Gjest Emmanuelle Skrevet 29. oktober 2013 #2841 Skrevet 29. oktober 2013 Har min aller første mid-term på torsdag...klarer ikke helt ta studiene seriøst. Skal liksom være et av de beste offentlige universitetene i USA, men de er helt ræva på alt praktisk. Sidene er nede, de selger ikke kompendiet på campus (må 1,5 time unna), de har vært utsolgt for de obligatoriske lærebøkene siden semesterstart og den ene professoren min er døøøøørgende kjedelig. Blir nok ikke her hele skoleåret nei!
Ruby_Tuesday Skrevet 29. oktober 2013 #2842 Skrevet 29. oktober 2013 Har eksamen om noen dager... Og greier ikke gjøre noe produktivt...
Gjest orkan Skrevet 29. oktober 2013 #2843 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg misliker praksis så mye at at jeg er redd jeg har valgt fullstendig feil studieretning. På en side føler jeg at dette er et yrke jeg kan trives i, men på den andre siden kjenner jeg at jeg har mye større ambisjoner enn som så. Og nå kommer praksisen i tillegg og ødelegger motivasjonen enda mer. Jeg kan ikke fordra å bli overvåket og vurdert i alt jeg gjør. Hele situasjonen er så kunstig og unaturlig, og det er vanskelig å være meg selv 100%. Kjenner jeg gleder meg til praksis er ferdig og jeg kan sitte i klasserommet igjen. To uker...
Lista Skrevet 29. oktober 2013 #2844 Skrevet 29. oktober 2013 Har min aller første mid-term på torsdag...klarer ikke helt ta studiene seriøst. Skal liksom være et av de beste offentlige universitetene i USA, men de er helt ræva på alt praktisk. Sidene er nede, de selger ikke kompendiet på campus (må 1,5 time unna), de har vært utsolgt for de obligatoriske lærebøkene siden semesterstart og den ene professoren min er døøøøørgende kjedelig. Blir nok ikke her hele skoleåret nei! Hvor er du?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #2845 Skrevet 29. oktober 2013 Åhh guuud, jeg er så lei uinspirerende forelesere! De bare står der og "blablabla" og vifter med powerpointen. Noen bare leser rett av og har virkelig ikke formidlingsevne. Kan ikke huske sist jeg hadde en veldig inspirerende foreleser hvor jeg tenkte "wow, superflink superinteressant". Triste greier. Sikkert litt teit ting å sutre over, men ja. Anonymous poster hash: c1201...0a0
Gjest caramiacaramella Skrevet 29. oktober 2013 #2846 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har en eksamen imorgen tidlig og merker at jeg er veldig stressa...vi har fått så lite informasjon om hvordan eksamenen er satt opp og jeg ANER ikke hva som kan komme opp i det hele tatt. Jeg har fulgt med i faget og gjort alt arbeidet som trenges, men jeg vet ikke om jeg bør gjøre mer. Er så usikker på hva som kan komme opp at jeg bare må forberede meg på alt, og da vet jeg liksom ikke hvor jeg skal begynne
Gjest Emmanuelle Skrevet 29. oktober 2013 #2847 Skrevet 29. oktober 2013 Hvor er du? Vestkysten. Du kan sende meg en PM om du vil vite hvor
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #2848 Skrevet 29. oktober 2013 Dette er mer en klaging med medstudenter, men en skikkelig plage for meg uansett! Har vært skikkelig strukturert fra dag 1, forberedt meg til timer, begynt på oppgaver med en gang de er levert ut, rett og slett vært en stjernestudent (syns jeg iallefall selv ) Men så er det gruppearbeid da.. MYE av studiet er gruppearbeid, og flere av de på gruppa er ALDRI forberedt, har ikke hørt om oppgava, gidder ikke lese på det vi blir enige om å jobbe med neste gruppetime, møter ikke opp, sitter på facebook/annet sosialt media når vi skal jobbe med gruppeoppgaver osv osv osv... Medstudenter som sitter å hvisker og tisker rundt om i klasserommet slik at det forstyrrer undervisningen. Og medstudenter som aldri er forberedt til timer/ikke sjekker fronter eller mail slik at de aldri får med seg viktige beskjed. Slik at læreren må bruke tida på å svare på spørsmål om ting som det er sendt ut beskjed om dager i forveien. Konklusjon: andre studenter som bruker opp tida mi på tull plager vettet av meg! Anonymous poster hash: 015a5...f4b 1
Fantomina Skrevet 29. oktober 2013 #2849 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) . Endret 18. januar 2015 av Fantomina
FruHudson Skrevet 29. oktober 2013 #2850 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg kjenner jeg blir frustrert av professorer, doktorer osv. som ikke kan bruke noe teknologi i det hele tatt. Bruker 10 minutter på å få på mikrofonen under forelesning, skrur av lyset siden døra ikke går opp, ikke kan sette på filmklipp som skal vises... Huff.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #2851 Skrevet 30. oktober 2013 Uff, har en deleksamen på fredag som jeg må bestå for å ta den vanlige eksamen i faget. Jeg strøk på deleksamen forrige gang (ny sjanse nå) og denne gangen er jeg så nervøs fordi jeg MÅ klare det! Er kvalm og konstant på gråten, og føler fortsatt ikke at jeg kan stoffet godt nok. Alt blir bare til en smørje i hodet, og jo mer jeg leser, jo verre blir det. Aaarg, hater dette!Anonymous poster hash: be733...d5d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #2852 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg har en eksamen imorgen tidlig og merker at jeg er veldig stressa...vi har fått så lite informasjon om hvordan eksamenen er satt opp og jeg ANER ikke hva som kan komme opp i det hele tatt. Jeg har fulgt med i faget og gjort alt arbeidet som trenges, men jeg vet ikke om jeg bør gjøre mer. Er så usikker på hva som kan komme opp at jeg bare må forberede meg på alt, og da vet jeg liksom ikke hvor jeg skal begynne Lykke til! Anonymous poster hash: be733...d5d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #2853 Skrevet 30. oktober 2013 Ja, og motivasjonen er blandet. Med p-mattebakgrunn er det hardt. Skal klare det. Trist at du vil gi opp men du kan alltids gjøre noe annet. Sterkt av deg å ha holdt ut pendling så lenge. Pendling er blant flere ting som gjør studenttilværelsen vanskelig, syns jeg. Starter åtte nesten hver dag :sss Går du i Trh? Anonymous poster hash: be733...d5d
Samosa Skrevet 30. oktober 2013 #2854 Skrevet 30. oktober 2013 Faen, faen, faen. Klokka er kvart over 2 på MORGENEN og jeg har enda ikke gjort en dritt av det jeg egentlig skulle gjøre fordi jeg har lest til bilteorien (som jeg skal ta i morgen). Har to oppgaver å skrive til mandag, to til tirsdag, en til torsdag og en til fredag. Har i tillegg tre romaner fra 1600-tallet (snork) å lese til torsdag og en ganske lang novelle til fredag... Aner ikke hvordan jeg skal klare dette, eksploderer snart av stress!! Herreguuud
Strixvaria Skrevet 30. oktober 2013 #2855 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg fikk mail denne uka, husk at dere skal ha flervalgsprøve i dette faget i uke 44! Såååå.. Har du tatt prøva ennå? Tenker å utsette det til absolutt siste liten..
Mynona Skrevet 30. oktober 2013 #2856 Skrevet 30. oktober 2013 Synes studentlivet er ganske åleit akkurat nå. Har hatt nesten 3 uker ferie og ikke åpnet en bok i hele oktober. VET jeg kommer til å angre! Men har ingen eksamen før jul, så det er så lett å skyve på det. Har jo gooooood tid!
Wolfmoon Skrevet 30. oktober 2013 #2857 Skrevet 30. oktober 2013 Såååå.. Har du tatt prøva ennå? Tenker å utsette det til absolutt siste liten.. Siden vi hadde to sjanser på å ta prøva, så klinte jeg til på mandag med google klar, og klarte det akkurat! En mindre ting å tenke på, og jeg har tross alt en heeeeel uke å lese på mellom arabiskeksamen og eksamen i dette faget
Strixvaria Skrevet 30. oktober 2013 #2858 Skrevet 30. oktober 2013 Siden vi hadde to sjanser på å ta prøva, så klinte jeg til på mandag med google klar, og klarte det akkurat! En mindre ting å tenke på, og jeg har tross alt en heeeeel uke å lese på mellom arabiskeksamen og eksamen i dette faget Aaah, nå ble jeg stressa :( Hørte en dude på forelesning si at ingen fikk samme prøve pga. random spørsmål fra en 'spørsmålsbank' eller noe. Min første tanke: uh-oh. Var det vanskelig? Og, har du lest pensum??
Gjest caramiacaramella Skrevet 30. oktober 2013 #2859 Skrevet 30. oktober 2013 Lykke til! Anonymous poster hash: be733...d5d Takk skal du ha for det. Det gikk ikke så bra dessverre, spørsmålene var helt annerledes enn vi hadde forventet og både jeg og ei venninne syntes det gikk ganske dårlig på tross av at vi har fulgt med og lest mye. Jeg tror ikke jeg stryker altså, men det er veldig kjipt når svaret på eksamen ikke reflekterer kunnskapen man faktisk har om emnet...følte ikke jeg fikk til å gjøre mitt beste liksom, selv om jeg prøvde veldig hardt
Wolfmoon Skrevet 30. oktober 2013 #2860 Skrevet 30. oktober 2013 Aaah, nå ble jeg stressa :( Hørte en dude på forelesning si at ingen fikk samme prøve pga. random spørsmål fra en 'spørsmålsbank' eller noe. Min første tanke: uh-oh. Var det vanskelig? Og, har du lest pensum?? Jeg har lest kanskje halvparten av pensum, i mer eller mindre våken tilstand, men har vært på forelesninger og seminar. Synes ikke det var altfor vanskelig, spesielt ikke siden man har mulighet til å google underveis. Jeg gikk raskt gjennom alle spørsmål, svarte på det jeg kunne, og googlet for å finne svar/dobbelsjekke alt etterpå. Følte at jeg hadde god tid. Har sittet med tre andre som har gjort det samme i dag, og det gikk fint. Noen spørsmål har gått igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå