Gjest Linaria Skrevet 16. august 2013 #2661 Skrevet 16. august 2013 Jeg skal lese sååå mange romaner i år Neida, jeg er supermotivert og helt ny student, og hittil elsker jeg alt som har med universitetslivet å gjøre. Jeg er godt i gang med å lese og har skaffet meg nesten alle bøkene. Dette blir morsomt! :D Er bare det at det største faget jeg har i år er det eneste jeg ikke interesserer meg særlig for i denne bacheloren, men det skal nok ordne seg.
Wolfmoon Skrevet 16. august 2013 #2662 Skrevet 16. august 2013 Godt å se at jeg ikke er den eneste som har begynt å smålese. Men der det høres ut som om alle andre studentene på studiet mitt har begynt direkte på språk, gikk jeg rett på Midtøstens historie Greit å ha noe å gjøre mens man sitter på jobb og venter på å få noe å gjøre, så da ble det litt "lett" lektyre. Jeg gleder meg allerede, jeg tror spesielt dette områdefaget blir spennende. Mens språket blir mer ... vel .. jobbing. Og mest sannsynlig også mye mer frustrasjon
Ananas. Skrevet 16. august 2013 #2663 Skrevet 16. august 2013 I går fikk vi beskjed om at vi har en uke lenger sommerferie enn det står på planen, så vi skal ikke begynne før om enda en uke. Og jeg er så ekstremt utålmodig og vil bare komme i gang igjen, luksusproblem, men kjedelig!
Strixvaria Skrevet 16. august 2013 #2664 Skrevet 16. august 2013 Jeg har meldt meg opp til 80 stp dette semesteret, og fått innvilget 70 så langt. Litt usikker på hvor gjennomførbart dette faktisk er i praksis, men jeg har tatt 50 før uten problem, så jeg krysser fingrene for at jeg ikke har gjort noe veldig dumt her nå.. Sutre: jeg må ha metode og statistikk dette semesteret, og jeg er sååååå dårlig i matte. Dette har jeg gruet meg til siden jeg startet på studiet..
Gjest Naria Skrevet 16. august 2013 #2665 Skrevet 16. august 2013 Jeg skal bare ta 7,5 studiepoeng dette semestere, og bra er det for faget jeg skal ha er helt forferdelig, jeg droppet i fjor fordi jeg nærmest fikk nervøst sammenbrudd. (Økonomi/regnskap) Denne gangen skal jeg få hjelp til regningen og den matematiske delen som er det jeg sliter med.
Mynona Skrevet 16. august 2013 #2666 Skrevet 16. august 2013 Metode og statistikk som en del av 80 stp?? Tror du er gæærn jeg hatfagene mine. Hvilket fag er det naria? 1
Sophia Skrevet 16. august 2013 #2667 Skrevet 16. august 2013 Jeg har meldt meg opp til 80 stp dette semesteret, og fått innvilget 70 så langt. Litt usikker på hvor gjennomførbart dette faktisk er i praksis, men jeg har tatt 50 før uten problem, så jeg krysser fingrene for at jeg ikke har gjort noe veldig dumt her nå.. Sutre: jeg må ha metode og statistikk dette semesteret, og jeg er sååååå dårlig i matte. Dette har jeg gruet meg til siden jeg startet på studiet.. 80 stp?? Villkvinne! 2
Singha Skrevet 16. august 2013 #2668 Skrevet 16. august 2013 Kom inn på bachelortemaet jeg hadde som førstevalg. Nå ble dette plutselig seriøst. Jeg er redd. :\ 1
Gjest Naria Skrevet 16. august 2013 #2669 Skrevet 16. august 2013 Hvilket fag er det naria? Virksomhetens økonomi.
Chien Skrevet 16. august 2013 #2670 Skrevet 16. august 2013 Jeg begynner å tenke at jeg har 0 i IQ. Har sittet å limt på lapper i lovsamlinga med de forskjellige lovene, slik at det skal bli lettere å finne frem. SELVFØLGELIG har jeg limt alle feil vei, sånn at jeg må snu boka på hau for å se hva som står på lappene. Kanskje ikke det største problemet, men.... irriterende!!! 2
Strixvaria Skrevet 16. august 2013 #2671 Skrevet 16. august 2013 Metode og statistikk som en del av 80 stp?? Tror du er gæærn jeg hatfagene mine. Hvilket fag er det naria? Den tanken har jeg tenkt også, men jeg har ikke store ambisjoner i akkurat dét faget, så.. Hvis jeg får en D er jeg faktisk veldig fornøyd Dessuten har jeg meldt meg opp i flere fag som ikke har noen betydning for utdanningsløpet mitt, så blir det for mye går det an å melde seg av dem. Men de funker som motivasjon; synes f.eks. Midtøstens historie er ørlitt mer interessant enn multivariate analyser, for å si det forsiktig 80 stp?? Villkvinne! Hihi. Får bare håpe jeg ikke har tatt meg vann over hodet Men jeg tror nok det skal gå bra, bortsett fra statistikk-delen, grøss..
Wolfmoon Skrevet 16. august 2013 #2672 Skrevet 16. august 2013 Den tanken har jeg tenkt også, men jeg har ikke store ambisjoner i akkurat dét faget, så.. Hvis jeg får en D er jeg faktisk veldig fornøyd Dessuten har jeg meldt meg opp i flere fag som ikke har noen betydning for utdanningsløpet mitt, så blir det for mye går det an å melde seg av dem. Men de funker som motivasjon; synes f.eks. Midtøstens historie er ørlitt mer interessant enn multivariate analyser, for å si det forsiktig Hihi. Får bare håpe jeg ikke har tatt meg vann over hodet Men jeg tror nok det skal gå bra, bortsett fra statistikk-delen, grøss.. Oh, hvor studerer du og hvilket fag er det!? Hvis det er samme som mitt, så kan vi lage KG-kollokviegruppe
Mynona Skrevet 16. august 2013 #2673 Skrevet 16. august 2013 Jeg begynner å tenke at jeg har 0 i IQ. Har sittet å limt på lapper i lovsamlinga med de forskjellige lovene, slik at det skal bli lettere å finne frem. SELVFØLGELIG har jeg limt alle feil vei, sånn at jeg må snu boka på hau for å se hva som står på lappene. Kanskje ikke det største problemet, men.... irriterende!!! Takk for heads up! Det skal jeg passe på når jeg kommer til lime-lapper-oppgaven Den tanken har jeg tenkt også, men jeg har ikke store ambisjoner i akkurat dét faget, så.. Hvis jeg får en D er jeg faktisk veldig fornøyd Dessuten har jeg meldt meg opp i flere fag som ikke har noen betydning for utdanningsløpet mitt, så blir det for mye går det an å melde seg av dem. Men de funker som motivasjon; synes f.eks. Midtøstens historie er ørlitt mer interessant enn multivariate analyser, for å si det forsiktig Hihi. Får bare håpe jeg ikke har tatt meg vann over hodet Men jeg tror nok det skal gå bra, bortsett fra statistikk-delen, grøss.. Jeg fikk D på Statistikk og Økonometri (som til tross for navnet har 0 med økonomi å gjøre og 100 med statistikk å gjøre) og var knallfornøyd! Var redd for å stryke på begge.
Strixvaria Skrevet 16. august 2013 #2674 Skrevet 16. august 2013 Oh, hvor studerer du og hvilket fag er det!? Hvis det er samme som mitt, så kan vi lage KG-kollokviegruppe Det er vel ikke heeelt Midtøstens historie, men, tja, jeg vet ikke helt. Det hørtes gøy ut - MØNA1000. MYE mer spennende enn statisikk, og de andre må-ha-fagene mine dette semesteret. Takk for heads up! Det skal jeg passe på når jeg kommer til lime-lapper-oppgaven Jeg fikk D på Statistikk og Økonometri (som til tross for navnet har 0 med økonomi å gjøre og 100 med statistikk å gjøre) og var knallfornøyd! Var redd for å stryke på begge. Det hørtes vanskelig ut, uff. Jeg er også ørlitt bekymra for å stryke, det hadde vært kjipt. MEN det emnet går hvert eneste semester, så da er det hvertfall en sjanse til
FrøkenBaker Skrevet 16. august 2013 #2675 Skrevet 16. august 2013 Jeg har meldt meg opp til 80 stp dette semesteret, og fått innvilget 70 så langt. ... Det er baller det. 1
Wolfmoon Skrevet 16. august 2013 #2676 Skrevet 16. august 2013 Det er vel ikke heeelt Midtøstens historie, men, tja, jeg vet ikke helt. Det hørtes gøy ut - MØNA1000. MYE mer spennende enn statisikk, og de andre må-ha-fagene mine dette semesteret. Det hørtes vanskelig ut, uff. Jeg er også ørlitt bekymra for å stryke, det hadde vært kjipt. MEN det emnet går hvert eneste semester, så da er det hvertfall en sjanse til Kult, da ser jeg deg der Enig i at det ser veldig spennende ut! Jeg har alt begynt å lese en av bøkene 1
Sophia Skrevet 16. august 2013 #2677 Skrevet 16. august 2013 Den tanken har jeg tenkt også, men jeg har ikke store ambisjoner i akkurat dét faget, så.. Hvis jeg får en D er jeg faktisk veldig fornøyd Dessuten har jeg meldt meg opp i flere fag som ikke har noen betydning for utdanningsløpet mitt, så blir det for mye går det an å melde seg av dem. Men de funker som motivasjon; synes f.eks. Midtøstens historie er ørlitt mer interessant enn multivariate analyser, for å si det forsiktig Hihi. Får bare håpe jeg ikke har tatt meg vann over hodet Men jeg tror nok det skal gå bra, bortsett fra statistikk-delen, grøss.. Har også statistikk i år. Gruer meg. Virkelig ikke god i matte
Strixvaria Skrevet 16. august 2013 #2678 Skrevet 16. august 2013 Kult, da ser jeg deg der Enig i at det ser veldig spennende ut! Jeg har alt begynt å lese en av bøkene Uuuh, spennende Jeg bestilte bøkene tidligere i dag, ehehehe. Er visst litt treig dette semesteret, men jeg har prøvd å få tak i mest mulig brukt - ellers hadde det blitt en rådyr høst pensummessig. Går du på et studieprogram på HF eller? (: Har også statistikk i år. Gruer meg. Virkelig ikke god i matte Da er vi hvertfall flere, om ikke annet Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å sitte med det der dataprogrammet, regne ut tall i alle retninger på sånn avansert kalkulator, lese en haug med formler og metoder.. Uff
Strixvaria Skrevet 16. august 2013 #2679 Skrevet 16. august 2013 ... Det er baller det. Haha, det er også en måte å se det på Blir nok ikke like happy når alle oppgavene, prøvene osv. kommer til noenlunde samme tid. Da kommer jeg nok til å tenke 'hva i helvete tenkte du på??'
oreokake Skrevet 16. august 2013 #2680 Skrevet 16. august 2013 Åh, jeg merker at dette året begynte altfor fort! Allerede hatt 2 forelesninger og skal levere inn første oppgave innen mandag klokken 8. Men 3klassingene sier at dette faget er "det aller gøyeste hittil!!" samtidig som de hadde memorert sånn 100 dommer til eksamen fordi det er så basert på rettspraksis.. Jaja. Vi får se hvordan det går!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå