Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er så typisk ansvarsfraskrivelse. Jeg har selv mistet venner og familie de siste årene, men jeg har måtte gå på jobb likevel. Det er kanskje mulig å komme unna med det som student, men som arbeidstaker forventes det at en takler livets motgang.

Skrev ikke du i et annet innlegg at du er snart 30? Da har du jo hatt en del år å studere på etter vgs.....

Anonym poster: 1d6d2d07a941a79182a9a3c75a36b590

Lurer på hvordan du hadde gjort deg som psykolog :P

Hadde ikke vært så mange pasienter som kom igjen da nei vil jeg tro :P

"Hva! har du brukt 4 år på å være deprimert!? dette går da ikke an! du kan bare gi opp du nå"

Hahaha. Sorry kamerat, men innlegget ditt er utrolig lite reflektert, og du viser ikke så veldig dybde i forhold til mennesker generelt. Hadde holdningen din fungert, ville alle vært friske og gitt 100% hver dag da. Men det gjør de jo ikke, så et sted tar du feil ;)

Anonym poster: 85ac6c24c4d89982c69398b7732f7dfd

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmeeksamen :sukk: Jeg har lovet meg selv å bake boller senere for å holde motivasjonen oppe :fnise: God søndag!

Skrevet

Når man forventar ein C, blir overlykkeleg for B, ser at gjennomsnittskarakteren er A... då blir man litt skuffa likevel.

• Liker 1
Skrevet

Har hjemmeoppgave nå....skrevet ca halvparten av oppgaven, men nå står det helt fast! Kommer meg ikke videre, og driver med alt annet enn å skrive :( Æsj, dumme oppgave: GÅ VEKK!

Skrevet

Når man forventar ein C, blir overlykkeleg for B, ser at gjennomsnittskarakteren er A... då blir man litt skuffa likevel.

:klo:

Anonym poster: 04f9ee97e8bd592248a19efedfe6107e

Skrevet

:klo:

Anonym poster: 04f9ee97e8bd592248a19efedfe6107e

Dårleg formulert, kanskje? Eg hadde ein eksamen som eg forventa å få C på. Eg fekk ein B, og blei sjølvsagt veldig glad for det. Men så ser eg at gjennomsnittskarakteren var A, og dermed var eg dårlegare enn ein del andre likevel. Kjedeleg når alle gjeng rundt og kosar seg med A-en sin, berre :)
Skrevet (endret)

Dette er så typisk ansvarsfraskrivelse. Jeg har selv mistet venner og familie de siste årene, men jeg har måtte gå på jobb likevel. Det er kanskje mulig å komme unna med det som student, men som arbeidstaker forventes det at en takler livets motgang.

Skrev ikke du i et annet innlegg at du er snart 30? Da har du jo hatt en del år å studere på etter vgs.....

Anonym poster: 1d6d2d07a941a79182a9a3c75a36b590

Virkelig? Min sjef mener faktisk at det er lov til å ha en dårlig periode, og ingen har vært mer støttende etter at jeg opplevde flere traumatiske opplevelser. Faktisk har jobben vært helt fantastisk når det gjelder både tilrettelegging og støtte. Ikke bare gjør det at man får lyst til å komme tilbake i jobb raskere, men det skaper lojalitet og gir bedre stemning på arbeidsplassen, ihvertfall der jeg har jobbet. Et sted man trives vil man som regel også jobbe hardere for, og jeg vet ihvertfall med meg selv at det gjør at jeg setter mer pris på jobben og sjefen min.

Jeg er fullstendig uenig i at man bare skal ta seg sammen, ingen arbeidsgiver jeg har hatt har ment at man bare skal "ta seg sammen". Og hadde jeg jobbet på en slik plass hadde jeg sluttet på dagen. Klart man skal gjøre sitt aller ytterste og ikke gå inn for å være borte, men det er faktisk lov til å erkjenne at "nå klarer jeg ikke mer". Det er stor forskjell mellom bare å ha vondt i viljen, hvor man er for lat til å jobbe, og det å faktisk ikke klare. Jeg var så dum at jeg ikke lyttet til kroppen min da jeg f.eks hadde lungebetennelse, for jeg er typisk "snill pike" som får kjempedårlig samvittighet for å være borte fra jobben. Sånn var det også etter 22.juli og jeg ble svært nedbrutt etter å ha mistet en del venner. Til slutt sendte sjefen min meg hjem, for hun visste jo jeg ville, men jeg klarte faktisk ikke.

For meg er det også ulogisk av en arbeidsgiver å mene at man bare skal "ta seg sammen". Tenker man ikke da på hvor mye misnøye det kan skape? Ikke bare det, men en arbeidstaker som er dårlig gjør antagelig heller ikke en særlig god jobb uansett. En god sjef ser også nødvendigheten av lojalitet og trivsel på jobb.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Gjest cool_water
Skrevet

Tusen takk min kjære foreleser, for at du har tatt hensyn til studentene dine. Hvordan er det mulig å presse inn 3 store obligatoriske innleveringer OG 1 semesteroppgave når faget går fra 09.januar-22.februar? I tillegg så har studentene dine praksis mandag-onsdag. Jeg har dager fra 0630-22/24 hver dag nesten. Attpåtil så hadde jeg allerede sagt ja til vakter på jobb uten å vite hvor mye faget ditt innebar. Hvordan kan du forvente at vi skal kunne gjøre en semesteroppgave med frist på halvannen uke?

Tusen takk, for en stressende tilværelse.

Skrevet

Helvetes uken er i gang, hjemmeeksamen og muntlig presentasjon som er en del av eksamen vår :dry: klarer ikke å vente til fredag kl 14! Da er jeg friiii

Skrevet

Har eksamen om en uke. Kan absolutt ingenting. Det føles ut som om alle andre syns det er kjempeenkelt, mens jeg... jeg sliter meg så sykt gjennom denne modulen. Er bænkers å stryke. Helvete.

Skrevet

Har eksamen om to uker, og er så umotivert som det går ann å bli. Virkelig et slit å begynne å lese.

Skrevet

Jeg skal levere førsteutkast til semesteroppgaven om en måned, og klarer ikke velge hvilken av to gitte oppgaver jeg skal skrive... I tillegg er jeg ikke spesielt fan av seminarlederen som skal gi tilbakemelding på førsteutkastet, så jeg er litt lite motivert.

Skrevet

Okei, hva er greia med å skravle på lesesalen? I dag holdt jeg på å smelle den tyngste boka mi i hodet på noen mennesker på lesesalen på SV - ærlig talt, dere befinner dere på en LESESAL for faen, er det SÅ vanskelig å holde kjeft?? Altså, de prata sammen i nesten en halvtime - jeg hysja på dem 3 ganger (og jeg satt bakerst på høyre side, inne bak skilleveggen - og jeg hørte dem klart og tydelig fra langt fremme nær utgangsdørene!); til slutt holdt jeg på å tilte; altså, hva er greia med den totale mangelen på folkeskikk og allmenn respekt for lesesalsregler?? Grr.. :rasende:

Det samme gjelder alle de som bruker 15 minutter på å rote i skapene sine langs veggen (og den kronidioten som fant på at det var en lur idé å ha en haug av skap inne på lesesalen kan brenne et visst sted - hva tenkte h*n på??). Ikke bare bruker disse bråkemenneskene flere minutter på i det hele tatt å få av låsen - som de bråker med som om de er 2-åringer med rangle eller noe - men så smeller de i bøker, kaster ting ut over gulvet, bråker med skapdøren og rangler med låsen IGJEN; hva er vitsen??

.. :angry:

• Liker 2
Skrevet

Ja, og der spydde noen på lesesalen....Jippiii :kvalm:

Anonym poster: 399b8c3b7aa816956f89956f11cddc5a

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg skal levere førsteutkast til semesteroppgaven om en måned, og klarer ikke velge hvilken av to gitte oppgaver jeg skal skrive... I tillegg er jeg ikke spesielt fan av seminarlederen som skal gi tilbakemelding på førsteutkastet, så jeg er litt lite motivert.

Første!!

Okei, hva er greia med å skravle på lesesalen? I dag holdt jeg på å smelle den tyngste boka mi i hodet på noen mennesker på lesesalen på SV - ærlig talt, dere befinner dere på en LESESAL for faen, er det SÅ vanskelig å holde kjeft?? Altså, de prata sammen i nesten en halvtime - jeg hysja på dem 3 ganger (og jeg satt bakerst på høyre side, inne bak skilleveggen - og jeg hørte dem klart og tydelig fra langt fremme nær utgangsdørene!); til slutt holdt jeg på å tilte; altså, hva er greia med den totale mangelen på folkeskikk og allmenn respekt for lesesalsregler?? Grr.. :rasende:

Det samme gjelder alle de som bruker 15 minutter på å rote i skapene sine langs veggen (og den kronidioten som fant på at det var en lur idé å ha en haug av skap inne på lesesalen kan brenne et visst sted - hva tenkte h*n på??). Ikke bare bruker disse bråkemenneskene flere minutter på i det hele tatt å få av låsen - som de bråker med som om de er 2-åringer med rangle eller noe - men så smeller de i bøker, kaster ting ut over gulvet, bråker med skapdøren og rangler med låsen IGJEN; hva er vitsen??

.. :angry:

Glad jeg er borte fra den lesesalen :ler: Stakkars. Helt dustete folk!

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg får ikke gjort en ting, har ikke gjort noe hele januar eller hele februar pga provokasjon av sykdom. Men neste uke er det over, og jeg skal få jobbet igjen!

Så, sutre over at kroppen min er teit, og at hodet er enda teitere for tida.

Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg skal ha inn førsteutkas neste uke, og har ikke valgt oppgave enda.

Bahhhh........

Også sitter jeg på KG når jeg bør lese.

Skrevet

Jeg skal levere 1500 ord på mandag, om et tema som vi knapt har hatt en forelesning om. Det mest irriterende er at av den anbefalte litteraturen enten ikke finnes på mer enn to bibliotek i Norge - og ikke på noen i byen - eller så er den i tidsskrift som universitetet ikke ha kjøpt tilgang til eller så er alle e-utgavene opptatt. "please try again in 1241 minutes" ...

Gjest Stella*
Skrevet

Jeg elsker å klage i denne tråden (gammel bruker med nytt nick, ja.) Føler at dagene forsvinner i lesing, jobb og trening. Liker forsåvidt faget jeg studerer, men det er så utrolig stort pensum å komme gjennom. Hender at jeg misunner mine venninner som studerer kreative og mindre akademiske fag en gang iblant.

Jaja, trøster meg med at jeg får en spennende jobb til slutt - forhåpentligvis. :fnise:

Skrevet

Jeg skal levere 1500 ord på mandag, om et tema som vi knapt har hatt en forelesning om. Det mest irriterende er at av den anbefalte litteraturen enten ikke finnes på mer enn to bibliotek i Norge - og ikke på noen i byen - eller så er den i tidsskrift som universitetet ikke ha kjøpt tilgang til eller så er alle e-utgavene opptatt. "please try again in 1241 minutes" ...

Det er mulig å bestille bøker fra andre byer om du har nasjonalt bibliotekskort! Ring biblioteket ditt i morgen og hør med de. Jeg bestiller ofte på kryss og tvers av landet. Og leverer inn bøker lånt i andre byer osv osv .... Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...