FrøkenBaker Skrevet 6. oktober 2013 #2821 Skrevet 6. oktober 2013 Neste semester skal jeg bli en flittig student Det evige nyttårsløftet her i huset. 1
bettypaige Skrevet 6. oktober 2013 #2822 Skrevet 6. oktober 2013 Det evige nyttårsløftet her i huset. Slutte å snuse, bli flinkere til å trene, bli en superstudent! Gleder meg til nyttår allerede 1
Bloodflowers Skrevet 6. oktober 2013 #2823 Skrevet 6. oktober 2013 Synes studentlivet er helt greit. Nå studerer jeg noe jeg ikke synes er superspennende, men noe som jeg vet at det er jobbmuligheter i når jeg er ferdig, og noe som passer til helsen min. Men, jeg hater eksamenstida, og hver gang det er eksamen tenker jeg, faen...må jeg virkelig det her? Jeg føler at jeg har altfor liten tid, og jeg bruker lang tid på å tilegne meg stoffet. Nå har vi tre emner på samme eksamen, og jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare det. Blir så umotivert og har lyst til å bare gi opp alt Samtidig så har jeg ikke noe valg, for det er umulig å få en jobb jeg kan klare med mine plager, uten utdannelse. Jeg tenker så mye. Tenker på alt jeg skulle gjort, og sitter og leser og skriver notater nesten 24/7. Når jeg endelig sover litt, så drømmer jeg om alt jeg ikke får gjort mens jeg sover...og så får jeg perioder hvor jeg bare ikke orker å gjøre noenting, og da får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke leser. Det gnager hele tiden i magen. Aff, hvorfor kan jeg ikke bare ta ting litt med ro?! Jeg kommer jo helt sikkert til å stå.. Puh! Godt med en liten utlufting
Mermaid Blues Skrevet 7. oktober 2013 #2824 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er så stressa akkurat nå at jeg løper i ring rundt meg selv og finner ingenting. Jeg står faktisk og skriver dette innlegget fordi jeg tør ikke å sette meg ned i tilfelle jeg sovner, og jeg må lese minst ett kapittel til før jeg sover, men nå må jeg bare blåse ut! Snakka med bestevenninna mi i Norge i dag og ga i korte trekk timeplanen min for den neste uka. Den ser sånn ut: Mandag morgen: les og begynn planlegging av oppgave. 3-4pm: gjesteopptreden i forelesning for andreårsstudentene i teater. Deretter rett hjem og lese til sengetid. Tirsdag 12-5pm: Studietur til kunstgalleriet for å analysere 'galleri/museum som scenerom'. Skal skrive en 1500 ords forestillingspitch senere, og jeg trenger å få gjort ca all researchen i løpet av de fem timene. Jeg er ikke den kjappeste på å gjøre spatial research, det tar tid å bli kjent med et rom. 5pm-7pm: tyskkurs. 7pm-seint: renskriv notater og skriv ferdig en kort oppgave til torsdag. Onsdag: lese frem til 1pm, dra opp til uni, regiseminar fra 2-5pm. Deretter rett i produksjonsmøte, som trolig tar resten av kvelden, så boka får blir med til sengs. Torsdag: få ferdig oppgave før 1pm, opp til uni, dramaturgiseminar fra 2-5pm. Deretter rett på teater på motsatt ende av byen for å se forestilling. Håper jeg rekker å få i meg en banan et eller annet sted inni der. Fredag: lese hele dagen frem til forestilling på kvelden. Lørdag: lese hele dagen og skrive neste ukes oppgave. Søndag: lese og deretter dø litt sakte. Om jeg overlever og er noenlunde i rute, pugg tysk. Var så lur at jeg takket ja til å være produksjonsdramaturg for en massiv oppsetning av A Streetcar Named Desire med et eksternt kompani midt oppi alt dette, steike jeg er så lur. Prøvene starter uka etter, så den blir enda verre enn denne uka. I tillegg driver jeg og pitcher til div arrangement, samt at jeg er nødt til å få skrevet et manus i løpet av semesteret som skal pitches profesjonelt i januar. Jeg driver også og jobber med en dramatiker som skriver et manus til meg, så jeg må leke dramaturg for ham, samtidig som jeg prøver å skrive regikonsept med den andre hånda. Jeg skulle liksom bare ha 6 kontakttimer dette semesteret, det høres ut som masse fri jeg ikke helt ser når jeg har Professoren vår er amerikansk og veldig glad i konseptet 'homework'. Jeg trodde ikke jeg kom til å få lekser igjen noensinne, men hun synes tydligvis det er flott, og setter noen helt avsindige mengder pensum, samt skriftlige oppgaver, hver uke. Fatter ikke hvordan det skal gå neste semester når jeg har 12 kontakttimer pluss to eksamensforestillinger å jobbe med, og langt flere oppgaver og pensum enn jeg har nå, samt at jeg skal sette opp minst en forestilling - sannsynligvis to - på fritida (hvilken fritid?????). Trøster meg med at jeg er sterkere praktisk enn teoretisk. Håper jeg. Kan jo også legge til at dersom jeg vil inn på MLitt om to år må jeg få minimum B i alt, og klarer jeg en First (A i alt) får jeg ekstra stipend, så det er vel egentlig ingen grunn til å ikke jobbe seg ihjæl. Jeg er jaggu glad jeg elsker faget mitt! Og nå føler jeg meg nesten litt bedre. Tilbake til bøkene!
Fantomina Skrevet 7. oktober 2013 #2825 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) . Endret 18. januar 2015 av Fantomina
Gjest Vampen Skrevet 7. oktober 2013 #2826 Skrevet 7. oktober 2013 Takk for gode ord! Det er lett å fokusere på det som gikk galt. Heldigvis har jeg to veldig gode veiledere som også har sagt det du sa, men det er godt å høre det fra andre i tillegg. Jeg fikk også tips om å skrive ned tre av de positive tilbakemeldingene for å huske de, for det som gikk galt husker jeg jo uansett Du kommer til å ha timer hvor ting går galt, ikke ble helt sånn som det skulle eller bare ikke fungerte. Både i praksis og som lærer. Sånn er det å jobbe med mennesker, og barn spesielt. Det er alltid en x-faktor som kan kicke inn, som elevenes dagsform, motivasjon, interesse og en hel haug med annet. Det eneste man kan gjøre med det er egentlig å akseptere at det ble sånn, og lære av det. Man lærer etterhvert litt om hva som fungerer og ikke fungerer, i den grad at man man forsterke og forebygge litt. Det kommer allikevel noen "morsomme" timer her og der, hvor man tror man har forvillet seg inn i en dyrehage. Eller klassen er blytung å få i gang. Første time mandag er heller ikke den beste, for å si det sånn. Det var lurt å skrive ned positive tilbakemeldinger! Gjør det, og "rist" den ekle følelsen av deg. 1
mintmint Skrevet 7. oktober 2013 #2827 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg må lære meg selv nynorsk på høgskolen fordi jeg hadde fritak som liten. Kurset sier at nynorsk er obligatorisk, så har harr 3 uker å øve meg på nynorsk uten noe slags hjelp fra høgskolen og nå må jeg ta en prøve og bestå!
Gjest Linaria Skrevet 7. oktober 2013 #2828 Skrevet 7. oktober 2013 Var bare på halve forelesningen i dag. Var så trøtt at jeg ikke fikk med meg noen ting. Leser heller gjennom power pointen senere. Jeg har klart å lese det jeg skal til nå, og henger ikke etter med pensum, men begynner å synes det største faget mitt er fryktelig kjedelig. Heldevis blir alt bedre neste semester, og jeg har bare en innlevering igjen... på nynorsk...
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #2829 Skrevet 12. oktober 2013 Ikke bare sutring dette, men jeg haaater gruppeinnleveringer! Vi fikk heldigvis godkjent på den vi hadde nå nettopp, men det var under tvil fordi det de andre hadde skrevet ikke var bra nok. Om min del sto det bare at det var fint. Var også en del om ting vi hadde samarbeidet om som jeg hadde sagt til gruppa atvi burde ha med, men de sa "neeeida, det er ikke så farlig". Dette var min første universitetsoppgave mens de alle har stdert en stund, så jeg tenkte de visste hva de snakket om, men under kommentarene viste det seg at alt det jeg hadde tenkt var rett. Heldigvis er de neste oppgavene individuelle. Da skal jeg følge egen intuisjon. Anonymous poster hash: a02dd...ee2
Gjest Daenerys Skrevet 12. oktober 2013 #2830 Skrevet 12. oktober 2013 Slutte å snuse, bli flinkere til å trene, bli en superstudent! Gleder meg til nyttår allerede Hvorfor vente til nyttår? Jeg skal skrive 2 sider i utkast til masteren imorgen, sådetså!
