AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2801 Skrevet 4. oktober 2013 Prioriterer kun to av fire fag. Som i, glemmer at jeg har de to andre:0 Merker at Organisasjon og Ledelse ikke er første pri når matteoppgavene tar 14 timer uka og Bed.Øk over 20. Skippertak is coming...hjeeeelp Studerer du også økonomi og administrasjon? -Jeg holder det rett og slett ikke ut, så jeg dropper ut av studiet nå. Jeg var i utgangspunktet ikke sikker på hva jeg skulle søke i det hele tatt, så jeg valgte økad bare for å ha søkt noe. Med null motivasjon, så går det bare ikke for meg, i alle fall ikke siden jeg også må pendle tre timer hver dag - og har deltidsjobb som jeg er avhengig av å ha i tillegg! :-S Anonymous poster hash: ad35e...92c
globalagogo Skrevet 4. oktober 2013 #2802 Skrevet 4. oktober 2013 Studerer du også økonomi og administrasjon? -Jeg holder det rett og slett ikke ut, så jeg dropper ut av studiet nå. Jeg var i utgangspunktet ikke sikker på hva jeg skulle søke i det hele tatt, så jeg valgte økad bare for å ha søkt noe. Med null motivasjon, så går det bare ikke for meg, i alle fall ikke siden jeg også må pendle tre timer hver dag - og har deltidsjobb som jeg er avhengig av å ha i tillegg! :-S Anonymous poster hash: ad35e...92c Ja, og motivasjonen er blandet. Med p-mattebakgrunn er det hardt. Skal klare det. Trist at du vil gi opp men du kan alltids gjøre noe annet. Sterkt av deg å ha holdt ut pendling så lenge. Pendling er blant flere ting som gjør studenttilværelsen vanskelig, syns jeg. Starter åtte nesten hver dag :sss
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2804 Skrevet 4. oktober 2013 Ja, og motivasjonen er blandet. Med p-mattebakgrunn er det hardt. Skal klare det. Trist at du vil gi opp men du kan alltids gjøre noe annet. Sterkt av deg å ha holdt ut pendling så lenge. Pendling er blant flere ting som gjør studenttilværelsen vanskelig, syns jeg. Starter åtte nesten hver dag :sss Jeg har også bare p-matte fra før. Pendler du også? Kommer du rett fra videregående? Uff, jeg gruer meg til å meddele med familie og venner at jeg har sluttet, selv om jeg har uttrykt fra nesten dag en at dette ikke er noe for meg, og at jeg angrer for at jeg valgte noe som innebærer så mye matematikk.. Er mest redd for hva folk kommer til å si om meg, og jeg er redd for å ikke få jobb på en stund (er ikke mer jobb til meg der jeg har deltidsjobben, som er bare noen kvelder i uka). Anonymous poster hash: ad35e...92c
L'amie Skrevet 4. oktober 2013 #2805 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har også bare p-matte fra før. Pendler du også? Kommer du rett fra videregående? Uff, jeg gruer meg til å meddele med familie og venner at jeg har sluttet, selv om jeg har uttrykt fra nesten dag en at dette ikke er noe for meg, og at jeg angrer for at jeg valgte noe som innebærer så mye matematikk.. Er mest redd for hva folk kommer til å si om meg, og jeg er redd for å ikke få jobb på en stund (er ikke mer jobb til meg der jeg har deltidsjobben, som er bare noen kvelder i uka).Anonymous poster hash: ad35e...92c Hvis det virkelig ikke er noe for deg, så gjør du nok lurt i å slutte. Samtidig er man ferdig med all den vanskelige matten etter mattefaget og statistikk. Resten av studiet er mer lesefag og kosematte, avhengig av hvilken retning man velger.
globalagogo Skrevet 4. oktober 2013 #2806 Skrevet 4. oktober 2013 Hvis det virkelig ikke er noe for deg, så gjør du nok lurt i å slutte. Samtidig er man ferdig med all den vanskelige matten etter mattefaget og statistikk. Resten av studiet er mer lesefag og kosematte, avhengig av hvilken retning man velger. Enig med deg her. Har sett på fagplanen og det er kun det første året som føles som en "kneik" man bare må over. Jeg har også bare p-matte fra før. Pendler du også? Kommer du rett fra videregående? Uff, jeg gruer meg til å meddele med familie og venner at jeg har sluttet, selv om jeg har uttrykt fra nesten dag en at dette ikke er noe for meg, og at jeg angrer for at jeg valgte noe som innebærer så mye matematikk.. Er mest redd for hva folk kommer til å si om meg, og jeg er redd for å ikke få jobb på en stund (er ikke mer jobb til meg der jeg har deltidsjobben, som er bare noen kvelder i uka). Anonymous poster hash: ad35e...92c Nei, men pendla i fjor da jeg tok et årsstudium. Ikke tenk på hva folk sier om deg. Du skal trives med det du holder på med, for å kunne holde ut til du blir pensjonist. Tenk på det. Ting ordner seg.
floppesopp Skrevet 4. oktober 2013 #2807 Skrevet 4. oktober 2013 Semesteroppgavetid er kvinneguidentid! Oppdaget i dag at vi har førsteutkastinnlevering i et fag jeg helt hadde glemt neste uke.. Tror nok gror fast i stolen denne helga.
Fantomina Skrevet 4. oktober 2013 #2808 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) . Endret 18. januar 2015 av Fantomina
Gjest Arbeider Skrevet 4. oktober 2013 #2809 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Kom ikke inn på eksamensfest pga kjip dørvakt.. Endret 5. oktober 2013 av Arbeider
missdior Skrevet 5. oktober 2013 #2810 Skrevet 5. oktober 2013 Guufadermeg. Har booket meg grupperom på universitetet i morgen, i hele fire timer. Da skal det produseres fire sider om hvorvidt fotografiene til Cindy Sherman er feministiske eller ikke.... Snååååååååååårk. Fatter ikke at dette er en del av studiet mitt i ENGELSK LITTERATUR.
globalagogo Skrevet 5. oktober 2013 #2811 Skrevet 5. oktober 2013 Brukte masse penger på shopping i dag istedet for å studere:0 dro på jobb etterpå da. Så samvittigheten er blandet.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #2812 Skrevet 5. oktober 2013 Føler jeg er den eneste som synes makroøkonomien og matematikken er vanskelig! Spesielt derivasjon og grenseverdier! Føler meg så dum.. tør ikke spørre foreleseren/fagansvarlig om hjelp for da synes de sikkert jeg er veldig dum som ikke skjønner alt... Anonymous poster hash: 05d44...f87
Gjest KellyOsbourne Skrevet 5. oktober 2013 #2813 Skrevet 5. oktober 2013 Noen som vet hvordan man booker grupperom? visste ikke man måtte booke rom... :S går på UiTø.
Gjest Aoki Skrevet 5. oktober 2013 #2814 Skrevet 5. oktober 2013 Føler jeg er den eneste som synes makroøkonomien og matematikken er vanskelig! Spesielt derivasjon og grenseverdier! Føler meg så dum.. tør ikke spørre foreleseren/fagansvarlig om hjelp for da synes de sikkert jeg er veldig dum som ikke skjønner alt... Anonymous poster hash: 05d44...f87 Dra i gruppetimer og få hjelp av en stud.ass? De hjelper deg nok.
Gjest Vampen Skrevet 5. oktober 2013 #2815 Skrevet 5. oktober 2013 Første tre uker med lærerpraksis er overstått og jeg har kost meg en god del med det. Hadde påhør med ekstern veileder og i dag, og det var denne dagen flere i klassen bestemte seg for å oppføre seg som villaper ... Det ordnet seg i løpet av timen og jeg fikk masse ros for måten jeg taklet elevene på, men jeg fikk en liten knekk på selvtillitten. Nå står en uke med høstferie på timeplanen før jeg skal ut i tre nye uker med praksis. Høstferien skal brukes på å starte på to fagdidaktikkoppgaver og å komme litt frampå med planleggingen av praksisen. Jeg har parpraksis i begge fag, og sånn som det er nå så bruker vi to timer på å planlegge én time, så jeg føler aldri at jeg har tid til å holde på med fagdidaktikkoppgavene. Og allerede i uke 43 skal vi bytte oppgaver med en medstudent! Neste uke skal brukes effektivt!!! Igjen grunn til selvtillitsknekk, noen timer blir det sånn. Selv de greieste klassene kan få et plutselig og smittefarlig utbrudd av akutt villape-syndrom, med elendig konsentrasjon, volumknappen festet på max og generell låvefeststemning. Sist time fredag og rett før ferier er spesielt kritiske faser. Det skjer, sånn er det bare. Det som betyr noe er hvordan man takler det. Og fikk du ros for det, så skal du heller jekke selvtilliten noen hakk opp. 1
bettypaige Skrevet 5. oktober 2013 #2816 Skrevet 5. oktober 2013 Som 26åring har jeg begynt på en bachelor etter tjaa... 4-5 år med jobbing - hvordan skal jeg finne denne berømte studieteknikken!? Eksamen om en måned - jeg har paaaaniiiiikk! Økonomi og ledelse er kjempespennende, men uten å være spesielt god i matte er det nokså stressende når 90% av de andre er så syyyykt flinke. Dette går bra?
globalagogo Skrevet 5. oktober 2013 #2817 Skrevet 5. oktober 2013 Som 26åring har jeg begynt på en bachelor etter tjaa... 4-5 år med jobbing - hvordan skal jeg finne denne berømte studieteknikken!? Eksamen om en måned - jeg har paaaaniiiiikk! Økonomi og ledelse er kjempespennende, men uten å være spesielt god i matte er det nokså stressende når 90% av de andre er så syyyykt flinke. Dette går bra? Dette går bra. 1
Gjest KellyOsbourne Skrevet 5. oktober 2013 #2818 Skrevet 5. oktober 2013 Som 26åring har jeg begynt på en bachelor etter tjaa... 4-5 år med jobbing - hvordan skal jeg finne denne berømte studieteknikken!? Eksamen om en måned - jeg har paaaaniiiiikk! Økonomi og ledelse er kjempespennende, men uten å være spesielt god i matte er det nokså stressende når 90% av de andre er så syyyykt flinke. Dette går bra? Økonomi og ledelse... er det noe av det samme som øk.adm? Skal bli Siviløkonom og føler jeg har matematikken i vranghalsen! Kan like matte når jeg forstår det men når alt bokstavelig talt er gresk og uforståelig og vi har innleveringsfrister i hytt og pine og ingen studiegrupper og jeg er helt forvirret og skjønner ingenting av de ulike formlene man må pugge og hvilke som skal anvendes hvor... ja da vil jeg bare spy
bettypaige Skrevet 6. oktober 2013 #2819 Skrevet 6. oktober 2013 Økonomi og ledelse... er det noe av det samme som øk.adm? Skal bli Siviløkonom og føler jeg har matematikken i vranghalsen! Kan like matte når jeg forstår det men når alt bokstavelig talt er gresk og uforståelig og vi har innleveringsfrister i hytt og pine og ingen studiegrupper og jeg er helt forvirret og skjønner ingenting av de ulike formlene man må pugge og hvilke som skal anvendes hvor... ja da vil jeg bare spy Tjaaa, har vel noen likhetstrekk med øk.adm, men kjenner noen som har gått det tidligere, syntes det var dørgende kjedelig og lite motiverende, for så å begynne på det jeg studerer istedet. Har ikke satt meg så mye inn i hva det gikk ut på mao. Ja herregud, ingen følelse er vel bedre enn den du får når det går opp et lys der man sitter med kalkulatoren og gjør en oppgave for n't gang - og plutselig skjønner man alt Da er matte helt fantastisk! Men så kan det være så forferdelig frustrerende når man ikke skjønner noen ting. Jeg som er et følelsesmenneske har litt for lett for å kjenne at tårene strømmer på når jeg blir nok frustrert, så jeg har måttet puste litt ekstra innimellom dette semesteret, for å unngå at de faktisk kommer til syne. Ingen tårer enda altså! Nå har vi også en helt fantastisk matteforeleser - aldri i mitt liv har jeg opplevd en som kan forklare matte så godt, og på så mange ulike måter for å hjelpe studentene best mulig. Vi er veldig heldige med at det er satt opp 2 timer frivillige "øvinger" to ganger i uka. Mange grupperom, med mange hjelpelærere som går rundt og hjelper oss gjennom pensum. Men det er da så mye å lære seg, og som du nevner: Formlene... Hvordan skal jeg huske alt dette når jeg sitter der helt alene på eksamen? Håper hardt (skippertaks?)arbeid lønner seg. Neste semester skal jeg bli en flittig student
FrøkenBaker Skrevet 6. oktober 2013 #2820 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Alt jeg må gjøre gjør at jeg føler meg lammet. Oppmuntring? ...Eller et spark i ræva? Endret 6. oktober 2013 av FrøkenBaker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå