Gjest Vampen Skrevet 14. august 2013 #2641 Skrevet 14. august 2013 Jeg er sikker på at du kommer til å klare deg bra! Lærer dere både klassisk og dialekt? Og er det opphold i et arabisktalende land? Bare litt misunnelig, ja! Ja, det er helt jævlig! Misforstå meg rett, jobben er suveren. Men altså, snakk om sjokk! Tidlig opp, og lange dager! Og jeg må faktisk være ved bevissthet hele veien. Jeg savner 3 timer forelesning, hvor man halvsover på bakerste rad og surrer rundt i sin egen studentboble.
Hirondelle Skrevet 14. august 2013 #2642 Skrevet 14. august 2013 Hver eneste onsdag skal jeg ha forelesning til 17.30. Hver eneste onsdag begynner jeg på jobb 16.00. Hurra.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #2643 Skrevet 14. august 2013 Wolfmoon, on 14 Aug 2013 - 16:30, said: Takk for det. Som sagt i innlegget mitt over, jeg ironiserer noe over det, men jeg fikk inntrykk av at fryktelig mange var veldig unge der. Det er et relativt lite fag, så uansett må vi jo samarbeide og finne tonen, det pleier som regel å gå overraskende bra Og i motsetning da jeg var 18, så må jeg ikke i dag finne hele min nye omgangskrets blant studievenner etter å ha flyttet til en ny by der jeg ikke kjenner noen. Sånn sett har jeg nok langt mindre press på meg, enn det de nye studentene har. Er glad jeg er for gammel til å ønske eller trenge å sosialisere med disse 18-19 åringene. Virker mer som ungdomsskolenivå sosialt, skulle tro de fleste hadde lært å presentere seg selv, ta folk i handa og si navnet sitt, men det har de faktisk ikke. Tenåringsangsten står skrever utenpå mange... : ) Anonymous poster hash: fe37b...ab9
Fantomina Skrevet 14. august 2013 #2644 Skrevet 14. august 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina
Rægs Skrevet 14. august 2013 #2645 Skrevet 14. august 2013 Har min første uke som realfagsstudent nå. Går glipp av til sammen syv timer med undervisning i morgen og på fredag pga jobb (det er helt krise der, så må stille opp). Bra start på året da.... 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #2646 Skrevet 14. august 2013 Har min første uke som realfagsstudent nå. Går glipp av til sammen syv timer med undervisning i morgen og på fredag pga jobb (det er helt krise der, så må stille opp). Bra start på året da.... Nei nei nei, hva er det du driver med? Skole skal komme foran arbeid, ellers vil du merke hvor raskt du faller av. Anonymous poster hash: 32cc3...211 2
FrøkenBaker Skrevet 15. august 2013 #2647 Skrevet 15. august 2013 Jeg er et B-menneske. Klokka er nå tre og jeg er mer våken enn jeg har vært hele dagen. Det kan ikke hjelpes. Om jeg står opp 7 og sliter meg ut over dagen "våkner" jeg klokka 22. Om jeg ikke står opp før 2 "våkner" jeg klokka 22. Om jeg sovner ni om kvelden etter en lang dag våkner og "våkner" jeg klokka 22. Jeg har underlige samtaler med folk fordi jeg ikke kan huske å ha snakket med dem om morgenen. Bokstavelig talt, jeg husker det ikke. Skal ta 50 studiepoeng dette semesteret, med forelesning fra morgenen av. Synes veldig synd på meg selv... Nå har jeg lyst til å bake, skrive, lese, gå tur og danse. Da jeg våkner i morgen fins det ikke en snøballs sjanse i h****** at jeg kan bli fristet til å gjøre det samme. Finnes det nattskift for meg når jeg er ferdig med utdanning, mon tro? 1
Rægs Skrevet 15. august 2013 #2648 Skrevet 15. august 2013 Nei nei nei, hva er det du driver med? Skole skal komme foran arbeid, ellers vil du merke hvor raskt du faller av. Anonymous poster hash: 32cc3...211 Jobber 8 timer idag, etterfulgt av 4 timer matte. Samme gjelder i morgen. Har sagt i fra til sjefen at slik kan det ikke fortsette. Livredd for å falle av. Gjorde det på BI i fjor
Gjest Emmanuelle Skrevet 15. august 2013 #2649 Skrevet 15. august 2013 5 uker til skolestart her...føles veldig rart å se alle studentene tilbake i byen og jeg har ikke min første skoledag før 23.september. Vet jeg er heldig, men det er litt stusselig
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #2650 Skrevet 15. august 2013 Jeg bør vel ikke klage, det er jo penger i lomma. Men jeg er sååå nærme å få en jobb, 12 timer i uka. Skal gå siste året, altså skrive bacheloroppgave, og jeg har hørt at dette året på dette studiet kan være hardt. Mye å gjøre. Håper jo jeg får den jobben, men er litt nervøs ang om jeg får tid til både det og studiene. 12 timer i uka er ikke allverden, men det blir jo noen ekstra timer siden jeg ikke har bil, og om vinteren kan jeg ikke sykle. (Tar en liten stund å gå til/fra den jobben) Er nødt til å ha en jobb siden det ble en del uforutsette utgifter ifjor og sparekontoen er nærmest helt tømt. Jeg har også litt lyst til å ta et masterstudie neste år, og da må jeg ha C i snitt. Har C i snitt nå etter disse to årene, men har en dum D som er litt i veien. Så jeg burde hvertfall holde meg på C i snitt i år og. Om jeg får en eneste B i tillegg så holder jeg vel snittet akkurat på C, tror jeg Måtte bare få ut litt nervøsitet. Jeg må vel bare jobbe hardt, forhåpentligvis går det bra. Noen fler som har hatt jobb mens de har tatt bachelor og et krevende studie? Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Pearl2.0 Skrevet 15. august 2013 #2651 Skrevet 15. august 2013 Oppstartsdagene skal ha kred for at de gjør det enkelt å bli kjent uten alkohol. Jeg har hørt fra en som er ferdig med PPU at i andre praksisperiode kommer flere ut av skallet som ikke så gla-ped., men at det er litt uglesett av lærerne. En kompis av meg på idrett fikk høre første dag på fagdidaktikken at hvis det var noen der som tvilte på om de ville bli kroppsøvingslærer så kunne de bare gå hjem og spare tiden hans. Kjempemotiverende! Kan jeg spørre hvilke fag du har? Huffda, som i at PPU ikke gir gode nok lærere da eller? Jeg har idrett Idag har vi rullert på forskjellige verksted, det var faktisk veldig bra opplegg!
Mynona Skrevet 15. august 2013 #2652 Skrevet 15. august 2013 Det som er så deilig med nytt semester, dvs høstsemesteret, er at jeg faktisk er ganske motivert etter lang skoleferie. Leser litt før vi egentlig begynner og gleder meg litt til å komme i gang. Det som er så kjipt er at det varer bare omtrent 2 uker etter at skolen har startet
Sophia Skrevet 15. august 2013 #2653 Skrevet 15. august 2013 Jeg bør vel ikke klage, det er jo penger i lomma. Men jeg er sååå nærme å få en jobb, 12 timer i uka. Skal gå siste året, altså skrive bacheloroppgave, og jeg har hørt at dette året på dette studiet kan være hardt. Mye å gjøre. Håper jo jeg får den jobben, men er litt nervøs ang om jeg får tid til både det og studiene. 12 timer i uka er ikke allverden, men det blir jo noen ekstra timer siden jeg ikke har bil, og om vinteren kan jeg ikke sykle. (Tar en liten stund å gå til/fra den jobben) Er nødt til å ha en jobb siden det ble en del uforutsette utgifter ifjor og sparekontoen er nærmest helt tømt. Jeg har også litt lyst til å ta et masterstudie neste år, og da må jeg ha C i snitt. Har C i snitt nå etter disse to årene, men har en dum D som er litt i veien. Så jeg burde hvertfall holde meg på C i snitt i år og. Om jeg får en eneste B i tillegg så holder jeg vel snittet akkurat på C, tror jeg Måtte bare få ut litt nervøsitet. Jeg må vel bare jobbe hardt, forhåpentligvis går det bra. Noen fler som har hatt jobb mens de har tatt bachelor og et krevende studie? Anonymous poster hash: 9db0a...9b7 Jeg har hatt jobb hele veien ( går siste året master nå) og har omtrent bare A er og B er 12 timer i uken går nok helt fint!
Fantomina Skrevet 15. august 2013 #2654 Skrevet 15. august 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina
Singha Skrevet 15. august 2013 #2655 Skrevet 15. august 2013 Jeg tror de vil at alle skal være supermotiverte for å bli lærere. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er mange som velger lektor/lærer fordi de ikke vet hva annet de skal bli, eller som meg, har lyst til å studere noe innenfor humaniora, men ønsker å sikre bedre jobbmuligheter ved å ta lærerveien. Lærer er min backupplan om jeg går lei av å kjøre lastebil...
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #2656 Skrevet 15. august 2013 Jeg har hatt jobb hele veien ( går siste året master nå) og har omtrent bare A er og B er 12 timer i uken går nok helt fint! 12 timer i uken går helt fint, blir gjerne litt mindre tid til det sosiale, men men. MEN det å jobbe HVER eneste dag det anbefaler jeg INGEN. Maks 15 timer i uken, maks maks! Anonymous poster hash: 32cc3...211
Pearl2.0 Skrevet 15. august 2013 #2657 Skrevet 15. august 2013 Jeg tror de vil at alle skal være supermotiverte for å bli lærere. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er mange som velger lektor/lærer fordi de ikke vet hva annet de skal bli, eller som meg, har lyst til å studere noe innenfor humaniora, men ønsker å sikre bedre jobbmuligheter ved å ta lærerveien. Vi sees kanskje, for jeg har også idrett (tar for gitt at du går ved NTNU ) Da sees vi nok Blir så bra så
Sophia Skrevet 15. august 2013 #2658 Skrevet 15. august 2013 12 timer i uken går helt fint, blir gjerne litt mindre tid til det sosiale, men men. MEN det å jobbe HVER eneste dag det anbefaler jeg INGEN. Maks 15 timer i uken, maks maks! Anonymous poster hash: 32cc3...211 Ja, det er jeg enig i!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #2659 Skrevet 15. august 2013 12 timer i uken går helt fint, blir gjerne litt mindre tid til det sosiale, men men. MEN det å jobbe HVER eneste dag det anbefaler jeg INGEN. Maks 15 timer i uken, maks maks! Anonymous poster hash: 32cc3...211 Det som er så greit med denne jobben er at det er ganske fleksibel arbeidstid. Sålenge jeg jobber de 12 timene i uka, så kan jeg egentlig jobbe når jeg vil. Noe sånt hvertfall, vet ikke alt om stillingen enda! Så det er jo kjempegreit! Håper jeg får den! Da kan jeg jo bare jobbe litt ganske tidlig om morgenen, så har jeg ganske mye av dagen igjen til andre ting fks:) Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Gjest Raindrops Skrevet 16. august 2013 #2660 Skrevet 16. august 2013 Det som er så deilig med nytt semester, dvs høstsemesteret, er at jeg faktisk er ganske motivert etter lang skoleferie. Leser litt før vi egentlig begynner og gleder meg litt til å komme i gang. Det som er så kjipt er at det varer bare omtrent 2 uker etter at skolen har startet Haha, word! Jeg har begynt å lese litt i en pensumbok jeg synes er interessant, kost meg med å bestille nye bøker, lete etter billige priser, nye notatbøker og fargerike tusjer til tankekart og det hele, lurer veldig på hvor lenge denne motivasjonen holder. Sutring: Det er bare mitt eget valg og dermed ingenting å syte for, men i år tar jeg 60 sp fordi jeg er overambisiøs, og når jeg logget på itslearning og så alle fagene og alle beskjedene som allerede har kommet fikk jeg noia. Jeg kommer til å miste oversikten. I morgen skal jeg for første gang kjøpe og bruke en kalendersak. Dette blir et hardt semester, men fortsatt motivert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå