i morgen og kan ikke skrive der, så har 4 sider igjen nå... Kommer til å være så glad når denne er ferdig levert, men jeg får allerede nå dårlig mage av å tenke på referanselista... 1
Tigerstaden Skrevet 14. november 2013 #2898 Skrevet 14. november 2013 Hordan slår man av funksjonen Dagdrøm 5.0 i programmet Studenthverdag 2.5? 2
Gjest ghej75 Skrevet 14. november 2013 #2899 Skrevet 14. november 2013 Samboeren gjennom flere år gikk fra meg for noen uker siden, og i kveld, rett før en avgjørende toukersperiode i studiene som ikke kan utsettes uten å avbryte utdanningen, sprekker bobla.. Aner virkelig ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå Anonymous poster hash: dacb6...48f Noe lignende skjedde med meg for et par år siden. Når jeg ser tilbake på det føles det nesten som en ut-av-kroppen-opplevelse og utrolig å tenke på hvordan jeg klarte å komme meg gjennom det. Prøv å kanalisere alle de forferdelige følelsene du kjenner på, sinne og desperasjon og alt sammen, bit tenna sammen og tenk at nå, mer enn noen gang er det viktig at du fokuserer på DEG og din fremtid. Ikke gi opp, prøv å slå på autopilot og kom deg i gjennom det du må. Så kan du "tillate deg" et sammenbrudd når du er ferdig. Men ikke nå, det vil du angre så fælt på!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #2900 Skrevet 14. november 2013 I morgen er det faen meg en uke til første eksamen! Hjelpes. Og fikk vite i går at de har bytta rekkefølge på to eksamner fra de to fagene som går paralelt, men som er to ulike fag! Grammatikkeksamen ble flyttet til nettopp neste fredag, den skulle vere neste tirsdag. Også ble litteratureksamen SOM skulle vere neste fredag, flyttet til tirsdag. Jeg er ganske sint. Er sikker på at de har brutt en regel, og ikke har de spurt om det er greitt. Også en uke før! Nå må hele lesestrategien endres, og de ekstra dagane hadde jeg virkelig trengt. Grammatikkeksamen er den viktigeste eksamen for min del.. Anonymous poster hash: 2f1a7...14b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå