Fantomina Skrevet 19. februar 2013 #2221 Skrevet 19. februar 2013 Det er mulig å bestille bøker fra andre byer om du har nasjonalt bibliotekskort! Ring biblioteket ditt i morgen og hør med de. Jeg bestiller ofte på kryss og tvers av landet. Og leverer inn bøker lånt i andre byer osv osv .... Lykke til Jeg har tenkt på det, men bøkene jeg har sett på er selvsagt utlånte. I tillegg er det litt kort tid, men det er bare min egen skyld. Men takk for tips uansett
Gjest Novacane Skrevet 20. februar 2013 #2222 Skrevet 20. februar 2013 Sitter å irriterer meg grønn over exphil oppgaven min, som det virker som jeg ikke kommer noe vei med. Oppgaven er ikke spesielt vanskelig men alt jeg skriver virker så simpelt
Strixvaria Skrevet 21. februar 2013 #2223 Skrevet 21. februar 2013 Hva skriver du om? Husker jeg hadde exphil - noe så traust og kjedelig.. Jeg har de siste par ukene bitt meg merke i at det er en mann som ser ganske, eh, uteliggeraktig ut (for å si det forsiktig), som kommer innom lesesalen på SV hver dag sånn rundt 1530-1600 og roter i søppelbøttene - det synes jeg er ganske spesielt. Inne SV, liksom..
Gjest Novacane Skrevet 21. februar 2013 #2224 Skrevet 21. februar 2013 Skriver om Platons Menon og dyd - ikke den vanskeligste oppgaven, men syns likevel det er vanskelig å løsrive seg fra det som står i boka og få til en ordentlig drøfting og refleksjon! Menmen, har jo fått skrevet ned 4 sider, så er godt i gang, men vil jo gjerne være fornøyd med det jeg ender opp med å levere! Gleder meg til jeg er ferdig:P 1
Bloodflowers Skrevet 21. februar 2013 #2225 Skrevet 21. februar 2013 Har nå passert ordgrensa i oppgaven min (har 10% +/-) og holder på med konklusjonen. Jeg bare føler at hele oppgava er skikkelig dårlig. At jeg ikke får drøftet nok, at jeg har mer om handlinger enn drivkrefter (som egentlig er oppgava). Er kjemperedd for at den ikke skal bli godkjent og jeg må ta en ny oppgave. Nå framover blir det ganske travelt og det går fort til eksamen! Dessuten er det en skikkelig knekk om jeg må skrive en ny oppgave Aff, har bare lyst til å levere og få svar med en gang så jeg blir ferdig med det. Jeg pleier alltid å ha en dårlig følelse når det gjelder slike oppgaver, men nå har jeg dommedagstanker og vondt i magen
isbjørnungen Skrevet 23. februar 2013 #2226 Skrevet 23. februar 2013 Jeg vil ikke sitte inne og lese til eksamen når det ENDELIG er nydelig vær!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #2227 Skrevet 23. februar 2013 Hva skriver du om? Husker jeg hadde exphil - noe så traust og kjedelig.. Jeg har de siste par ukene bitt meg merke i at det er en mann som ser ganske, eh, uteliggeraktig ut (for å si det forsiktig), som kommer innom lesesalen på SV hver dag sånn rundt 1530-1600 og roter i søppelbøttene - det synes jeg er ganske spesielt. Inne SV, liksom.. han har vært der noen år. synes det er artig at han har brukerkonto på pcene. Anonym poster: 3ced89895ef16194831cf74a594102e5
Strixvaria Skrevet 24. februar 2013 #2228 Skrevet 24. februar 2013 han har vært der noen år. synes det er artig at han har brukerkonto på pcene. Anonym poster: 3ced89895ef16194831cf74a594102e5 Haha, har han det til og med? Wow.. Rare mannen!
Xaphan Skrevet 25. februar 2013 #2229 Skrevet 25. februar 2013 Jeg har fire oppgaver fordelt på 13 000 ord som skal leveres innen 22 mars. I tillegg har jeg et selvstendig skriveprosjekt jeg må søke om innen fredag og en stor gruppeoppgave som må planlegges før ferien starter 23 mars. Det burde være gjennomførbart... men jeg er stressa!
Silkepote Skrevet 25. februar 2013 #2230 Skrevet 25. februar 2013 Jeg er så ille ute nå. På grunn av alvorlig sykdom i nær familie pluss en hel del annen dritt, har jeg så og si ikke lest til eksamen som er på mandag. Har rett og slett ikke hatt ork, motivasjon eller tankene på riktig sted.. Nå kjenner jeg at jeg får lyst til å gi opp. Har attpåtil en oppgave som skal leveres neste uke. Er det mulig å lære såpass av pensum at jeg står? Er bare rundt 200 sider, men likevel.. Noen tips? Er fryktelig fortvilet nå
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #2231 Skrevet 26. februar 2013 Jeg er så ille ute nå. På grunn av alvorlig sykdom i nær familie pluss en hel del annen dritt, har jeg så og si ikke lest til eksamen som er på mandag. Har rett og slett ikke hatt ork, motivasjon eller tankene på riktig sted.. Nå kjenner jeg at jeg får lyst til å gi opp. Har attpåtil en oppgave som skal leveres neste uke. Er det mulig å lære såpass av pensum at jeg står? Er bare rundt 200 sider, men likevel.. Noen tips? Er fryktelig fortvilet nå Jada, 200 sider er ikke noe stress! Les 100 sider en dag, og 200 den andre. Eventuelt bare prøv og hopp inn og ta notater fra boka. Anonym poster: 85ac6c24c4d89982c69398b7732f7dfd
Fantomina Skrevet 26. februar 2013 #2232 Skrevet 26. februar 2013 Jeg er så ille ute nå. På grunn av alvorlig sykdom i nær familie pluss en hel del annen dritt, har jeg så og si ikke lest til eksamen som er på mandag. Har rett og slett ikke hatt ork, motivasjon eller tankene på riktig sted.. Nå kjenner jeg at jeg får lyst til å gi opp. Har attpåtil en oppgave som skal leveres neste uke. Er det mulig å lære såpass av pensum at jeg står? Er bare rundt 200 sider, men likevel.. Noen tips? Er fryktelig fortvilet nå Det er nok mulig, men noe som sannsynligvis er bedre for deg er å ta kontakt med fagansvarlig og forklare situasjonen og be om en utsettelse på oppgaven iallfall. Det kan hende du må ha legeerklæring på at du ikke har det bra, men det er verdt det. Jeg måtte gjøre det da jeg opplevde sykdom med påfølgende dødsfall for noen år siden. Fagansvarlig var veldig forståelsesfull og beklaget seg veldig over at jeg måtte ha legeerklæring. Eksamen kan du i det minste møte på og levere blankt, så har du mulighet til å ta den igjen senere.
Hirondelle Skrevet 26. februar 2013 #2233 Skrevet 26. februar 2013 (endret) Jeg har eksamen om ca tre timer. Jeg sliter meg alltid gjennom jan-feb, og nå i tillegg har jeg da opplevd at min venninne, som dro for å besøke meg, var i en bussulykke, og så romkameraten min som hadde et selvmordsforsøk..... Denne helgen er den verste jeg har opplevd i mitt liv, og så legg på en saftig depresjon i vintermånedene også - så da... voila. Jeg kan absolutt ingenting av pensum. Jeg har prøvd å lese mye, og lest mye, men ingenting går inn. Hjernen min har rett og slett bare koblet ut, og hatt behov for å kun overleve i seg selv. Jeg kan konte eksamenen, det er ikke noe stress, men det er den sosiale settningen som freaker meg ut. Jeg hater tanken på at jeg sitter der i rommet med to "autoritære" som bare skal prøve å lire ut av hva jeg ikke kan. Jeg blir helt dårlig av tanken, spesielt siden jeg denne gangen ikke kan noe. Føler meg som en dum drittunge, de tror sikkert atj eg ikke har giddet å lese eller noe som helst. Det er jo ikke sånn i det hele tatt - jeg vil jo så gjerne lære og lese, men det er så himla vanskelig når ikke alt er så enkelt..... I tillegg har jeg menssmerter, og går på paralgin forte pga de. Alt er lagt til å bli en FLOTT dag. Jo, også regner det da. (men jeg skal hjem til Oslo i morgen. Det er det eneste som holder meg oppe nå) Edit: stygg orddelingsfeil og skriveleifer Endret 26. februar 2013 av grethe91
Silkepote Skrevet 26. februar 2013 #2234 Skrevet 26. februar 2013 (endret) Det er nok mulig, men noe som sannsynligvis er bedre for deg er å ta kontakt med fagansvarlig og forklare situasjonen og be om en utsettelse på oppgaven iallfall. Det kan hende du må ha legeerklæring på at du ikke har det bra, men det er verdt det. Jeg måtte gjøre det da jeg opplevde sykdom med påfølgende dødsfall for noen år siden. Fagansvarlig var veldig forståelsesfull og beklaget seg veldig over at jeg måtte ha legeerklæring. Eksamen kan du i det minste møte på og levere blankt, så har du mulighet til å ta den igjen senere. Takk for svar! Ja, jeg får nok se om jeg får utsatt innleveringen. Bare en uke ekstra hadde nok vært mer enn nok. Og en til deg, grete91. Lykke til! Endret 26. februar 2013 av Silkepote
Hirondelle Skrevet 26. februar 2013 #2235 Skrevet 26. februar 2013 Benyttet meg av legeerklæringstilbudet, jeg. Jeg prøvde å fullføre, men det endte bare opp med snørr og tårer. Har aldri følt meg dummere. Sensorene spurte hva som var galt, jeg plumpet ut med nesten alt..... De så på hverandre og sa "Dra hjem. Skaff legeerklæring. Dette teller ikke som et forsøk. Ta vare på deg selv og så tar du den opp senere. Det går fint!" også gråt jeg litt til....... Har aldri følt meg så rævva i hele mitt liv. Jeg er ikke jenta som pleier å gjøre sånn på eksamen - jeg biter alltid tennene sammen og karrer meg gjennom.... Æsj, hva tror de om meg nå da 1
Gjest Tekola Skrevet 26. februar 2013 #2236 Skrevet 26. februar 2013 Benyttet meg av legeerklæringstilbudet, jeg. Jeg prøvde å fullføre, men det endte bare opp med snørr og tårer. Har aldri følt meg dummere. Sensorene spurte hva som var galt, jeg plumpet ut med nesten alt..... De så på hverandre og sa "Dra hjem. Skaff legeerklæring. Dette teller ikke som et forsøk. Ta vare på deg selv og så tar du den opp senere. Det går fint!" også gråt jeg litt til....... Har aldri følt meg så rævva i hele mitt liv. Jeg er ikke jenta som pleier å gjøre sånn på eksamen - jeg biter alltid tennene sammen og karrer meg gjennom.... Æsj, hva tror de om meg nå da Kjære, kjære, kjære deg. Med alt det du har gjennomgått i det siste er det her absolutt ikke å feige ut! Skaff den legeerklærlingen, og dra hjem og kos deg nå. Du har hatt et innmari tøft halvår, og at du i det hele tatt møtte opp og prøvde i dag vitner om en stå-på-vilje som er av de sjeldne!
Hirondelle Skrevet 26. februar 2013 #2237 Skrevet 26. februar 2013 Kjære, kjære, kjære deg. Med alt det du har gjennomgått i det siste er det her absolutt ikke å feige ut! Skaff den legeerklærlingen, og dra hjem og kos deg nå. Du har hatt et innmari tøft halvår, og at du i det hele tatt møtte opp og prøvde i dag vitner om en stå-på-vilje som er av de sjeldne! Takk, Tekola! Føles ikke sånn, men det er vel kanskje det..... <3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #2238 Skrevet 2. mars 2013 I januar gikk jeg ned til helgestilling. Planen var å bli en flittig student som skulle vie all sin tid til studier og bacheloroppgave. Jeg har kommet litt i gang med oppgaven, men hver gang jeg setter meg ned for å skrive, finner jeg alltid noe annet som må gjøres først - klesvask, kvinneguiden, trening.... Plutselig har det blitt langt på ettermiddagen, kjæresten kommer hjem fra jobb, og jeg tenker ”Det kommer en dag i morgen, da har jeg god tid”. Jeg kan virkelig ikke fortsette sånn mer. Og når jeg ser på dokumentet blir jeg skikkelig stresset. Det er rotete, ingen struktur, mange hull, dårlig språk… Er det noen som har gode tips? Jeg må komme i gang! Har konstant dårlig samvittighet for alt som ikke er gjort. Anonym poster: 406aaf6b3b32bdd4c3660119c50e253e
floppesopp Skrevet 3. mars 2013 #2239 Skrevet 3. mars 2013 Økonomisk antropologi hadde potensiale til å være interessant, men det er ikke det. Det er grusomt kjedelig. Det hadde kanskje vært lettere om jeg ikke hadde bestemt meg for at å ta en 2 måneders pause fra alt, og bare leve på netflix og is i januar.. Latskapen lenge leve!
Gjest Nikee Skrevet 3. mars 2013 #2240 Skrevet 3. mars 2013 Endelig kom jeg meg gjennom stressuke nummert to, alle søknader til utveksling er ferdige og sendt inn, så nå er det "bare" lesing og oppgaveskriving fremover!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå