Fantomina Skrevet 13. august 2013 #2621 Skrevet 13. august 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina
Wolfmoon Skrevet 14. august 2013 #2622 Skrevet 14. august 2013 Da er jeg offisielt student igjen og melder meg inn her først som sist Jeg er jo motivert, jeg er jo klar, men hvordan pokker går man tilbake til en studenttilværelse etter mange år i jobb og uten studier Ikke minst, hvordan forholder man seg til alle 18-åringene som kommer rett fra videregående, når man selv er 10 år eldre. Funker hodet fortsatt ... Som dere ser, allerede mange bekymringer, og det før første forelsningstime har vært. Og tiltross for at man har en bachelor fra før
Singha Skrevet 14. august 2013 #2623 Skrevet 14. august 2013 Sutrer litt for at jeg ikke er 19, ny student og sosial slik at jeg kunne ha rota rundt med alle de andre nye studentene som løper rundt i Bergen om dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #2624 Skrevet 14. august 2013 Da er jeg offisielt student igjen og melder meg inn her først som sist Jeg er jo motivert, jeg er jo klar, men hvordan pokker går man tilbake til en studenttilværelse etter mange år i jobb og uten studier Ikke minst, hvordan forholder man seg til alle 18-åringene som kommer rett fra videregående, når man selv er 10 år eldre. Funker hodet fortsatt ... Som dere ser, allerede mange bekymringer, og det før første forelsningstime har vært. Og tiltross for at man har en bachelor fra før Til opplysning : de nye studentene er 19 år gamle, de færreste starter rett etter videregående. Du kan forholde deg til dem på akkurat samme måte som andre studenter, men vær vennlig å ikke bygge ned selvtilliten deres, universitetet er ett helt nytt univers for dem, de er mer nervøse enn deg. Hilsen en 22 år gammel student med en bachelor som enda husker hvordan det var å være ny på universitetet og en av de få i sitt kull som begynte rett etter videregående. Anonymous poster hash: 874e5...591 1
Gjest Vinglepetra Skrevet 14. august 2013 #2625 Skrevet 14. august 2013 Da var jeg i gang igjen med ennå ett semester, er glad for å være tilbake, men fremdeles litt tungt med 4 timers seminarer samt lange forelesninger helt i begynnelsen av semesteret. For ikke å snakke om hvor vanskelig det er å stå opp kl. 06.30 om morgenen etter en lang sommer med helt skrudd døgnrytme. Men here we go again
Wolfmoon Skrevet 14. august 2013 #2626 Skrevet 14. august 2013 Til opplysning : de nye studentene er 19 år gamle, de færreste starter rett etter videregående. Du kan forholde deg til dem på akkurat samme måte som andre studenter, men vær vennlig å ikke bygge ned selvtilliten deres, universitetet er ett helt nytt univers for dem, de er mer nervøse enn deg. Hilsen en 22 år gammel student med en bachelor som enda husker hvordan det var å være ny på universitetet og en av de få i sitt kull som begynte rett etter videregående.Anonymous poster hash: 874e5...591 Nå var jeg en smule ironiserende i mitt innlegg, jeg har ikke tenkt å bygge ned noen, men jeg må innrømme at det er lenge siden jeg var 18 og ny på universitetet, med deres bekymringer og problemer. Jeg var dessuten 18 år da jeg startet på høyere utdanning første gang selv, så alle er ikke 19 1
Gjest Vinglepetra Skrevet 14. august 2013 #2627 Skrevet 14. august 2013 Da er jeg offisielt student igjen og melder meg inn her først som sist Jeg er jo motivert, jeg er jo klar, men hvordan pokker går man tilbake til en studenttilværelse etter mange år i jobb og uten studier Ikke minst, hvordan forholder man seg til alle 18-åringene som kommer rett fra videregående, når man selv er 10 år eldre. Funker hodet fortsatt ... Som dere ser, allerede mange bekymringer, og det før første forelsningstime har vært. Og tiltross for at man har en bachelor fra før Så lenge du er klar og motivert, så har du ingenting å bekymre deg for. Dette ordner seg Regner med at du starter opp igjen med en ny bachelor? Ettersom du snakker om 19 år gamle studenter som kommer rett fra videregående? I så fall stiller du sterkere enn dem da du har erfaring med høyere utdanning fra før. Og tro meg de er mer nervøse enn deg. Jeg var en fersking som kom rett fra videregående, bare for 3 år siden og tro meg jeg var kjempe redd og nervøs. Og de færreste av de i mitt kull kom rett fra videregående. Du finner nok flere på din egen alder enn 19 åringer. Det kommer ann på studiet ditt da, selvfølgelig, men de færreste går rett på høyere utdanning etter videregående i dag.
