AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #2761 Skrevet 17. september 2013 Hvor mye leser dere i løpet av en uke? Leser dere hver dag? Jeg studerer økonomi, og syns det er veldig vanskelig å vite hvor mye jeg burde gjøre hver dag. Vet at dette er individuelt, men hadde vært fint å vite litt hva andre gjør. Slitsomt å gå med dårlig samvittighet HELE TIDEN! Anonymous poster hash: 9d45f...62c
Mynona Skrevet 17. september 2013 #2762 Skrevet 17. september 2013 Leseplan? Det burde jeg nok satt opp selv, ja. Eheh. Har vært 4 timer på Blindern i dag da. Bare synd jeg forsov meg fra den forelesningen jeg hadde tenkt meg på, jaja. Sliter med en oppgave selv - ikke engang seminarlederen kan forklare ordentlig hva de egentlig mener i oppgaveteksten. Altså, det er jo bare helt på trynet når ikke engang de som har laget oppgaven vet hva de har ment og forventer. WTF? I morgen er det skjerpings, altså. Da skal jeg stå opp til noenlunde normal tid, og så skal jeg sitte på lesesalen til jeg har lest... masse!... Vi får utdelt leseplan fra foreleserne Veldig kjekt, for da vet vi at hvis vi følger den har kommer vi gjennom pensum i den rekkefølgen og til den tiden som gjør at vi har lest relevant stoff til arbeidskrav og innsendingsoppgaver og forelesninger.
Strixvaria Skrevet 17. september 2013 #2763 Skrevet 17. september 2013 Vi får utdelt leseplan fra foreleserne Veldig kjekt, for da vet vi at hvis vi følger den har kommer vi gjennom pensum i den rekkefølgen og til den tiden som gjør at vi har lest relevant stoff til arbeidskrav og innsendingsoppgaver og forelesninger. Jeg har faktisk en sånn selv, når jeg tenker meg om. Det ligger jo ute hva som skal leses til den enkelte forelesningen, så sånn sett burde det jo være greit å henge med. Men da måtte jeg ha begynt å lese når jeg skulle, og deeeet gjorde jeg ikke, gitt.. Til mitt forsvar fikk jeg de siste bøkene mine på fredag, men der igjen kunne jeg jo ha lest mye annet pensum disse ukene..
Mynona Skrevet 17. september 2013 #2764 Skrevet 17. september 2013 Jaaa.. leseplan er fint og flott.. Men det å følge den er jo ikke alltid så lett Første gang jeg har vært så godt i rute som nå, i løpet av mine 5 år som student. Men det er bare fordi jeg vet at jeg MÅ med så mye pensum som skal leses og jeg skal på nesten 3 uker ferie. Hvis jeg henger etter før jeg resier kommer jeg til henge milevis etter når jeg kommer tilbake. Så da er det bedre å henge bare litt etter. Er visjonen. Prøver å lese 1 time annenhver dag i tillegg til helgene - men jeg sovner jo bare når jeg leser etter jobb. 3 sider var liksom ikke det helt store å ha lest i dag
Gjest Linaria Skrevet 17. september 2013 #2765 Skrevet 17. september 2013 Jeg leser det som trengs til forelesninger. Studerer litteratur og språk så det er ikke så fryktelig mye. Blir en del romaner. Leser nesten alltid på bussen, så der blir det jo to timer hver dag. Ellers leser jeg kanskje en time om dagen - tre timer om dagen. Det som trengs. Hvis jeg må lese en bok på kort tid blir det jo mye lesing hver dag. Jeg sitter aldri i lesesalen heller. Foretrekker å sitte i en god stol hjemme. Nå har jeg leseuke og må innrømme at jeg ikke har lest noe i dag, men jeg har kontroll. Jeg sliter med å forstå hva jeg faktisk skal kunne (spesielt i litteraturfaget - greit nok å lese bøker, men hva mer?). Jeg trodde faktisk jeg leste alt for lite helt til jeg snakket med andre i faget Nesten ingen har lest ferdig bøker til riktig time. Andre derimot leste ferdig alt i sommer.
Wolfmoon Skrevet 18. september 2013 #2766 Skrevet 18. september 2013 Jeg har jo en del oppgaver som skal gjøres til hver time, som er obligatoriske, og jeg har gjort alle dem. Problemet mitt er jo at jeg burde ha gjort alle de andre oppgavene i kapitlene også, som repetisjon og for å virkelig forstå stoffet. Men har jeg gjort det? Nei. Og har jeg lært alle glosene mine? Nei Hvis noen trenger tips til en puggenettside kan jeg forresten anbefale memrise. Der kan man enten lage kort/kurs selv, eller finne noen som andre har lagd, også minner de deg på at du må repetere kort helt til de virkelig sitter Og det er nesten litt avhengighetsskapende også, så jeg må si at jeg faktisk har lært litt mer gloser etter at jeg startet med det
Gjest Arbeider Skrevet 18. september 2013 #2767 Skrevet 18. september 2013 Hvorfor ansetter man bibliotekarer med ekstremt bærende stemmer? Ny mann, denne gangen type gammel som må rope i telefonen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2768 Skrevet 18. september 2013 I dag har jeg lysst til å sutre fordi jeg på grunn av pendling har måtte gått over til nettforelesning og INGEN av forelesningene har god lyd, og de laster så sakte at jeg har brukt 2 timer på å se 50 minutter forelesning.. Og tanken på at det tilsammen er 18 timer med dårlige opptak som venter meg.. Åh. Får bare lyst til å legge meg å sove. Anonymous poster hash: 99f0c...27c
L'amie Skrevet 24. september 2013 #2769 Skrevet 24. september 2013 Fikk karakteren på en eksamen nå i dag. D!!! For et sykt kjipt resultat. Jeg som prøver å høyne snittet kan jo ikke få en D(!).
Gjest Nikee Skrevet 25. september 2013 #2770 Skrevet 25. september 2013 skippertaksuke, skippertaksuke, skippertaksuke!!
Wolfmoon Skrevet 25. september 2013 #2771 Skrevet 25. september 2013 skippertaksuke, skippertaksuke, skippertaksuke!! Også kalt høstferie? Det er i alle fall slik min uke, forhåpentligvis, ser ut neste uke
Mynona Skrevet 25. september 2013 #2772 Skrevet 25. september 2013 Hos oss som har 3 forelesningsbolker i semesteret har de lagt den ene bolken i høstferien! KJEMPEGOD IDE når man underviser for nettstudenter! Så ja, da er ikke jeg der. Men jeg blir så frustrert når jeg har 400 sider pensum i uka fordelt på 2 fag. Det er ALT for mye. Det er jo ingenting som sitter!! Alt for mye informasjon på en gang altså!
Gjest Nikee Skrevet 25. september 2013 #2773 Skrevet 25. september 2013 Også kalt høstferie? Det er i alle fall slik min uke, forhåpentligvis, ser ut neste uke Høstferie? Hva er høstferie?? Har ikke hatt det siden jeg begynte å studere
Wolfmoon Skrevet 25. september 2013 #2774 Skrevet 25. september 2013 Høstferie? Hva er høstferie?? Har ikke hatt det siden jeg begynte å studere Hos oss kaller studentene det høstferie, mens lærerene kaller det repetisjonsuke Og jeg kjenner vel kanskje at jeg er mer enig i lærerenes definisjon, for jeg har definitivt mye å repetere!
Gjest Nikee Skrevet 25. september 2013 #2775 Skrevet 25. september 2013 Hos oss kaller studentene det høstferie, mens lærerene kaller det repetisjonsuke Og jeg kjenner vel kanskje at jeg er mer enig i lærerenes definisjon, for jeg har definitivt mye å repetere! Jeg har ikke det en gang! Eksamenstiden min er om tre uker og hjælp!
FrøkenBaker Skrevet 25. september 2013 #2776 Skrevet 25. september 2013 Høstferie. Eller arbeidsuke. Med et dødsfall og en masse å komme seg igjennom i tillegg til ekstra studiepoeng vil jeg helst stoppe tiden en måned og labbe rundt i pysjen og lese i ro. ... nok sagt.
Wolfmoon Skrevet 29. september 2013 #2777 Skrevet 29. september 2013 Hva gjør jeg på en søndag? Jo, jeg sorterer arabiske gloser etter ordklasser! Oh joy! 1
Mynona Skrevet 29. september 2013 #2778 Skrevet 29. september 2013 Jeg klarer ikke lenger å åpne bøkene min! Skulel ønske jeg var så motivert som jeg var før semesteret startet igjen... Det er jo ikke eksamen før i juni, så det er liksom ikke noe hast. Samtidig som det er så himla mange tusen sider pensum, så jeg må jo lese nå for å komme meg gjennom. ÆSJ! vilikkevilikkevilikke!
Wolfmoon Skrevet 29. september 2013 #2779 Skrevet 29. september 2013 Kompromiss. Sett deg ned, les 10 sider, så tar du resten av dagen fri med god samvittighet. Det er tross alt søndag, og det er dumt å ødelegge hele dagen med å tenke på det man burde ha gjort!
Gjest Vampen Skrevet 29. september 2013 #2780 Skrevet 29. september 2013 Hva gjør jeg på en søndag? Jo, jeg sorterer arabiske gloser etter ordklasser! Oh joy! Det hørtes veldig spennende ut! Du er flink!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå