Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fortsatt utrolig dårlig for forbrukerne. Heldigvis er det 'bare' snakk om ca 500 kr, men likevel.. Og på tross av policyer som dette går Akademika med såpass dundrende underskudd at de nettopp måtte trygle om et tilskudd fra SiO for å ikke gå konkurs; et tilskudd som tilsvarer semesteravgifter fra Oslo-studenter for et helt år?!

Hvilke bøker er det? Send meg en PM - kanskje jeg vil kjøpe dem ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hater, hater hater kollektivet jeg nettopp flyttet til. Gammelt, lite, upersonlig, og ikke felles kjøkken, der det stadig ligger sinte og sure lapper omkring med diverse klager på smuler og andre bagateller. Kan godt si jeg mistet matlagingslysten da jeg flyttet hit, fra mitt store egent kjøkken som jeg hadde før. *sukk* savn..

Skrevet

Nå er det 3 uker siden sensur på eksamen. Jeg ba om karakterbegrunnrlse samme dagen, og har enda ikke fått den. Fristen er jo 3 uker. Hva slags rettigheter har jeg egentlig?? Klagefristen er jo 3 uker etter begrunnelse, gjelder den enda?? Eller mistet jeg retten til å klage nå?

Og hvor vanskelig kan det være å komme med den begrunnelsen til riktig frist? :rasende:

Fristen for å klage skal være tre uker etter du mottar karakterbegrunnelsen :)

Skrevet

hater, hater hater kollektivet jeg nettopp flyttet til. Gammelt, lite, upersonlig, og ikke felles kjøkken, der det stadig ligger sinte og sure lapper omkring med diverse klager på smuler og andre bagateller. Kan godt si jeg mistet matlagingslysten da jeg flyttet hit, fra mitt store egent kjøkken som jeg hadde før. *sukk* savn..

Hva mener du? :klo: Er det ikke nettopp det kjøkkenet i et kollektiv er? Felles altså.

Skrevet

Har endelig funnet en studieteknikk jeg kan trives med - nå gjelder det bare å faktisk prioritere lesetid i hverdagen! :fnise:

Skrevet

Hva mener du? :klo: Er det ikke nettopp det kjøkkenet i et kollektiv er? Felles altså.

skrivefeil der. Skal stå felles kjøkken (med 8 mennesker)

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Sliter med motivasjonen... studerer mer enn fulltid uten studielån da jeg ligger mer enn 60 stp etter så må jobbe i tillegg. Var kjempemotivert sist semester, men nå kjenner jeg at jeg sliter med å komme igang. Drar på forelesninger og seminarer, men orker ikke lese utenom. Virker som jeg er litt redd for å starte for da vet jeg at jeg blir utslitt.

Fikk ikke noe pause i jula heller da jeg måtte jobbe hver eneste dag for å ta igjen tapt arbeidsinntekt etter eksamenstiden.

Vet jeg har bare meg selv å skylde på, men trasig er det likevel!

Skrevet

Jeg har ikke kommet igang i det hele tatt dette semesteret. Har ikke en gang fått kjøpt pensum, men det skal jeg få til i dag. Irriterer meg at det er så vanskelig å finne en oversikt over hva jeg faktisk trenger..

Skrevet

Mandag igjen og null motivasjon :fnise:

Hvor ofte har dere forelesninger dere andre? Jeg har tirsdag-fredag, heldigvis tidlig på dagen så blir jeg heller sittende etter forelesningene og studere :)

Skrevet

Jeg har fått ut fingeren og kjøpt pensum. Da er det bare å psyke seg opp til de kommer i posten og lesingen må settes i gang for alvor.

Skrevet

Har overhode ingen motivasjon.. Er på siste semesteret av bacheloren min og det begynner å gå opp for meg at det å finne jobb etterpå kommer til å bli vanskelig.. Dessuten må jeg ta 50 stp dette semesteret pga 2 eksamener første året som gikk dårlig.. :/

• Liker 1
Skrevet

Mandag igjen og null motivasjon :fnise:

Hvor ofte har dere forelesninger dere andre? Jeg har tirsdag-fredag, heldigvis tidlig på dagen så blir jeg heller sittende etter forelesningene og studere :)

Forelesning mandag-torsdag her. Utrolig deilig med "fri" på fredag altså! Selv om dagen pleier å gå til lesing.

Dårlig med motivasjon her også...prøver å les litt, og tenke at det er bedre å lese 10 sider enn ingenting, Men er stressa om dagen...tiden går altfor fort! Blir psykisk sliten, og tenker at mai kommer fortere enn jeg tror! Dessuten blir jeg stressa av å tenke på opptak til høsten. Om jeg kommer inn, om jeg får meg et sted å bo og alt sånt. Noen ganger blir det litt for mye...:sukk:

Skrevet

Jeg slenger meg på - motivasjonen er ikke på topp her heller. Har vært syk, og i dårlig form, så har ligget på sofaen de siste dagene. Har dermed gått glipp av noen forelesninger (hater det), og føler selv at jeg henger etter med pensum, selv om at jeg vet at mine medstudenter ikke er særlig mye foran meg...

Jaja.

Bloodflowers: Jeg vet hvordan du har det! Man blir virkelig uberstressa av å gå rundt å tenke på alle bekymringene og undringene man har. Jeg har funnet ut at det hjelper godt å ta en kveld og bare koble av. Finne på noe gøy sammen med venninner. Kanskje ta en tur på restaurant og prate om alt annet enn bekymringene. Så tar man det som det kommer. For det ordner seg jo alltid uansett! Selv når det er mørkere enn noen gang, ordner det seg til slutt. :)

Skrevet

Bloodflowers: Jeg vet hvordan du har det! Man blir virkelig uberstressa av å gå rundt å tenke på alle bekymringene og undringene man har. Jeg har funnet ut at det hjelper godt å ta en kveld og bare koble av. Finne på noe gøy sammen med venninner. Kanskje ta en tur på restaurant og prate om alt annet enn bekymringene. Så tar man det som det kommer. For det ordner seg jo alltid uansett! Selv når det er mørkere enn noen gang, ordner det seg til slutt. :)

Takk for det :) Ja, du har nok rett i det du sier :) At det hjelper å bare ta en fridag, der man tenker på noe helt annet. Synes det er vanskelig, da. Det blir liksom til at jeg får dårlig samvittighet, hehe. Jeg har alltid vært sånn av en eller annen grunn. Men jeg skal ta det til meg! Skal prøve å få det til på klrdag, da har jeg nemlig planer med noen venninner :)

Utrolig kjedelig å være syk Rubies, og gå glipp av forelesninger. Jeg er også sånn at jeg helst vil ha med meg så mange forelesninger som mulig. Håper at du kommer inn i rutinen igjen når du blir friskere igjen :)

Skrevet

I dag var det IKKE vits å gå på forelesning. Klarer ikke å følge med i det hele tatt!

Skrevet

Takk for det :) Ja, du har nok rett i det du sier :) At det hjelper å bare ta en fridag, der man tenker på noe helt annet. Synes det er vanskelig, da. Det blir liksom til at jeg får dårlig samvittighet, hehe. Jeg har alltid vært sånn av en eller annen grunn. Men jeg skal ta det til meg! Skal prøve å få det til på klrdag, da har jeg nemlig planer med noen venninner :)

Utrolig kjedelig å være syk Rubies, og gå glipp av forelesninger. Jeg er også sånn at jeg helst vil ha med meg så mange forelesninger som mulig. Håper at du kommer inn i rutinen igjen når du blir friskere igjen :)

Takk for det! Håper det jeg også :) Har tatt meg en lesedag i dag hvert fall, så får vi se om vi kommer back on track.

I dag var det IKKE vits å gå på forelesning. Klarer ikke å følge med i det hele tatt!

Tenkte det samme, gitt! Blir lesedag her :)

Skrevet

Jeg kom meg ikke på forelesning i dag - det var mer fristende å sove.. :roll:

Skrevet

Jeg kom meg ikke på forelesning i dag - det var mer fristende å sove.. :roll:

Du kommer til å slite i arbeidslivet.

Anonym poster: fa86ee72ffa54f9d4bd8d8579462ecae

• Liker 2
Skrevet

Du kommer til å slite i arbeidslivet.

Anonym poster: fa86ee72ffa54f9d4bd8d8579462ecae

Elsker sånne bastante uttalelser.

Selv går jeg glipp av en masse forelesninger som er umotiverende og kjipe, men å komme meg opp for å være på jobb fra halv åtte om morningen til syv om kvelden er fortsatt ikke noe problem. Forskjell på studentlivet og arbeidslivet vettu :icon_lol:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...