Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg slenger meg på sensurfristsytingen. Vil ha karakter nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksamen i morgen. Gruer meg så sinnsykt. USJ. Vil ha ferie NÅÅÅ

Skrevet

Den derre sensurfristen er SÅ lang!! Åhh...

Jeg slenger meg på sensurfristsytingen. Vil ha karakter nå!

Jeg begynner å bli drittlei av å logge inn på Studentweb! Har faktisk bestemt meg for å ikke sjekke flere ganger før på dagen når sensurfristen er.

• Liker 1
Skrevet

Ikke karakter i dag heller.. Bare 14 dager igjen til fristen. Og minst 28 ganger igjen å sjekke om den er der.

Skrevet

å huff, jeg er så sykt dårlig på å drøfte. Har 40 ord til max ordramme, men drøftinga ble dritt!.. Egentlig klar for å levere nå, kjenner jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare må syte over sensurfrist. Igjen. Den var på fredag. Fortsatt ingen karakter. Ingen melding om forsinkelse. Ingenting. Møkkadritt!

Anonymous poster hash: 409c6...048
AnonymBruker
Skrevet

Sensurfristen er i morra, så hadde store forhåpninger om at karakteren var kommet i dag (den pleier vanligvis å komme dagen før). Men neida................ føler at jeg sjekker studentweb hvert kvarter :P

Er så spent fordi jeg syntes eksamen gikk bra, hadde den gått dårlig hadde jeg unngått å sjekke til langt etter fristen kan jeg tenke meg :P Men dumt av meg å tenke at den gikk bra, for da blir jeg skikkelig skuffa hvis jeg får C.. :(

I tillegg er jeg skikkelig irritert over tregheten til universitetet, vi avsluttet et fag 30.april som var bestått/ikke bestått og fortsatt har det ikke kommet sensur... det er i dag 12.juni! Fantastisk... Sist gang kom aldri resultatet, før folk begynte å klage! trenger jo poengene liksom! dårlig.

Anonymous poster hash: 85ac6...dfd
Skrevet

Føler for å sutre litt idag:

Idag hadde jeg min siste eksamen før ferien, som gikk ganske greit.

Men så ringer sjefen og forteller at jeg får ikke jobbe fulltid i juli allikevel - ergo jeg står nå uten jobb og det virker helt umulig å søke sommerjobb nå.

Så drar jeg til tannlegen - tror alt er bra, men viser det seg at jeg må rotfylle. Borret tanna idag, rotfyller senere.

Og da jeg kommer hjem igjen, opplever jeg at jeg strøk på en eksamen jeg trodde jeg ville fått minst C på.

Så for å si det sånn:

Null jobb i sommer, dårlig karakter og en vond tann.

Finnes vel neppe en verre måte å starte ferien på..... :(

AnonymBruker
Skrevet

Føler for å sutre litt idag:

Idag hadde jeg min siste eksamen før ferien, som gikk ganske greit.

Men så ringer sjefen og forteller at jeg får ikke jobbe fulltid i juli allikevel - ergo jeg står nå uten jobb og det virker helt umulig å søke sommerjobb nå.

Så drar jeg til tannlegen - tror alt er bra, men viser det seg at jeg må rotfylle. Borret tanna idag, rotfyller senere.

Og da jeg kommer hjem igjen, opplever jeg at jeg strøk på en eksamen jeg trodde jeg ville fått minst C på.

Så for å si det sånn:

Null jobb i sommer, dårlig karakter og en vond tann.

Finnes vel neppe en verre måte å starte ferien på..... :(

- Har du allerede skrevet kontrakt om at du skal jobbe i juli, så vis til denne, og krev din rett. Det samme gjelder hvis han muntlig har sagt at du kan jobbe fulltid i juli - muntlig kontrakt er også gyldig (men vanskeligere å bevise). Jeg ville ikke gitt meg her. Ring han tilbake og si hva slags situasjon han setter deg i, si at du kan godt la være å komme på jobb, men at de må betale deg for tapt arbeidsinntekt. Ville sjekket opp i en del rettigheter du har her altså, slikt er faktisk ikke lov og veldig uprofesjonelt.

- Klag på karakteren - du har ingenting å tape. Er du heldig går du fra stryk til E, og kan heller ta den opp igjen senere (men mindre du kan konte nå).

- Har du vondt i tanna? Mulig å utsette rotfyllingen et halvt år? Eventuelt få en regning på avbetaling, med en liten sum hver måned.

:hug:

Anonymous poster hash: 85ac6...dfd

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Var en eksamen jeg trodde skulle gå fantastisk, hadde skikkelig god følelse, tenkte minimum B.

Fikk C.

Har gitt opp å få gode karakterer nå, får bare innse at jeg er middelmådig og være glad for at det ikke er dette jeg ønsker å ha som karriere :fnise: .

Jeg trodde jeg var smart, men jeg tok visst feil :P

AnonymBruker
Skrevet

Var en eksamen jeg trodde skulle gå fantastisk, hadde skikkelig god følelse, tenkte minimum B.

Fikk C.

Har gitt opp å få gode karakterer nå, får bare innse at jeg er middelmådig og være glad for at det ikke er dette jeg ønsker å ha som karriere :fnise: .

Jeg trodde jeg var smart, men jeg tok visst feil :P

Ikke vær så hard mot deg selv, Emmanuelle, jeg er sikker på at det blir bedre så lenge du fortsetter å stå på. Og tro meg, dette er ikke trøsteord uten mening, for jeg er en pessimist av natur. Jeg snakker av erfaring. Du må aldri la deg selv tro at du er middelmådig.

Jeg vet ikke hva du studerer, men på mitt studie har vi alltid en hjemmeeksamen i hvert fag. Da jeg først starta elska jeg det jeg drev med, helt til jeg fikk kommentarer på oppgaven - som jeg forøvrig hadde lagt kjempemasse arbeid i - som fikk meg til å føle at jeg ikke kunne en dritt. Det skjedde attpåtil en uke før eksamen. Men det er virkelig første gang i livet at jeg klarte å snu kritikken om til noe bra, framfor å grave meg ned som jeg aller helst ville. Kan ikke helt forklare det, men jeg ble så innmari motivert. Alt jeg tenkte var at nå skal jeg søren meg vise han hva jeg kan, og at jeg er bedre enn de kommentarene jeg fikk. Endte med en A på eksamen, og det samme på den etter der igjen. Og det er ikke fordi jeg er noe bedre eller smartere enn noen andre, for etter min mening har de aller fleste gode forutsetninger for å mestre et fag så lenge de ikke gir seg. Det var bare fordi jeg for en gangs skyld i livet klarte å snu frustrasjon til motivasjon.

Så ja, ikke gi deg! Please. Det blir bedre, og du må huske på at arbeidsgivere vil være interessert i progresjon, at du viser at du faktisk blir bedre. Da gjør det ikke noe med en halvgod karakter her og der. Og de du føler gjør mye mindre enn deg men får gode karakterer? Vel... Enn så lenge. Flaks varer sjelden lenge. Så må du tenke hva det er du kan gjøre for å bli bedre, kanskje er det noe med studieteknikken din du kan prøve å endre? Jeg tror det handler mye om det, at man har sin egen måte å lære på, og at når man finner den så går det bra. Hvis du blir veldig nervøs på eksamen kan du jo prøve å ta et mestringskurs, her jeg studerer tilbyr de det gratis til alle studenter. Skal dra på det selv til høsten.

Og til slutt.... Bambambambam. Her er en video som alltid får meg i bedre humør:

:fnise:

Anonymous poster hash: d127a...083

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Sensuren var klar på tirsdag, men har ENDA ikke kommet på studenweb. Jeg er så speeeeeent. Skjønner ikke hvorfor den ikke kommer ut om den er ferdig, hva venter de på?

Skrevet

Slenger meg på "eksamen i morgen"-gjengen; ingenting henger igjen, jeg tenker gjennom mulige spørsmål, men finner ikke på svar - helt blank blank blank blank.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg fikk en A jeg fikk en A! Hjelpe meg, jeg skjelver, haha.

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer :) Kjenner igjen følelsen, selv fikk jeg ikke så mange under studiet så det var ekstra artig når de plutselig dukket opp :P Hvilket studie går du på? (Er ny i tråden, så beklager om du har nevnt det tidligere)

Skrevet (endret)

Sutrer du for at du fikk en A? :o

(Grattis!)

Endret av Singha
  • Liker 1
Skrevet

:hoppe: Gratulererererer!

Gjest Raindrops
Skrevet

Gratulerer :) Kjenner igjen følelsen, selv fikk jeg ikke så mange under studiet så det var ekstra artig når de plutselig dukket opp :P Hvilket studie går du på? (Er ny i tråden, så beklager om du har nevnt det tidligere)

Det er min første så jeg ble ganske satt ut, har sjekket studentweb flere ganger i dag for å forsikre meg om at jeg ikke har sett feil :ler: Jeg kan ikke si spesifikt hva jeg studerer fordi det vil gjøre meg lett å kjenne igjen, men jeg kan si så mye som at det er innenfor humaniora. :)

Gjest Raindrops
Skrevet

:hoppe: Gratulererererer!

Taaaaaaaaaaaaakk

Sutrer du for at du fikk en A? :o

(Grattis!)

Beklager, denne tråden har blitt en vane!

(Takk!)

...jeg skal gå å juble et annet sted :lol:

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Da var det min tur til å sutre. Jeg har fått svar på to av eksamenene mine. Fikk C på begge, utrolig skuffet og nedstemt. Nå mangler jeg bare sensur på en eksamen, den gikk rett vest, så der har jeg ikke høye forventninger :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...