Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jaaa, jeg husker jeg sa til en fyr at jeg var så usikker på hvor mye rettspraksis jeg trengte å kunne (ett av de tidligere fagene våre), så må han understreke at han har printa ut ALLE dommene som har blitt nevnt i forelesningene. Skal aldri si noe om det igjen for å si det sånn :)

Anonym poster: d127a6722f4a401e83cab91beaade083

Oh God, for all del, de som gidder det der og faktisk får utbytte av det er jo flinke. Men selv synes jeg det holder mer enn nok å forsøke å huske de mest relevante dommene. I dette faget synes jeg ikke det er alt for lett - husker hverken innhold (det viktigste) eller navn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed om at vi har fått karakter i det ene faget nå, men jeg kommer ikke inn på studweb. Sykt irriterende!

AnonymBruker
Skrevet

Vet dette er sutretråd, men jeg er bare så sinnsykt glad for at jeg fikk to A'er og to B'er at jeg bare må dele det! Jeg er så glad :bolledeig:

Anonym poster: f02caa6dc6743dc6187a54aaa70a8693

• Liker 2
Skrevet

Sommerfugl-kaos i magen. Mappekarakter i morgen. Hater å vente på karakter! Følelsesmessig tortur :ler:

Vet dette er sutretråd, men jeg er bare så sinnsykt glad for at jeg fikk to A'er og to B'er at jeg bare må dele det! Jeg er så glad :bolledeig:

Anonym poster: f02caa6dc6743dc6187a54aaa70a8693

Enig. Fikk karakteren min i dag : A :hoppendeglad: Bare muntlig igjen nå så er det sommerferie :D

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg melder meg herved ut av sutretråden fram til høsten, og minner alle dere jublere om denne tråden: http://forum.kvinneg...howtopic=613882 ;)

Lykke til til alle dere som fortsatt har eksamen!

Se der ja! Takk for link. Ikke så kult å drive å gni det inn for de sutrende når man er glad :fnise: Men jeg blir her i tråden til tirsdag, for har enda det verste igjen.. muntlig eksamen :haar:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk akkurat igjen resultatet på den første av tre eksamener; B :)

Anonym poster: 85ac6c24c4d89982c69398b7732f7dfd

• Liker 1
Skrevet

Hehe :P Jepp samme her. Selv om at jeg egentlig vet at jeg hadde fått melding på Facebook av medstudenter med en gang eksamenskarakteren er lagt ut. Men trykker meg likevel inn på Studentwebben relativt ofte!

Jeg og :ler: Og jeg begynner gjerne med det der 3 dager etter eksamen... Sånn i tillfelle de var skikkelig raske denne gangen. Yeah right!!

Skrevet

Jeg og :ler: Og jeg begynner gjerne med det der 3 dager etter eksamen... Sånn i tillfelle de var skikkelig raske denne gangen. Yeah right!!

Hahah! Det var kanskje litt i tidligste laget, men skjønner hvordan du tenker. Hihi :)

Skrevet

Sensuren tar lang tid. GRRR!

• Liker 1
Skrevet

Hahah! Det var kanskje litt i tidligste laget, men skjønner hvordan du tenker. Hihi :)

Og etter en uke synes jeg de er skikkelig trege! Littegrann utålmodig bare!

Skrevet

Og etter en uke synes jeg de er skikkelig trege! Littegrann utålmodig bare!

Hehe. Det er en naturlig reaksjon! Det er som sagt et personlig helvete å vente på de karakterene :P Det føles jo som evigheter, og man tripper bare rundt seg selv...

Den første eksamenskarakteren kom FØR jeg var ferdige med de andre eksamenene, så den var grei nok. Jeg hadde aldri trodd den skulle være såå rask!

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg vil vite, jeg vil vite, jeg vil vite :sur:

(Please vær C eller bedre i alle fag :pls: )

Skrevet

Nå er vel ikke jeg helt student ennå, jeg er privatist, men jeg henger meg på likevel. Har nå hatt 10 av 11 eksamener på litt over en måned og er dødssliten.

Har søkt en del ulike studier ved UiO og NTNU, men jeg var så dum at jeg lot den første muntlige karakteren min ødelegge for meg, og droppet å sende inn dokumentasjonen min (søker via 23/5) så nå er det utelukket å studere noe som helst. Jeg tror ikke jeg hadde kommet inn på psykologi bachelor eller internasjonale studier likevel, men jeg kunne jo fortsatt kommet inn på noe annet spennende og tatt med meg noen poeng derfra til neste år.

Nå sitter jeg med 2 seksere av 4 i muntlige eksamener og har -foreløpig- det snittet jeg trenger, men vet at 2 skriftlige eksamener jeg er veldig svak i vil dra ned.

Er så sliten, og så lei, får ikke sove om natta og jeg var bombesikker på hva jeg ville studere når jeg begynte på Bjørknes, nå vet jeg bare alt jeg IKKE vil fremover.. og det er mye, det!

Håper dere flinke studenter er stolte av hvor langt dere har kommet:) Jeg begynner å miste litt håpet om å komme dit, men satser på at motivasjonen tar seg opp når alt er unnagjort og jeg får en uke fri til å treffe den fine kjæresten min.

AnonymBruker
Skrevet

Oh God, for all del, de som gidder det der og faktisk får utbytte av det er jo flinke. Men selv synes jeg det holder mer enn nok å forsøke å huske de mest relevante dommene. I dette faget synes jeg ikke det er alt for lett - husker hverken innhold (det viktigste) eller navn.

Enig. Men han som sa det er litt sånn type som prøver å stresse andre med hvor mye han har gjort. I familieretten er det etter min mening ikke så veldig mange viktige - det meste er jo lovregulert. Tror det først og fremst er i arveretten at det blir viktig. Men nå har jeg akkurat kommet meg gjennom pensum (woho!), så da er det bare å repetere. Hvordan går det med deg?

Skrevet (endret)

Jeg vil vite, jeg vil vite, jeg vil vite :sur:

(Please vær C eller bedre i alle fag :pls: )

I second that!

Leverte inn hjemmeeksamen tidligere i dag.. :bond: Håper jeg ikke strøyk.. Og deretter at det hvertfall ble en C! :fnise:

..Så nå er jeg ferdig for dette semesteret, hurra! Da er det bare å vente på svar fra fagsøketingtangen på studentweb OG på at ISV får ut fingeren og legger ut pensum for høsten, som de egentlig skulle ha gjort for flere uker siden. Det kommer vel i slutten av måneden tenker jeg, det er jo typisk. Jeg trodde HF var trege, men dette tar kaka! :glare:

Endret av Strixvaria
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Fikk igjen min første nå. Fikk C, burde være fornøyd, men er ikke fornøyd.

Blæ.

Skrevet

Skal egentlig få igjen resultat på eksamen idag, men har ikke fått enda :(

Skrevet

Åh jeg sliter så mye med motivasjonen. Hele meg stritter i mot. Er så forferdelig lei av hele pensum. Blir så irritert over at jeg ikke klarer å presse meg til å konsentrere meg såå kort tid før eksamen. Krysser fingrene for at det betyr at jeg faktisk kan pensum godt nok.. Men man vet aldri.

:bond:

Skrevet

Enig. Men han som sa det er litt sånn type som prøver å stresse andre med hvor mye han har gjort. I familieretten er det etter min mening ikke så veldig mange viktige - det meste er jo lovregulert. Tror det først og fremst er i arveretten at det blir viktig. Men nå har jeg akkurat kommet meg gjennom pensum (woho!), så da er det bare å repetere. Hvordan går det med deg?

Har samme følelsen - føler det er få dommer i familieretten som er særlig viktige. Eneste jeg kommer på nå er jo husmordommen, men den er jo lovfestet nå, så er ikke særlig viktig... og stell- og pleiedommen. Har ca. halve boken av arveretten igjen, etter det blir det å lese over notater, lese på de viktigste dommene, før jeg ser litt på gamle eksamensoppgaver (pleier aldri å løse de, bare leser over).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...