FrøkenBaker Skrevet 12. oktober 2013 #2831 Skrevet 12. oktober 2013 Det er et syndrom...http://en.wikipedia.org/wiki/Student_syndrome Jeg vil bare bli ferdig, men så ser jeg hvor mye jeg har å gjøre og får fullstendig æh! og går inn i fornektelse og repriser av tv-serier. Så føler jeg skyld og ser på hva jeg må gjøre. Og fra begynnelsen. Parkinson's lov sier at "Work expands so as to fill the time available for its completion." Fins det noe tilsvarende om at det også krymper for å passe tiden som er tilgjengelig? For den hadde jeg vært en tilhenger av. Livet mitt:http://weheartit.com/entry/10511353 http://studentnurselisa.files.wordpress.com/2013/03/procrastination.png?w=507&h=1024 2
globalagogo Skrevet 14. oktober 2013 #2832 Skrevet 14. oktober 2013 Åhhh logaritmer og sånn er litt vanskelig.... Jeg føler jeg er den dummeste i klassen!!! Må titte i fasit hele tiden. Lurer på om de andre studentene bruker løsningsforslag/fasit veldig mye?
Sophia Skrevet 14. oktober 2013 #2833 Skrevet 14. oktober 2013 Åhhh logaritmer og sånn er litt vanskelig.... Jeg føler jeg er den dummeste i klassen!!! Må titte i fasit hele tiden. Lurer på om de andre studentene bruker løsningsforslag/fasit veldig mye? Det gjør de helt sikkert!
floppesopp Skrevet 14. oktober 2013 #2834 Skrevet 14. oktober 2013 Satt på lesesalen i 4 timer i dag. Så på Ylvis-videoer 2 av dem. Jeg er så leeei
FrøkenBaker Skrevet 21. oktober 2013 #2835 Skrevet 21. oktober 2013 Satt og jobbet intensivt i flere dager med en oppgave jeg hang etterpå, bare for å laste opp feil dokument til fristen. :omg: Så måtte jeg finne det riktige, laste opp det, og slette det første. Etter fristen. Værskifte-forkjølelsen min kom nå, og jeg sitter bokstavelig talt og skjelver. I morgen har jeg frist på en oppgave til som jeg ikke har begynt på og jeg er sååååå trøøøtt. Og lei meg. Dumme, dumme oppgave. :cry: Hvis jeg ikke får ta eksamen fordi jeg trykket på feil dokument, da griner jeg. Faaaaaaan... Har nå spist en pose (bærepose) med godteri og skal legge meg, mao. kollapse og drømme om en verden der slike ting ikke skjer
Gjest Nikee Skrevet 21. oktober 2013 #2836 Skrevet 21. oktober 2013 Satt og jobbet intensivt i flere dager med en oppgave jeg hang etterpå, bare for å laste opp feil dokument til fristen. :omg: Så måtte jeg finne det riktige, laste opp det, og slette det første. Etter fristen. Værskifte-forkjølelsen min kom nå, og jeg sitter bokstavelig talt og skjelver. I morgen har jeg frist på en oppgave til som jeg ikke har begynt på og jeg er sååååå trøøøtt. Og lei meg. Dumme, dumme oppgave. :cry: Hvis jeg ikke får ta eksamen fordi jeg trykket på feil dokument, da griner jeg. Faaaaaaan... Har nå spist en pose (bærepose) med godteri og skal legge meg, mao. kollapse og drømme om en verden der slike ting ikke skjer Håper det ordner seg! Og god bedring!
Wolfmoon Skrevet 22. oktober 2013 #2837 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg må bare juble bittelittegranne her inne også, håper det er greit!? Jeg fikk tilbake en "tentamen" i dag som vi hadde forrige uke, med eksamenslignende spørsmål. Og på den var jeg 2 små poeng unna å få en B! Det var oppturen jeg trengte siden jeg er totalt utslitt, sliter med å sove fordi jeg ikke klarer å huske alt vokabulæret jeg føler at jeg burde ha lært og generelt jobber for mye i tillegg
Gjest Nikee Skrevet 29. oktober 2013 #2838 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er så lei av å skrive oppgaver
Freaky Fly Skrevet 29. oktober 2013 #2840 Skrevet 29. oktober 2013 Etter oppholdet mitt med studier i Australia har jeg lært meg å ha litt mer troa på meg selv ettersom jeg på hver eneste innlevering (rundt 10-12 stk på 12 uker) trodde jeg gjorde det elendig, men fikk alltid godt resultat... Dette gjør at jeg er litt for avslappa nå merker jeg, og har så vidt begynt på arbeidskravet to dager før fristen... Og har enda ikke begynt å stresse.. På tide å ta seg litt sammen..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå