Singha Skrevet 6. juni 2013 #2561 Skrevet 6. juni 2013 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Fikk-eksamen-annullert-fordi-Ahan-brukte-Ipad-og-ikke-PC-2909635.html#.UbC_sj7h6-M Sutrer litt for han her, jeg.
Sophia Skrevet 6. juni 2013 #2562 Skrevet 6. juni 2013 http://www.bt.no/nyh...ml#.UbC_sj7h6-M Sutrer litt for han her, jeg. Utrolig dårlig at de ikke sa noe før ETTER at han var ferdig med hele eksamen. Dårlig gjort. 1
Drømmespill Skrevet 6. juni 2013 #2563 Skrevet 6. juni 2013 Æsj. Skikkelig drittdag. Eksamen skal leveres i morgen, og selv om jeg snart er ferdig så er jeg så sliten og ør i hodet at jeg bare sitter og stirrer på dataen. Ble ikke bedre at jeg nærmest ble jaget ut hjemmefra, så nå sitter jeg i kantina på skolen og "jobber". Jeg vil bare legge meg jeg nå
Gjest Emmanuelle Skrevet 6. juni 2013 #2564 Skrevet 6. juni 2013 Jeg kjenner jeg blei skikkelig deppa for den C'en...Jeg elsker dette faget, har vært på alle forelesninger, alle seminar, jeg leste 700 sider i pensum og skreiv MASSE på eksamen jeg fikk C. 2 av de andre i vennegjengen hater faget, har dukket opp når de har følt for det, lest det de ville...de fikk C. 2 andre leste ikke bøkene, var litt histen og pisten på forelesningene men hadde flaks med oppgaven. De fikk B. Tror jeg tar denne karakteren tyngre enn jeg burde, nå har jeg lyst til å trøstespise, men jeg burde jo egentlig ikke være misfornøyd, jeg VET at oppgaven min ikke var en B-oppgave, men likevel. Emmanuelle, du er en liten drittunge!!! Beklager utblåsningen, burde trøkke i meg noe mat.
FrøkenBaker Skrevet 6. juni 2013 #2566 Skrevet 6. juni 2013 Jeg kjenner jeg blei skikkelig deppa for den C'en...Jeg elsker dette faget, har vært på alle forelesninger, alle seminar, jeg leste 700 sider i pensum og skreiv MASSE på eksamen jeg fikk C. Suger når det skjer. Spesielt når man faktisk liker faget. Kan du be om en begrunnelse og kanskje finne ut hva som gikk galt?
Gjest Emmanuelle Skrevet 6. juni 2013 #2567 Skrevet 6. juni 2013 Var du uheldig med oppgaven? Suger når det skjer. Spesielt når man faktisk liker faget. Kan du be om en begrunnelse og kanskje finne ut hva som gikk galt? Greia er at eksamensspørsmålene var så åpne at selv en person som ikke har åpnet en eneste bok eller vært på en eneste forelesning hadde kunnet resonnert seg fram til en relativt grei oppgave. Jeg kunne så mye, men det kunne ikke brukes! Faget er allerede trukket til neste år fordi universitetet har funnet ut at det er idiotisk, det er 2 enkeltstående fag trøkket sammen til ett 15 stp-fag. Vi var prøvekaninene, det feilet miserabelt og de unnskylder seg for dårlig oppgave, de ville bare være "snille" siden det var så mye pensum. Ååååh, jeg blir så sinna! Prøvde å dytte inn det jeg kunne, men litt begrensa å snakke om russisk politikk i en oppgave hvor du skal diskutere moral. Nå skal jeg spise masse junk og håpe surheten min går over. Takk for støtten forresten
Singha Skrevet 6. juni 2013 #2568 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Kjedelig... (Men jeg liker sånne oppgaver da, jeg er lite flink til å både møte opp og å lese ><) Endret 6. juni 2013 av Singha
FrøkenBaker Skrevet 6. juni 2013 #2569 Skrevet 6. juni 2013 Dette "studieåret"... hvis det kan kalles det, har effektivt tatt livet av alle forventningene jeg hadde når jeg startet. Et fint rot av nære dødsfall, hjemlengsel, angst og sykdom. Det ene etter det andre og iblant alt på samme tid. Synes dette illustrerer det ganske bra: Så nå skal jeg lage et halvt tonn is, sette på meg øretelefoner , grinle og danse for forbipasserende før jeg begynner å pakke, så jeg kan komme meg vekk herfra! Vekk, vekk, vekk Ferieeeeeeee!
FrøkenBaker Skrevet 6. juni 2013 #2570 Skrevet 6. juni 2013 Greia er at eksamensspørsmålene var så åpne at selv en person som ikke har åpnet en eneste bok eller vært på en eneste forelesning hadde kunnet resonnert seg fram til en relativt grei oppgave. Jeg kunne så mye, men det kunne ikke brukes! Faget er allerede trukket til neste år fordi universitetet har funnet ut at det er idiotisk, det er 2 enkeltstående fag trøkket sammen til ett 15 stp-fag. Vi var prøvekaninene, det feilet miserabelt og de unnskylder seg for dårlig oppgave, de ville bare være "snille" siden det var så mye pensum. Ååååh, jeg blir så sinna! Prøvde å dytte inn det jeg kunne, men litt begrensa å snakke om russisk politikk i en oppgave hvor du skal diskutere moral. Nå skal jeg spise masse junk og håpe surheten min går over. Takk for støtten forresten Kom på, var det ikke Pippi Langstrømpe som nektet å svare læreren og foreslo at han skulle bevise at han selv kunne svaret? Hadde kanskje vært passende i sånne tilfeller. Sett noen temmelig eh... oppgaver de siste årene.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #2571 Skrevet 7. juni 2013 Dette "studieåret"... hvis det kan kalles det, har effektivt tatt livet av alle forventningene jeg hadde når jeg startet. Et fint rot av nære dødsfall, hjemlengsel, angst og sykdom. Det ene etter det andre og iblant alt på samme tid. Synes dette illustrerer det ganske bra: Så nå skal jeg lage et halvt tonn is, sette på meg øretelefoner , grinle og danse for forbipasserende før jeg begynner å pakke, så jeg kan komme meg vekk herfra! Vekk, vekk, vekk Ferieeeeeeee! Haha, har de samme følelsene. Har slitt med angst og mistrivsel i tillegg til at jeg byttet studie etter nyttår - så nå blir det deilig å flytte fra denne byen. Spent på om jeg består alle emnene, men hei - jeg har bare vært på to forelesninger dette semesteret... Anonym poster: 8039e6630c674b8d3d8cefc512178266
Gjest Raindrops Skrevet 7. juni 2013 #2572 Skrevet 7. juni 2013 Ganske sikker på at jeg får B på første eksamen, selv om jeg selvsagt håper på en A. Men på andre eksamen så tror jeg ikke jeg gjorde det like bra, og selv om jeg håper på en B der også så får jeg sikkert ikke det om jeg får B på den første. Det er jo forskjellige sensorer og forskjellige fag med forskjellige eksamenskrav, men kravene på den siste var så forbasket uklare på grunn av den toskete stipendiaten som har faget, som ikke visste selv hva hun skulle se etter for å sette karakterer. Jeg vil ikke ha C!
FrøkenBaker Skrevet 7. juni 2013 #2573 Skrevet 7. juni 2013 Haha, har de samme følelsene. Har slitt med angst og mistrivsel i tillegg til at jeg byttet studie etter nyttår - så nå blir det deilig å flytte fra denne byen. Spent på om jeg består alle emnene, men hei - jeg har bare vært på to forelesninger dette semesteret... Anonym poster: 8039e6630c674b8d3d8cefc512178266 Begynte selv på et årsstudie jeg aldri skulle ha tatt, men det skjedde. Pakker selv også for å flytte. Og... gikk selv bare på to forelesninger første del av semesteret jeg også. Angst er noe shiiiit. Men nu er det over, over, over, over, over! Håper du besto alle emnene , selv har jeg ingen sånne forhåpninger.
FrøkenBaker Skrevet 7. juni 2013 #2574 Skrevet 7. juni 2013 Ganske sikker på at jeg får B på første eksamen, selv om jeg selvsagt håper på en A. Men på andre eksamen så tror jeg ikke jeg gjorde det like bra, og selv om jeg håper på en B der også så får jeg sikkert ikke det om jeg får B på den første. Det er jo forskjellige sensorer og forskjellige fag med forskjellige eksamenskrav, men kravene på den siste var så forbasket uklare på grunn av den toskete stipendiaten som har faget, som ikke visste selv hva hun skulle se etter for å sette karakterer. Jeg vil ikke ha C! Det er et eller annet med C. Ingen vil ha den karakteren, man blir ofte mer skuffet enn om man får D eller E. Irriterende med de som ikke kan bestemme seg for hva som skal kjennetegne en karakter.
Gjest Raindrops Skrevet 7. juni 2013 #2575 Skrevet 7. juni 2013 Det er et eller annet med C. Ingen vil ha den karakteren, man blir ofte mer skuffet enn om man får D eller E. Irriterende med de som ikke kan bestemme seg for hva som skal kjennetegne en karakter. Jeg hadde definitivt blitt mer skuffet over både D og E, det må jeg si, men det vet jeg også at ikke kommer til å skje Men ja, hater uklare eksamenskrav. Og jeg kommer nok til å klage på den foreleseren vi har hatt i det faget på grunn av at hun er så ustrukturert.
FrøkenBaker Skrevet 7. juni 2013 #2576 Skrevet 7. juni 2013 Jeg hadde definitivt blitt mer skuffet over både D og E, det må jeg si, men det vet jeg også at ikke kommer til å skje Men ja, hater uklare eksamenskrav. Og jeg kommer nok til å klage på den foreleseren vi har hatt i det faget på grunn av at hun er så ustrukturert. Alle vitnemål jeg har hatt har vært en blanding av A og D eller 6 og 2. Bra du klager, da blir det tross alt kanskje forandring til det bedre for både foreleser og studenter til slutt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #2577 Skrevet 7. juni 2013 Sensurfrister som ikke er en senurfrist, men en dato sensor helst skal ha rettet ferdig eksamensoppgavene. Anonymous poster hash: 409c6...048
Ina91 Skrevet 10. juni 2013 #2578 Skrevet 10. juni 2013 Hjemmeeksamen, og motivasjonen er på bunn. Hjelper ikke at alle andre har sommerferie..
Aramee Skrevet 10. juni 2013 #2579 Skrevet 10. juni 2013 Har samme følelsen - føler det er få dommer i familieretten som er særlig viktige. Eneste jeg kommer på nå er jo husmordommen, men den er jo lovfestet nå, så er ikke særlig viktig... og stell- og pleiedommen. Har ca. halve boken av arveretten igjen, etter det blir det å lese over notater, lese på de viktigste dommene, før jeg ser litt på gamle eksamensoppgaver (pleier aldri å løse de, bare leser over). Hviske: dommene om ulovfestede berikelse (ulovfestede regler om samboerskap) er mest aktuelle å huske Men det er en del prinsipper som er viktig å huske: ektefellenes avtalefrihet under oppgjøret, og nettodelingsprinsippet blant annet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå