Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eksamen om tre uker. Har ikke lest. FML.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nydelig sol og faktisk litt varmere her nå! Selvfølgelig må jeg lese... :sukk: Vurderer sterkt å sette meg på en kafe og lese der!

Skrevet

Inspirasjon til alle dere andre som ogå sitter med nesa i en bok dere ikke skjønner noe av og lar alle festene passere nå:

:briller2:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så umotivert... bør begynne helt på nytt med en oppgave, gjorde visst ganske feil... Noe som er kjipt er at jeg aaaner ikke om denne oppgaven blir trekt i eksamen eller ikke. Håper den ikke blir trekt i eksamen, for den kommer til å bli rævva uansett. Men lite vits i å ha jobba så mye med den frem og tilbake hvis den ikke gjør det.

Ja jeg vet det er læring i det og blabla... Men har så sykt mye å gjøre ferdig før eksamen ellers at det driter jeg i:(

Skrevet

Eksamensoppg utlevert nå! Stønn! Den var lang og komplisert!

Skrevet

Har mine første eksamener på onsdag og fredag. Kommer gjennom pensumet for onsdagens eksamen ila. morgendagen forhåpentligvis, men det som er til fredag? Ikke om jeg så hadde hatt en måned ekstra. Det er så EKSTREMT kjedelig at jeg gidder rett og slett ikke. Har utsatt det og utsatt det hele semesteret, og nå er jeg så lei av valgmannskretser i ørtenoførti land, nordisk politikk, regjeringene i Norges historie (hvem gikk av når, hvordan og hvorfor - mistillitsforslag? kabinettspørsmål? hvilke partier sammen, ettpartiregjeringer, koalisjoner, hvorfor, når, hvor lenge.. BLÆ) og hele sulamitten at jeg tenker å satse på en kriseløsning - tidligere eksamensoppgaver, facebookgruppe og andres notater. Uff, for et lavmål..

Må jo le litt av situasjonen også, at det går an. Jeg som faktisk har lest så å si hver dag dette semesteret. Men selvsagt alt annet enn akkurat dét faget, for det er så utrolig lite interessant. Skulle ikke tatt 2 ukers ferie i påsken, nei.. Jaja! :fnise:

Skrevet

Jeg er snart en uke ute i første hjemmeeksamen av tre. Det er et veldig interessant tema som jeg kan en god del om, men istedenfor å bare skrive så tenker jeg "goooood tid, dette kan jeg mye om, dette kommer til å gå så bra, trenger ikke stresse med skrivinga" og leser artikler jeg egentlig ikke har bruk for om temaet bare fordi det er interessant. Det skal være 2500-3000 ord, jeg har nærmere 600 og innlevering er på fredag klokka 10. Presis samtidig som neste hjemmeeksamen blir utlevert...

Hurra for at det er én måned, én dag og to og en halv time til sommerferie!

Skrevet

Er tidligere eksamensoppg kriseløsning?? Jeg bruker de aktivt i alle fag jeg. For å se hva som legges vekt på, hvor detaljerte svar de er på jakt etter osv.. Ingen vits å sitte å pugge f.eks årstall om man ser at det er helt irrelevant for besvarelse.

Og det er jo noen temaer som blir tatt opp på alle eksamener, så det er det jo kjekt å lese ekstra på.

Nå skal jeg snart komme meg ut av senga! Så skal jeg starte skrivingen!! Har drømt om oppgaven i natt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksamen på mandag, aner ikke hve jeg driver med.. Gjør alt mulig annet enn det jeg burde gjøre.. Føler jeg har kontroll på noe, men det er så vanvittig demotiverende at dette er et nytt emne dette semesteret, og dermed ingen tidligere eksamensoppgaver å øve på eller få et innblikk over hva som forventes eller legges vekt på. Bruker jo dette aktivt i andre emner, og det gir meg hvertfall en viss pekepinn, men ikke denne gangen, nei.... FML

Anonym poster: c624483cc7a801bd9de0f1ace536f30f

Skrevet

Har sittet her i nesten 5 timer nå. Og har bare skrevet 1 side! :sukk: Skal jo ha ca 5 sider på den delen jeg skriver nå... Det sneeeegler seg avgårde.

Og jeg har vondt i hodet i tillegg. Blæ!

Skrevet

Er tidligere eksamensoppg kriseløsning?? Jeg bruker de aktivt i alle fag jeg. For å se hva som legges vekt på, hvor detaljerte svar de er på jakt etter osv.. Ingen vits å sitte å pugge f.eks årstall om man ser at det er helt irrelevant for besvarelse.

Og det er jo noen temaer som blir tatt opp på alle eksamener, så det er det jo kjekt å lese ekstra på.

Nå skal jeg snart komme meg ut av senga! Så skal jeg starte skrivingen!! Har drømt om oppgaven i natt!

Det er litt kriseløsning når det å se på gamle eksamensoppgaver utgjør minst 70 % av innsatsen i faget.. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Det er litt kriseløsning når det å se på gamle eksamensoppgaver utgjør minst 70 % av innsatsen i faget.. :fnise:

Åhh, sånn å forstå. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Digital signalbehandling!!! :grine:

Anonym poster: c715b73f52a4c11b4914292604063185

Gjest Emmanuelle
Skrevet (endret)

Nå freaker jeg ut fordi jeg etterlyste svar ang utvekslingen min til høsten, hvorpå universitetet mitt sier "Nei, vi har ikke fått noen søknad fra deg?".

Det er bare tull, da jeg har levert inn en 13-siders søknad og fått bekreftet inntak fra skolen i utlandet.

Nå har datasystemet klikka og nettsiden hvor jeg leverte den elektroniske søknaden sier at de ikke finner e-postadressen min i deres systemer.

Jeg er på nippet til å begynne å grine.

Endret av Emmanuelle
Skrevet

jeg holder på å skrive på bacheloroppgaven min. den er gørrkjedelig. Ikke nok med det, men vi MÅ lage alle grafer/tabeller o.l. selv. Ikke nok å bruke de gode i fra forskningsartiklene. Så da skal jeg lage disse flotte grafene i openoffice. Blir bare tull, og alt ser superdrit ut. Får heller ikke inn all info.

Og ikke nok med det... når jeg limer de inn i oppgaven så blir det bare helt krasj! Så rett før jeg hiver pcen i veggen.. Tidspress har jeg også..

Samtidig har jeg en liten gutt på armen + starter opp bedrift selv.. Så ganske travelt kan en si..Bacheloroppgaven kommer heeelt i siste rekke av prioriteringer.. samtidig som jeg ønsker alt i verden å bli ferdig. Har bare ikke tid!!!!!!! (og alt går balt med oppgaven uansett)....

Mye usammenhengende her.. bare gått å få det ut.

AnonymBruker
Skrevet

Eksamen om tre uker. Har ikke lest. FML.

Du er ikke alene

Anonym poster: 8da975517f00dc41425db50cab53791a

Skrevet

Trodde jeg var skiikelig godt i gang med fagoppgaven, men etter veiledning i dag kjenner jeg at det er visst MYE igjen. Her er det mye som må omskrives, omgrupperes og ufff.. omtenkes.

Skrevet

Eksamenshelvete er i gang! Stakkars meg! Hjemmeeksamen nå og frem til 16.mai, neste hjemmeeksamen fra 15.mai-2.juni, matematikkeksamen 27.mai, muntlig eksamen i amerikansk literaturhistorie 30.mai og til slutt skriftlig skoleeksamen i britisk literaturhistorie.. puuuuuh! Gleder meg til dette semesteret er over!!

Skrevet

Lykke til alle sammen!

Jeg har en uke igjen før praktisk eksamen starter, og varer i tre uker. Og rett etter en uke med hjemmeeksamen og analyseskriving.

Prøver å manne meg opp så godt jeg kan...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...