Wolfmoon Skrevet 14. august 2013 #2628 Skrevet 14. august 2013 Så lenge du er klar og motivert, så har du ingenting å bekymre deg for. Dette ordner seg Regner med at du starter opp igjen med en ny bachelor? Ettersom du snakker om 19 år gamle studenter som kommer rett fra videregående? I så fall stiller du sterkere enn dem da du har erfaring med høyere utdanning fra før. Og tro meg de er mer nervøse enn deg. Jeg var en fersking som kom rett fra videregående, bare for 3 år siden og tro meg jeg var kjempe redd og nervøs. Og de færreste av de i mitt kull kom rett fra videregående. Du finner nok flere på din egen alder enn 19 åringer. Det kommer ann på studiet ditt da, selvfølgelig, men de færreste går rett på høyere utdanning etter videregående i dag. Takk for det. Som sagt i innlegget mitt over, jeg ironiserer noe over det, men jeg fikk inntrykk av at fryktelig mange var veldig unge der. Det er et relativt lite fag, så uansett må vi jo samarbeide og finne tonen, det pleier som regel å gå overraskende bra Og i motsetning da jeg var 18, så må jeg ikke i dag finne hele min nye omgangskrets blant studievenner etter å ha flyttet til en ny by der jeg ikke kjenner noen. Sånn sett har jeg nok langt mindre press på meg, enn det de nye studentene har.
Mynona Skrevet 14. august 2013 #2629 Skrevet 14. august 2013 Jeg skulle egentlig startet på skolen i morgen med oppstartsdager for PPU, men jeg var med på de i fjor høst så jeg har de godkjent fra da. Skolestart på mandag, to semestre med PPU framfor meg og jeg ser ikke fram til det. Da jeg startet på PPU1 i fjor høst følte jeg at jeg var det eneste mennesket i verden som ikke skulle redde verden og framtida gjennom å bli lektor. Det føltes nesten som å delta på en gladkristen leir hvor jeg var den eneste ateisten eller å være vegetarianer sammen med hardcore kjøttetere hvor vi skulle planlegge et festmåltid sammen. Jeg har faktisk ingen store planer eller ideer om hvordan den perfekte skoledagen er eller hvordan jeg skal forandre skolen gjennom undervisningen min. Jeg ble så demotivert av alt ped.-opplegget at jeg utsatte PPU med ett år. Nå tenker jeg at jeg bare biter tennene sammen og kommer meg gjennom det. Jeg vet at jeg stiller sterkere i den virkelige verden med en lektorutdanning enn "bare" en master i engelsk. PPU?
Mynona Skrevet 14. august 2013 #2630 Skrevet 14. august 2013 Jeg skal teste dagtids-forelesninger om 2 uker. For første gang! Jeg har jo bare vært nettstudent og hatt noen kveldsstudier. Har også tenkt på hvordan det blir å spise lunsj med alle de 19-åringene På mitt studie og forelesningene går jeg ut fra at jeg er blant de yngste, men tror jeg kommer til å føle meg hauggammal rundt på BI Og det ordnet seg med jobben, jeg skal få lov til å ta forelesninger uten å måtte ta det som avspassering Det er jeg veldig glad for! 90 timer blir litt mye...
Wolfmoon Skrevet 14. august 2013 #2631 Skrevet 14. august 2013 PPU? Praktisk pedagogisk utdanning Jeg skal teste dagtids-forelesninger om 2 uker. For første gang! Jeg har jo bare vært nettstudent og hatt noen kveldsstudier. Har også tenkt på hvordan det blir å spise lunsj med alle de 19-åringene På mitt studie og forelesningene går jeg ut fra at jeg er blant de yngste, men tror jeg kommer til å føle meg hauggammal rundt på BI Og det ordnet seg med jobben, jeg skal få lov til å ta forelesninger uten å måtte ta det som avspassering Det er jeg veldig glad for! 90 timer blir litt mye... Så deilig å ha fleksibel og forståelsesfull jobb! Jeg har planer om å jobbe kveld og helg det neste året for å finansiere studier og nyinnkjøpt leilighet. Det blir ... spennende
Mynona Skrevet 14. august 2013 #2632 Skrevet 14. august 2013 Praktisk pedagogisk utdanning Så deilig å ha fleksibel og forståelsesfull jobb! Jeg har planer om å jobbe kveld og helg det neste året for å finansiere studier og nyinnkjøpt leilighet. Det blir ... spennende Hehe, det skjønner jeg. Ja, jeg driver jo med etterutdanning, så de fagene jeg skal ha nå kan jeg bruke direkte på jobb. Det er veldig veldig relevant. Så det er nok derfor de er så fleksible. Det går på bekostning av lønnsoppgjøret da Men det får jeg igjen for om et år! Går jeg ut fra!
Gjest Peanut Skrevet 14. august 2013 #2633 Skrevet 14. august 2013 HuuuUFF! Hater analyse. Akkurat levert inn analysekapittel til biveilederen min og lurer på hvordan det går. "Dialoganalyse" liksom? O_o -_- >_< Prøvde å se i en bok av Svennevig om dette, men ble ikke særlig klokere.
Emily Skrevet 14. august 2013 #2634 Skrevet 14. august 2013 Har kjøpt pensum i dag, og... jeg lurer på om jeg ikke har tatt meg vann over hodet denne gangen, altså. Kinesisk er helt... kinesisk 3
Wolfmoon Skrevet 14. august 2013 #2635 Skrevet 14. august 2013 HuuuUFF! Hater analyse. Akkurat levert inn analysekapittel til biveilederen min og lurer på hvordan det går. "Dialoganalyse" liksom? O_o -_- >_< Prøvde å se i en bok av Svennevig om dette, men ble ikke særlig klokere. Jeg tror helt ærlig at ingen noensinne har blitt smartere av å lese en bok av Svennevig Jeg mener å huske noe om mareritt av pensumbøker av ham forrige gang jeg studerte Har kjøpt pensum i dag, og... jeg lurer på om jeg ikke har tatt meg vann over hodet denne gangen, altså. Kinesisk er helt... kinesisk Ah, flere som starter helt på bunn med et fremmedspråk? Godt det ikke bare er jeg som har vann over hodet. Foreløpig har jeg snorkel, men vi får se hvor lenge den holder
Emily Skrevet 14. august 2013 #2636 Skrevet 14. august 2013 Jeg tror helt ærlig at ingen noensinne har blitt smartere av å lese en bok av Svennevig Jeg mener å huske noe om mareritt av pensumbøker av ham forrige gang jeg studerte Ah, flere som starter helt på bunn med et fremmedspråk? Godt det ikke bare er jeg som har vann over hodet. Foreløpig har jeg snorkel, men vi får se hvor lenge den holder Svennevig har jeg hørt mye rart om - har heldigvis ikke lest noe av ham selv, men har hørt venner diskutere ham. Stemmer det, Wolfmoon, men snorkel høres jo veldig greit ut. Jeg tror jeg mista min i det jeg begynte å lete etter systemet i alle disse tegnene og ikke forstod bæret... Hvilket språk er det du skal ta?
Pearl2.0 Skrevet 14. august 2013 #2637 Skrevet 14. august 2013 Jeg skulle egentlig startet på skolen i morgen med oppstartsdager for PPU, men jeg var med på de i fjor høst så jeg har de godkjent fra da. Skolestart på mandag, to semestre med PPU framfor meg og jeg ser ikke fram til det. Da jeg startet på PPU1 i fjor høst følte jeg at jeg var det eneste mennesket i verden som ikke skulle redde verden og framtida gjennom å bli lektor. Det føltes nesten som å delta på en gladkristen leir hvor jeg var den eneste ateisten eller å være vegetarianer sammen med hardcore kjøttetere hvor vi skulle planlegge et festmåltid sammen. Jeg har faktisk ingen store planer eller ideer om hvordan den perfekte skoledagen er eller hvordan jeg skal forandre skolen gjennom undervisningen min. Jeg ble så demotivert av alt ped.-opplegget at jeg utsatte PPU med ett år. Nå tenker jeg at jeg bare biter tennene sammen og kommer meg gjennom det. Jeg vet at jeg stiller sterkere i den virkelige verden med en lektorutdanning enn "bare" en master i engelsk. Jeg var der idag og kjenner meg igjen i beskrivelsen din Men, får bare suck it up og komme seg gjennom de første dagene før undervisningen begynner. Jeg har samme innstilling som deg til læreryrket, godt å se vi er fler. Selvfølgelig ønsker jeg å bli en best mulig lærer (dersom jeg ender opp med å jobbe som det), men jeg trenger ikke synge sanger og lage sonetter om det Greit å bli kjent med folk da. 1
Wolfmoon Skrevet 14. august 2013 #2638 Skrevet 14. august 2013 Svennevig har jeg hørt mye rart om - har heldigvis ikke lest noe av ham selv, men har hørt venner diskutere ham. Stemmer det, Wolfmoon, men snorkel høres jo veldig greit ut. Jeg tror jeg mista min i det jeg begynte å lete etter systemet i alle disse tegnene og ikke forstod bæret... Hvilket språk er det du skal ta? Jeg er en meget skeptisk arabiskstudent
Gjest Vampen Skrevet 14. august 2013 #2639 Skrevet 14. august 2013 Jeg er en meget skeptisk arabiskstudent Så spennende! Latterlig vanskelig, men spennende! *moriverende* Jeg har troa på deg. Og min klage er at jeg ikke er student lenger!:cry:
Wolfmoon Skrevet 14. august 2013 #2640 Skrevet 14. august 2013 Så spennende! Latterlig vanskelig, men spennende! *moriverende* Jeg har troa på deg. Og min klage er at jeg ikke er student lenger! :cry: Det er den latterlig vanskelig delen jeg bekymrer meg for Og takk for det, vi får se hvor lenge det går Stakkars Vampis, tenke seg til, voksent og ansvarlig menneske med jobb *grøss*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå