Mynona Skrevet 20. mai 2013 #2341 Skrevet 20. mai 2013 Skulle ønske det ikke var så himla mye spennende å drive med på en data.. Jeg skal jo skirve!! Stønn!
Gjest Naria Skrevet 20. mai 2013 #2342 Skrevet 20. mai 2013 Sitter med hjemmeeksamen og har gjort det siden 16. mai. Er først i dag jeg har fått startet skrivinga. Har slitt veldig med motivasjon og det å bare komme i gang, men føles som om det har løsnet litt nå. Oppgaven består av 3 deloppgaver. Dersom jeg blir ferdig med den første i dag, skal jeg si meg fornøyd. Innlevering fredag klokka 10, og jeg jobber i morgen og torsdag. Skal se om jeg får tatt ut litt avspasering.
Fantomina Skrevet 20. mai 2013 #2343 Skrevet 20. mai 2013 Det slår ikke feil! Hjemmeeksamenstid er nydeligværtid! Har ikke gjort noe på eksamen siden torsdag... 17. mai på fredag, feiret bursdagen min på forskudd på lørdag og var passelig sliten i går. Mangler bare 1000 ord, så det burde jeg klare til onsdags kveld. Men, sukk, skulle gjerne ligget i parken med is i munnen og kjæresten ved min side.
Gjest Daenerys Skrevet 20. mai 2013 #2344 Skrevet 20. mai 2013 Eksamen skal leveres om 2 dager. Blir vei 5 sider skriving i dag, og 5 sider imorra. Argh.
Gjest oreokaka Skrevet 20. mai 2013 #2345 Skrevet 20. mai 2013 Helt toppers å få feber + hele pakka 2 DAGER før eksamen. Yes liksom.
Gjest Nikee Skrevet 20. mai 2013 #2346 Skrevet 20. mai 2013 Kom meg ikke inn til uni. før nå, så da blir det en lang kveld for å kompansere for den veldig sene starten i dag!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #2347 Skrevet 20. mai 2013 Eksamen i morgen! I det faget jeg sliter absolutt mest med. Håper kun på ståkarakter. Ååh, er så nervøs Men skal bli ufattelig godt å få tilbake livet sitt. Har ikke sovet skikkelig på lenge nå, og bare vært stresset. Hvis jeg ikke består så blir det jo ikke studier til høsten heller! Uff.. nervene utenpå kroppen her. Anonym poster: e1e9fef25e1cf99df62c4ffeade85a57
Fantomina Skrevet 20. mai 2013 #2348 Skrevet 20. mai 2013 Å bruke ordtelle-funksjonen for ofte når man skriver oppgave er som å konstant titte på klokka når man løper - det virker som om det aldri går framover og for min del er det demotiverende. Likevel klarer jeg ikke å la være verken å titte på klokka eller å sjekke antall ord etter annenhver setning. Fortsatt 1700 ord, ja. Jeg har iallfall endelig funnet en oversatt tekst jeg kan bruke til å diskutere oversettelse. Nigella Lawson sin oppskrift på Devil's Food Cake. Bare syns jeg har så lyst på kake nå at jeg frykter at jeg sikler over kanten på underleppa snart. Bare to uker og to dager igjen til siste eksamen og sommerferie!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #2349 Skrevet 20. mai 2013 Gresk eksamen på fredag. Leste nada i helgen. Kjeedelig. Og kan ikke få hjelp av noen til å høre/hjelpe meg (70% pugging) fordi folk ikke skjønner språket/alfabetet. Jaja, enda tre og en halv dag å lese på... Anonym poster: 7a8b37096fd4bebce2729b63bf0e86b4
Tropic Skrevet 20. mai 2013 #2350 Skrevet 20. mai 2013 Vært supert vær så har lest ca 0 de siste tre dagene, og har eksamen uken her, jadda!! 2
Drømmespill Skrevet 20. mai 2013 #2351 Skrevet 20. mai 2013 Går inn i uke to av tre for denne eksamen nå. Det er så slitsomt å være i eksamensmodus hele tiden! Og er litt slitsomt å være leder for gruppa, alle forventer at jeg skal diktere hva de skal gjøre. Det er lov å ta litt initiativ og jobbe selvstendig
Gjest Naria Skrevet 20. mai 2013 #2352 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Har støtt på et problem i skrivingen. Dette er en oppgave hvor man må tenke langt utenfor pensum for å finne svarene. I forrige semester hadde jeg et par fag som er veldig nært knyttet til dette faget og det er naturlig å trekke linjer inn til disse. Problemet er at jeg ikke har bøkene til disse fagene og derfor kan jeg ikke referere til dem heller. Hvordan i all verden løser jeg det? Jeg sitter jo nå og skriver fra eget hode, men jeg leste jo om disse temaene i fjor i andre fag, så det er jo ikke egne tanker heller.. Jeg har jo lært dette et sted. Blir veldig usikker på hvordan jeg skal løse dette, må vel kanskje bare se om jeg får tak i bøkene igjen slik at jeg får referert skikkelig, det ville jo vært tragisk om jeg strøk på bakgrunn av plagiat/dårlig referering. Noen som har noen tanker om dette? Edit: Kan legge til at det i alle oppgavene står "legg gjerne til egne forutsetninger og bygg videre på disse." Litt usikker på hva som ligger i det faktisk, noe som har tanker om dette også? Endret 20. mai 2013 av Naria
Mynona Skrevet 20. mai 2013 #2353 Skrevet 20. mai 2013 Å bruke ordtelle-funksjonen for ofte når man skriver oppgave er som å konstant titte på klokka når man løper - det virker som om det aldri går framover og for min del er det demotiverende. Likevel klarer jeg ikke å la være verken å titte på klokka eller å sjekke antall ord etter annenhver setning. Fortsatt 1700 ord, ja. Jeg har iallfall endelig funnet en oversatt tekst jeg kan bruke til å diskutere oversettelse. Nigella Lawson sin oppskrift på Devil's Food Cake. Bare syns jeg har så lyst på kake nå at jeg frykter at jeg sikler over kanten på underleppa snart. Bare to uker og to dager igjen til siste eksamen og sommerferie! Hva er det du studerer som oversetter kakeoppskrifter?? Gresk eksamen på fredag. Leste nada i helgen. Kjeedelig. Og kan ikke få hjelp av noen til å høre/hjelpe meg (70% pugging) fordi folk ikke skjønner språket/alfabetet. Jaja, enda tre og en halv dag å lese på... Anonym poster: 7a8b37096fd4bebce2729b63bf0e86b4 Perfekt for en tur til Hellas!! Evt søke etter grekere på KG?? Har støtt på et problem i skrivingen. Dette er en oppgave hvor man må tenke langt utenfor pensum for å finne svarene. I forrige semester hadde jeg et par fag som er veldig nært knyttet til dette faget og det er naturlig å trekke linjer inn til disse. Problemet er at jeg ikke har bøkene til disse fagene og derfor kan jeg ikke referere til dem heller. Hvordan i all verden løser jeg det? Jeg sitter jo nå og skriver fra eget hode, men jeg leste jo om disse temaene i fjor i andre fag, så det er jo ikke egne tanker heller.. Jeg har jo lært dette et sted. Blir veldig usikker på hvordan jeg skal løse dette, må vel kanskje bare se om jeg får tak i bøkene igjen slik at jeg får referert skikkelig, det ville jo vært tragisk om jeg strøk på bakgrunn av plagiat/dårlig referering. Noen som har noen tanker om dette? Edit: Kan legge til at det i alle oppgavene står "legg gjerne til egne forutsetninger og bygg videre på disse." Litt usikker på hva som ligger i det faktisk, noe som har tanker om dette også? Kanskje de har bøkene på biblioteket? Evt laste ned?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #2354 Skrevet 20. mai 2013 Perfekt for en tur til Hellas!! Evt søke etter grekere på KG?? Det er klassisk/gammel gresk jeg leser, og det er helt annerledes enn den gresken de bruker i dag. Desverre (type gammelnorsk vs moderne norsk). Alfabetet er det samme da, heldigvis, så kan lese skilt osv ved neste Hellastur Anonym poster: 7a8b37096fd4bebce2729b63bf0e86b4
Fantomina Skrevet 20. mai 2013 #2355 Skrevet 20. mai 2013 Hva er det du studerer som oversetter kakeoppskrifter?? Hehe Jeg skriver hjemmeeksamen i oversettelse og skal finne en oversatt tekst som kan brukes i undervisning av fremmedspråk. Det de fleste bruker oversettelse til er uformelle oversettelser av instruksjoner og lignende i hverdagen, så å jobbe med en oversettelse av en oppskrift er god forberedelse på å bruke oversettelse utenfor klasserommet I tillegg har jeg boka oppskrifta er i på norsk og jeg visste at akkurat den oppskriften er tilgjengelig på nett på engelsk, så da var det et enkelt valg.
Mynona Skrevet 20. mai 2013 #2356 Skrevet 20. mai 2013 Ahh.. så mye rart man kan studere og få oppgaver i Jeg har skrevet ferdig den delen av oppgaven min som jeg synes var dødsvanskelig og har gruet meg masse til. Brukt masse masse tid. Kryptering. Jeg studerer økonomi, så har absolutt ingen forutsetninger for å svare på en oppgave om kryptering. men nå er jeg kjempefornøyd med resultatet! har fått en kamerat som går 5.året på NTNU med noe data-greier å se på den, og han synes at det var veldig bra og trodde den delen stod til en A. Så da får jeg bare håpe at han har rett og at de andre oppgavene er godt besvart og. Snaaaaart i mål med fagoppgaven. Litt omskriving, gjennomgang, presiseringer og litt sånn som står igjen nå. 11 dager før fristen.
Sophia Skrevet 20. mai 2013 #2357 Skrevet 20. mai 2013 Ahh.. så mye rart man kan studere og få oppgaver i Jeg har skrevet ferdig den delen av oppgaven min som jeg synes var dødsvanskelig og har gruet meg masse til. Brukt masse masse tid. Kryptering. Jeg studerer økonomi, så har absolutt ingen forutsetninger for å svare på en oppgave om kryptering. men nå er jeg kjempefornøyd med resultatet! har fått en kamerat som går 5.året på NTNU med noe data-greier å se på den, og han synes at det var veldig bra og trodde den delen stod til en A. Så da får jeg bare håpe at han har rett og at de andre oppgavene er godt besvart og. Snaaaaart i mål med fagoppgaven. Litt omskriving, gjennomgang, presiseringer og litt sånn som står igjen nå. 11 dager før fristen. Så gøy at du fikset den delen så bra! Synes ofte det er sånn for meg også egentlig. De delene jeg gruer meg til å skrive gjør jeg som oftest best. Tror det har noe med at man setter seg ekstra godt inn i stoffet fordi man er redd for å misforstå. Også ender det opp med å bli det beste
Mynona Skrevet 20. mai 2013 #2358 Skrevet 20. mai 2013 Ja, tror du er inne på noe der. Jeg har virkelig lest masse om det stoffet. Fordi jeg var så redd for å skrive noe som var totalt feil. Så da blir det jo ekstra god jobb med de man er så usikker på.
Mynona Skrevet 20. mai 2013 #2360 Skrevet 20. mai 2013 *Lesevilje sendes over* Du kan få all min. Om det er noen der..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå