Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enten så lærer du deg å spare penger eller så tar du på deg ulempene ved å ha brukt mye tid på ikke fullføre.

Anonym poster: 1d6d2d07a941a79182a9a3c75a36b590

Tydelig at du ikke er psykolog.

Får håpe at du ikke kommer borti lignende problemer selv Anonym, da får du deg en på trynet.

Eller kanskje du hadde fått litt mer innsikt ut av det.

Hadde verden vært så svart og hvit, så ville vi ikke hatt alle de problemene vi har både fysisk og psykisk.

Det blir litt som å si "slutt og drikk" til en alkoholiker, eller "skjerp deg" til en deprimert.

Skam deg.

Anonym poster: 85ac6c24c4d89982c69398b7732f7dfd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandag i morgen! Er ikke motivert... men får bare ta det på strak arm likevel :P

Skrevet

:troest:

Håper det går bedre på konteeksamen, krysser fingrene :)

Takk! :klem: Håper på det samme, har begynt å lese på et par kapittler igjen, må få lest gjennom og frisket opp litt pensum før eksamensstart på fredag :sukk: så må jeg også holde kontroll på det nåværende pensum. Skal bli godt å få det overstått, og forhåpentligvis en god karakter denne gangen!

Skrevet

Tanken på å måtte dra på Blindern i morgen får meg til å ville ønske at jeg detter ned trappa og brekker beinet.

Anonym poster: e88c98427da87e6c03b870b0bacfd76b

Skrevet

Jeg skal være leder på et prosjekt som resten av gruppen har bestemt seg for, som jeg virkelig gruer meg til. Det blir en spennende og veldig utfordrende uke...

Skrevet

Takk! :klem: Håper på det samme, har begynt å lese på et par kapittler igjen, må få lest gjennom og frisket opp litt pensum før eksamensstart på fredag :sukk: så må jeg også holde kontroll på det nåværende pensum. Skal bli godt å få det overstått, og forhåpentligvis en god karakter denne gangen!

Jeg heier på deg :duskedame:

Må sutre litt, fikk nettopp beskjed om at rombookingen jeg hadde gjort til sceneprøver i morra ikke gikk likevel pga timeplankræsj, så gruppa mi har akkurat nå problem på størrelse med et middels høyt fjell, siden vi skal ha full gjennomgang for resten på tirsdag, og da bør vi ha vært gjennom manus et par ganger slik at hvertfall noen av replikkene sitter. Eneste håpet nå er at alle har mulighet til å møtes etter forelesning i morra kveld istedet, er bare da vi kan få rom. Seff får jeg ikke tak i folk heller nå, herregud for et pes! Faen, kan noen spole 3,5 år frem i tid til jeg er ferdig med utdanningen og kan få meg jobb på et teater som virker, med faste prøveplaner og proffe skuespillere som liker jobben sin? Pretty please? :sukk:

I det minste fikk jeg skrevet ferdig litteraturoppgaven min i dag, så det er en ting mindre å bekymre seg for :)

Skrevet

Jeg heier på deg :duskedame:

Må sutre litt, fikk nettopp beskjed om at rombookingen jeg hadde gjort til sceneprøver i morra ikke gikk likevel pga timeplankræsj, så gruppa mi har akkurat nå problem på størrelse med et middels høyt fjell, siden vi skal ha full gjennomgang for resten på tirsdag, og da bør vi ha vært gjennom manus et par ganger slik at hvertfall noen av replikkene sitter. Eneste håpet nå er at alle har mulighet til å møtes etter forelesning i morra kveld istedet, er bare da vi kan få rom. Seff får jeg ikke tak i folk heller nå, herregud for et pes! Faen, kan noen spole 3,5 år frem i tid til jeg er ferdig med utdanningen og kan få meg jobb på et teater som virker, med faste prøveplaner og proffe skuespillere som liker jobben sin? Pretty please? :sukk:

I det minste fikk jeg skrevet ferdig litteraturoppgaven min i dag, så det er en ting mindre å bekymre seg for :)

:fnise: Det skal aldri være lett det her! Alltid folk man ikke får tak i, som om de har bestemt seg for å synke i jorden akkurat når du må ha fatt i dem!

Hva studerer du? Hørtes fryktelig spennende ut! :jepp:

Skrevet

:fnise: Det skal aldri være lett det her! Alltid folk man ikke får tak i, som om de har bestemt seg for å synke i jorden akkurat når du må ha fatt i dem!

Hva studerer du? Hørtes fryktelig spennende ut! :jepp:

Ja, jeg er så frustrert at det går utover håret mitt snart :fnise: Har omsider fått til en slags løsning, men jeg har fremdeles ikke fått svar fra han som spiller den mannlige hovedrollen om prøvetidene funker for ham, så jeg lever i spenning ;) I det minste har jeg fått bekreftelse fra den kvinnelige hovedrollen om at hun kan, så det nærmer seg :P

Studerer regi og dramaturgi (teater), og dette semesteret skal vi lage vår første fullstendige forestilling for publikum. Jeg har skrevet manuset til forestillinga, og fungerer som produksjonsdramaturg, så det er utrolig nervøst men også innmari spennende :)

Skrevet

Tanken på å måtte dra på Blindern i morgen får meg til å ville ønske at jeg detter ned trappa og brekker beinet.

Anonym poster: e88c98427da87e6c03b870b0bacfd76b

I feel your pain! Har nettopp kommet inn igjen til byen etter en langhelg 'hjemme' - kan ikke si det frister nevneverdig å skulle bruke hele morgendagen på Blindern, men jeg vet at jeg må.. :sukk:

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Enten så lærer du deg å spare penger eller så tar du på deg ulempene ved å ha brukt mye tid på ikke fullføre.

Tydelig at du ikke er psykolog.

Får håpe at du ikke kommer borti lignende problemer selv Anonym, da får du deg en på trynet.

Eller kanskje du hadde fått litt mer innsikt ut av det.

Hadde verden vært så svart og hvit, så ville vi ikke hatt alle de problemene vi har både fysisk og psykisk.

Det blir litt som å si "slutt og drikk" til en alkoholiker, eller "skjerp deg" til en deprimert.

Skam deg.

Anonym poster: 85ac6c24c4d89982c69398b7732f7dfd

Takk til Anonym poster nr 2. Og til nr 1:

Det er ikke latskap som har ført til at jeg ligger etter med studiepoeng, men jeg har vært så "heldig" at jeg har mistet et halvt dusin nære familiemedlemmer de siste 4 årene. Ikke at det er din sak, men nå ble jeg så provosert at det får bare være.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke latskap som har ført til at jeg ligger etter med studiepoeng, men jeg har vært så "heldig" at jeg har mistet et halvt dusin nære familiemedlemmer de siste 4 årene. Ikke at det er din sak, men nå ble jeg så provosert at det får bare være.

Uff, så trist :( Det er klart at noe sånt går hardt utover både studier, jobb og det som er - noe annet ville vært merkelig. Synes du er utrolig tøff som har fortsatt som best du kan på tross av alt som har skjedd, det står det respekt av! :)

Hvis du orker kan du jo melde deg opp på et 10-poengsfag ekstra til høsten (om det er et alternativ ift. arbeidsmengde osv., just throwing it out there), for da vil du være 50 stp bak og ikke 60 (det er jo et fett hva du får i karakter så lenge det ikke er stryk), og følgelig vil du få rett på stipend og lån igjen. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det må være beinhardt å være fulltidsstudent uten å ha noe lån/stipend som kommer på konto hver måned (og selv da har man ikke akkurat mye å rutte med etter at leia er betalt!), og jeg tror også at enkelte rett og slett ikke evner å sette seg inn i andres situasjon, særlig når andres virkelighet er milevis unna fra hvordan de selv 'sitter i det'. Dessverre.

• Liker 2
Gjest Emmanuelle
Skrevet (endret)

Uff, så trist :( Det er klart at noe sånt går hardt utover både studier, jobb og det som er - noe annet ville vært merkelig. Synes du er utrolig tøff som har fortsatt som best du kan på tross av alt som har skjedd, det står det respekt av! :)

Hvis du orker kan du jo melde deg opp på et 10-poengsfag ekstra til høsten (om det er et alternativ ift. arbeidsmengde osv., just throwing it out there), for da vil du være 50 stp bak og ikke 60 (det er jo et fett hva du får i karakter så lenge det ikke er stryk), og følgelig vil du få rett på stipend og lån igjen. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det må være beinhardt å være fulltidsstudent uten å ha noe lån/stipend som kommer på konto hver måned (og selv da har man ikke akkurat mye å rutte med etter at leia er betalt!), og jeg tror også at enkelte rett og slett ikke evner å sette seg inn i andres situasjon, særlig når andres virkelighet er milevis unna fra hvordan de selv 'sitter i det'. Dessverre.

Takk for gode ord :)

Jeg har tatt 10 stp ekstra sist semester og tar 5 ekstra dette semesteret (vanskeligere fag), så jeg har allerede fulgt rådet ditt ;) Til sommeren har jeg tatt 75 stp på 2 semester, så da skal jeg være i lånekasserute igjen!

Har heldigvis en ganske godt betalt jobb som gjør at det de fleste måneder går rundt med relativt god margin og jeg har gode venner som spanderer middag i ny og ne.

Heldigvis er alt bra på facebook :fnise:

Endret av Emmanuelle
  • Liker 2
Skrevet

blææærghhh er så lei rapporter :P en rapport pluss en svær vitenskapelig oppgave pluss en praktisk oppgave, pluss noe arbeid som bør gjøres ferdig ganske snart (siste finish, men jeg får aldri pelt meg opp på skolen for å gjøre det, for den praktiske oppgava vi har er ute + hardt arbeid, så jeg blir sliten)...

pluss at jeg må få funnet en dag å ha veiledningssamtale med lærer midt oppi alt dette...

Hjelper ikke at jeg blir ekstra sliten om vinteren.

Gleder meg til vinterferien!! Men da blir det nok å jobbe med skole da og, pluss at jeg må til tannlegen :P

Skrevet

Hva studerer egentlig dere som har så mange arbeidskrav, og obligatoriske ting som rapporter og sånt? Det er veldig ukjent for meg. Hehe.

Skrevet

Hva studerer egentlig dere som har så mange arbeidskrav, og obligatoriske ting som rapporter og sånt? Det er veldig ukjent for meg. Hehe.

Jeg skal bli kunst og håndverkslærer:) Vi har perioder som kan vare fra 1 uke til 4 uker, og innen de ukene skal vi ha gjort ferdig oppgaven og levert en rapport. Samtidig har vi ped en gang i uken, og andre teoretiske fag her og der noen perioder... som da overlapper de praktiske periodene.

Vi kan også ha oppgaver som bygger videre på tidligere oppgaver, så noen oppgaver må være HELT ferdig, andre kan vi heldigvis finpusse på til eksamen...

Vi har ganske mye obligatorisk oppmøte, mer enn andre studier. Men man kan selvfølgelig la være å møte opp de dagene det er individuelt arbeid, men da er du litt ille ute, siden vi MÅ ha veiledning og det er ditt eget ansvar om du huker tak i læreren og får det eller ikke.

Skrevet

Master i Historie. Jeg har aldri hatt så mange rapporter og oppgaver som nå, så jeg kom fra HF himmelen til HF "helvete" :fnise:

Skrevet

Dette er så typisk ansvarsfraskrivelse. Jeg har selv mistet venner og familie de siste årene, men jeg har måtte gå på jobb likevel. Det er kanskje mulig å komme unna med det som student, men som arbeidstaker forventes det at en takler livets motgang.

Skrev ikke du i et annet innlegg at du er snart 30? Da har du jo hatt en del år å studere på etter vgs.....

Skrevet

Dette er så typisk ansvarsfraskrivelse. Jeg har selv mistet venner og familie de siste årene, men jeg har måtte gå på jobb likevel. Det er kanskje mulig å komme unna med det som student, men som arbeidstaker forventes det at en takler livets motgang.

Må dessverre si meg enig med AB over. Jeg vet ingenting om deg eller hva du studerer, men hull i CVen og eventuelle forsinkelser i studiet blir ikke sett positivt på av arbeidsgivere.

Anonym poster: d6fe053c281b10c5f477ef6889d8d260

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Skrev ikke du i et annet innlegg at du er snart 30? Da har du jo hatt en del år å studere på etter vgs.....

Jeg har da vitterlig ikke sagt at jeg har hull i CV'n? Jeg har alltid jobbet ved siden av studiene, som regel 50-80%. Det er absolutt ingen hull i CV'n min, jeg har alltid fått jobbene jeg har ønsket meg og har glimrende attester fra alle arbeidsgivere fra jeg var 16 år gammel. Og nei, jeg er ikke snart 30 år.

Synes det er feil at jeg skal forsvare meg i en såkalt "sutretråd".

Jeg var i full jobb da de av mine nærmeste døde og alle de døde mindre enn en uke før eksamensperioden., man kunne stille kalenderen etter det. Så ja, da ble det vanskelig å konse over bøkene, men jeg dro på jobb hver eneste dag til tross for alt.

Jeg har alltid jobbet hardt men har hatt vanskeligheter med å LESE når folk har dødd rundt meg. Jeg har en lederstilling ved siden av studiet mitt og har hatt verv i fleng (som jeg har utført med strålende tilbakemeldinger). Ingen av arbeidsgiverne mine har stusset negativt over CV'n min, de har derimot blitt imponert over alt jeg har vært med på.

Så om dere skal dømme meg videre, vær så god, men bare fordi jeg er forsinka med skolen betyr ikke at jeg har sittet på ræva og syntes synd på meg selv i flere år.

• Liker 6
Skrevet

Men herregud da, folk reagerer forskjellig. Det er en tråd for å få ut frustrasjon og ikke bli dømt!

Anonym poster: 399b8c3b7aa816956f89956f11cddc5a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...