Singha Skrevet 31. mai 2013 #2481 Skrevet 31. mai 2013 Æsj, jeg er nesten sikker på at jeg stryker på 2 av 2 eksamener!! På universitetets hj.side står det: ved universitetet gis det bare anledning til å fremstille seg til en eksamen 3 ganger Noen som vet hva dette betyr? Kan jeg ta hver eksamen 3 ganger, eller kan jeg kun prøve 3 ganger på forskjellige eksamener? Hvis det siste er tilfellet så sliter jeg!! Anonym poster: d8e24ea90328d6525a76a1d5cc7eba6f Det gjelder for hver enkelt eksamen. Om du har gyldig fravær (legeerklæring e.l.) telles ikke de med, går jeg ut i fra. Men det kan jo ha noe å si for lånekassen om du stryker i mange fag over en lang periode uten å konte dem med en gang, vil jeg tro...
Aziza Skrevet 31. mai 2013 #2482 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Ta hver eksamen tre ganger, altså har du tre forsøk på hvert emne Edit: Ninja'd Endret 31. mai 2013 av Aziza
Bloodflowers Skrevet 31. mai 2013 #2483 Skrevet 31. mai 2013 Jeg er så lei! Muntlig eksamen til onsdag, og jeg klarer ikke å konsentrere meg om å lese over lengre tid. ER helt tappet for energi. Er trøtt, sliten og tiltaksløs hele tiden. Dette er et emne som ikke er så konkret, altså, det handler mer om de lange linjene, mer om utviklingen gjennom tidene og mindre om det spesifikke og konkrete. Derfor er det også vanskelig å lese seg opp på det. Jeg er heller ikke den personen som lærer så godt, kun ved å lese tekster, men nå blir jeg nødt til det. Jeg kan jo endel, og er ikke helt på bærtur, men det er skummelt med muntlig, og jeg har en tendens til å rote meg skikkelig bort, fordi jeg får panikk om det er noe jeg ikke kan svare på. Synes det er så flaut å sitte der og ikke ane hva dem spør om...aff, gleder meg bare til dette er over!
Gjest Emmanuelle Skrevet 31. mai 2013 #2484 Skrevet 31. mai 2013 Sniker meg inn og ville bare hviske litt.... Jeg har sommerferie! 1
Strixvaria Skrevet 31. mai 2013 #2485 Skrevet 31. mai 2013 Sniker meg inn og ville bare hviske litt.... Jeg har sommerferie! ... Neida! Ahrg, sensuren på et av fagene mine skulle vært lagt ut klokka tre, men neeeeeida. Holder på å dø av angst her, i tillegg til at jeg hadde en eksamen i dag som jeg tror kan ha gått veldig begge veier. Fantastisk slutt på uka..
Gjest Emmanuelle Skrevet 31. mai 2013 #2486 Skrevet 31. mai 2013 ... Neida! Ahrg, sensuren på et av fagene mine skulle vært lagt ut klokka tre, men neeeeeida. Holder på å dø av angst her, i tillegg til at jeg hadde en eksamen i dag som jeg tror kan ha gått veldig begge veier. Fantastisk slutt på uka.. Gått en time siden posten din, har den kommet?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #2487 Skrevet 31. mai 2013 Det betyr at hvis du stryker på en eksamen, har du mulighet til å ta den opp igjen 2 ganger, før du må ta kurset om igjen Altså én eksamen i ett emne. Åh, takk for svar :D Helgen er reddet!! Anonym poster: d8e24ea90328d6525a76a1d5cc7eba6f
Strixvaria Skrevet 31. mai 2013 #2488 Skrevet 31. mai 2013 Gått en time siden posten din, har den kommet? Ja - fikk litt panikk et øyeblikk; tenk om jeg hadde skrevet feil kandidatnummer og derfor ikke fikk den tilbake?!..
Gjest Raindrops Skrevet 31. mai 2013 #2489 Skrevet 31. mai 2013 Jeg har ikke klart å lese NOE idag. 5 dager til eksamen. Fatter ikke hvor pågangsmotet og arbeidslysten tok veien. Men jeg iallefall ryddet, vasket, slappet av og.. ja. Slappet av. -,- 1
Singha Skrevet 31. mai 2013 #2490 Skrevet 31. mai 2013 Ikke undervurder å slappe av. Jeg merker at selv om jeg ikke leser, så tenker jeg gjerne over pensum i bakhodet.
Gjest Cytosin Skrevet 31. mai 2013 #2491 Skrevet 31. mai 2013 Jeg har ikke klart å lese NOE idag. 5 dager til eksamen. Fatter ikke hvor pågangsmotet og arbeidslysten tok veien. Men jeg iallefall ryddet, vasket, slappet av og.. ja. Slappet av. -,- Haha. Jeg har min siste eksamen om sju dager, og gjett hva jeg gjør i dag? Sitter og ser på Friends (og har gjort det de siste to timene). Hva er det som feiler meg, lurer jeg på.
Gjest Emmanuelle Skrevet 31. mai 2013 #2492 Skrevet 31. mai 2013 Haha. Jeg har min siste eksamen om sju dager, og gjett hva jeg gjør i dag? Sitter og ser på Friends (og har gjort det de siste to timene). Hva er det som feiler meg, lurer jeg på. Det samme som feiler 99% av studentene i verden, du lider av et alvorlig tilfelle av prokrastinering. Dessverre finnes det ingen kur 1
Fantomina Skrevet 2. juni 2013 #2493 Skrevet 2. juni 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina
Chien Skrevet 2. juni 2013 #2494 Skrevet 2. juni 2013 Sniker meg inn og ville bare hviske litt.... Jeg har sommerferie! Jeg også men det føles hverken fortjent eller riktig å ha sommerferie nå. Men gleder meg ekstremt mye til høsten, og et nytt studium!
Gjest Emmanuelle Skrevet 2. juni 2013 #2495 Skrevet 2. juni 2013 Jeg også men det føles hverken fortjent eller riktig å ha sommerferie nå. Men gleder meg ekstremt mye til høsten, og et nytt studium! Ikke fortjent? Hvordan da?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #2496 Skrevet 2. juni 2013 Eksamen i arve- og familierett på fredag om under to uker, og jeg gruer meg så fryktelig. Jeg har vært heldig så langt i og med at jeg har likt alle de andre fagene på studiet, så jeg skjønner jo at det måtte komme ett jeg ikke er så veldig begeistra for før eller senere. Det er bare så vanskelig - er så vant med å skjønne vanskelige ting så lenge jeg jobber hardt nok, men nå føler jeg ikke at jeg hadde klart å svare bra på et eneste spørsmål. Håper det skjer et mirakel i løpet av de to neste ukene Anonym poster: d127a6722f4a401e83cab91beaade083
Bluegreen Skrevet 2. juni 2013 #2497 Skrevet 2. juni 2013 Eksamen i arve- og familierett på fredag om under to uker, og jeg gruer meg så fryktelig. Jeg har vært heldig så langt i og med at jeg har likt alle de andre fagene på studiet, så jeg skjønner jo at det måtte komme ett jeg ikke er så veldig begeistra for før eller senere. Det er bare så vanskelig - er så vant med å skjønne vanskelige ting så lenge jeg jobber hardt nok, men nå føler jeg ikke at jeg hadde klart å svare bra på et eneste spørsmål. Håper det skjer et mirakel i løpet av de to neste ukene Anonym poster: d127a6722f4a401e83cab91beaade083 Første avdeling? Jeg dreit skikkelig på draget i familieretten fordi jeg ikke hadde nok fokus på begrunnelsen for de ulike ordningene. Det har jeg lært mye av, men skulle ønske noen kunne gitt et godt råd når jeg sto i det! Det går nok helt fint skal du se, når du tviler på deg selv må du bare se på konkurransen, så blir det som regel ikke så ille likevel..
Bluegreen Skrevet 2. juni 2013 #2498 Skrevet 2. juni 2013 Jeg er så lei! Muntlig eksamen til onsdag, og jeg klarer ikke å konsentrere meg om å lese over lengre tid. ER helt tappet for energi. Er trøtt, sliten og tiltaksløs hele tiden. Dette er et emne som ikke er så konkret, altså, det handler mer om de lange linjene, mer om utviklingen gjennom tidene og mindre om det spesifikke og konkrete. Derfor er det også vanskelig å lese seg opp på det. Jeg er heller ikke den personen som lærer så godt, kun ved å lese tekster, men nå blir jeg nødt til det. Jeg kan jo endel, og er ikke helt på bærtur, men det er skummelt med muntlig, og jeg har en tendens til å rote meg skikkelig bort, fordi jeg får panikk om det er noe jeg ikke kan svare på. Synes det er så flaut å sitte der og ikke ane hva dem spør om...aff, gleder meg bare til dette er over! Føler med deg.. Samme situasjon her også, svært nedslagsfelt, store linjer - og jeg; svak muntlig. Men på onsdag er det over! Da blir det vin. Mye vin.
Gjest Raindrops Skrevet 2. juni 2013 #2499 Skrevet 2. juni 2013 Eksamen om tre dager og jeg har ikke gjort noe hele helgen. Har riktignok lest alt av pensum og laget tankekart på det jeg tror er relevant tidligere, men jeg burde sikkert tatt meg sammen mer. Jeg burde sikkert sette meg ned å gjøre noe akkurat nå, istedenfor å vente til i mårra. Men jeg har virkelig troa på morgendagen. Tidlig opp, ta med masse mat på skolen å ta en heldagspugging. Krysser fingerene for at det kommer til å regne som faen.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #2500 Skrevet 2. juni 2013 Første avdeling? Jeg dreit skikkelig på draget i familieretten fordi jeg ikke hadde nok fokus på begrunnelsen for de ulike ordningene. Det har jeg lært mye av, men skulle ønske noen kunne gitt et godt råd når jeg sto i det! Det går nok helt fint skal du se, når du tviler på deg selv må du bare se på konkurransen, så blir det som regel ikke så ille likevel.. Hahaha. Takk for oppmuntringen Det er familieretten jeg misliker mest også. Så har håpet på at vi skal få mest arverett siden jeg egentlig syns det var litt gøy. Dette var kun inntil i går da jeg ble ferdig med å lese om grensen mellom livs- og dødsdisposisjoner og fikk lyst til å grave meg ned. Gleder meg skikkelig til å bli ferdig med de fagene her altså, selv om jeg nesten tviler på at jeg blir ferdig... Anonym poster: d127a6722f4a401e83cab91beaade083
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå