Bluegreen Skrevet 2. juni 2013 #2501 Skrevet 2. juni 2013 Hahaha. Takk for oppmuntringen Det er familieretten jeg misliker mest også. Så har håpet på at vi skal få mest arverett siden jeg egentlig syns det var litt gøy. Dette var kun inntil i går da jeg ble ferdig med å lese om grensen mellom livs- og dødsdisposisjoner og fikk lyst til å grave meg ned. Gleder meg skikkelig til å bli ferdig med de fagene her altså, selv om jeg nesten tviler på at jeg blir ferdig... Anonym poster: d127a6722f4a401e83cab91beaade083 Hehe, husker faktisk veldig godt at akkurat det der var veldig tørt og uoversiktlig. Tenk 1) var viljen så klar at formreglene for dødsdiposisjon ikke kan kreves oppfylt? og 2) Ble/eller skulle deler av disposisjonen for noen av partene før dødsfallet? (ta det med en klype salt siden der er en stund siden jeg leste dette..) Men uff, nå utsetter jeg bare egen lesing, typisk meg! Dette går nok bra, dere får helt sikker noen form for arv- eller familierett, blir så fine faktum av det vet du Back to the books!
Isolde Skrevet 2. juni 2013 #2502 Skrevet 2. juni 2013 Imorgen har jeg siste eksamen.... Den handler om arbeid sett fra et europeisk perspektiv.. JEG ER LEI!!! Vil bare bli ferdig og ta sommerferie.. om nøyaktig 23 timer har jeg sommerferie, fy faen som jeg gleder meg!!
Mynona Skrevet 2. juni 2013 #2503 Skrevet 2. juni 2013 HERREGUUUUD!!! JEG FIKK AAAAA!! Min første A på de 4,5 årene jeg har studert! Jeg sitter her å måper!!! 13
Gjest Caroline55 Skrevet 2. juni 2013 #2504 Skrevet 2. juni 2013 Hei! Bare litt nysgjerrig her. Er det noen som har opplevd at de som taster inn eksamenskarakterene inne på Studentweb har gjort en feil, slik at man har fått feil eksamenskarakter? Eller noen som har opplevd å få en dårlig karakter, ringe sensor, også viser det seg at de har blandet ditt kandidat nummer med noen andres? Er opplegget deres 100% sikkert, altså at karakteren som kommer inne på studentweb faktisk er den som tilhørte din eksamen med ditt kandidatnummer?
Fantomina Skrevet 2. juni 2013 #2505 Skrevet 2. juni 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina
Gjest Caroline55 Skrevet 2. juni 2013 #2506 Skrevet 2. juni 2013 Jeg kjenner ei som fikk karakteren byttet om på muntlig eksamen ved NTNU. Hun fikk noen andres E, mens den andre fikk hennes A. Hun fikk selvfølgelig A-en hun skulle ha, men på grunn av rare regler fikk den andre også beholde den feile A-en. Uff, var det jeg var redd for! At det er en reell mulighet for at ting kan bli byttet på. Får man en C, selv om man hadde håpet på f.eks B, så er det lett å justere tankene sine til at "nei, så var sikkert ikke oppgaven min såå bra da" osv. Også kan det hende det faktisk er feil karakter :/ Får håpe slikt forekommer sjeldent :/
Mynona Skrevet 2. juni 2013 #2507 Skrevet 2. juni 2013 Det kan være lurt å be om begrunnelse om man får en dårligere karakter enn forventet. Da kan man jo se om det har blitt byttet om litt lettere hvertfall. 1
Gjest Raindrops Skrevet 2. juni 2013 #2508 Skrevet 2. juni 2013 HERREGUUUUD!!! JEG FIKK AAAAA!! Min første A på de 4,5 årene jeg har studert! Jeg sitter her å måper!!! Gratulerer så mye! Må være en sykt bra følelse, og helt sikkert kjempefortjent --- Litt sånn på siden. Kan man spørre om begrunnesle uansett karakter? Lurer på å spørre bare for å vite hva som mangler og hva jeg kan forbedre meg på.
Fantomina Skrevet 2. juni 2013 #2509 Skrevet 2. juni 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #2510 Skrevet 2. juni 2013 Litt sånn på siden. Kan man spørre om begrunnesle uansett karakter? Lurer på å spørre bare for å vite hva som mangler og hva jeg kan forbedre meg på. Ja, veldig mange som gjør det Har venninner som alltid ringer sensoren etter eksamen uten unntak. Bare for å høre begrunnelse rett og slett, bli bedre, kanskje diskutere litt, osv. Anonym poster: 85ac6c24c4d89982c69398b7732f7dfd
Gjest Raindrops Skrevet 2. juni 2013 #2511 Skrevet 2. juni 2013 Man kan be om begrunnelse uansett. Jeg pleier å gjøre det nettopp av de grunnene du nevner. Supert. Har av en eller annen grunn fått for meg at det er noe man bare gjør i forbindelse med en klage på karakteren, men da skal jeg begynne med det jeg også 1
Chien Skrevet 2. juni 2013 #2512 Skrevet 2. juni 2013 Ikke fortjent? Hvordan da? Skal ikke fortsette på dette studiummet, så har vel ikke gitt full innsats. Så selv om at det gikk helt greit på eksamen, er jeg en litt bob-bob følelse Hmmm..
Strixvaria Skrevet 3. juni 2013 #2513 Skrevet 3. juni 2013 Hjemmeeksamensoppgaven ble lagt ut i dag. Alt jeg har å si er: FAEN! Kanskje dette blir min første E, eller verre; F!!
Miah Skrevet 3. juni 2013 #2514 Skrevet 3. juni 2013 Eksamen i arve- og familierett på fredag om under to uker, og jeg gruer meg så fryktelig. Jeg har vært heldig så langt i og med at jeg har likt alle de andre fagene på studiet, så jeg skjønner jo at det måtte komme ett jeg ikke er så veldig begeistra for før eller senere. Det er bare så vanskelig - er så vant med å skjønne vanskelige ting så lenge jeg jobber hardt nok, men nå føler jeg ikke at jeg hadde klart å svare bra på et eneste spørsmål. Håper det skjer et mirakel i løpet av de to neste ukene Anonym poster: d127a6722f4a401e83cab91beaade083 Går på det samme som deg, så føler med deg. Så ekstremt mange ulike paragrafer det er snakk om. Jeg liker faktisk arve- og familierett, synes det er ganske spennende, men det betyr ikke at jeg får med meg et eneste ord når jeg leser.
FrøkenBaker Skrevet 3. juni 2013 #2515 Skrevet 3. juni 2013 Har fått omtrent hele spekteret, fra A til F, men det hadde vært fint med noe mer stabilt. Første studie: studerte noe jeg var god til, hadde omtrent samme studiemetode som når jeg var elev, nemlig tre-to dager før levering eller eksamen eller fremføring var det skippertak og oppe hele natta. Fikk som regel A, og en B. Andre studium: begynte å mislike studiet ganske tidlig, smådeppa, oppgitt osv, og resultatet ble... vel, det skal ikke på CV-en. Hater skriftlig eksamen, jeg har uforståelig løkkeskrift jeg ikke kan forandre og skriver saaakte på PC. I tillegg er jeg ikke en morgenperson. Ettermiddags-eksamen passer meg helt fint. Ved muntlig eksamen har jeg virkelig ingen kontroll, jeg bare åpner kjeften og det som kommer det kommer. Gleder meg til å begynne på nytt studie, og bli flink student! Hvorfor får vi ikke svar før 20. juli, jeg får jo et hjerteinfarkt snart! Vet noen forresten om det er noe sånt "lær å skrive akademisk"-kurs på UiO før eller under studiestart?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #2516 Skrevet 3. juni 2013 Går på det samme som deg, så føler med deg. Så ekstremt mange ulike paragrafer det er snakk om. Jeg liker faktisk arve- og familierett, synes det er ganske spennende, men det betyr ikke at jeg får med meg et eneste ord når jeg leser. Haha, ja det er nettopp det. Og jeg tror faktisk jeg kunne likt det hvis vi bare hadde hatt litt lengre tid på det, syns 7/8 uker blir lite med tanke på at det er fag som det (for min del) tar tid å skjønne. Sånn som i familieretten var jeg seriøst LOST de to første ukene, så ikke logikken i det hele tatt. Og det er så ille å være på skolen nå, alle snakker om "eksamenslesing" og jeg er ikke ferdig med pensum engang Anonym poster: d127a6722f4a401e83cab91beaade083
Miah Skrevet 3. juni 2013 #2517 Skrevet 3. juni 2013 Haha, ja det er nettopp det. Og jeg tror faktisk jeg kunne likt det hvis vi bare hadde hatt litt lengre tid på det, syns 7/8 uker blir lite med tanke på at det er fag som det (for min del) tar tid å skjønne. Sånn som i familieretten var jeg seriøst LOST de to første ukene, så ikke logikken i det hele tatt. Og det er så ille å være på skolen nå, alle snakker om "eksamenslesing" og jeg er ikke ferdig med pensum engang Anonym poster: d127a6722f4a401e83cab91beaade083 Har gått gjennom pensum en gang, holder på med den andre gangen nå, men føler ikke jeg har lest noe av dette før. Er i min egen lille "boble", om man kan kalle det det - leser hjemme, holder meg langt unna skolen i alle fall!
Mynona Skrevet 3. juni 2013 #2518 Skrevet 3. juni 2013 Hjemmeeksamensoppgaven ble lagt ut i dag. Alt jeg har å si er: FAEN! Kanskje dette blir min første E, eller verre; F!! Pust inn og ut! Roooolig! Det går nok bedre enn fryktet. Når du bare får jobbet litt med den...
Sophia Skrevet 3. juni 2013 #2519 Skrevet 3. juni 2013 HERREGUUUUD!!! JEG FIKK AAAAA!! Min første A på de 4,5 årene jeg har studert! Jeg sitter her å måper!!! Gratulerer! Fantastisk følelse!! Jeg får vite karakter på mappeeksamen onsdag eller torsdag. Gru/gleder meg. Vil vite NÅ. 1
Strixvaria Skrevet 3. juni 2013 #2520 Skrevet 3. juni 2013 Pust inn og ut! Roooolig! Det går nok bedre enn fryktet. Når du bare får jobbet litt med den... Takk for støtten! Dette var virkelig ikke det jeg hadde sett for meg i det hele tatt, men etter noen telefonrunder, en tur ut i sola med ei venninne tidligere i dag og påfølgende sushikveld føles alt mye bedre.. Har fått sortert tankene litt, og vet mer eller mindre hva jeg skal skrive om, hvordan, og hvilke bøker jeg finner stoffet i. Har også satt post-it-sticky-thingies i 'historiebibelen' min, for den kommer til sin fulle nytte her. Kjenner jeg ikke har fullt så mye migrene-lignende hodepine akkurat nå. Får se om den ikke kommer tilbake i morgen tidlig; byggearbeidermenneskene begynner å jobbe rett utenfor bygget mitt før halv sju om morgenen, og de holder på til mellom sju og åtte om kvelden. Hver eneste dag, mandag til lørdag.. Ser ut som jeg må drasse med meg deler av 'biblioteket' mitt på lesesalen hvis jeg skal kunne høre meg selv tenke - blæ. Og jeg har ikke noe særlig lyst til å gå noe sted, for det er så mye bedre å sitte hjemme, hvor jeg kan ta meg en pause i ny og ne med en film eller en tv-episode, gå rundt i stygge klær hele dagen, drikke iste og skjære opp masse frukt til lunsj; rett og slett det å ha alt jeg trenger tilgjengelig på en komfortabel måte..! *sutre* #studentworldproblems 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå