Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått gjennom pensum en gang, holder på med den andre gangen nå, men føler ikke jeg har lest noe av dette før. Er i min egen lille "boble", om man kan kalle det det - leser hjemme, holder meg langt unna skolen i alle fall!

Så flink du er! Og jeg tror du har tatt et veldig godt valg hvertfall, er lite ålreit å være på skolen de to siste ukene før eksamen. Alle stresser, og stresser hverandre (noen med vilje også, har jeg inntrykk av). Så tror nok jeg holder meg hjemme de neste dagene jeg også.

Anonym poster: d127a6722f4a401e83cab91beaade083

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er sensurfristen på eksamener på NTNU, Dragvoll? Er det en standardtid de forholder seg til?

Anonym poster: 0012b0fb43529998f51c295f6aec9ba7

AnonymBruker
Skrevet

Så flink du er! Og jeg tror du har tatt et veldig godt valg hvertfall, er lite ålreit å være på skolen de to siste ukene før eksamen. Alle stresser, og stresser hverandre (noen med vilje også, har jeg inntrykk av). Så tror nok jeg holder meg hjemme de neste dagene jeg også.

Jeg tror folkene på skolen vår elsker å skryte av hvor leeeenge de har sittet på lesesalen og hvor "lite" de kan, sånn at du blir stresset fordi du ikke kan alt det. :P

Anonym poster: e2fc7c3e85fa7e59e080a9d9fe4f8f48

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare bli ferdig, er så forbanna lei.

Anonym poster: 71a91f5db7c9025955204429d1b8a92a

• Liker 1
Skrevet

Uff, jeg føler med alle dere som har skrevet her! Og gratulerer til dere som har fått gode resultater :)

Jeg sitter i Australia og har tre final innleveringer igjen til fredag. Litt annerledes opplegg her, så jeg har bare en eksamen heldigvis (multiple choice i psykologi, burde gå greit), men jeg er så ufattelig lei av alle innleveringene. Jeg telte, og til sammen blir det 15 innleveringer/prøver/eksamen - og semesteret startet 3. mars. Det har vært hektisk med andre ord. Har null motivasjon til å skrive de to siste essayene (en critical analysis og et research essay), men de teller 50% av karakterene i fagene så jeg må nesten bare få ræve i gir snart. NULL motivasjon! Det er så tungt rett og slett fordi jeg må gjøre så utrolig mye research før jeg kan skrive, fordi jeg ikke kan så mye om temaet i seg selv. Uff, håper bare jeg består..

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Hva er sensurfristen på eksamener på NTNU, Dragvoll? Er det en standardtid de forholder seg til?

Anonym poster: 0012b0fb43529998f51c295f6aec9ba7

Googlet litt, står normalt 15 virkedager nå i sommerhalvåret, 10 i julen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på toppen av det hele klart å bli syk! Har en muntlig fremføring i morgen, en presentasjon til å forberede samt verdens tørreste pensum å komme gjennom.

Neste onsdag!! Da er jeg ferdig med år 2. One to go :)

Anonym poster: c715b73f52a4c11b4914292604063185

Skrevet

Jeg tror folkene på skolen vår elsker å skryte av hvor leeeenge de har sittet på lesesalen og hvor "lite" de kan, sånn at du blir stresset fordi du ikke kan alt det. :P

Lesesalen er jo noe drit uansett, blir jo nesten halshugget ved den minste bevegelse.

Gjest Naria
Skrevet

Jeg er ferdig med eksamenen for i år, men jeg får fremdeles vondt i magen når jeg tenker på dem.. Denne veldig uventede E'en har virkelig satt en støkk i meg. Blir nesten uvel når jeg tenker på å sjekke karakterene på de to andre. Er usikker på når sensurfristen er og kjenner jeg har mest lyst til å ikke finne ut av det heller og bare glemme dette semesteret. :trist:

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest oreokaka
Skrevet

I morgen er min siste eksamen dette året. Grugleder meg. Føler meg absolutt ikke klar, og er livredd for å stryke. Redd jeg mangler masse stoff, selv om jeg har lest en hel haug. Seriøst, en hel haug.... Blæ! Jeg vil bare bli ferdig!

Skrevet

Sommerfugl-kaos i magen. Mappekarakter i morgen. Hater å vente på karakter! Følelsesmessig tortur :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Jaaa, jeg husker jeg sa til en fyr at jeg var så usikker på hvor mye rettspraksis jeg trengte å kunne (ett av de tidligere fagene våre), så må han understreke at han har printa ut ALLE dommene som har blitt nevnt i forelesningene. Skal aldri si noe om det igjen for å si det sånn :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen hjelpe meg å finne tilbake til overflaten? Fikk resultatet på masteroppgaven i dag, og det ble en C. Isolert sett synes jeg ikke det er så ille, men jeg er så skuffet fordi "alle" rundt meg får A-er og B-er i øst og vest. Hvorfor er jeg så dårlig, hvorfor skiller jeg meg negativt ut? :(

Jeg føler meg helt knust. Drittkarakter altså. Prøver å tenke på alle ting som kunne vært verre, jeg er jo frisk og har fått en kjempefin jobb og har gode venner og en fin familie...men likevel føles det bare som at jeg møtte veggen nå. Sukk. Jeg som hadde ambisjoner om doktorgrad og virkelig følte at jeg hadde funnet min nisje, jeg er visst bare helt middelmådig når det kommer til oppgaveskriving. :(

Anonym poster: b28dce0deb967718f3c8c6d8d0ce934b

Skrevet

Kan noen hjelpe meg å finne tilbake til overflaten? Fikk resultatet på masteroppgaven i dag, og det ble en C. Isolert sett synes jeg ikke det er så ille, men jeg er så skuffet fordi "alle" rundt meg får A-er og B-er i øst og vest. Hvorfor er jeg så dårlig, hvorfor skiller jeg meg negativt ut? :(

Jeg føler meg helt knust. Drittkarakter altså. Prøver å tenke på alle ting som kunne vært verre, jeg er jo frisk og har fått en kjempefin jobb og har gode venner og en fin familie...men likevel føles det bare som at jeg møtte veggen nå. Sukk. Jeg som hadde ambisjoner om doktorgrad og virkelig følte at jeg hadde funnet min nisje, jeg er visst bare helt middelmådig når det kommer til oppgaveskriving. :(

Uff, jeg kjenner den følelsen. Har du fått begrunnelse? Det er utrolig kjipt når 'alle' rundt en får gode karakterer, mens en selv får noe midt på treet. Spesielt når man selv føler at man har lagt ned masse arbeid, energi og virkelig jobbet hardt og følt at resultatet har blitt bra. Sånn har jeg det med den ene eksamenen min nå; har aldri lest og jobba så mye i et fag før, og så endte det med en C. Følte også at jeg endelig hadde funnet et fagområde jeg virkelig 'klikka' med og ville gå videre med på masternivå - men når jeg så resultatet av den eksamenen føltes det ikke sånn lenger, gitt. Skikkelig slag i trynet.. Jeg ble mer skuffa av den C-en enn da jeg fikk D i et annet fag. Men samtidig, C er jo overhodet ingen dårlig karakter på masternivå! C er ikke middelmådig - det er bedre enn som så. Man kan ikke være like heldig hver gang, og javel, så fikk du ingen A denne gangen, men du fikk ikke D, E eller F - du har mer enn bestått, og en C vitner om at det er MYE bra i oppgaven din. Det er umulig å si noe om spørsmålene dine; ingen her har lest oppgaven - men at du er dårlig er noe ordentlig tull. Personlig synes jeg du burde feire - C på masteroppgaven er SUPERBRA! :blomst:

.. On another note, jeg har skrevet ferdig hjemmeeksamenen min, men jeg vet ikke om jeg tør å levere den. Jeg føler at det er en viss ikkefulltsåmikroskopisk sjanse for at jeg kanskje har feiltolka hele greia, og i så fall stryker jeg jo. Eller at jeg kanskje har tolka riktig, men gjort det feil. Åååååå historie er så )/$%&(I% noen ganger! Slik føler jeg meg nå: :glare::bond::sur::murvegg::kjefte::klaske::angry::sukk::lete::haar::huh::snurt:

AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg kjenner den følelsen. Har du fått begrunnelse? Det er utrolig kjipt når 'alle' rundt en får gode karakterer, mens en selv får noe midt på treet. Spesielt når man selv føler at man har lagt ned masse arbeid, energi og virkelig jobbet hardt og følt at resultatet har blitt bra. Sånn har jeg det med den ene eksamenen min nå; har aldri lest og jobba så mye i et fag før, og så endte det med en C. Følte også at jeg endelig hadde funnet et fagområde jeg virkelig 'klikka' med og ville gå videre med på masternivå - men når jeg så resultatet av den eksamenen føltes det ikke sånn lenger, gitt. Skikkelig slag i trynet.. Jeg ble mer skuffa av den C-en enn da jeg fikk D i et annet fag. Men samtidig, C er jo overhodet ingen dårlig karakter på masternivå! C er ikke middelmådig - det er bedre enn som så. Man kan ikke være like heldig hver gang, og javel, så fikk du ingen A denne gangen, men du fikk ikke D, E eller F - du har mer enn bestått, og en C vitner om at det er MYE bra i oppgaven din. Det er umulig å si noe om spørsmålene dine; ingen her har lest oppgaven - men at du er dårlig er noe ordentlig tull. Personlig synes jeg du burde feire - C på masteroppgaven er SUPERBRA! :blomst:

.. On another note, jeg har skrevet ferdig hjemmeeksamenen min, men jeg vet ikke om jeg tør å levere den. Jeg føler at det er en viss ikkefulltsåmikroskopisk sjanse for at jeg kanskje har feiltolka hele greia, og i så fall stryker jeg jo. Eller at jeg kanskje har tolka riktig, men gjort det feil. Åååååå historie er så )/$%&(I% noen ganger! Slik føler jeg meg nå: :glare::bond::sur::murvegg::kjefte::klaske::angry::sukk::lete::haar::huh::snurt:

Tuuusen takk for oppløftende ord! Du er virkelig gull verdt! <3

Ønsker deg masse lykke til med din egen hjemmeeksamen - angående feiltolkningen, er det noen du kan spørre for å forsøke å finne ut om du er på rett spor?

Skrevet

Tuuusen takk for oppløftende ord! Du er virkelig gull verdt! <3

Ønsker deg masse lykke til med din egen hjemmeeksamen - angående feiltolkningen, er det noen du kan spørre for å forsøke å finne ut om du er på rett spor?

You're making me blush! Og tusen takk! Men seriøst, du har ALL grunn til å feire nå - det ville jeg ha gjort, med god samvittighet og skikkelig gladfølelse; tenk på alt arbeidet du har lagt ned - og nå er du ferdig OG har fått en kjempegod karakter. Du burde være stolt av deg selv! :laugh:

Ja, heldigvis - så det ordner seg nok. Det er likevel litt skummelt. Ikke at faget er så superviktig, men det er jo litt kleint å stryke. For ikke å snakke om hvor ergerlig det vil være, etter å ha sittet her siden mandag med den fordømte oppgaven.. :fnise:

Jeg skal uansett ha en ferdig-med-eksamen-hurra-jeg-er-fri-school's-out-for-summer-feiring med meg selv, noen vinglass og en film eller to i kveld, nå som jeg anser meg selv som ferdig med oppgaven. Hardt arbeid og god innsats fortjener å belønnes! :danse:

Skrevet

Det er tortur å vente på eksamenskarakteren! Æææææh. Vil ha den i dag! Ikke i midten av juni.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Det er tortur å vente på eksamenskarakteren! Æææææh. Vil ha den i dag! Ikke i midten av juni.

Second that!

Sjekker studentweb sikkert 3 ganger om dagen.

Skrevet

Second that!

Sjekker studentweb sikkert 3 ganger om dagen.

Hehe :P Jepp samme her. Selv om at jeg egentlig vet at jeg hadde fått melding på Facebook av medstudenter med en gang eksamenskarakteren er lagt ut. Men trykker meg likevel inn på Studentwebben relativt ofte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...