AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #2161 Skrevet 7. februar 2013 Elsker sånne bastante uttalelser. Selv går jeg glipp av en masse forelesninger som er umotiverende og kjipe, men å komme meg opp for å være på jobb fra halv åtte om morningen til syv om kvelden er fortsatt ikke noe problem. Forskjell på studentlivet og arbeidslivet vettu Jeg var borte hele ungdomskolen,men nesten ingen fravær på vgs og null på høgskole. Så helt enig med deg! Anonym poster: 17d33e5b76dbd5729a69ae0cb379ff58
Lista Skrevet 7. februar 2013 #2162 Skrevet 7. februar 2013 Jeg var borte hele ungdomskolen,men nesten ingen fravær på vgs og null på høgskole. Så helt enig med deg! Anonym poster: 17d33e5b76dbd5729a69ae0cb379ff58 Jeg og! Da jeg var student skjedde det flere ganger at jeg rett og slett ikke gadd å stå opp så jeg rakk forelesning kl. 8, men jeg var alltid på jobb til 7.30 hvis jeg hadde tidligvakt. 1
Strixvaria Skrevet 7. februar 2013 #2163 Skrevet 7. februar 2013 Du kommer til å slite i arbeidslivet. Anonym poster: fa86ee72ffa54f9d4bd8d8579462ecae Jeg har jobbet siden jeg var 14, og aldri kommet for sent - kan du si det samme? 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #2164 Skrevet 7. februar 2013 Jeg har gått 1,6/3 år på bacheloren jeg driver med, men jeg hater det. Har så lyst til å slutte. Har det helt jævlig, og kunne ikke tenke meg å bli det jeg studerer litt en gang. (Jeg KAN kanskje få en jobb innen noe jeg vil, men det er vanskelig å komme innenfor, og jeg aner ikke hva lønnen er heller...) Hva hadde dere gjort? :( Anonym poster: 69eb0b80e7bb879f282bb0b82b6eb88c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #2165 Skrevet 8. februar 2013 Du kommer til å slite i arbeidslivet. Anonym poster: fa86ee72ffa54f9d4bd8d8579462ecae For en tullete kommentar. Er noe helt annet å stå opp for en forelesning enn å stå opp for en jobbvakt. Du kommer til å slite sosialt hvis du fortsetter med sånne kommentarer irl. (Du skjønner vel selv nå hvor tåpelig det høres ut, ikke sant? Vær så snill: si ja.) Anonym poster: 49b9d49aec9ccd5ac986cb00da86a09b 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #2166 Skrevet 8. februar 2013 For en tullete kommentar. Er noe helt annet å stå opp for en forelesning enn å stå opp for en jobbvakt. Du kommer til å slite sosialt hvis du fortsetter med sånne kommentarer irl. (Du skjønner vel selv nå hvor tåpelig det høres ut, ikke sant? Vær så snill: si ja.) Anonym poster: 49b9d49aec9ccd5ac986cb00da86a09b Selvsagt skrev jeg det på kødd. Har aldri kommet for sent på jobb selv, men en sjelden gang hendte det at jeg ikke gadd dra på forelsning. Anonym poster: fa86ee72ffa54f9d4bd8d8579462ecae 1
Aramee Skrevet 8. februar 2013 #2167 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har gått 1,6/3 år på bacheloren jeg driver med, men jeg hater det. Har så lyst til å slutte. Har det helt jævlig, og kunne ikke tenke meg å bli det jeg studerer litt en gang. (Jeg KAN kanskje få en jobb innen noe jeg vil, men det er vanskelig å komme innenfor, og jeg aner ikke hva lønnen er heller...) Hva hadde dere gjort? :( Anonym poster: 69eb0b80e7bb879f282bb0b82b6eb88c Se om fagene dine kan inngå som frie emner i en annen bachelor-grad?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #2168 Skrevet 8. februar 2013 Se om fagene dine kan inngå som frie emner i en annen bachelor-grad? Hva mener du med frie emner? Takk! Anonym poster: 69eb0b80e7bb879f282bb0b82b6eb88c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #2169 Skrevet 8. februar 2013 Hva mener du med frie emner? Takk! Anonym poster: 69eb0b80e7bb879f282bb0b82b6eb88c Bestill time med studieveileder snarest, og hør om andre muligheter du Anonym poster: 85ac6c24c4d89982c69398b7732f7dfd
Miah Skrevet 8. februar 2013 #2170 Skrevet 8. februar 2013 Eksamen om to uker, så langt kan jeg ingen verdens ting. Buuuu!
Hirondelle Skrevet 8. februar 2013 #2171 Skrevet 8. februar 2013 Eksamen om to uker, så langt kan jeg ingen verdens ting. Buuuu! Sjæl. Jeg skal levere semesteroppgaven min om 5 timer!!! Hahahahhahahahaha begynte i dag tidlig. Men jeg tror faktisk at jeg skal klare det. Har heldigvis en sjanse til og da, etter sensur!
Aramee Skrevet 8. februar 2013 #2172 Skrevet 8. februar 2013 Hva mener du med frie emner? Takk! Anonym poster: 69eb0b80e7bb879f282bb0b82b6eb88c Nå baserer jeg meg kun på UiO sin oppbygging av bachelor-grader, men innenfor de fleste samfunnsvitenskaplige og humanistiske gradene der er oppbyggingen slik: - 20 sp Ex.phil og Ex.fac - 40 sp frie emner - selvvalgte fag som ikke nødvendigvis henger sammen med de fagene du tar en grad i - 40 eller 60 sp i en støttegruppe (gjerne kalt 40 eller 60-gruppe ) - 80 eller 60 sp i en fordypningsgruppe For min del ser graden min sånn ut: - 20 sp Ex.phil og Ex.fac - 40 sp frie emner - offentlig rett (juroff-fag), og det jeg ellers syns er spennende - 40-gruppe - kjønnsfag og metodefag - 80-gruppe - kriminologi Jeg har 40 sp i sykepleie fra før av, så i teorien kan jeg dytte inn dem i mine "frie emner" - de er kun til for å skape bredde i graden din
Aramee Skrevet 8. februar 2013 #2173 Skrevet 8. februar 2013 Er det andre enn meg som har sååå store planer om å være flink student når de står opp om morgenen, men så kommer hverdagen i veien og plutselig er klokka fem på ettermiddagen og du har ikke fått lest noe som helst? Jeg har hatt fri de to siste dagene, har ikke forelesninger torsdager og fredager, og har hatt kjempeplaner om å få lest mye, men så har jeg endt opp med å vaske kjøkkenet og lese fanfiction istedenfor å lese skole Og det er jo SÅ teit! 3
Hirondelle Skrevet 8. februar 2013 #2174 Skrevet 8. februar 2013 Er det andre enn meg som har sååå store planer om å være flink student når de står opp om morgenen, men så kommer hverdagen i veien og plutselig er klokka fem på ettermiddagen og du har ikke fått lest noe som helst? Jeg har hatt fri de to siste dagene, har ikke forelesninger torsdager og fredager, og har hatt kjempeplaner om å få lest mye, men så har jeg endt opp med å vaske kjøkkenet og lese fanfiction istedenfor å lese skole Og det er jo SÅ teit! Jeg kjenner meg igjen Du må bare tenke "jaja, sånn ble den dagen, jeg får la være å gjenta det!" hvis det allerede har skjedd. For min del får jeg ikke lest noe hjemme, så jeg MÅ faktisk komme meg på lesesalen for å få gjort noe i løpet av dagen. Så jeg setter på vekkerklokken 6-7 og rett opp. Eneste som fungerer for meg! Du må bare være bevisst på hva du bruker tiden din på. Å lese fanfiction? Har ikke tanken slått deg en eneste gang mens du leser det at du EGENTLIG skal lese pensum? Da må du rett og lsett bare lukke dataen og sette igang med pensum istedenfor. Bare gjør det. Just do it. Lukk dataen. Det krever øvelse, men etter at jeg ble bevisst på hva jeg gjør, og ikke bare handler etter vane, så har det faktisk hjulpet helt SYKT. Det er verdt å prøve. I starten festet jeg post-it-lapper overalt som minnet meg på å være bevisst på hva jeg gjorde. Prøv det?
Mermaid Blues Skrevet 8. februar 2013 #2175 Skrevet 8. februar 2013 Er det andre enn meg som har sååå store planer om å være flink student når de står opp om morgenen, men så kommer hverdagen i veien og plutselig er klokka fem på ettermiddagen og du har ikke fått lest noe som helst? Jeg har hatt fri de to siste dagene, har ikke forelesninger torsdager og fredager, og har hatt kjempeplaner om å få lest mye, men så har jeg endt opp med å vaske kjøkkenet og lese fanfiction istedenfor å lese skole Og det er jo SÅ teit! Aye, jeg skjønner så utrolig godt hva du mener! Sitter og tenker at det sikkert hadde vært stas å skrubbe vinduskarmene utvendig med tannbørste eller noe nå. Evt alfabetisere papirsøpla. Jeg tror egentlig jeg burde meldt meg opp i Procrastination 101, det hadde vært faget sitt, det! Såeh...status: Jeg har en litteratur-oppgave som skal inn om ei uke. Mandag-onsdag er fullbooket med forelesninger og regioppgaver, noe som i praksis betyr at jeg har resten av i dag, i morra, søndag og torsdag på å bli ferdig med oppgaven. Jeg hater siste-liten-stress, så jeg vil helst være ferdig senest søndag. Nå er det fredag ettermiddag og så langt har jeg 450 ord (av 2500) og jeg er jaggu ikke sikker på om noe av det jeg har skrevet gir mening, eller kan brukes. FML.
Gjest Nikee Skrevet 9. februar 2013 #2176 Skrevet 9. februar 2013 Æsj jeg strøk i det ene faget mitt, veldig uventet! Og nå har jeg konteeksamen om et par dager, det kjipeste er at i samme uke har jeg to presentasjoner hvorav den ene er en del av eksamen Harde tider fremover!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #2178 Skrevet 9. februar 2013 Jeg hadde forelesningsfri torsdag, fredag og tirsdag. Hadde én forelesning mandag kl. 14. Den er så dårlig at jeg ikke klarte å motivere meg til å gå på den. Tok heller en lesedag. Klarer meg strålende i arbeidslivet, jobber ofte dobbeltvakter fra 07.30, har aldri sagt nei til en ekstravakt og jobber bedre enn alle de andre på avdelingen. Men det å gå på et seminar som er en to timers lang monolog på tysk av en tyrkisk professor som gjør absolutt alle dagens politiske situasjoner til et eller annet filosofisk hypotetisk eksempel som har en tendens til å rote seg tilbake til antikken, det klarer jeg ikke. Iallfall ikke når oppgaven min handler om noe helt annet. Samme hvilken oppgave jeg hadde valgt hadde den handlet om noe helt annet. Han har egenhendig ødelagt semesteret mitt. Anonym poster: 67cfea2b7a8893d39890b88c85af30e7
Mermaid Blues Skrevet 9. februar 2013 #2179 Skrevet 9. februar 2013 Æsj jeg strøk i det ene faget mitt, veldig uventet! Og nå har jeg konteeksamen om et par dager, det kjipeste er at i samme uke har jeg to presentasjoner hvorav den ene er en del av eksamen Harde tider fremover! Håper det går bedre på konteeksamen, krysser fingrene
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #2180 Skrevet 10. februar 2013 Sliter med motivasjonen... studerer mer enn fulltid uten studielån da jeg ligger mer enn 60 stp etter så må jobbe i tillegg. Var kjempemotivert sist semester, men nå kjenner jeg at jeg sliter med å komme igang. Drar på forelesninger og seminarer, men orker ikke lese utenom. Virker som jeg er litt redd for å starte for da vet jeg at jeg blir utslitt. Fikk ikke noe pause i jula heller da jeg måtte jobbe hver eneste dag for å ta igjen tapt arbeidsinntekt etter eksamenstiden. Vet jeg har bare meg selv å skylde på, men trasig er det likevel! Enten så lærer du deg å spare penger eller så tar du på deg ulempene ved å ha brukt mye tid på ikke fullføre. Anonym poster: 1d6d2d07a941a79182a9a3c75a36b590
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå