Fantomina Skrevet 9. mai 2013 #2321 Skrevet 9. mai 2013 Første hjemmeeksamen er printet pent ut og stiftet og er klar til levering i morgen tidlig. Fristen for å levere den inn er samtidig som nummer to blir levert ut. Oh joy. 1
Gjest Emmanuelle Skrevet 9. mai 2013 #2322 Skrevet 9. mai 2013 Første hjemmeeksamen er printet pent ut og stiftet og er klar til levering i morgen tidlig. Fristen for å levere den inn er samtidig som nummer to blir levert ut. Oh joy. Da får du sette på en god film og kose deg masse i kveld så du er klar til ny dyst i morgen 2
Gjest Raindrops Skrevet 9. mai 2013 #2323 Skrevet 9. mai 2013 Jeg er så lei av å ha en ustrukturert stipendiat som foreleser i det ene faget mitt. Pensum er et eneste rot og det virker ikke som om hun har oversikt over hva hun har satt opp selv engang. Oppsummeringsforelesningen var en stor vits, der vi brukte en time på "formuler din drømmeoppgave til eksamen", og den andre timen på å lese disse oppgavene høyt. Jeg merker at jeg ikke liker at det er hun som skal gi meg karakter på eksamen. Jeg ser bare ikke på henne som kompetent nok. 1
Strixvaria Skrevet 9. mai 2013 #2324 Skrevet 9. mai 2013 Jeg er så lei av å ha en ustrukturert stipendiat som foreleser i det ene faget mitt. Pensum er et eneste rot og det virker ikke som om hun har oversikt over hva hun har satt opp selv engang. Oppsummeringsforelesningen var en stor vits, der vi brukte en time på "formuler din drømmeoppgave til eksamen", og den andre timen på å lese disse oppgavene høyt. Jeg merker at jeg ikke liker at det er hun som skal gi meg karakter på eksamen. Jeg ser bare ikke på henne som kompetent nok. Stipendiat som foreleser?! Oh my. Vi hadde noen som gjesteforeleser et par ganger da jeg tok sosiologifag - alltid det samme. Null struktur, og jeg fikk inntrykket av at de tok alt på sparket. Tenkte med meg selv at det neppe var A-studenter det var snakk om, for å si det forsiktig. Mye "ja, jeg har vært på hasjplantasjen da, høhø, hengt med de farlige gutta lizzom", og "da jeg skrev masteroppgave/ja, jeg og x (fornavn på kjent professor - skikkelig namedropping)". Kjenner jeg grøsser litt av tanken - noe så utrolig kleint.. Trodde ikke de hadde lov til å ha egne fag? Jeg føler med deg! Jeg har eksamen igjen i morgen. Har gitt opp. Ikke lest noe som helst i dag, og nå har jeg tenkt å legge meg. Får bare dikte opp noe, og krysse fingrene for at det blir en C.. Selv har jeg mine tvil. UiO kjedeligste fag (unntatt exphil); garantert..
Gjest Raindrops Skrevet 9. mai 2013 #2325 Skrevet 9. mai 2013 Stipendiat som foreleser?! Oh my. Vi hadde noen som gjesteforeleser et par ganger da jeg tok sosiologifag - alltid det samme. Null struktur, og jeg fikk inntrykket av at de tok alt på sparket. Tenkte med meg selv at det neppe var A-studenter det var snakk om, for å si det forsiktig. Mye "ja, jeg har vært på hasjplantasjen da, høhø, hengt med de farlige gutta lizzom", og "da jeg skrev masteroppgave/ja, jeg og x (fornavn på kjent professor - skikkelig namedropping)". Kjenner jeg grøsser litt av tanken - noe så utrolig kleint.. Trodde ikke de hadde lov til å ha egne fag? Jeg føler med deg! Jeg har eksamen igjen i morgen. Har gitt opp. Ikke lest noe som helst i dag, og nå har jeg tenkt å legge meg. Får bare dikte opp noe, og krysse fingrene for at det blir en C.. Selv har jeg mine tvil. UiO kjedeligste fag (unntatt exphil); garantert.. Nei, det trodde ikke jeg heller de hadde. Det er fryktelig frustrerende når jeg kommer på forelesning for å få en bedre forståelse av pensum og jeg bare blir sittende å høre nøyaktig det jeg selv har lest for bare noen dager siden. Og når jeg prøver å spørre om konkrete ting, begrepsdefinisjoner, linjer man kan trekke i pensum osv så er hun fullstendig ute av stand til å svare på det. Det ender opp med hun spør studentene hva de tror, og det hele blir til en idiotisk diskusjon der alle bidrag, uansett hvor tanketomme og lite relevante de er, blir sett på som verdifulle fordi vi er i "dialog med hverandre og pensum". Jeg gleder meg til å fylle ut sluttevalueringen. Ah. Nå merker jeg hvor mye jeg har savnet denne tråden, å sutre litt var akkurat det jeg trengte nå Lykke til i morgen! 1
Harlequin Skrevet 14. mai 2013 #2326 Skrevet 14. mai 2013 Har eksamen i morgen og på torsdag, og er så vanvittig lei pensum at jeg snart spyr. Vil bare få det unnagjort, men er litt redd for at ting kommer til å gå rett vest i morgen. Ææ, stressa/oppgitt/drittlei/nevrotisk!
Gjest oreokaka Skrevet 14. mai 2013 #2327 Skrevet 14. mai 2013 Blærk, eksamen suger. I tillegg er den ene foreleseren vår så latterlig dårlig strukturert. Vi hadde kanskje 3-4 forelesninger i januar, også en pause helt til NÅ. Midt i eksamenslesingen skal vi plutselig begynne med store labrapporter igjen. Hvorfor kunne vi ikke heller tatt det i februar, mars eller april? Blæ.
Mynona Skrevet 14. mai 2013 #2328 Skrevet 14. mai 2013 Hatt eksamen i dag. Det gikk ganske bra i grunn. Så jeg håper på B.. Eller aller mest håper jeg på A, men det ble nok alt for rotete og ustrukturert til det. hadde veiledning i dag og. herregud, så mye jeg må skrive i helgen. Hadde tenkt å skrive i dag når jeg kom hjem fra eksamen/veiledning... Men jeg var sååå tom i hodet at jeg ikke orket rett og slett...
Gjest Emmanuelle Skrevet 14. mai 2013 #2329 Skrevet 14. mai 2013 Har eksamen på torsdag i et fag som teller 15 studiepoeng. Det er egentlig to fag slått sammen, prøveprosjekt nytt av året. Ser på planen for neste år at de har delt de opp til vanlige 7,5 poeng hver igjen. Lover godt for eksamen!
Strixvaria Skrevet 14. mai 2013 #2330 Skrevet 14. mai 2013 Sensorveiledningen ble tilgjengelig for nevnte kjedelige fag i dag. Vel, det blir nok ingen A på meg, for å si det sånn.. Men det regna jeg i grunn ikke med heller. Er bare glad for å se at svarene mine på eksamen ikke har vært fullstendig på jordet - og dét er jo egentlig noe man bør være veldig, veldig, veldig glad for når man har lest 1/5 av pensum og dikter opp så å si hele eksamenen. 2
Mynona Skrevet 14. mai 2013 #2331 Skrevet 14. mai 2013 Sensorveiledningen ble tilgjengelig for nevnte kjedelige fag i dag. Vel, det blir nok ingen A på meg, for å si det sånn.. Men det regna jeg i grunn ikke med heller. Er bare glad for å se at svarene mine på eksamen ikke har vært fullstendig på jordet - og dét er jo egentlig noe man bør være veldig, veldig, veldig glad for når man har lest 1/5 av pensum og dikter opp så å si hele eksamenen. Står du tror du? 1
Strixvaria Skrevet 14. mai 2013 #2332 Skrevet 14. mai 2013 Står du tror du? Ja, jeg tror det. Har stort sett ikke driti meg fullstendig ut, men det var en del henvisninger til teoretikere, enkelte spissformuleringer osv. som jeg ikke hadde hatt med, og noen poenger som jeg definitivt kunne ha gjort litt klarere + ting jeg har glemt som definivt burde ha vært med. Og noen ting jeg har skrevet som ikke er så veldig riktig, ehe.. Men samtidig har jeg fått med noen andre teorier, mye vesentlig og har drøftet ordentlig, så jeg tror nok det bør være litt bedre enn E også. Synes det er så vanskelig å vite.
Bloodflowers Skrevet 14. mai 2013 #2333 Skrevet 14. mai 2013 Eksamen i morgen....og gruer meg som bare fy! Er kvalm og nervøs, og tror ikke jeg kommer til å få så mye søvn i natt, nei... Jeg føler meg greit sikker på mye av stoffet, men det er også ting jeg har latt være å se på. Jeg er bare ikke i stand til å ta til meg såå mye stoff så nøye. Så jeg har brukt tidligere eksamensoppgaver og tatt utgangspunket i dem, pluss at jeg har sett litt på hva som har blitt gjennomgått litt oftere i forelesningene enn andre ting. Synes det verste er at nå før eksamen synes jeg at jeg har grei oversikt, men i morgen når jeg ser oppgavearket tenker jeg at: faen! Dette skulle jeg lest mer på! Det blir alltid sånn...Jeg vet hva jeg håper på, og hva jeg ikke håper på, og krysser fingrene for at jeg har litt flaks. Hvis ikke må man jo bare prøve å gjøre det beste ut av det. Rable ned ett eller annet og håpe på å stå... Lykke til med eksamen alle sammen! Vi overlever uansett
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #2334 Skrevet 15. mai 2013 Det er så fryktelig frustrerende! Jeg jobber jevnt hver eneste dag hele semesteret gjennom, og likevel får jeg D og E! Det er så demotiverende, og får meg til å tvile på meg selv og om jeg er skikket til å jobbe med utdanningen jeg tar... Samtidig VET jeg innerst inne at jeg kan mer enn jeg får vist på eksamen. ÅH! Anonym poster: 36af548883453ece1b2f08ec01493595
Gjest Emmanuelle Skrevet 15. mai 2013 #2335 Skrevet 15. mai 2013 Første eksamen i morgen og jeg har blitt knallsjuk. Kjempegøy! Vet jeg kan be om legeerklæring, men siden jeg skal på utveksling til høsten tar jeg ikke sjansen. Det er 15 stp det dreier seg om, jeg kan ikke utsette den. :frown:
Singha Skrevet 15. mai 2013 #2336 Skrevet 15. mai 2013 Det er så fryktelig frustrerende! Jeg jobber jevnt hver eneste dag hele semesteret gjennom, og likevel får jeg D og E! Det er så demotiverende, og får meg til å tvile på meg selv og om jeg er skikket til å jobbe med utdanningen jeg tar... Samtidig VET jeg innerst inne at jeg kan mer enn jeg får vist på eksamen. ÅH! Anonym poster: 36af548883453ece1b2f08ec01493595 Så dumt. :< Hva studerer du?
Harlequin Skrevet 15. mai 2013 #2337 Skrevet 15. mai 2013 Deleksamen bestått i dag, men i morgen har jeg den som faktisk teller... Har sovet dårlig de siste nettene, og det blir neppe noe bedre i natt. Æsj, gruer meg så - har jeg uflaks med oppgavene kommer det til å gå så vanvittig dårlig
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #2338 Skrevet 15. mai 2013 Noen som vet hvordan det er med å få et privat rom på eksamen? Jeg skal ha i morgen og sliter veldig med en ekstremt stygg hoste, som jeg får hostekuler av veldig ofte. Dette er også hoste som bråker veldig og du hører at den sitter langt nede i brystet. Tenker at det må være veldig forstyrrende for de rundt meg å sitte og høre på i fem timer. Anonym poster: 55f5b3b73b2a6c66b275022496d03c20 Anonym poster: 55f5b3b73b2a6c66b275022496d03c20
Gjest Novacane Skrevet 16. mai 2013 #2339 Skrevet 16. mai 2013 Har eksamen klokken 1430 i dag, gruer meg helt ekstremt. Kvalm, fryser og skjelver. Føler jeg ikke kan noen ting selv om jeg har lest. Det blir enda værre når man liksom må sitte hjemme og bare vente på å dra.
Gjest 10ne Skrevet 16. mai 2013 #2340 Skrevet 16. mai 2013 Eksamen neste onsdag... Har printet ut masse stoff og bare pugger. Føler liksom at ingenting fester seg og at alt er bare surr..... skikkelig deprimert av all den lesinga
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå