Gjest Nikee Skrevet 25. januar 2013 #2081 Skrevet 25. januar 2013 Hvorfor har du eksamen i januar? Konteeksamen? Studerer i utlandet Vanlig å ha eksamen i januar her!
Gjest Summers Skrevet 25. januar 2013 #2082 Skrevet 25. januar 2013 Studerer i utlandet Vanlig å ha eksamen i januar her! foretrekker den norske varianten med juleferie:-)
Gjest Nikee Skrevet 25. januar 2013 #2083 Skrevet 25. januar 2013 foretrekker den norske varianten med juleferie:-) Tro meg, det gjør jeg og! Men bare ett år igjen med en slik jul, så er jeg ute i jobb forhåpentligvis. Pluss det er utrolig gøy å være et annet sted
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #2084 Skrevet 25. januar 2013 Jeg gruer meg så til laben jeg må igjennom dette semesteret, som innebærer opp til 6 timer samarbeid om gangen med noen jeg sannsynligvis aldri har møtt. Jeg kjenner så godt som ingen medstudenter og er i tillegg innadvendt og håpløst sjenert, så dette er en typisk situasjon jeg til vanlig ville unngått for alt den er verdt. Er redd for at den/de jeg må samarbeide med skal bli skuffet over å ha kommet sammen med meg når de oppdager at jeg ikke er supersosial og pratsom som jeg har inntrykk av at alle andre rundt meg er, og at jeg skal gjøre labopplevelsen deres kjip med hvordan jeg er (eller ikke er). Anonym poster: 9efcddb724ffd06720a419efaa2379f0
Glynis Skrevet 25. januar 2013 #2085 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Studerer i utlandet Vanlig å ha eksamen i januar her! Jeg har mine hjemmeeksamener (for høstens undervisning) i mars! Føler meg helt forskjøvet. Satser på det er en fordel at jeg ikke blir ferdigutdannet samtidig med alle på UiO. Endret 25. januar 2013 av Glynis
Gjest Summers Skrevet 25. januar 2013 #2086 Skrevet 25. januar 2013 Jeg gruer meg så til laben jeg må igjennom dette semesteret, som innebærer opp til 6 timer samarbeid om gangen med noen jeg sannsynligvis aldri har møtt. Jeg kjenner så godt som ingen medstudenter og er i tillegg innadvendt og håpløst sjenert, så dette er en typisk situasjon jeg til vanlig ville unngått for alt den er verdt. Er redd for at den/de jeg må samarbeide med skal bli skuffet over å ha kommet sammen med meg når de oppdager at jeg ikke er supersosial og pratsom som jeg har inntrykk av at alle andre rundt meg er, og at jeg skal gjøre labopplevelsen deres kjip med hvordan jeg er (eller ikke er). Anonym poster: 9efcddb724ffd06720a419efaa2379f0 ville tenkt omvendt lab gir deg mulighet til å bli kjent med medstudentene:-) 1
Glynis Skrevet 25. januar 2013 #2087 Skrevet 25. januar 2013 Er redd for at den/de jeg må samarbeide med skal bli skuffet over å ha kommet sammen med meg når de oppdager at jeg ikke er supersosial og pratsom som jeg har inntrykk av at alle andre rundt meg er, og at jeg skal gjøre labopplevelsen deres kjip med hvordan jeg er (eller ikke er). Dette gjelder kun hvis du er en komplett idiot som ikke henger med i undervisningen og som ikke samarbeider bra. Gjennom 7 år som student har jeg kun hørt venner og medstudenter klage over folk som ikke møter opp/ikke forstår noenting/ikke gidder å bidra, aldri at de er for lite pratsomme. Kanskje du blir mer komfortabel etter hvert, men det er faktisk ikke et krav. Bare gjør det du skal, så går det nok greit. I en gruppe vil jeg mye heller ha ei som samarbeider bra og deler kunnskapene sine enn ei skravlekjerring som inviterer meg på fest. 1
Bloodflowers Skrevet 26. januar 2013 #2088 Skrevet 26. januar 2013 Jeg gruer meg så til laben jeg må igjennom dette semesteret, som innebærer opp til 6 timer samarbeid om gangen med noen jeg sannsynligvis aldri har møtt. Jeg kjenner så godt som ingen medstudenter og er i tillegg innadvendt og håpløst sjenert, så dette er en typisk situasjon jeg til vanlig ville unngått for alt den er verdt. Er redd for at den/de jeg må samarbeide med skal bli skuffet over å ha kommet sammen med meg når de oppdager at jeg ikke er supersosial og pratsom som jeg har inntrykk av at alle andre rundt meg er, og at jeg skal gjøre labopplevelsen deres kjip med hvordan jeg er (eller ikke er). Anonym poster: 9efcddb724ffd06720a419efaa2379f0 Prøv å ikke tenk for mye på det dere skal samarbeide om noe faglig og det går vel greit? Du trenger jo ikke smalltalke om noe mer enn det dere må for å få gjort oppgaven så lenge du viser at du vil gjøre en så god jobb som mulig og at du er med i fagstoffet, så tror jeg nok at det går bra også kan du jo se på det som god øving med det å samarbeide og snakke med ukjente mennesker! Er sjenert selv, så vet at det er vanskelig i slike situasjoner, men må nesten bare hoppe i det...og partneren din blir helt sikkert ikke skuffet! Kanskje h*n også er sjenert? Det er ikke alltid folk virker slik, selv om de egentlig er det En artikkel om kopper? Som i det samme som krus, glass osv.? Oida, høres ikke særlig spennende ut, gammelnorsk eller ei. Hehe neida! Men kunne jo godt vært det og skjønner misforståelsen! Er nok kopper som i sykdommen Det var iallefall utrolig tungt å lese når man ikke er vant til det!
Mynona Skrevet 26. januar 2013 #2089 Skrevet 26. januar 2013 8 timer forelesning i dag!! Stønn! Jeg vil heller være hjemme i senga mi.
momo Skrevet 26. januar 2013 #2090 Skrevet 26. januar 2013 Jeg skal straks på 4 timers naturfagsforsøk, mens mine barn skal være hjemme og kose seg med rundstykker, kakao og godt pålegg.
L'amie Skrevet 26. januar 2013 #2091 Skrevet 26. januar 2013 foretrekker den norske varianten med juleferie:-) Her jeg går har vi augustblokk, høstsemester som slutter før jul, januarblokk, vårsemester og juniblokk. I blokkene har vi eksamen i slutten av måneden. Liker igrunn den ordningen godt. Man kan selv velge om man vil ta fag i blokkene, så det betyr at man kan ha ekstra lang sommerferie (maks 4 måneder) eller ekstra lang juleferie. Digg!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #2092 Skrevet 26. januar 2013 Her jeg går har vi augustblokk, høstsemester som slutter før jul, januarblokk, vårsemester og juniblokk. I blokkene har vi eksamen i slutten av måneden. Liker igrunn den ordningen godt. Man kan selv velge om man vil ta fag i blokkene, så det betyr at man kan ha ekstra lang sommerferie (maks 4 måneder) eller ekstra lang juleferie. Digg! Eller ingen av delene. Men man får vel fullt fokus på ett fag får man i blokkene. Og litt mindre i de resterende semesterene? Anonym poster: 409c6f17e086a8d2336891bee265e048
L'amie Skrevet 26. januar 2013 #2093 Skrevet 26. januar 2013 (endret) Eller ingen av delene. Men man får vel fullt fokus på ett fag får man i blokkene. Og litt mindre i de resterende semesterene? Anonym poster: 409c6f17e086a8d2336891bee265e048 Fullt fokus på et fag i blokkene ja, og så får man mindre å gjøre i resten av semestrene. Syns det er en fin ordning. Blir lettere å holde styr på fagene da. Endret 26. januar 2013 av L'amie
Mermaid Blues Skrevet 27. januar 2013 #2094 Skrevet 27. januar 2013 Boka mi er kjedelig og jeg er forkjøla /sutring
Mynona Skrevet 27. januar 2013 #2095 Skrevet 27. januar 2013 Boka mi er også kjedelig. Dørgesnes kjedelig faktisk. Juss! Skjønner ikke at noen orker å studere deti 5 år! Et semester her og der holder i lange baner for meg. 1
Gjest LanaLane Skrevet 27. januar 2013 #2096 Skrevet 27. januar 2013 Sliter litt med motivasjonen om dagen, kjenner jeg. Går på ett studium som er helt feil for meg, og skal søke noe annet neste år. Men greit å bli ferdig med exfac, og forhåpentligvis kunne bruke noen av de andre fagene som frie studiepoeng.
Strixvaria Skrevet 27. januar 2013 #2097 Skrevet 27. januar 2013 Jeg kjeeeeeeeeeder meg. Har sittet her i mange timer og forsøkt å ta meg sammen så jeg får lest ørlitt av pensumberget mitt, men nå gidder jeg rett og slett ikke mer. Er så umotivert, trøtt og generelt py-som i dag at det er poengløst å drive på sånn. Tror jeg setter på en film i stedet, og går på lesesalen i morgen for å ta igjen det tapte - dette fører ingen steds hen. Dustesøndag. .. Og på toppen av det hele innså jeg på fredag at jeg skal levere inn hele 3 kvalikoppgaver dette semesteret, og jeg kan vedde mye på at alle faller på samme uke. Det er så typisk.. Jeg hater kvalikoppgaver og seminarer - blir så stressa av det. Vil heller ha noen eksamener ekstra i stedet for å bruke masse tid og energi på å "kåle" med oppgaver, følge teite oppmøtekrav og måtte bruke flere timer i uka på å høre på en vilkårlig stipendiat/masterstudent som skal kaste bort tiden min på å gå gjennom en hel haug av oppgaver og sånne veiledningsgreier som ingen (dvs. hvertfall jeg..) kunne brydd seg (meg) mindre om. (No offense til dere som er seminarlederpersoner)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #2098 Skrevet 27. januar 2013 Jeg gruer meg så til laben jeg må igjennom dette semesteret, som innebærer opp til 6 timer samarbeid om gangen med noen jeg sannsynligvis aldri har møtt. Jeg kjenner så godt som ingen medstudenter og er i tillegg innadvendt og håpløst sjenert, så dette er en typisk situasjon jeg til vanlig ville unngått for alt den er verdt. Er redd for at den/de jeg må samarbeide med skal bli skuffet over å ha kommet sammen med meg når de oppdager at jeg ikke er supersosial og pratsom som jeg har inntrykk av at alle andre rundt meg er, og at jeg skal gjøre labopplevelsen deres kjip med hvordan jeg er (eller ikke er). Anonym poster: 9efcddb724ffd06720a419efaa2379f0 Usj, ja, det der er ille, føler jeg med deg! Har vært gjennom det selv. Men det gikk greit, det verste var jo før man ble etablert på en gruppe. Fordelen når man først er på en gruppe, er at det bare er å fokusere på hva man skal gjøre, trenger ikke preike piss ellers. Det verste består i å grue seg til det, det er ikke så ille som man frykter. Og "alle andre" er ikke pratsomme og supersosiale. Anonym poster: fa86ee72ffa54f9d4bd8d8579462ecae
Aramee Skrevet 27. januar 2013 #2099 Skrevet 27. januar 2013 75 studiepoeng på ett semester - hva tenkte jeg på?!
Miah Skrevet 28. januar 2013 #2100 Skrevet 28. januar 2013 Boka mi er også kjedelig. Dørgesnes kjedelig faktisk. Juss! Skjønner ikke at noen orker å studere deti 5 år! Et semester her og der holder i lange baner for meg. Neheeeii er jo evig kos. Hva har du om? Dagens sutring: Kom meg ikke opp til forelesning i dag. Tenkte det ikke hadde så mye å si, tidligere forelesninger har vært snork og helt unødvendig å få med seg. Så logger jeg inn på studentsidene, og hva var det forelesning i? Jo, en veldig god og viktig forelesning av en innleid foreleser. Faaeen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå