Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Uuuh, spennende :laugh: Jeg bestilte bøkene tidligere i dag, ehehehe. Er visst litt treig dette semesteret, men jeg har prøvd å få tak i mest mulig brukt - ellers hadde det blitt en rådyr høst pensummessig. Går du på et studieprogram på HF eller? (:

Jeg kjøpte den ene boka på Blindern da jeg tilfeldigvis var innom. Det var salg, og jeg tenkte at det sikkert uansett ikke var så mye å spare. Og første kapittel var i alle fall interessant :nigo:

Jeg går på Midtøstenstudier med arabisk (Herregud, det føles sært å skrive det) :)

Hva går du? Høres jo ut som om du egentlig studerer noe helt annet ;)

Åh, jeg merker at dette året begynte altfor fort! Allerede hatt 2 forelesninger og skal levere inn første oppgave innen mandag klokken 8. Men 3klassingene sier at dette faget er "det aller gøyeste hittil!!" samtidig som de hadde memorert sånn 100 dommer til eksamen fordi det er så basert på rettspraksis.. Jaja. Vi får se hvordan det går!

:daane: Det er imponerende! Men det er kanskje like greit å hoppe rett uti med begge beina å håpe at man kan å svømme!? :fnise:

Endret av Wolfmoon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte den ene boka på Blindern da jeg tilfeldigvis var innom. Det var salg, og jeg tenkte at det sikkert uansett ikke var så mye å spare. Og første kapittel var i alle fall interessant :nigo:

Jeg går på Midtøstenstudier med arabisk (Herregud, det føles sært å skrive det) :)

Hva går du? Høres jo ut som om du egentlig studerer noe helt annet ;)

Ah, smart! Det hørtes spennende ut :laugh: Har du gått lenge, eller begynner du nå? Jeg studerer en form for statsvitenskap, men har også fag på HF :) Synes det er gøy med litt forskjellig :biggrin:

Skrevet

Ah, smart! Det hørtes spennende ut :laugh: Har du gått lenge, eller begynner du nå? Jeg studerer en form for statsvitenskap, men har også fag på HF :) Synes det er gøy med litt forskjellig :biggrin:

Jeg begynner nå. Har en bachelor og noen enkeltemner fra før, og vet ikke helt hva jeg ev. skal med en bachelor til, men jeg har lyst til å lære arabisk og er interessert i området, så da prøver jeg ;)

Absolutt gøy med mye forskjellig!

Skrevet

Jeg begynner nå. Har en bachelor og noen enkeltemner fra før, og vet ikke helt hva jeg ev. skal med en bachelor til, men jeg har lyst til å lære arabisk og er interessert i området, så da prøver jeg ;)

Absolutt gøy med mye forskjellig!

Moro! :laugh: Midtøsten er et veldig spennende område, og arabisk er det maaaange som snakker, så det er absolutt ikke et dumt felt å studere. :)

Skrevet

Its learning åpnet i går. Altså har semesteret startet. Og jeg er lei! Allerede! Utsetter å sjekke leseplan.. og haaaater allerede å studere. Og jeg som var så motivert forrige uke og uka før der.. Det gikk jammen fort over denne gang! Blæ! :sinnatagg:

Skrevet

Første forelesning i dag. Og det var helt utrolig kjedelig :( Motivasjon, hvor er du?!

Skrevet

Too much to do, too little time....

Skrevet

Det som er så fantastisk med den første forelesningsuka, er at man allerede kan finne ut hvilke forelesninger man bør gå på, og hvilke man med fordel kan skippe.. :fnise:

Skrevet

Det som er så fantastisk med den første forelesningsuka, er at man allerede kan finne ut hvilke forelesninger man bør gå på, og hvilke man med fordel kan skippe.. :fnise:

For de som kan det, og ikke har obligatorisk undervisning hele uka :P

Og ikke minst allerede har masse obligatoriske oppgaver å gjøre til hver eneste time :sukk:

Men det er interessant da, så det går nok bra. Bare litt sjokk :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Og ikke minst allerede har masse obligatoriske oppgaver å gjøre til hver eneste time :sukk:

I det minste er du garantert å gjøre noe!

Skrevet

I den ene boken min er innholdsfortegnelsen på 42 sider!! :sjokkert: Det er en tykk bok det!! (også uten bilder da.... :( )

Skrevet

Obligatorisk? Ukjent ord - sorry :fnise:

Dette høres ut som noe realfaglig. Grøss...

Jeg foretrekker å lese på egen hånd; lærer mest på den måten, så for meg passer det ypperlig at man i stor grad selv kan velge hvordan man vil studere. Hadde jeg vært nødt til å møte på alle forelesninger, seminarer osv. ville jeg sterkt vurdert å gjøre noe helt annet. :trist:

Gjest Linaria
Skrevet

I dette faget tror jeg at jeg kommer til å gå på de fleste forelesningene. Sliter veldig med å forstå det alene og forelesningen på mandag hjalp i hvert fall veldig. Kjedelig å ta det verste faget først.

Skrevet (endret)

... Nevermind, fant ut feilen.

Endret av Strixvaria
Skrevet

Søvnmangel, sutrete og har full plan med ekstra fag, og planer om frivilligarbeid. Vil, men vil ikke. :( Seng, dyne, bok, søvn. Uka har så vidt begynt og jeg kan ikke vente til den er over.

Skrevet

Fikk medhold i klage!

Anonymous poster hash: 2215e...e7d
Skrevet

Hei folkens!

Har dere begynt å få kjøpt alle bøker og kommet i gang enda? :D

Anonymous poster hash: 85ac6...dfd
Skrevet

Jeg har en plan. Og den ser sånn ut (jobber 100%):

Mandag: Trene

Tirsdag: Lese minst 1 time

Onsdag: Trene

Torsdag Lese minst 1 time

Fredag: Slæpp åff

Lørdag og Søndag: Les minst 5 timer

Meeeen, det er så vanskelig å sette den ut i livet! Har et håp om at hvis jeg skriver det her, så føler jeg meg forpliktet til å følge den...

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en plan. Og den ser sånn ut (jobber 100%):

Mandag: Trene

Tirsdag: Lese minst 1 time

Onsdag: Trene

Torsdag Lese minst 1 time

Fredag: Slæpp åff

Lørdag og Søndag: Les minst 5 timer

Meeeen, det er så vanskelig å sette den ut i livet! Har et håp om at hvis jeg skriver det her, så føler jeg meg forpliktet til å følge den...

Sånn ser min plan ut og (utenom forskjellige treningsdager og trening i stedet for lesing på lørdager). Ender stort sett med å følge den en uke eller to i starten, og en uke eller to før siste uken før eksamen og så er det plutselig lesing hele dagen et par-tre dager ><

Skrevet

Jaaa.. det er nok det som kommer til å skje her og... Men tenkte at hvis jeg tvinger meg. I kanskje 1 mnd, så har jeg kanskje fått rutinen. Treningen er jo også et ork som jeg utsetter til det uendelige etter sommerferien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...